پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟ فواید، معایب و نحوه استفاده از پرایمر را بدانید!

زمانی که به آینه نگاه می‌کنید و می‌بینید که آرایش صورتتان در طول روز کمرنگ شده است، برایتان آزار دهنده است؟ حتما تا به حال تجربه کرده اید که رژ لب و سایه چشم شما ماسیده است. اگر به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه از این شرایط نامطلوب خلاص شوید؛ پاسخ مناسب سوال شما، استفاده از انواع پرایمر آرایشی است.
در این بخش از مجله زیبایی و آرایش وقت مد (vaghtemod.ir) به شما پاسخ سوالاتی مانند پرایمر چیست؟ کاربرد پرایمر صورت و انواع مدل پرایمر را توضیح خواهیم داد. شما آموزش استفاده از پرایمر، فواید و مزایای آن را در این مطلب می‌آموزید.

پرایمر چیست؟

پرایمرها محصولاتی هستند که، به صورت مجزا برای صورت، چشم، مژه و لب ها فرموله و تولید می‌شوند. هر پرایمر به حفظ آرایش صورت کمک می‌کند و دوام و ماندگاری میکاپ را افزایش می‌دهد.

در اصل پس از استفاده از محصولات مراقبتی پوست و قبل از انجام آرایش نوبت استفاده از پرایمرها است. این محصول آرایشی، منافذ باز پوست را به صورت موقت می‌بندد و باعث می‌شود سطحی صاف برای انجام میکاپ آماده شود. این عمل باعث جا افتادن میکاپ و ماندگاری طولانی مدتش می‌شود.

همه مطالب علمی درباره پوست را در مجله وقت مد بخوانید.

برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از پرایمر باعث می‌شود، که آرایش چشم و صورت کاملا ساده و روان شود. پرایمرها در انواع مدل مانند، ژل، کرم، رنگی و بدون رنگ در بازار عرضه می‌شوند.

عکس قبل و بعد از پرایمر
پرایمر به حفظ آرایش صورت کمک می‌کند و دوام و ماندگاری میکاپ را افزایش می‌دهد.

بیشتر بدانید: بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل.

انواع پرایمر آرایشی

امروزه پرایمرهای آرایشی در مدل های متنوع با کاربرد متفاوت عرضه می‌شوند؛ که در ادامه تمام انواع مدل پرایمرهای آرایشی را معرفی کرده ایم.

پرایمر سایه چشم، از محبوب ترین انواع مدل پرایمر

سایه چشم در اواسط روز یا در حین تمرینات باشگاه به سادگی کمرنگ می‌شود. قبل از استفاده از سایه چشم، از این مدل پرایمر استفاده کنید. پرایمر سایه چشم، بخش پلک و بالای آن را تغذیه و صاف می‌کند و از شکسته شدن آرایش جلوگیری می‌کند. از پرایمر سایه چشم استفاده کنید چون، نه تنها ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهد بلکه باعث آبرسانی اش هم می‌شود.

هر آنچه درباره زیبایی و آرایش چشم باید بدانید را اینجا بخوانید.

پرایمر ریمل

اگر دوست دارید مژه هایتان فر و حالت دار شود، از پرایمر ریمل استفاده کنید. این سبک از انواع پرایمر، اغلب با مواد مغذی تولید می‌شوند و مژه ها را بلند و حجیم می‌کنند.

پرایمر لب

همه نیاز به استفاده از پرایمر لب را ندارند. افرادی که ماندگاری طولانی مدت رژ لب برایشان مهم است، می‌توانند از پرایمر لب استفاده کنند. این نوع پرایمر با ایجاد سطح صاف، دوام، یکدستی و زیبایی رژ لب را بیشتر می‌کند. پرایمرهای لب، شامل مواد مغذی، خاصیت تقویتی نیز دارند.

بیشتر بدانید: تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!.

پرایمر ناخن

قبل از زدن لاک، از پرایمر ناخن استفاده کنید. با زدن این نوع پرایمر سطح صاف و یکدستی در ناخن ایجاد می‌شود و مانند لایه محافظ عمل کرده و مدت ماندگاری لاک را افزایش می‌دهد. پرایمر ناخن از زیر ناخن های اکریلیک و ژلیش پیشنهاد می‌شود که در سری مطالب آموزشی زیبایی، مراقبت و نگهداری از ناخن در این مورد بیشتر توضیح دادیم.

پرایمر ناخن، سطح صاف و یکدستی در ناخن ایجاد می کند
پرایمر ناخن، سطح صاف و یکدستی در ناخن ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: مهمترین عوارض کاشت ناخن چیست؟ روش‌های جلوگیری مشکلات کاشت ناخن.

پرایمر محو کننده

این سبک از انواع پرایمر محو کننده، بیشتر خاصیت صاف کنندگی دارند تا مات کنندگی و برای کاهش چین و چروک ایده آل هستند. پرایمر محو کننده؛ چین و چروک را از بین نمی‌برد ولی آن را پنهان کرده و به آرایش فرم زیبایی بخشیده و باعث جوانسازی پوست می‌شود.

در مورد زیبایی بدانید: بهترین روش های سفت کردن پوست! جدیدترین متد برای سفت کردن پوست های افتاده.

پرایمرهای رنگی

رنگ های این نوع پرایمر، برای اصلاح رنگ های زیرین پوست طراحی شده اند. برای نمونه، پرایمرهای سبز برای پوشش قرمزی پوست استفاده می‌شوند، در حالی که پرایمرهای آبی لکه های زرد پوست را پوشش می‌دهند. شما با توجه به نوع نیاز خود پرایمر رنگی مدنظرتان را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ با انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از آن.

پرایمر آبرسان و مرطوب کننده

پرایمرهای آبرسان که حاوی ترکیبات مراقبت از پوست مانند، اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان هستند، برای پوست های خشک ایده آل هستند. این نوع پرایمر پوست را نرم، لطیف، آبرسانی و شاداب می‌کند. اگر پوست خشک دارید؛ از پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون خوداری کنید. برای آشنایی با انواع پوست و ویژگی های آن ها این مطلب را بخوانید.

بیشتر بدانید: فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟.

پرایمر مات کننده

اگر پوست چرب دارید و به سرعت کرم پودر روی صورتتان ماسیده می‌شود، از پرایمر مات کننده استفاده کنید. این نوع پرایمر یک سد بزرگ بین صورت و لوازم آرایشی ایجاد کرده و منافذ را صاف و یکدست می‌کند. پرایمر مات کننده بهترین محصول زیبایی، برای ماندگاری آرایش پوست چرب است.

آموزش استفاده از پرایمر صورت

ابتدا باید از محصولات مراقبتی پوست مانند نرم کننده و آبرسان استفاده کنید. قبل از استفاده از کانسیلر و کرم پودر، پرایمر خود را بردارید و به صورت نقاط کوچک در پوست قرار دهید و به صورت دورانی و دایره ای شکل با ملایمت بمالید و ماساژ دهید تا پرامیر کاملا جذب پوست شود.
حال سطح پوست کاملا صاف و آماده برای انجام آرایش است.

آموزش استفاده از پرایمر صورت
نحوه استفاده از پرایمر صورت

مطالعه بیتشر: اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت.

آموزش استفاده از پرایمر مژه

آیا فکر می‌کنید ریمل تنها محصول آرایشی مژه است؟ پرایمر مژه هم وجود دارد و مژه ها را بلندتر و حجیم تر از حالت عادی نشان می‌دهد. برای استفاده از پرایمر مژه کافی است؛ فرچه مخصوص را از بخش ریشه مژه به سمت بالا بکشید. این کار را یک الی دو بار انجام دهید و سپس بگذارید تا خشک شود.

حالا نوبت استفاده از ریمل است و نیاز است که مژه خود را با ریمل بپوشانید، چرا که رنگ پرایمر مژه بسیار روشن است. در پایان کار شما صاحب مژه های، پر، حجیم، بلند، نرم و ابریشمی می‌شوید گویی که اکستنشن مژه انجام داده‌اید.

بیشتر بدانید: آموزش انواع روش کاشت مژه و اکستنشن مژه!.

نحوه ی استفاده از پرایمر لب

در مطالب قبلی آرایشی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)؛ بهترین روش های ماندگاری رژ لب را بیان کردیم؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را به کار بگیرید. یکی از مشکلات رژ لب این است که به راحتی پخش شده یا روی دندان چسبیده می‌شود. برای رفع این مشکل آرایشی به شما استفاده از پرایمر لب را پیشنهاد می‌کنیم.

قبل استفاده از رژ لب، پرایمر را روی سطح پوست لب بمالید و بگذارید تا خشک شود. حالا نوبت استفاده از خط لب می‌باشد. خط لب را به صورتی که دوست دارید فرم لبتان دیده شود، بکشید و سپس از رژ لب با ماندگاری بالا استفاده کنید. خیالتان راحت باشد با این روش میکاپ رژ لب شما به راحتی پخش و کمرنگ نمی‌شود.

آموزش استفاده از پرایمر لب
آموزش استفاده از پرایمر صورت در مجله وقت مد

بیشتر بدایند: خط لب دائم یا تاتو لب چیست؟ با مهمترین عوارض و فواید آن آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *