اسکراب پوست سر چیست؟ فواید لایه برداری مو و انواع روش اسکراب خانگی کف سر

لایه برداری پوست و بدن، باعث ایجاد پوست روشن تر و درخشان تر می‌شود. با اسکراب یا لایه برداری، سلول های مرده پوست از بین می‌رود و با این کار به بازسازی اپیدرم پوست کمک خواهد شد. با کمک اسکراب، محصولات دیگری که بعدا برای پوست خود استفاده می‌کنیم، راحت تر نفوذ کرده و نتیجه بهتری می‌دهد.
چرا ما همین کار را با پوست سر خود انجام ندهیم؟ اسکراب پوست سر به صورت هفته ای یکبار یا دو هفته یکبار، مو را کاملا متحول می‌کند و فواید بیشماری را به همراه دارد. در این قسمت از مجله زیبایی و آرایش وقت مد، توضیح می‌دهیم که اسکراب پوست سر چیست؟ چه فوایدی دارد؟ همچنین انواع روش های اسکراب خانگی کف سر را به شما آموزش میدهیم تا موهای سالم تر و قوی تری داشته باشید.

اسکراب پوست سر چیست؟

داشتن یک روال و فرآیند خوب برای داشتن موهای سالم، زیبا و قوی ضروری است. امروزه طیف وسیعی از محصولات به عنوان روتین مراقبت از مو برای داشتن موهایی سالم وجود دارند. از جمله این محصولات می‌توان به اسکراب یا لایه بردار مو اشاره کرد. ما در بخش زیبایی، سلامت و آرایش مو مجله زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، تک تک محصولات مراقبتی مو را معرفی کرده ایم.

لایه برداری یا اسکراب کف سر؛ روشی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست سر کمک می‌کند.
لایه برداری یا اسکراب کف سر؛ روشی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست سر کمک می‌کند.

لایه برداری یا اسکراب کف سر؛ روشی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست سر کمک می‌کند، سبوم اضافی مو را کاهش می‌دهد و بازسازی سلولی پوست را آسان تر می‌کند. توجه داشته باشید که لایه بردارهای مو به صورت روزانه استفاده نمی‌شوند و معمولا به شکل هفتگی و یا دو هفته یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه کسانی به اسکراب مو و اسکراب پوست سر نیاز دارند؟

به طور کلی، حتی موهای سالم که دائما در معرض رنگ ها یا مواد شیمیایی و حرارت نیستند، باید چند وقت یکبار اسکراب را انجام دهند. اما به طور معمول، انواع اسکراب مو برای موهای دارای مشکلات سبوم یا شوره سر و افرادی که دارای ریزش مو هستند، استفاده می‌شود.
استفاده از اسکراب پوست سر برای موهای بسیار خشک و کدر که نیاز به فعال سازی مجدد تولید غدد چربی دارند، بسیار مفید است. در صورت داشتن پوست سر بسیار حساس، حتما قبل از استفاده از اسکراب مو با یک متخصص مشورت کنید، زیرا لایه بردارها می‌توانند پوست کف سر شما را تحریک کنند.

درباره سلامت مو بیشتر بدانید: فواید و عوارض موس مو یا فوم مو (Hair mousse) و هر آنچه در این زمینه باید بدانید را در مجله زیبایی وقت مد بخوانید.

فواید اسکراب پوست سر چیست؟

در قسمت پایین، تمام فواید استفاده از اسکراب پوست سر را آموزش داده ایم. استفاده از این روش برای سلامتی بیشتر موی شما مفید است.

  • یکی از فواید اسکراب پوست سر؛ از بین بردن ناخالصی های پوست سر است:
    ناخالصی های پوست سر، می‌توانند شامل ذرات آلودگی، بقایای محصولات حالت دهنده مو مانند شامپو، فوم مو و غیره باشد که از اکسیژن رسانی به موها جلوگیری می‌کنند. لایه برداری مو با از بین بردن این ناخالصی ها به رشد قوی و سالم مو کمک می‌کند. درکنار اسکراب کف سر از اسکراب صورت و بدن غافل نشوید.
  • اسکراب کف سر باعث تمیز کردن موهای چرب می‌شود: به گفته healthline، در صورت داشتن موهای چرب، می‌توانید به طور مرتب، یک یا حداکثر دو بار در هفته از اسکراب مو استفاده کنید. این کار به تمیز نگه داشتن موهای شما برای مدت طولانی کمک می‌کند. در مطالب قبلی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) به صورت کامل تمامی روش های مراقبت از مو چرب را آموزش داده ایم.
  • حجم دهی به موهای نازک و کم حجم از فواید اسکراب پوست سر است: لایه برداری و یا اسکراب مو باعث ضخیم تر شدن فیبر مو و درنتیجه حجیم تر شدن آنها می‌شود. اسکراب مو یکی از بهترین روش ها برای پر حجم کردن موی سر است.
از جمله فواید اسکراب پوست سر: تمیز کردن موهای چرب و حجم دهی به موهای نازک و کم حجم است.
از جمله فواید اسکراب پوست سر: تمیز کردن موهای چرب و حجم دهی به موهای نازک و کم حجم است.
  • اسکراب پوست سر و جلوگیری از شوره سر: رسانه ipsy، در این باره توضیح داده که اگر نگران شوره سر خود هستید، اسکراب مو بهترین روش درمان برای از بین بردن شوره سر می‌باشد. لایه برداری، پوست سر را سم زدایی می کند و به از بین بردن پوسته های ریز و شوره سر کمک می‌کند.
    از فرمول هایی که حاوی عوامل ضد قارچ و تصفیه کننده مانند درخت چای هستند و منجر به تسکین و ایجاد حس تازگی در پوست سر می‌شوند، استفاده کنید.
  • یکی دیگر از فواید اسکراب مو کاهش ریزش مو است: اسکراب های مو با از بین بردن سلول های مرده و یا آلودگی هایی که باعث مسدود شدن فولیکول های مو می‌شوند، می‌توانند به رشد موهای جدید شما کمک کنند. همچنین، اکسیژن رسانی به پوست سر برای رشد مناسب مو ضروری است. از روغن های که به رشد سریع مو کمک می‌کنند، استفاده کنید.

بهترین روش خانگی برای اسکراب پوست سر چیست؟

روش های متنوعی برای اسکراب پوست سر وجود دارد. می‌توانید نزد پزشک متخصص بروید تا متناسب با پوست سر و جنس مو شما اسکراب کف سر را انجام دهد. اما شما به راحتی، با کمترین امکانات و با کمترین هزینه می‌توانید در منزل اسکراب پوست سر خانگی را انجام دهید. در بخش پایین 6 راهکار از بهترین روش های اسکراب کف سر را برایتان آماده کرده ایم.

درباره سلامت و زیبای مو بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

لایه برداری خانگی پوست سر با روغن زیتون یا روغن بادام و شکر قهوه ای

برای تهیه این نوع اسکراب مو برای پوست سر خشک به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
آموزش لایه برداری خانگی پوست سر با روغن زیتون یا روغن بادام و شکر قهوه ای
لایه برداری خانگی پوست سر با روغن زیتون یا روغن بادام و شکر قهوه ای

طرز تهیه اسکراب: مواد فوق را با هم مخلوط کرده و طبق دستورالعمل توضیح داده شده روی پوست سر خود بمالید و در آخر شستشو دهید.

بیشتر بدانید: اسکراب لب چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن!.

اسکراب کف سر با بلغور جو دو سر و روغن چای سبز

اگر مشکل شما شوره سر است، روغن چای سبز یک روش عالی برای پاکسازی عمیق پوست سر می‌باشد که با مخلوط کردن آن با جو دوسر یک اسکراب عالی برای موی خود خواهید داشت. فراموش نکنید که بیوتین به درمان ریزش موکمک می‌کند.

مواد موردنیاز:

  • یک چهارم فنجان روغن چای سبز
  • یک چهارم فنجان جو دوسر آسیاب شده

روش تهیه اسکراب:

همه مواد بالا را با هم مخلوط کرده و مواد مورد نظر بر روی سر بمالید، خواهید دید که چگونه موهای شما عالی به نظر می‌رسد و شوره سر بهبود می یابد.

زیباتر شوید: 15 مورد از جدیدترین مدل بافت جلو مو! آموزش شیکترین مدل بافت جلوی مو را بیاموزید.

اسکراب پوست سر با حالت دهنده شکر قهوه ای

اگر به دنبال یک اسکراب موی ساده و سریع هستید، فقط به مواد زیر احتیاج دارید:

  • یک چهارم فنجان نرم کننده یا ماسک مو
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
اسکراب پوست سر با حالت دهنده شکر قهوه ای
اسکراب پوست سر با حالت دهنده شکر قهوه ای

با این اسکراب خانگی می‌توانید ضمن از بین بردن ضایعات و سلول های مرده، پوست سر خود را آبرسانی کنید.

زیباتر شوید: شیکترین جدیدترین مدل موی کوتاه زنانه را بشناسید!.

اسکراب خانگی موی خشک با روغن زیتون و لیمو

در صورت داشتن موهای خشک که مستعد شکستن است، این نوع اسکراب خانگی می‌تواند به شما مناسب باشد. چرا که روغن زیتون به موهای خشک نفوذ کرده و به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.
آبلیمو و نمک به حذف باقی مانده محصولات دیگر از پوست سر کمک کرده و باعث درخشندگی موها می‌شود. البته انواع روغن مو برای تقویت و نگهداری مو وجود دارد که قبلا بیان کرده ایم.

مواد مورد نیاز اسکراب:

  • نمک ریز یک قاشق غداخوری
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

روش آماده سازی اسکراب:

در یک کاسه، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. مخلوط مورد نظر را روی ریشه های موی خشک خود بمالید و روی پوست سر ماساژ دهید و بگذارید تا حداقل 10 دقیقه بماند. در آخر با استفاده از شامپوی ملایم یا بدون سولفات موهای خود را بشویید.

بیشتر بدانید: آموزش نگهداری و مراقبت از موی فر (Curly Hair) .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *