آموزش اصلاح ابرو در خانه، با تکنیک های مهم برداشتن ابرو آشنا شوید (همراه با ویدیو)

ابرو؛ یکی از مهمترین اعضای صورت است و در زیبایی بانوان نقش مهمی دارد. امروزه دختران و زنان جوان خوش استایل، علاوه بر رفتن به آرایشگاه به برداشتن و یا اصلاح ابرو در خانه اقدام می کنند. شما برای انجام این کار و برداشتن ابرو نیاز به آموزش خواهید داشت. آیا با اصلاح ابرو در خانه و تکنیک های آن آشنا هستید!؟ آیا ابزار مورد نیاز برای برداشتن ابرو را میشناسید و کار کردن با آنها را میدانید؟
ما در این سری از مطالب مربوط به آرایش و زیبایی مجله وقت مد (Vaghtemod.ir)، نکات حرفه ای را در مورد نحوه برداشتن ابروها و به دست آوردن شکلی زیبا یا مرتب که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهیم. بنابراین برای یادگیری و برداشتن ابروهای خود از طریق موچین، نخ (بند) و موم یا وکس در ادامه این بخش از مجله وقت مد همراه ما باشید.

چگونه یک مدل ابروی خوب داشته باشیم؟

طرح و مدل خوب ابرو، براساس تناسبات و ویژگی‌های صورت برای به دست آوردن بهترین نتیجه است. بنابراین با در نظر گرفتن شکل و اندازه بینی و حالت چشم‌ها (کوچک، گرد، بادامی شکل، فرورفته یا برآمده) مدل ابروی خود را انتخاب میکنید. شما باید درمورد انواع فرم صورت، فرم لب، رنگ پوست و انواع استایل آشنا باشید.

همچنین مدل برداشتن ابرو براساس شکل و بلندی پیشانی، استخوان گونه‌ها، شکل دهان و فرم صورت بسته به اینکه بیضی، گرد، مثلثی یا مربعی باشد، تعیین می‌شود. به علاوه، فاصله بین چشم‌ها، بینی، لب ها و پیشانی را حتما موقع اصلاح ابرو در نظر بگیرید.

آموزش ویدیویی اصلاح ابرو با موم یا وکس

برایتان جالب خواهد بود: 11 سبک از انواع مدل ابرو زنانه، با جدیدترین و شیک ترین مدل ابرو آشنا شوید.

برداشتن ابرو با موچین، نخ یا موم! کدام بهتر است؟

در ابتدا باید بگوییم که ابزار مختلفی مانند موچین، موم یا وکس و نخ برای برداشتن ابرو وجود دارد. حال، به نظر شما کدام یک از این ابزار برا اصلاح ابروها مناسبتر است!؟
به گفته متخصصان هیچ تکنیک بهتر و یا بدتری برای اصلاح ابرو وجود ندارد و بهترین چیزی، موردی است که با شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

اصلاح یا برداشتن ابرو با موچین
اصلاح ابرو با موچین بهترین انتخاب است.

با این حال، اکثر متخصصان موچین را انتخاب می‌کنند، زیرا این روش هنری‌‎ترین و دقیق‌ترین تکنیک برای برداشتن ابرو می‌باشد. میتوان موچین را با حذف موهای زائد با نخ، تیغ و یا موم ترکیب کرد تا به نتیجه ای بهتر دست یافت.
از طرفی، استفاده مداوم و طولانی از موم یا وکس، میتواند در آینده منجر به افتادگی پوست شود. در نهایت، ناحیه ابروها پس از اصلاح با محصولاتی مانند آلوئه‌ورا با قدرت تسکین دهندگی و بازسازی کنندگی هیدراته می‌شوند.

آموزش ویدویی اصلاح ابرو با موچین

بیشتر بدانید: لمینت ابرو (Eyebrow lamination) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید لمینت ابرو.

مراحل برداشتن ابروی دخترانه برای مبتدی

در زیر مراحل برداشتن ابروهای دخترانه و مبتدی را به صورت گام به گام میگوییم:

  • در صورت لزوم ابروها را کوتاه کنید

برای اصلاح ابرو در خانه، ابروهای خود را مستقیماً به سمت بالا شانه زده و موهای بلندتر از حد معمول را باید کوتاه کنید. از یک شانه معمولی دندانه دار یا برس ابرو برای فشار دادن موهای ابرو به سمت بالا استفاده کنید و سپس با قیچی کوچک ابرو، آنچه را که خارج از شکل است کوتاه نمایید.
اگر ابروهای بلند یا پرپشتی دارید، ممکن است نیاز به برداشتن حجم بیشتری داشته باشند.

درباره ابرو بیشتر بدانید: میکروبلیدینگ ابرو (Microblading) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن (همراه با ویدیو).

  • برای اصلاح ابرو در خانه، ابتدا صورت را با آب گرم بشویید

آب گرم به آرامش پوست و فولیکول مو کمک می‌کند تا راحتتر برداشته شود. سپس صورت خود را پس از شستشو، پاک کرده و خشک کنید تا رطوبت آن از بین برود (پاکسازی ناحیه و تونینگ قبل و بعد از موچین نیز ایده خوبی است).

مطالعه بیشتر درمورد ابرو: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

  • موهایی که باید برداشته شوند، انتخاب کنید

ابتدا مداد سفید را روی موهایی که باید از هر دو ابرو (زیر، بالا و بین دو ابرو) برداشته شوند، بکشید. پوست اطراف ابرو را محکم کشیده و با گرفتن موچین تمیز در نزدیکی مو، شروع به برداشتن موهای زائد کرده (در جهت رشد مو) و آنها را از بین ببرید.

  • روی بالای ابروها کار کنید

هنگام برداشتن موهای بالای ابرو، مراقب باشید. فقط موهای ظریفی را که خارج از شکل و فرم ابروها هستند را بردارید.

  • روی وسط ابروها کار کنید

حالا موهای زائد را از وسط دو ابرو بردارید. عقب بایستید و ابروها را خوب تنظیم کنید. با فاصله از آینه بایستید تا ابروها از نظر بصری متعادل به نظر برسند. سپس موهایی که برای یکدست و قرینه شدن ابروها لازم است را بردارید. در نهایت، موهای زائد را با دستمال کاغذی جمع کنید.

  • تسکین پوست

در آخر، اگر پوست شما قرمز یا تحریک شده، از یک مرطوب کننده یا تونر تسکین دهنده صورت بهره بگیرید.

درمورد زیبای و مراقبت از ابرو بیشتر بدانید: میکروشیدینگ ابرو چیست؟ عوارض، فواید، روش انجام شیدینگ ابرو.

ترفندهای اصلاح ابرو در خانه

  • برای حذف و برداشتن موهای زائد ریز و بور، موچین را در پوست خود فرو نکنید، بلکه برای از بین بردن آنها از یک تیغ و یا نخ استفاده نمایید.
  • محکم نگه داشتن و کشیدن پوست با دست در حین استفاده از موچین برای داشتن درد کمتر روی پوست است.
  • اگر نگران درد هستید از یک اسپری بی حس کننده در نواحی ابروها بهره بگیرید.
  • پوست اطراف ابروهای خود را نرم کنید. موها به راحتی از پوست لطیف بیرون می آیند. کندن مو از پوستی که خشک و سفت است اینکار را دردناک‌تر می‌کند.
آموزش اصلاح ابرو با موچین
روش اصلاح ابرو در منزل

بیشتر بدانید: فیبروز ابرو (Eyebrow fibrosis) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید فیبروز ابرو.

نحوه برداشتن ابرو به صورت حرفه ای (تکنیک های اصلاح حرفه ای ابرو)

برای داشتن ابروهایی شیک و مدل دار، موهایی که خارج از فرم و مدل ابروی موردنظر شما است را بردارید. هر بار با دقت موهای خود را چیده و ابروهای خود را مطابق طرحی که کشیده‌اید، فرم و شکل دهید. برای انتخاب شیکترین مدل ابرو باید در مورد انواع فرم صورت، فرم بدن، انواع استایل و حتی رنگ پوست اطلاعات خود را داشته باشید که در این سری از مطالب کامل آموزش داده ایم.

مراحل برداشتن ابرو به صورت حرفه ای:

  • موهایی را که به بینی نزدیکتر هستند از نقاطی که روی ابروهای داخلی خود کشیده اید، بچینید.
  • نواحی قوس ابرو را با کندن چند تار مو در اطراف قله ها شکل دهید تا شکل مشخص‌تری به آنها بدهید.
  • موهای نزدیک به شقیقه ها و قسمت بیرونی ابروها را نیز بردارید یا حذف کنید.
  • موهای بیشتری را از پایین ابروهای خود بچینید تا به اندازه دلخواه نازک و یا ضخیم شوند.
  • ابروهای خود را بیش از حد برندارید، زیرا آنها تقریبا 6 هفته طول می‌کشد تا دوباره رشد کنند. وقتی ابروهای خود را فرم می‌دهید، آهسته پیش بروید. به عقب برگشته و هر چند دقیقه یکبار در آینه نگاه کنید تا پیشرفت خود را بررسی نمایید.
  • در پایان، با ژل ابرو به پایان کار خود را به اتمام برسانید. ابروهای خود را در جهت رشد شانه کرده و کمی ژل ابرو بزنید تا در جای خود ثابت شوند.

مطالعه بیشتر: صابون ابرو چیست؟ با کاربرد و عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو آشنا شوید.

آموزش برداشتن ابرو و اصلاح ابروها با نخ

به طور کلی از نخ برای از بین بردن موهای زائد و ریز اطراف ابرو (که با موچین قابل برداشتن نیستند) استفاده می‌شود. نخ اصلاح؛ باید محکم، پنبه ای، تمیز و استریل شده باشد. معمولا از یک نخ تقریبا ضخیم برای از بین بردن مو استفاده می‌شود.

آموزش اصلاح ابرو با نخ در خانه
از یک نخ ضخیم و استریل شده برای اصلاح ابرو استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: ترفندهای آرایش چشم درشت و برجسته! با تکنیک های خاص میکاپ چشم درشت آشنا هستید؟!.

مراحل برداشتن ابروها با نخ

  • یک هد بند، دور خط موی فرد مورد نظر (قسمت پیشانی) ببندید.
  • قبل از اصلاح با نخ، مدل و شکل ابرو را از مشتری سوال کنید. بررسی کنید که آیا مدل دلخواه وی، قابل انجام میباشد یا خیر.
  • شکل و اندازه صحیح ابروها را اندازه بگیرید.
  • با نخ یک حلقه درست کنید.
  • شروع به کشیدن موها بین علامتی که در گوشه داخلی هر ابرو ایجاد کرده اید، کنید. از فرد موردنظر، بخواهید با هر دو دست پوست را از پایین و بالا بکشد. موها را در جهت مخالف رشد بکشید.
  • موهای زائد بالای ابرو را بردارید. ابروها باید به تدریج تا بالاترین نقطه مشخص شده روی پوست قوس شوند. اگر هر مویی فراتر از گوشه بیرونی چشم باشد، این موها را در جهت مخالف رشد بردارید.
  • همچنین موهای زیر ابرو را حذف کنید.
  • ابروها را در برابر رشد آنها شانه زده و به دنبال موهای اضافه و درهم باشید. آنها را می‌توانید با موچین از بین ببرید.
آموزش ویدویی اصلاح یا برداشتن ابرو با نخ

بیشتر بدانید: تمام اطلاعاتی که در مورد زیبایی، سلامت و آرایش مو باید بدانید.

آموزش برداشتن ابرو با موم یا وکس (Wax)

اگر پوست حساسی دارید که ممکن است به موم حساسیت داشته باشد، اصلاح با موچین، انتخاب بهتری است. اگر به دلایلی برای برداشتن ابروها عجله دارید، موم یا وکس (Wax) گزینه خوبی می‌باشد. همچنین، این واقعیت وجود دارد که موم و نخ دوام بیشتری نسبت به موچین (زیرا موچین، مو را از ریشه برمیدارد) دارند.

آموزش اصلاح ابرو با موم یا وکس
موم و وکس ماندگاری بیشتری دارد.

با استفاده از وکس (وکس یا موم، مو را از ریشه برنمی‌دارد)، احتمالاً پس از دو هفته دوباره به موچین خود نیاز خواهید داشت. به علاوه، رشد فولیکول‌ها می‌تواند با استفاده نامناسب از موچین و به دفعات مختل شود.

مطالعه بیشتر: انواع سبک و مدل آرایش غلیظ و تند! با انواع سبک آرایش غلیط در سال جدید، آشنا شوید.

آموزش برداشتن ابرو با موم

مقداری موم یا وکس (شمع) گرم و حرارت داده شده را با دقت بر روی موهای زائد بالای ابرو و حتی پوست صورت، اعمال نمایید. سپس یک نوار کاغذی کوچک را بر روی آن گذاشته و به سرعت آن را جدا نمایید تا موها با آن بیرون کشیده شوند. در نهایت از یک ژل مخصوص بر روی این نواحی بهره بگیرید تا قرمز نشود.

بیشتر بدانید: آموزش ترفندهای آرایش پلک افتاده همراه با عکس.

نحوه برداشتن ابرو با توجه به فرم صورت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، علاوه بر فرم چشم‌ها، جنبه های دیگر صورت نیز برای مدل برداشتن ابرو مورد توجه قرار می‌گیرد. مدل و طرح ابرو با ساختار و فرم صورت (بیضی، مثلثی، مربعی، کشیده و گرد) تعیین می‌شود.

ترفند طلایی و مهم این است که به دنبال فرم ابروهایی بر خلاف فرم صورت خود باشید. به عنوان مثال، برای صورت کشیده و لاغر باید از قوس کمتر و ابروهای صاف و کشیده استفاده کنید تا کمی پهن‌تر به نظر برسد.

آموزش اصلاح ابرو با نخ
زمان اصلاح ابروی خود به فرم صورتتان توجه کنید.

مطالعه بیشتر: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

آموزش برداشتن ابرو برای صورت گرد

اگر صورتی گرد با طول و عرض یکسان دارید، باید از یک مدل ابرو با قوس بلند استفاده کنید تا به باز شدن صورت شما کمک کند. طبق نظریه متخصصان آرایشی، قوس بلند ابرو قطعا می‌تواند به ساختار و طول صورت گرد کمک کند تا در نهایت صورتی کمی کشیده‌تر و لاغر‌تر داشته باشید.

بیشتر بدانید: هر آنچه در مورد آرایش ومیکاپ باید بدانید.

آموزش برداشتن ابرو برای صورت کشیده

اگر طول صورت شما تقریباً دو برابر عرض آن است، توصیه می‌شود به دنبال قوس کم، ابروهای صاف و کشیده بروید تا فرم صورت لاغر خود را از بین برده و به پهنای آن بیفزایید.

برداشتن ابرو برای صورت مربعی

کسانی که صورت مربعی دارند، خط فک زاویه‌دار تری با ارتفاع و عرض صورت یکسان خواهند داشت. برای نرم کردن خط فک روی صورت مربعی، ابروها را با قوس‌های نرم بالا بیاورید و به آنها ظاهری نامشخص بدهید. همچنین برای صورت مربعی شکل از ابروهای تیز و زاویه دار اجتناب کنید.

مطالعه بیشتر درباره ابرو: سایه ابرو چیست؟ همه حقایق درباره انواع مدل سایه ابرو موقت و دائمی.

آموزش برداشتن ابرو برای صورت مستطیل

مانند فرم صورت کشیده، طول صورت‌های مستطیلی تقریباً دو برابر عرض است (اما با زاویه فک مشخص‌تر). از آنجایی که صورت مستطیلی می‌تواند بلند باشد اما خط فک قوی دارد، برای کمک به کاهش اندازه پیشانی، ابروهای پرتر و بدون ساختار را انتخاب کنید. قوس های نرم و کمی خمیده تر به نرم شدن خط فک نیز کمک می‌کند.

نحوه برداشتن ابرو برای صورت مثلثی

اگر فک پهن‌تری نسبت به پیشانی‌تان دارید، می‌توانید با برداشتن ابروها به صورت پرپشت و حجیم، ویژگی‌های صورت را نرم‌تر کنید. قوس‌های ابروها را کم و خمیده نگه داشته و دم آنها را به سمت پایین خم نکنید.

آموزش برداشتن ابرو برای صورت قلب

صورت های قلبی شکل در پیشانی پهن تر از فک هستند و چانه شان، نوک تیز است. بنابراین ابروهای کمی ضخیم‌تر به تعادل ویژگی‌های صورت کمک می‌کنند. برای کمک به تعادل چانه در صورت قلبی شکل، قوس نرم و گرد و ابروهای صاف تر ایده آل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *