لمینت ابرو چیست(Eyebrow lamination)؟ کاربرد، عوارض و فواید لمینت ابرو

ابروهای بی‌نقص، ظاهر و چهره بانوان را کاملا زیبا میکند. به همین دلیل، درمانها و آرایشهای زیبایی بیشتر، بر روی ابرو متمرکز شده است! امروزه خدماتی مانند میکروبلیدینگ، فیبروز، لیفت و لمینت ابرو (Eyebrow lamination) به عنوان روشهای نیمه دائمی زیبایی ابرو در آرایشگاه ها انجام میگیرد.
آیا در مورد آخرین روند زیبایی و درمان ابرو با نام لمینت یا اکستنشن ابرو چیزی شنیده اید؟ این تکنیک بسیار شبیه به اکستنشن مژه میباشد. لمینت ابرو معمولا با هدف دستیابی به ابروهای طبیعی، ضخیم، مشخص و تیره برای حالت دهی و تقویت آن به کار میرود. همچنین این تکنیک، تار ابروهای نازک و نامنظم شما را شانه شده و مرتب میکند.
در این بخش از سری مطالب آموزش آرایش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir)، با ما همراه باشید تا هر آنچه که درباره لمینت ابرو، سوال دارید را پاسخ دهیم و درمورد فواید و عوارض احتمالی این روش بیشتر صحبت کنیم.

برای مشاهده جدیدترین مطالب علمی درمورد زیبایی و آرایش، این سری از مطالب وقت مد را دنبال کنید.

لمینت ابرو چیست (Eyebrow lamination)؟

لمینت ابرو (Eyebrow lamination) یکی از جدیدترین ترندهای آرایش دائمی و زیبای است که، به شکل دهی ابروهای نامنظم کمک میکند. جالب است بدانید که تکنیک لمینت؛ ابروها را پر نمیکند! بلکه شکل و طرح آن را تقویت میکند. بنابراین این روش، جایگزینی برای میکروبلیدینگ (Eyebrow microblading) و فیبروز ابرو (Eyebrow fibrosis) نیست. زیرا اهداف آنها با یکدیگر کمی متفاوت است.

تصویری از لیفیت ابرو دخترانه بر ابروی پرپشت و بلند
لمینت ابرو، به ابروی شما فرم و شکل دلخواه می‌دهد.

در حال حضر، ابروی پرپشت و کاملا مشخص و رو به بالا، ترند روز است. به همین دلیل، انجام لمینت ابرو؛ به شما کمک میکند تا ابروهای نازک خود را در عین زیبایی و مرتب نگه داشتن، تقویت نمایید. در مطالب قبلی مجله زیبای وقت مد، در مورد انواع روغن تقویت کننده مو ابرو مانند روغن آرگان به صورت مفصل شرح داده شد است.
چنانچه ابروهای به هم ریخته و نامرتبی داشته و دوست دارید آنها را رو به بالا لیفت دهید، این روش به شما کمک میکند.
به علاوه لمینت ابرو بدون درد و ارزانتر از روشهای دیگر نیمه دائمی برای تقویت ابروها میباشد.

لمینت ابرو چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

برای رسیدن به ابروهای شانه شده به سمت بالا و تقویت آنها، لمینت ابرو؛ کاربرد دارد. در اصل، این کار در چند مرحله با محصولاتی که وظیفه نرم کردن تارهای مو و صاف کردن آنها را دارند، انجام میگیرد.
کاربرد این روش، داشتن ابروهایی پرپشت تر و رشد همه ی موها در یک جهت است. Eyebrow lamination، میتواند به پر کردن جاهای خالی ابروهای نازک شده و همینطور شکل ابرو کمک نماید. لمینت ابرو؛ ماندگارتر از مداد ابرو و یا آرایشهای روزمره است.

مدل لیفیت ابرو روی ابروهای پرپشت
لمینت ابرو، به ابروهای شما حالت میدهد و آنرا پرتر نشان می‌دهد.

درمورد زیبایی ابرو بیشتر بدانید: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

یکی دیگر از کاربردهای لمینت، افزایش تراکم ابروها، در دراز مدت خواهد بود. این تکنیک برای چه کسانی مناسب است؟ در صورتیکه، ابروهای شما سرکش و یا فر هستند و شانه زدن روزانه آنها کاری دشوار است، لمینت ابرو برای شما مناسب است. علاوه بر این، این روش زیبایی ابرو، جذابیت شما را افزایش میدهد.

بیشتر بدانید: فیبروز ابرو (Eyebrow fibrosis) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید فیبروز ابرو.

مراحل انجام لمینت ابرو توسط متخصصین

هنگامی که برای انجام لمینت ابرو به یک متخصص ماهر و یا آرایشگاه مراجعه میکنید، ابتدا طرح ابروی خود را مشخص نمایید. سپس به ترتیب و گام به گام، مراحل زیر را برای انجام لمینت ابرو، انجام میدهد که در زیر آموزش داده ایم:

  • برای انجام لیمینت ابرو؛ ابتدا نواحی ابروی خود را با یک شوینده مناسب تمیز کنید. برای اینکار میتوانید از صابون ابرو استفاده کنید.
  • سپس با استفاده از محصول نرم کننده ای که فرم مورد نظر ابروها را مشخص میکند، شانه میزنند. در همین مرحله از یک لوسیون چسبنده، به عنوان تثبیت کننده شکل ابرو استفاده میکنند. این کار باعث میشود، ابروهای شما به مدت تقریبا 8 هفته پر پشت و مرتب باقی بماند.
انجام لمینت یا لیفت ابرو در منزل
مراحل انجام لمینت ابرو
  • در مرحله ی بعدی، تار موهای ابرو، به وسیله یک محصول شیمیایی به سمت بالا و در فرم دلخواه فرم داده میشود تا از بی‌نظمی در بیاید.
  • در این مرحله از یک محصول مرطوب کننده ی دیگر، برای تغذیه ابروها و داشتن ظاهری کاملا مشخص و درخشان بهره میگیرند.
  • در نهایت و بعد از گذشت چند دقیقه، ابروها را شانه میکنید و طرح مورد توافق خود را شکل میدهید. در مجموع، لمینیت ابرو کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

نکته :در 24 ساعت اول، ابروهای شما حالت مرطوبی خواهند داشت، اما با اولین شستن این حالت از بین میرود.

در مورد زیبایی ابرو بدانید: ۱۱ سبک از انواع مدل ابرو زنانه، با جدیدترین و شیک ترین مدل ابرو آشنا شوید.

مراقبت و نگهداری بعد از لمینت ابرو

برای دستیابی یک نتیجه بهتر از لمینت ابرو؛ باید روشهای مراقبت و نگهداری بعد از آن را بدانید. غالبا، برای اطمینان از ماندگاری و تاثیر لمینت بر روی ابرو، 48 ساعت اول مهم و تعیین کننده است. بنابراین، حتما از رفتن به حمام و خیس کردن ابروهای خود در این مدت زمان اجتناب نمایید.

مدل لمینت و لیفت ابرو دخترانه
تا 48 ساعت بعد از لمینت ابرو آنرا خیس نکنید و از روغن های مغذی استفاده کنید.

همچنین با استفاده از روغنهای مغذی و طبیعی صورت، مانند روغن اسطوخودوس، روغن زیتون و روغن آرگان و … ابروهایتان را هیدراته نگه دارید. با بهره گیری از این روغنها و کرم های مغذی؛ از خشک شدن ابروهای خود جلوگیری میکنید.

کارهای اختیاری روش لمینت که میتوانید در کنار این کار، انجام دهید شامل این موارد است :

  • موچین کردن یا اصلاح موهای زائد اطراف ابروها (آموزش اصلاح ابرو در خانه)
  • اپیلاسیون ابرو، برای ایجاد قوس مورد نظر شما
  • رنگ ابرو برای افزایش تغییر

بیشتر بخوانید: آموزش انواع روش تقویت مو، با بهترین روش تقویت مو آشنا شوید!.

مزایا و فواید لمینت ابرو

تکنیک لمینت، میتواند بر روی انواع ابروها انجام شود. اما معمولا خانم هایی که تار ابروهای نامنظمی دارند، که در جهات مختلف رشد میکند، از این روش استفاده میکنند. به علاوه، کسانی که فضاهای خالی کوچکی در میان ابروی خود دارند، از لمینت ابرو بهره میگیرند. همچنین افرادی که ابروی خیلی روشن و ظریفی داشته باشند، لمینت ابرو برای آنها گزینه عالی است.

مطالعه بیشتر درمورد ابرو: صابون ابرو چیست؟ با کاربرد و عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو آشنا شوید.

تفاوت لمینت ابرو با میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو چیست؟

  • لمینت ابرو، نسبت به روشهای دیگر مانند میکروبلیدینگ ابرو و … کاملا بدون درد میباشد.
  • لمینتیشن ابرو، از لحاظ هزینه؛ مقرون به صرفه است.
  • مراحل انجام لمینت، نسبت به میکروبیلدینگ و فیبروز ابرو، راحت تر است و با خواندن مطالب روی محصول میتوان آن را انجام داد.
  • از آنجایی که Eyebrow lamination، به صورت موضعی بر روی تارهای مو اعمال میشود، نسبت به میکروبیلدینگ عوارض کمتری خواهد داشت.
  • کسانی که به دلایل خاصی از انجام میکروبیلدینگ منع هستند، میتوانند از لمینت ابرو بهره بگیرند.
مدلی از لمینت ابرو
تفاوت لمینت با میکروبلدینگ و فیبروز ابرو در بکارگیری سوزن های یکبار مصرف است.

در مورد میکروبلیدینگ ابرو (Microblading) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن. در مطالب قبلی به صورت کامل توضیح دادیم. اولین نکته مهم این است که لمینت ابرو نمیتواند جایگزین میکروبلدینگ باشد، زیرا آنها، دو روش زیبایی و درمانی متفاوت هستند. لمینت روی ابرو؛ فقط بر روی سطح موهای ابرو اعمال میشود، برخلاف آن میکروبیلیدینگ؛ با استفاده از تیغه ریز، برشهایی بر روی ابرو برای اعمال رنگدانه ایجاد میکند.
در اصل، میکرو بیلیدینگ و فیبروز ابرو؛ از سوزنهای یکبار مصرف برای ایجاد این نقاط بر روی ابرو بهره میگیرد. در حالی که لمینت ابرو؛ از چنین محصولی استفاده نمیکند. به همین دلیل عوارض جانبی میکروبیلیدینگ در مقایسه با لمینت برای ابرو، بیشتر است.

از طرفی دیگر، اگر میخواهید ابروی پرپشت و ضخیم تری داشته باشید؛ از روش فیبروز و یا میکروبیلیدینگ باید بهره بگیرید. اما برای صاف کردن، تقویت و رشد همه موها به بالا، لمینت کردن ابرو مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین، برای رسیدن به یک نتیجه ی فوق العاده بهتر است از هر دو روش میکروبیلیدینگ و لمینت کردن ابرو استفاده کنید.

بیشتر بدانید: همه چیز درمورد زیبایی، سلامت و آرایش مو که باید بدانید.

عوارض لمینت ابرو

شما هنگام انجام لمینت، درد خاصی احساس نمیکنید و شاید مقدار کمی احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش به هنگام استفاده از کرم ها و محصولات داشته باشید. چرا که این محصولات از مواد شیمیایی ساخته شده اند. با این حال، این روش نیز ممکن است عوارض جانبی خود را داشته باشد که بهتر است قبل از رزرو نوبت برای لمینت ابرو آنها را بدانید.

تصویری از قبل و بعد از انجام لمینت ابرو
لمینت ابرو میتواند باعث بروز حساسیت پوستی شود.

عوارض جانبی احتمالی، مستقیماً در زیر و بالای ابروها رخ میدهد، اما ممکن است به پلک های شما نیز گسترش یابد. عوارض لمینت ابرو؛ بیشتر مربوط به تحریک پوستی ناشی از مواد شیمیایی است.

به صورت کلی ممکن است، لمینت ابرو عوارض زیر را در پی خواهد داشت:

  • ورم پوست
  • سرخی ناحیه ابرو
  • لایه برداری یا پوسته پوسته شدن نواحی ابرو
  • خارش پوستی
  • ایجاد برآمدگی در پوست، در موارد نادر

مطالعه بیشتر در مورد زیبایی صورت: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

در چه مواردی لیمنت برای ابرو توصیه نمی شود؟

  • اگر پوست حساس دارید، از لیمنت استفاده نکنید.
  • آکنه روزاسه
  • اگر اگزما دارید، از انجام لیمنت ابرو خودداری کنید.

دوام و ماندگاری لمینت ابرو چقدر است؟

همانطور که در سری مطالب زیبایی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، تاثیر و ماندگاری لمینت ابرو؛ بسته به ضخامت و کیفیت تارهای مو بین 4 تا 8 هفته میباشد و نتیجه ی بی‌نظیری به شما ارائه میدهد. چنانچه ابروهایی ظریف و نازک دارید، احتمالا به جلسات بیشتری برای رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب نیاز خواهید داشت و شاید دوام کمتری داشته باشد.
در حالی که اگر ابروهای ضخیم داشته باشید، به مدت هشت هفته میتوانید از زیبایی ابروی خود لذت ببرید.

تصویری از قبل و بعد از انجام لمینت و لیفت ابرو
ماندگاری لمینت حدودا 8 هفته است.

نا گفته نماند که چرخه رشد موها نیز؛ تاثیر زیادی بر دوام و ماندگاری لمینت ابرو دارد. شما میتوانید برای دست یافتن به یک نتیجه فوق العاده و همینطور دوام بیشتر آن، تعداد دفعات بیشتری را به متخصص موردنظر خود مراجعه کنید تا کارهای لازم و ترمیم برای لمینت کردن ابروی شما را انجام دهد.

درباره ابرو بدانید: علت ریزش ابرو چیست؟ با راه درمان ریزش ابرو آشنا شوید!.

قیمت لمینت ابرو

به نظر شما هزینه لمینت ابرو (Eyebrow lamination) بالاست؟! خیر، این روش نسبت به تکنیکهای دیگر مقرون به صرفه تر و ارزانتر میباشد. دلیل این امر، صرف زمان کمتر و نیاز به محصولات کمتر برای لمینت ابرو است و اینکه در این روش، از هیچ دستگاهی استفاده نمیکنند.

هزینه های لمینت ابرو؛ در میان متخصصان و آرایشگران مختلف با توجه میزان تجربه و دلایل دیگر متفاوت است. اگر قصد انجام لمینت روی ابرو دارید، حتما از یک متخصص دارای مجوز و با تجربه که نتایج مطلوب بالایی داشته، کمک بگیرید.

درباره ابرو بیشتر بدانید: میکروشیدینگ ابرو چیست؟ عوارض، فواید، روش انجام شیدینگ ابرو.

تفاوت لیفت و لمینت ابرو چیست؟

هر دو مدل لیفت و لمینت ابرو به شما کمک میکنند تا ابروی شما فرم و حالت ایده آلی پیدا کند و پرتر بنظر برسد. لیفت ابرو، فرایندی است برای بازسازی ساختار موی ابرو برای حفظ شکل دلخواه و رو به بالا. این یک روش عالی برای افرادی است که جهت موهایشان نامنظم است یا در بین ابروهایشان خالی و شکاف وجود دارد. اگر می‌خواهید ابروهای آراسته، برس خورده و رو به بالا داشته باشید لیفت ابرو مناسب شماست. فراموش نکنید که لیفیت ابرو موقت و برای کوتاه مدت است.

مدلی زیبا از لمینت ابرو به سمت بالا
تفاوت لیفت و لمینت ابرو

اما لمینت ابرو شامل صاف کردن و بلند کردن مو با استفاده از یک محلول شیمیایی است. این محلول اجازه می‌دهد تا ابرو انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و براحتی شکاف یا بخش خالی ابرو پر شود. پس از حالت گرفتن ابرو از یک ماده تثبیت کننده برای ابرو استفاده می‌شود. لمینت ابرو حدودا 8 هفته ماندگاری دارد.

درباره زیبایی ابرو بخوانید: سایه ابرو چیست؟ همه حقایق درباره انواع مدل سایه ابرو موقت و دائمی.

لمینت ابرو چیست (Eyebrow lamination)؟

لمینت ابرو (Eyebrow lamination) یکی از جدیدترین ترندهای آرایش دائمی و زیبای است که، به شکل دهی ابروهای نامنظم کمک میکند. جالب است بدانید که تکنیک لمینت؛ ابروها را پر نمیکند! بلکه شکل و طرح آن را تقویت میکند. بنابراین این روش، جایگزینی برای میکروبلیدینگ (Eyebrow microblading) و فیبروز ابرو (Eyebrow fibrosis) نیست. زیرا اهداف آنها با یکدیگر کمی متفاوت است.

دوام و ماندگاری لمینت ابرو چقدر است؟

همانطور که در سری مطالب زیبایی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، تاثیر و ماندگاری لمینت ابرو؛ بسته به ضخامت و کیفیت تارهای مو بین 4 تا 8 هفته میباشد و نتیجه ی بی‌نظیری به شما ارائه میدهد. چنانچه ابروهایی ظریف و نازک دارید، احتمالا به جلسات بیشتری برای رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب نیاز خواهید داشت و شاید دوام کمتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *