نیاسینامید چیست؟ فواید، کاربرد و عوارض نیاسینامید یا ویتامین B3 و یا نیکوتین آمید

نیاسینامید (Niacinamide) به نام ویتامین B3 یا نیکوتین آمید شناخته می‌شود، که تقریبا در هر نوع محصول مراقبت از پوست مانند سرم، مرطوب کننده، کرم دور چشم و پاک کننده های صورت وجود دارد.
نیاسینامید، کاربردهای شگفت انگیزی نظیر روشن کردن و شفاف سازی پوست و کاهش چین و چروک پوست را دارد. اگر در مورد مزایا و نحوه ی استفاده نیاسینامید برای پوست کنجکاو هستید! در این سری از مطالب آموزش نگهداری و سلامت پوست از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با نیاسینامید، فواید، کاربرد، عوارض و نحوه ی استفاده از آن آشنا می‌کنیم.

نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید (Niacinamide)؛ نوعی ویتامین B3 است که بدن برای حفظ سلامت پوست به آن نیاز دارد. نیاسینامید به طور طبیعی توسط بدن تولید نمی‌شود، برای بهره وری از آن، باید به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید.

در اصل نیاسینامید یک ویتامین محلول در آب است که باعث می‌شود منافذ بزرگ پوست، کوچک شود، رنگ پوست یکدست و درخشان شده، منافذ شل را سفت کرده و چین چروک پوست کاهش یابد.

وقتی نیاسینامید را به صورت موضعی استفاده کنید، باعث آبرسانی و درمان کم آبی پوست خواهد شد. نیاسینامید؛ همچنین دارای قابلیت آنتی اکسیدانی است، بنابراین ماده محبوب برای محصولاتی با هدف درمان پیری زودرس پوست، افتادگی پوست و تغییر رنگ پوست به شمار می‌رود.

بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

چرا نیاسینامید در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد؟

وقتی از نیاسینامید، به عنوان یک روتین مراقبت از پوست در روز و روتین مراقبت از پوست در شب استفاده شود، پوست سالم و درخشان به نظر می‌رسد. در مطالب قبلی زیبایی و آرایش رسانه وقت مد، بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست را معرفی کرده ایم.

به طور کلی، مزایای نیاسینامید شامل، آرام کردن پوست، کاهش قرمزی، هموار کردن سطح پوست، تسکین پوست مستعد انواع لک، کاهش چین و چروک و درمان منافذ بزرگ پوست است.

چرا نیاسینامید در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد؟
نیاسینامید در سلامت پوست تاثیر دارد

بیشتر بدانید: بهترین راه براق کردن پوست! انواع روش های براق کردن پوست صورت!.

فواید نیاسینامید برای پوست چیست؟

نیاسینامید،یک ترمیم کننده عالی است و همه می‌توانند با انواع جنس پوست برای مراقبت از پوست از آن استفاده کنند. نیکوتین آمید به بازیابی انرژی سلولی، ترمیم DNA آسیب دیده و کاهش اثرات مضر ناشی از نور خورشید، کمک می‌کند. در قسمت پایین این بخش از سری مطالب سلامت، از مجله وقت مد، تمامی مزایای نیاسینامید برای پوست را خواهید آموخت.

فواید نیاسینامید برای پوست چیست؟
فواید نیاسینامید را در مجله وقت مد بخوانید

ویژگی ضد پیری بودن نیاسینامید

به گزارش verywellhealth، نیاسینامید باعث افزایش کراتین، پروتئین ضروری برای پوست سالمتر می شود.

ویتامین B3 با عوامل استرس زا داخلی و خارجی که منجر به تخریب و پیری زود رس پوست می‌شود، مبارزه می‌کند. پیری زودرس شامل تغییر رنگ پوست، چین و چروک و لکه های قهوه ای پوست است. در اصل نیکوتین آمید از انتقال رنگدانه در پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش لکه های قهوه ای می‌شود.

اگر به دنبال جوانسازی پوست هستید، نیاسینامید یک انتخاب مناسب برای شما است.

بیشتر بدانید: ماسک‎ خانگی برای درمان جوش سرسیاه! با بهترین ماسک‎ خانگی برای جوش سرسیاه آشنا شوید.

نیاسینامید، قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد

به گزارش clevelandclinic، نیاسینامید در کاهش قرمزی پوست تاثیر دارد. به دلیل اینکه ویتامین B3 خواص ضد التهابی دارد، نیاسینامید قرمزی پوست را کمتر می‌کند. در اصل این ماده برای حفظ آبرسانی، سنتز بهبود یافته چربی های سالم، درخشندگی پوست و تقویت سد پوستی مفید است.

بیشتر بدانید: بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل.

نیاسینامید برای پوست های حساس مفید است

نیاسینامید، برای افرادی با پوست حساس یا افرادی که بیماری روزاسه یا اگزما دارند مناسب است. از آن در بهترین کرم های ضد آفتاب، کرم های مخصوص آلرژی و محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

نیاسینامید، منافذ بزرگ پوست را درمان می‌کند

نیاسینامید، توانایی بالایی برای کاهش منافذ باز پوست دارد. این ماده باعث جلوگیری از تجمع چربی و مواد زائد است که به گرفتگی منافذ پوست منجر می‌شود. در اصل نیاسینامید، یک درمان عالی برای منافذ بزرگ پوست است و به صورت شما ظاهری زیبا و یکدست می‌دهد.

استفاده روزانه نیاسینامید، به منافذ کمک می‌کند تا به اندازه طبیعی و استاندارد خود بازگردند. نور خورشید باعث کشیده شدن منافذ و شلی پوست می‌‌شود، اما غلظت های بالاتر نیاسینامید، با تقویت عناصر حمایتی پوست، منافذ را سفت کرده و باعث سفت شدن پوست می‌شود.

بیشتر بدانید: پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت.

آبرسانی پوست با نیاسینامید

نیاسینامید، به بازیابی سطح پوست در برابر از دست دادن رطوبت و کم آبی کمک می‌کند. زمانی که اسیدهای چرب مهم در سد پوست به نام سر‌امیدها به تدریج تخلیه می‌شوند، پوست در برابر انواع مشکلات آسیب پذیر می‌شود.

اگر پوست خشک دارید، استفاده موضعی از نیاسینامید، رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. در مطالب گذشته ویژگی و علائم پوست خشک را به صورت کامل شرح داده ایم. به این صورت سطح پوست در برابر از دست دادن رطوبت که باعث خشکی پوست و پوسته پوسته شدن بافت شده، مقاومت می‌کند.

نیاسینامید با ترکیبات رایج آبرسان ها مانند روغن گیاهی معطر، کلسترول، هیالورونات سدیم، گلیسیرین و سدیم PCA به خوبی کار می‌کند. این ماده به تنظیم میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی کرده و از فعالیت بیش از اندازه غدد جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید: آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک.

نیاسینامید، پوست را روشن می کند

ملانین اضافی در پوست باعث تغییر رنگ پوست می‌شود. نیاسینامید به چند روش مانع از ظاهر شدن تغییر رنگ های جدید پوستی خواهد شد، بنابراین پوست یکدست و زیبا به نظر می‌رسد.

نیاسینامید و ترانگزامیک اسید با یکدیگر به خوبی کار می‌کنند و با سایر مواد کاهش دهنده رنگ، مانند ویتامین C، رتینول، شیرین بیان و باکوچیول میتوان استفاده کرد. به صورت کلی نیاسینامید، یک روشن و شفاف کننده عالی، پوست است.

بیشتر بدانید: بوتاکس چیست؟ نحوه عملکرد، عوارض، فواید و انواع بوتاکس.

تقویت ایمنی پوست با نیاسینامید

نیاسینامید، به ساخت پروتئینی به نام کراتین که پوست را سفت، حجیم و سالم نگه می‌دارد، کمک می‌کند. همین طور با معکوس کردن آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، به کاهش علائم پیری کمک خواهد کرد.

در مورد پوست بدانید: میکرودرم چیست؟! نتایج، تاثیر و نحوه انجام میکرودرم ابریژن.

نیاسینامید باعث کاهش چین و چروک و آکنه می‌شود

نیاسینامید، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش داده و آکنه را درمان می‌کند. این ماده برای آکنه های شدید مانند پاپول و پوسچول مفید است. با استفاده روتین از نیاسینامید، شاهد کاهش ضایعات پوستی، آکنه و چین و چروک پوست خواهید شد.

بیشتر بدانید: میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!.

آموزش استفاده از نیاسینامید

نیاسینامید با موادی مانند پپتیدها، اسید هیالورونیک، BHA و انواع آنتی اکسیدان ها سازگار است. به همان اندازه که خواص نیاسینامید عالی به نظر می‌رسد، اما تنها عنصری نیست که برای مراقبت از پوست به آن نیاز داریم. از محصولات پوستی که شامل نیاسینامید هستند، استفاده کنید. ترتیب استفاده از این محصولات به شکل زیر است:

آموزش استفاده از نیاسینامید
آموزش استفاده از نیاسینامید را در مجله وقت مد ببینید
  • ابتدا از پاک کننده ای مانند فوم شستشو صورت استفاده کنید.
  • در مرحله بعد با تونر صورت را پاکسازی کنید.
  • مرحله بعد لایه برداری پوست است.
  • بقیه سرم ها، مرطوب کننده ها و محصولات مراقبت پوست که دارای نیاسینامید هستند را از نازک‌ترین تا ضخیم ترین بافت استفاده کنید.
  • و در آخر یک ضد آفتاب با SPF بالای 30 را روی پوست خود اعمال کنید.

بیشتر بدانید: اسپری ضد آفتاب! عوارض، فواید، معرفی موارد بسیار ضروری در این باره.

عوارض استفاده از نیاسینامید

استفاده از نیاسینامید در غلظت های بالا در فرمولاسیون مراقبت از پوست، ممکن است باعث تحریک، برافروختگی و قرمزی پوست شود. بهتر است از غلظت های پایین بین 1 تا 2 درصدی، ویتامین B3 در فرمولاسیون استفاده شود.

افرادی که دچار آلرژی هستند، ممکن است دچار واکنش های آلرژیک بیشتر شوند. علت این اتفاق این است که نیاسینامید، باعث ترشح هیستامین در بدن خواهد شد. اگر دارای بیماری آلرژی هستید ابتدا آن را روی دست خود تست کنید اگر بعد از گذشت 24 ساعت شاهد، قرمزی، خارش و تورم بودید مصرف نیاسینامید را قطع کنید.

بیشتر بدانید: اندولیفت چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید، حقایق علمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *