شیدینگ لب چیست؟ ماندگاری، عوارض و مزایای سایه لب

آیا در مورد اصطلاح شیدینگ لب شندیده اید؟ این یک مد آرایشی و زیبایی جدید است که بین بانوان بسیار محبوب و فراگیر شده، چرا که لب ها را بزرگتر و پر رنگ تر می‌کند. سایه زدن لب، یک تکنیک آرایشی است که در آن دو یا سه رنگ مختلف خط لب یا رژ لب را با هم ترکیب می‌کنند تا لب ها را برجسته نشان دهند.
در این سری از مطالب آرایشی مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، شما را با انواع شیدینگ لب، میزان ماندگاری، عوارض، فواید و هر آنچه که نیاز است در مورد آن بدانید آشنا می‌کنیم.

شیدینگ لب یا سایه لب چیست؟

ابتدا لازم است که بدانید تاتو لب چیست تا درک بهتری از شیدینگ لب داشته باشید. خالکوبی لب، یک نوع آرایش دائمی است که با قرار دادن رنگدانه ها در زیر لایه سطحی پوست به وسیله دستگاه PMU انجام می‌شود. این فرایند باعث می‌شود که لب ها برجسته و مشخص تر دیده شوند.

با توجه به رنگ و ظاهر کلی مد نظر، تاتو لب با روش های مختلفی انجام می‌شود. در اصل شدینگ لب یا سایه لب یکی از محبوب ترین روش های تاتو لب است تا لب ها را پر و زیبا با رنگ دلخواه کند. استفاده از این روش، فواید و مضرات خاص خود را دارد که در بخش پایین، توضیح داده ایم.

در واقع شیدینگ لب، روش جدیدی برای زیبایی لب است که در آن به وسیله سوزن، رنگ های مخصوصی به بافت لب تزریق می‌شود. به این روش زیبایی، سایه لب، تاتو لب و یا شیدینگ لب نیز گفته می‌شود.

زیباتر شوید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش! با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با میکاپ آشنا شوید.

شیدینگ لب چگونه انجام می‌شود؟

چند روز قبل از انجام شدینگ لب نزد متخصص مراجعه کنید تا در مورد ظاهر کلی لب و رنگ موردنظر به توافق برسید و مشاوره شوید. آنها یک تست پچ، برای شما ثبت می‌کنند تا مطمئن شوند که شما به رنگدانه و محلول بی حس کننده حساسیت ندارید. قبل از شروع شیدینگ لب، متخصص به ناحیه تحت درمان، نوعی کرم بی حس کننده می‌مالد تا دردی را احساس نکنید.
در مرحله بعد شیدینگ لب، آنها با استفاده از یک دستگاه سوزن برقی، میلیون ها نقطه ریز روی لب خالکوبی کرده و آنها را به تدریج از رنگدانه اشباع می‌کنند.

از آنجا که شما بی حس شده اید فشار کمی از دستگاه را حس می‌کنید. پس از خالکوبی، ناحیه مورد درمان را تمیز کرده و با استفاده از یک مومیایی مغذی، لب ها را هیدراته می‌کنند.

شیدینگ لب چگونه انجام می‌شود؟
شیدینگ لب با استفاده از یک دستگاه سوزن برقی و تزریق رنگ انجام می شود.

تاتو لب به شیدینگ ابرو و میکروبلیدینگ ابرو شباهت های دارد که در مطالب قبلی در مورد آنها، توضیح داده ایم. در ادامه مطالب زیبایی و آرایش وقت مد، مراحل سایه زدن لب توسط متخصصان را آموزش داده ایم.

بیشتر بدانید: 9 روش ماندگاری رژ لب در تمام طول روز را بشناسید!.

مراحل انجام شیدینگ لب یا سایه لب

  1. تقارن
    از آنجا که برخی لب ها متقارن نیستند، با استفاده از خط کش تفاوت لب ها را بررسی می‌کنند تا به بهترین شکل شدینگ لب یا کانتو لب انجام شود.
  2. انتخاب رنگ
    انتخاب رنگ در سایه لب یا شیدینگ لب؛ بسیار مهم است، چون امکان پاک شدن تا مدت زمان طولانی وجود ندارد. از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید تا با توجه به رنگ پوست بهترین انتخاب را داشته باشید.
  3. آماده سازی دستگاه
    قبل از شروع کار، باید دستگاه تاتو راه اندازی شود. پس از ریختن رنگ در محفظه و انتخاب سوزن با اندازه استاندارد، فرایند انجام کانتور لب آغاز می‌شود.
  4. بی حسی لب
    سایه زدن لب، نیاز به ابزار مجهز به سوزن دارد. برای کاهش درد از داروهای بی حس کنند استفاده می‌کنند. 20 تا 40 دقیقه طول می‌کشد تا بی حسی اثر کند.
آموزش مراحل انجام شیدینگ لب یا سایه لب در مجله وقت مد

زیباتر شوید: تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!.

ماندگاری شیدنگ لب چقدر است؟

نتیجه و میزان ماندگاری سایه لب از فردی به فردی دیگر کاملا متفاوت است، اما میزان ماندگاری آن بین 2 تا 5 سال می‌باشد. مهمترین عامل در ماندگاری شدینگ لب این است که جنس پوست شما چه میزان رنگدانه های آرایشی را نگه می‌دارد. در نظر داشته باشید این ماندگاری یعنی اگر شما به هر دلیل از انجام این کار پشیمان شدید، تا سپری شدن این زمان، حق تعویض و یا تغیر آن را ندارید.

عادات و سبک زندگی شما در طول عمر کانتور لب موثر است، پس سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از شنا کردن های مکرر پرهیز کنید. انجام اسکراب لب و استفاده از ضد آفتاب استاندارد جزو عادات خوبی هست که به داشتن سبک زندگی سالم کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: اسپری ضد آفتاب چیست! عوارض، فواید!.

مزایای باورنکردنی سایه لب

شدینگ یا سایه لب یک آرایش دائمی است که فواید زیر را به دنبال دارد:

  • به لب ها رنگ و حجم قابل توجهی می‌دهد.
  • لب های نازک را پر نشان می‌دهد.
  • کانتور لب، عدم تقارن لب را اصلاح می‌کند.
  • به لب های تیره، رنگ زیبا می‌بخشد.
  • جای زخم لب را پنهان می‌کند.
  • شدینگ لب، ماندگاری بالایی دارد و ضد لک است.
  • نیازی به استفاده از رژ لب ندارید.
  • برای مدت زمان طولانی نیازی به خرید رژ لب ندارید و این صرفه اقتصادی دارد.
  • در طول 24 ساعت روز، لب شما با رنگ زیبا و پر حجم دیده می‌شود.
  • آرایش لب شما ماسیده نمی‌شود.
  • سایه لب مانند رژ لب نیست که با کوچکترین حرکت پاک شود.

زیبا شوید: لیپ گلاس چیست؟ فواید، مضرات و کاربرد لیپ گلاس را بدانید!.

قبل از عمل شدینگ لب چه باید کرد؟

زمانی که تاریخ شدینگ لب مشخص شد، شش هفته فرصت دارید تا آماده شوید. برای اطمینان از اینکه عمل کانتور لب به بهترین شکل انجام شود، دستورالعمل های زیر را که در مجله وقت مد، مطرح کردیم انجام دهید.

  • از مصرف استروئیدها اجتناب کنید، چرا که استفاده از آن قبل از عمل شدینگ؛ خطر التهاب، کبودی و تورم لب را افزایش می‌دهد.
  • از رتینوئیدها استفاده نکنید. رتینوئیدهای ویتامین A، باعث افزایش سرعت گردش سلولی شده و باعث جوانسازی پوست می‌شوند، اما قبل از عمل شدینگ لب زمان استفاده از آن نیست. استفاده از رتینوئیدها، خطر واکنش سایه لب را افزایش می‌دهد.
  • مراقبت مناسب از رنگ لب اولین قدم دستیبابی به سایه لب زیبا است. همیشه یک لایه ضخیم از بالم لب را روی لب های خشک بمالید. اگر می‌خواهید زیبایی و سلامت لب هایتان را حفظ کنید، از بالم لب به صورت منظم استفاده کنید.

بیشتر بدانید: اکستنشن مژه چیست؟ راهنمای انتخاب اکستنشن مژه و آموزش انواع فرم و حالت آن.

مراقبت های بعد از شدینگ لب

پس از اتمام جراحی سایه لب یا تاتو لب و یا شیدینگ لب، حدودا یک ماه و نیم طول می‌کشد تا پارگی و زخم های ریز با سوزن به صورت کامل بهبود یابند. تورم، دلمه و لایه برداری پوست تا دو هفته طول می‌کشد. اگر دوست دارید لب ها رنگدانه بیشتری را حفظ کنند، از برداشتن پوسته های روی لب خوداری کنید و از پمادی که متخصص برایتان تجویز کرده است استفاده کنید.

زیباتر شوید: تزریق ژل لب، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه، انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب.

عوارض تاتو لب یا شیدینگ لب چیست؟

تاتو لب و یا شیدینگ لب؛ دارای عوارض جانبی است که در بخش پایین آنها را خواهید خواند:

  • تورم و سرخی لب
  • احساس درد، از عوارض طبیعی شیدینگ لب است.
  • اگر از جنس مواد غیر ارجینال در شیدینگ لب استفاده شود، ممکن است باعث عفونت، بیماری و سایر عوارض دیگر شود.
  • اگر مراقبت های بعد از عمل به خوبی انجام نشود یا دستگاه سایه لب به خوبی استرلیزه نشده باشد، امکان دارد دچار عفونت لب شوید.
  • اگر درد زیاد، تورم شدید و چرک لب را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.
  • احساس خارش، کهیر، زخم، برجستگی های پوستی و رنگ آمیزی ناهموار از دیگر عوارض کانتور لب یا همان تاتو لب است.
عوارض تاتو لب یا شیدینگ را در مجله وقت مد بخوانید
اگر از جنس مواد غیر ارجینال در شیدینگ لب استفاده شود، ممکن است باعث عفونت، بیماری و سایر عوارض دیگر شود.

بیشتر بدانید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *