انواع چین و چروک پوست، علت و درمان (مطالب مهم)

همه ما در مقطعی از زندگی خود چین و چروک پوست را تجربه می‌کنیم، که این بخش طبیعی از روند پیری است. اما آیا می‌دانید چه چیزی باعث چین و چروک پوست می‌شود؟ چروک پوست صورت، باعث نگرانی بسیاری از خانم ها است. این روند و میزان چین و چروک در بازه زمانی یکسان برای هر فردی متفاوت است. اما شما در مورد انواع چین و چروک پوست و ویژگی های آنها چه میدانید!؟
هر نوع چروک پوست، علت داخلی و خارجی خاص خود را دارد که در ادامه این مطلب از سری مطالب آموزشی نگهداری و مراقبت از پوست مجله وقت مد، جزئیات هر کدام از آنها آموزش می‌دهیم.

در ادامه این بخش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir) انواع مختلف چین و چروک پوستی، علل و نکات مهم برای درمان آنها را بیان می‌کنیم تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

چین و چروک پوست چیست؟ و چرا پوست دچار چین و چروک می شود؟

چین و چروک پوست؛ خطوط و برآمدگی های پوست هستند که به طور طبیعی و با افزایش سن و پیری در خانم ها و آقایان ظاهر می‌شوند. اولین چروک ها در نواحی از پوست، که به طور طبیعی در حین حرکات و حالات مختلف صورت تا یا جمع می‌شود، مانند خط اخم، خنده و پیشانی به وجود می‌آیند.

همچنین، یکی از علت های ایجاد چین و چروک پوست؛ به دلیل نازک شدن و کاهش کشسانی پوست در طول زمان نمایان می‌شوند. بعضی افراد هستند که دچار پیری زودرس پوست می‌شوند که دلایل آن را قبلا در مجله زیبایی و آرایش وقت مد بیان کردیم.

انواع چین و چروک پوست را در مجله وقت مد آموزش ببینید
انواع چین و چروک پوست و راه های درمان آن را در مجله وقت مد آموزش ببینید

انواع چین و چروک پوست

باید بدانید انواع جنس پوست وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد، و شرایط روند طبیعی چروک هر کدام متفاوت است، البته که رنگ پوست هم بسیار مهم است. همه این عوامل باعث می‌شود تا چین چروک با ویژگی و شرایط متنوع وجود داشته باشد که هر کدام روند درمان مختلفی هم دارند. به طور کلی، چهار نوع مختلف چین و چروک پوست وجود دارد که در اینجا هر یک از آنها را معرفی کرده و علت ایجاد آن را آموزش می‌دهیم.

1- چین و چروک استاتیک یا ثابت؛ از جمله انواع رایج از چین و چروک پوست است

چروک های استاتیک، همان خطوط موازی کوچکی هستند که با کشیده شدن و سفت شدن پوست از بین می‌روند. آنها می‌توانند روی صورت یا هر جای دیگری از بدن (مانند خطوط روی سینه) ایجاد شوند. این چین چروک در حالت عادی و بدون حرکت و انقباض عضلات قابل مشاهده است.

چین و چروک استاتیک یا ثابت، رایج ترین دلیل به وجود آمدن چین و چروک پوست است
چین و چروک استاتیک یا ثابت، رایج ترین دلیل به وجود آمدن چین و چروک پوست است.

بیشتر بدانید: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو، عوارض، مزایا و ماندگاری که شما را شگفت زده می‌کند.

علت چین و چروک ثابت یا ایستاتیک چیست؟!

چین و چروک استاتیک؛ نتیجه از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست است که منجر به افتادگی پوست می‌شود. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید؛ رادیکال های آزاد را در پوست ما رها میکند، که کلاژن و الاستین پوست را می‌شکنند. آنها سلول هایی هستند که به پوست ما استحکام و ساختار می‌بخشند.
یکی دیگر از دلایل بوجود آمدن خطوط استایک بر پوست، افزایش سن و عدم توجه به روش های مراقبتی از پوست است. هر نوع پوستی مراقبت خاص خود را می‌طلبد؛ به همین دلیل مهم است که بر حسب نوع پوست خود مراقبت از پوست چرب، مراقبت و نگهداری از پوست خشک و مراقبت از پوست نرمال و معمولی را بدانید.

درمان چین و چروک استاتیک پوست به چه صورت است؟

برای رفع چین های استاتیک پوست صورت، همیشه از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. خصوصا نواحی در معرض نور خورشید از جمله صورت، گردن و سینه ها را با کرم ضدآفتاب با کیفیت از اشعه های مضر خورشید محفوظ نگه دارید. ما در این مطلب آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست را آموزش داده‌ایم.

2- چین و چروک دائمی پوست، از جمله انواع چروک پوستی که با افزایش سن به وجود می‌آیند

چین و چروک های الاستیک دائمی، خطوطی هستند که با افزایش سن ایجاد می‌شوند. این خطوط معمولا بر روی گونه ها، لب های بالایی و قاعده گردن شما ظاهر می‌شوند. با افزایش سن پوست صورت افتاده و شل می‌شود و چروک در قسمت های مختلف صورت بوجود می‌آید. بخش های که مستقیما در معرض نور خورشید آفتاب هستند بیشتر دچار چروک می‌شوند.

درمورد زیبایی پوست بیشتر بدانید: اسکراب صورت و بدن چیست؟.

علت ایجاد و درمان چروک دائمی پوست چیست؟

قرار گرفتن در معرض آفتاب؛ میتواند خطوط یا چین و چروک دائمی پوست را افزایش دهد. همچنین سیگار کشیدن نیز؛ عامل اصلی عمیق تر شدن این چروک ها (مانند خطوط اطراف لب ها) است.
در واقع هر بار با کشیدن سیگار، سطح پوست خود را در معرض انواع مواد شیمیایی سرطان زا قرار می‌دهید. به علاوه، شما با هر بار استنشاق دود سیگار، توانایی بدن خود را برای گردش اکسیژن به پوست برای بهبود و تشکیل سلول های سالم پوستی را مسدود می‌کنید. به همین دلیل، سیگار؛ حتی منجر به کدر شدن رنگ پوست شما نیز می‌شود. از جمله روش های مناسب برای درمان چین و چروک داِئمی؛ هایفوتراپی و تزریق ژل یا فیلر صورت است.

3- چین و چروک دینامیک یا پویا؛ رایج ترین انواع چین و چروک پوستی

همانطور که در سری مطالب زیبایی و آرایش مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/cat/beauty-grooming/) آموزش دادیم، چروک های دینامیک یا پویا، خطوطی هستند که به دلیل حرکات مکرر ماهیچه های صورت، انقباض عضلات متصل به پوست و ابراز احساسات ایجاد شده و سپس دائمی تر می‌شوند. آنها معمولا در اطراف دهان، بین ابرو، چشم ها و پیشانی ظاهر می‌شوند. یکی از روش های درمان چروک پوست فیشیال صورت است.

چروک های دینامیک یا پویا، خطوطی هستند که به دلیل حرکات مکرر ماهیچه های صورت، انقباض عضلات متصل به پوست و ابراز احساسات ایجاد شده است.
چروک های دینامیک یا پویا، خطوطی هستند که به دلیل حرکات مکرر ماهیچه های صورت، انقباض عضلات متصل به پوست و ابراز احساسات ایجاد شده است.

علت و درمان چین و چروک پویا یا دینامیک پوست چیست؟

چین و چروک پویا؛ می‌تواند بر اثر هر واکنشی غم انگیز یا شاد و خنده دار در زندگی ایجاد شود. به عنوان مثال، زمانی که ما به یک شوخی خنده دار می‌خندیم و یا بخاطر ناراحتی از یک صحنه غم انگیز، اخم می‌کنیم، این خطوط ایجاد می‌شوند. فقط یک ربات است که به هیچ رویدادی، واکنش نشان نمی‌دهد پس نگران نباشید.
چین و چروک پویای پوست؛ نمایانگر یک عمر تجربیات زیستن شما هستند. یکی از روش های جوانسازی پوست انجام پلکسر صورت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *