انواع مدل سوتین! 14سبک از جدیدترین انواع سوتین و کاربرد جالب آنها

در دنیای مد و استایل امروزه، انواع مدل سوتین برای انتخاب خانم ها وجود دارد! از انواع سینه بندی فنری گرفته تا لباس زیر ورزشی و پدر دار و … که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ در مورد کاربرد هر کدام از انواع سوتین چه میدانید؟!
برند های لباس زیر معتبر بازار استایل خصوصی بانوان، مدل های زیادی را بر اساس نیاز خانم ها طراحی کرده اند. سوتین ها؛ فقط برای زیبایی طراحی نشده اند، آن ها از سینه های شما نگهداری و حمایت میکنند. در این بخش از سری مطالب آموزشی مد و استایل زنانه از مجله وقت مد (vaghtemod.ir)، در مورد انواع مدل سوتین‌ های موجود در بازار، کاربرد انواع سینه بند و ویژگی های هر کدام را به شما آموزش خواهیم داد.

برای آموزش جدیدترین راز ها و تکنیک های مد و استایل، این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید.

انواع سوتین یا سینه بند زنانه و کابرد هر کدام

هر فرم سینه منحصر به فرد است و هر خانمی نیازها و سلیقه متفاوتی دارد. به همین دلیل است که مدل های مختلفی از سوتین ها وجود دارد. در ادامه قصد داریم در مورد گزینه های مختلفی که در بازار وجود دارد و اینکه با هر یک از آنها چه کاربردی دارند با شما صحبت کنیم. اما توجه داشته باشید که هر مدلی را که انتخاب می ‌کنید، همیشه سایز مناسب سوتین را بپوشید.

مدل سوتین اسفنجی و بدون فنر زنانه
انواع مدل سوتین برای کابربدهای مختلف ساخته شده اند.

مطالعه بیشتر: پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟.

سوتین تبدیل شونده؛ بهترین نوع سینه بند برای لباس مجلسی

داشتن یک ست لباس زیر با بندهای قابل تبدیل برای ست شدن با انواع مدل لباس ضروری است. بند های سوتین تبدیل شونده را می توان جدا کرد و یا بند های بلندتری روی آن گذاشت که به روش های مختلف ( ضربدری، تک بندی و یا بدون بند) بسته می‌شوند. در واقع سوتین تبدیل شونده؛ سینه بندی هایی با بند هستند که میتوان آنها را برداشت و در صورت نیاز موقعیت آن را تغییر داد.
سینه بند تبدیل شونده را میتوان با لباس هایی با یقه‌ نامتقارن و باز و یا انواع لباس مجلسی پوشید. برای آشنایی با جدیدترین و شیک ترین انواع مدل لباس مجلسی زنانه و شیک‎ترین مدل موی باز مجلسی این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید. این سبک از انواع مدل سوتین به دلیل قابلیت جابجایی بندهای آن، مناسب برای استفاده زیر لباس های زنانه باز است که باید بند سوتین مخفی باشد.

سوتین کلاسیک؛ محبوب ترین انواع سوتین زنانه

سوتین کلاسیک، از جمله انواع مدل سینه بند زنانه
سوتین کلاسیک، از جمله انواع مدل سینه بند زنانه محبوب است.

سوتین کلاسیک؛ بدون شک محبوب ترین مدل از انواع لباس زیر است. این نوع سینه بند عموما از جنس تور ساخته میشوند و در زیر فنجان های آن از فنر بهره گرفته شده تا فرم سینه را به خوبی حفظ کند. مهمترین کاربرد سوتین کلاسیک؛ حفظ جریان تنفس پوستی، حمایت از سینه است.
سوتین کلاسیک؛ از قدیمی ترین انواع مدل سینه بند به شمار میرود.

در مورد مد و استایل زنانه بدانید: انواع مدل شلوار لگ و شیکترین انواع شلوار سند بادی را در مجله وقت مد ببیند.

سوتین هالتر

سوتین هالتری؛ انواعی از سینه بند هستند که برعکس سایر مدل ها که بندها روی شانه قرار میگیرد، در این سبک از لباس زیر، بند سوتین، دور گردن قرار گرفته و سنگینی سینه را به گردن شما منتقل میکند.
از مهمترین ویژگی سوتین هالتر؛ بسته شدن در پشت گردن و حالت اسپرت این سبک از سینه بند است. از این سبک از سینه بند، میتوانید به عنوان نیم تنه نیز استفاده کنید و معمولا آن را با روبدوشامبر ست، می‌پوشند. طرح های اسپرت زیبا، استحکام و محافظت عالی از سینه، از جمله ویژگی های این مدل لباس زیر است.

جدیدترین مدل سوتین هالتر
در سوتین هالتر، بند سینه بند دور گردن قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر: بهترین انواع پارچه و ویژگیهای آنها که بهتر است بدانید.

آیا استفاده مداوم از سوتین هالتر مضر است؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم؛ با توجه به این که در این سبک از سوتین، فشار و سنگینی سینه ها به گردن منتقل میشود، در نتیجه فشار زیادی به مهره های گردن وارد میکند. بهتر است از این مدل سینه بند به صورت محدود و نه مداوم استفاده کنید.

سوتین پلانج (Plinth bra)؛ سینه بند مناسب برای لباس های یقه باز

سوتین پلانج (Plinth bra)؛ سینه بند مناسب برای لباس های یقه باز
سوتین پلانج (Plinth bra)؛ سینه بند مناسب برای استفاده در لباس های یقه باز است.

به طور کلی سوتین پلانج (Plinth bra) با تسمه های قابل تنظیم و جداشدنی ترکیب می شود. این نوع سوتین ها دارای کاپ هایی هستند که به شکل هفت یا “V” بریده شده اند که پوشیدن لباس هایی با یقه های خیلی باز را بدون نشان دادن بندهای سوتین، آسان می کنند.
کاپ های سوتین پلانچ به صورت طراحی شده است که کمترین دید را در زیر لباس زنانه خواهد داشت و در عین حال، سینه را به خوبی به سمت بالا لیفت میدهند. اینکار باعث خوش فرم تر شدن سینه ها خواهد شد.

در مورد ترندهای لباس زنانه بیشتر بدانید: بهترین برند لباس زیر و لباس خواب در ایران، جدیدترین و شیکترین انواع مدل مانتو زنانه!.

سوتین برلت (bralette)؛ محبوبترین انواع سوتین بین نوجوانان

در سوتین های برلت که به آنها سینه بند برالت نیز گفته میشود؛ فنجان ها، حالتی مثلثی شکل دارند و با عموما از جنس تور تولید میشوند. سوتین برلت؛ عموما در سایز های کوچک و مخصوص نوجوان ها و تینیجر ها تولید میشوند. این سبک از انواع مدل سوتین، برای سینه های با سایز های کوچک و سبک مناسب است و بیشتر جهت جلوه زیبا و استایل جذاب استفاده میشود.

لباس زیر اسپرت یا سوتین ورزشی؛ بهترین سبک از انواع مدل سوتین زنانه برای حمایت از سینه

سوتین ورزشی یا اسپرت؛ برای حمایت از سینه ها در طول تمرین و استفاده روزمره، طراحی شده اند. هدف آنها، محکم نگه داشتن سینه در هنگام حرکات شدید، برای جلوگیری از آسیب رساندن به سینه است. انواع مختلفی از سوتین های ورزشی (مدل بالشتکی، فشرده یا کپسول دار، با بسته شدن یا بدون بسته شدن) وجود دارد.

نیم تنه اسپرت یا سوتین ورزشی
سوتین ورزشی مناسب استفاده روزمره و باشگاه است.

با توجه به این مسئله که سینه بانوان، عضله ندارد و هر گونه سایش یا پارگی در آن به سادگی امکان پذیر است، سوتین ورزشی طراحی و تولید شد.
سینه بند ورزشی؛ مناسب برای استفاده در زمان های ورزش، پیاده روی، یوگا و حتی استفاده روزمره است، چرا که به خوبی از سینه، حمایت و پشتیبانی میکند. از جمله معتبرترین عرضه کننده های لباس زیر ورزشی در ایران، برند لباس سکرت (https://www.lebassecret.com/type-of-bra/sports-bra/) است.

مدلی از سوتین ورزشی زنانه
سوتین ورزشی؛ مناسب برای استفاده در زمان های ورزش، پیاده روی، یوگا و حتی استفاده روزمره است.

سوتین کوچک کننده سینه، مناسب برای سینه های بزرگ

سوتین های کاهش دهنده سینه، معمولاً دارای بندها و فنجان های بسیار پهن، هم در بالا و هم در ناحیه نزدیک به زیر بغل با هدف جمع آوری و نگهداری سینه ها هستند. برش این نوع لباس زیر، به شکل دادن و کاهش حجم سینه کمک میکند و آنها را کوچک تر از آنچه که هست، نشان میدهد.

مطالعه بیشتر: راه و روش برای قد بلندتر شدن ! چکار کنیم تا قد بلندتر به نظر برسیم.

سوتین فشاری یا push up؛ بهترین سبک از سوتین برای حالت دادن به سینه

در نقطه مقابل سینه بند کوچک کننده، سوتین فشاری یا push up است که حجم سینه ها را افزایش می‌دهند.. در اصل، سینه بند پوش آپ؛ به آرامی سینه ‌های شما را به سمت بالا فشار می ‌دهند و به هم نزدیک ‌تر کرده تا ظاهری جذاب به استایل شما بدهد. به سوتین پوش آپ، سینه بند یقه باز یا چاکدار نیز می‌گویند.

ست لباس زیر پوش آپ یا فانتزی زنانه
سوتین پوش آپ به سینه ها حجم می‌دهد.

سوتین بالکنی؛ مدلی ظریف از انواع مدل سوتین زنانه

سوتین بالکنی؛ زیبایی بسیار ظریفی را ارائه می دهند و ظاهری گرد به سینه می بخشند. این نوع لباس زیر؛ دارای بندهای پهن و فنجان های است که یک یقه تقریبا افقی را تشکیل میدهد. ( سوتین بالکنی از نظر ظاهری بسیار شبیه بالکن)، از ویژگی بارز این سبک از انواع سینه بند زنانه؛ این است که سینه بند بالکنی میتواند زیر پهن ترین یقه پنهان بماند.

مدل سوتین بالکنی زنانه، حجم دهنده سینه
سوتین بالکنی، به سینه ها فرم گرد می‌دهد.

مطالعه بیشتر: چه رنگهای شما را لاغر تر نشان میدهد؟ چه طرح هایی شما را لاغرتر نشان میدهد!؟.

سوتین باندی یا نواری، ساده ترین مدل از سینه بند

سوتین های باندی یا نواری؛ نواری از پارچه الاستیک است که روی نیم تنه قرار می‌گیرد. سینه بند نواری؛ بدون بند بوده و فنجان ندارد و همانند تیشرت، به دور گردن بسته میشود.
لباس زیر نواری، یک مدل بسیار همه کاره است که با وجود عدم پشتیبانی بالا، معمولاً در زیر بلوز هایی استفاده میشود که نواحی در معرض دید دارند. پشتیبانی از سینه توسط این سبک از سینه بند به خوبی انجام نمیشود.

سوتین بدون بند یا سینه بند تسمه ای

بندهای سوتین بدون تسمه، یا قابل جابجایی هستند (متداول ترین نوع که امکان استفاده بیشتر از آنها را می دهد) یا بند ندارند. برخلاف مدل سینه بند باندی، این سبک از انواع مدل سوتین، از سینه ها به خوبی پشتیبانی میکند. سوتین بدون بند؛ یک گزینه عالی برای پوشیدن با لباس های بدون بند یا تاپ و لباس کراپ است. از آنجایی که آنها بند ندارند، باید تکیه گاه را بین بند پشتی و حلقه های پایینی توزیع کنند، به همین دلیل معمولاً پهن تر هستند.

سوتین بدون بند یا سوتین دکلته
سوتین بدون بند مناسب پوشیدن از زیر لباس های دکلته و بدون بند است.

مطالعه بیشتر: انواع مدل شلوار زنانه و کاربرد ویژگی های جالب هر کدام را بدانید.

کرست یا نیم تنه؛ از قدمی ترین انواع مدل سوتین در دنیا

نیم تنه ها؛ ترکیبی از سوتین و کرست هستند. کرست یا نیم تنه؛ به خوبی سینه را پشتیبانی میکند و نیم تنه را تا کمر می‌پوشاند. این سبک از انواع مدل سوتین؛ بدون شک بیشترین استفاده را به عنوان تاپ دارد به دلیل فضایی که پوشش می دهد.
نیم تنه برای موقعیت ‌های خاص، ایده‌آل است و اغلب زیر کت ‌ها و حتی روی پیراهن ‌ها یا تیشرت ‌ها پوشیده می‌شود. نیم تنه یک مدل فوق العاده خاص می باشد که استایل، پشتیبانی و راحتی را فراهم میکند.

جدیدترین مدل کرست زنانه با پایه بلند
کرست، ترکیبی از نیم تنه و سوتین است.

سوتین چسبی؛ کوچک ترین مدل از انواع سینه بند

سوتین های چسبی؛ فقط دارای دو فنجان هستند که در مرکز و بدون نوار به هم متصل شده اند و به پوست بدن میچسبند. در گذشته سوتین چسبی را بیشتر از فنجان های سیلیکونی تولید میکردند که علاوه بر پوشاندن نوک پستان به حجم بیشتر آنها کمک می‌کردند. امروزه، می‌توانید مدل‌ های پارچه ‌ای سوتین چسبی با درزهایی در وسط پیدا کنید که به پشتیبانی بیشتر سینه ها کمک میکنند.

سوتین بدون فنر

سوتین بدون سیم؛ با وجود نداشتن سیم و حلقه زرین، به خوبی مسلح هستند تا کل نیم تنه و پشت را به خوبی نگه دارند. آنها برای جلوگیری از مالش یا لک روی پوست، درز ندارند. بسته شدن سوتین بدون فنر؛ معمولاً از جلو است تا از ناراحتی ناشی از حرکت زیاد بازوها جلوگیری شود.

مطالعه بیشتر: معرفی راز های عجیب تمامی مارک ها و برندهای مد و استایل در دنیا.

سوتین بارداری یا شیردهی؛ ایده آل برای مادران و خانم های باردار

در سوتین های بارداری یا شیردهی؛ هر فنجان دارای یک سیستم باز کردن (مانند زیپ) است که سینه ها در معرض دید قرار گیرند تا نوزاد به راحتی بتواند به نوک سینه دسترسی پیدا کند. در صورتیکه در دوران بارداری سینه های شما بزرگتر شد، میتوان از آنها در این دوران نیز بهره گرفت.

سوتین مناسب دوران شیردهی و بارداری
سوتین شیردهی باتوجه به افزایش سایز سینه بزرگ می‌شود.

بیشتر بدانید: 8 دلیل مهم برای اینکه چرا باید لباس خواب و لباس زیر بپوشیم؟!.

سوتین لیزری یا بدون درز

سوتین لیزری؛ آسایش و راحتی شما را فراهم میکند. همچنین سوتین لیزری با فرم بدن شما سازگار میشود به گونه ای که متوجه نمی‌شوید، آن را بر تن دارید. به علاوه این نوع سینه بند، برای استفاده روزمرگی گزینه عالی میباشد.

مطالعه بیشتر: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

سوتین چسبی؛ کوچک ترین مدل از انواع سینه بند

سوتین های چسبی؛ فقط دارای دو فنجان هستند که در مرکز و بدون نوار به هم متصل شده اند و به پوست بدن میچسبند.

آیا استفاده مداوم از انواع مدل سوتین هالتر مضر است؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم؛ با توجه به این که در این سبک از سوتین، فشار و سنگینی سینه ها به گردن منتقل میشود، در نتیجه فشار زیادی به مهره های گردن وارد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *