بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل، یکی از انواع بوتاکس است که به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم از عرق زیر بغل خود رنج می‌برید و یا به خوش بویی و خوش استایلی خود اهمیت می‌دهید، این مطلب برایتان جذاب خواهد بود. در ادامه این سری از مطالب زیبایی، سلامت و آرایش از مجله وقت مد، به شما تمام فواید و عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل را توضیح خواهیم داد. همچنین شما را با چرایی استفاده از سم بوتاکس و حقایق علمی به روز دنیا در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

تزریق بوتاکس زیر بغل چیست و چرا انجام می‌شود؟

به گزارش clevelandclinic، بوتاکس (Botox) با نام و برند تجاری سم بوتولینوم (botulinum) ماده ای است که علاوه بر صاف کردن انواع چین و چروک پوست، میتواند تعریق و رطوبت در زیر بغل را 82 تا 87 درصد کاهش دهد. یکی از مشتقات عرق زیر بغل، بوی بدن است که به این روش میتوان از آن جلوگیری کرد.

جالب است بدانید که دلیل بوی بد زیر بغل، باکتری هایی هستند که در مکان های گرم و مرطوب بدن مانند پوست، رشد می‌کنند. پس با تزریق بوتاکس زیر بغل، میتوان تا حد زیادی از بوی بدن زیر بغل جلوگیری کرد. اما قبل از تصمیم درمورد انجام تزریق بوتاکس زیر بغل، بهتر است با تمام عوارض و فواید استفاده از این روش که در ادامه این مطلب از مجله علمی و سلامت وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح داده شده، آگاهی پیدا کنید.

تزریق بوتاکس زیر بغل چیست و چرا انجام می‌شود؟
بوتاکس (Botox) با نام و برند تجاری سم بوتولینوم (botulinum) ماده ای است که علاوه بر صاف کردن انواع چین و چروک پوست، میتواند تعریق و رطوبت در زیر بغل را 82 تا 87 درصد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: پی آر پی مو چیست؟ حقایق علمی پی آر پی (PRP) عوارض، فواید، روش کار، هزینه.

آیا تزریق بوتاکس روش امنی برای از بین بردن عرق زیر بغل است؟

با توجه به گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) زیر بغل تایید شده است. اما این روش هم مانند سایر انواع روش های زیبایی زنانه و زیبایی مردانه، با عوارض و ریسک های همراه است که در پایین توضیح داده ایم.

سم بوتاکس، چگونه برای جلوگیری از تعریق بکار گرفته می شود؟

سم بوتاکس یا همان بوتولینوم، به صورت موقت، مواد شیمیایی که زمان تولید عرق زیر بغل توسط غدد شما تعین می‌شود را مسدود می‌کند. تزریق بوتاکس برای تعریق زیر بغل، به یک جلسه مراجعه به پزشک، نیاز دارد. دوز کنترل شده ای از سم بوتاکس از طریق سوزن های ریز، به سطح زیر پوست زیر بغل، تزریق می‌شود.

به گزارش medicalnewstoday، اثر تزریق سم بوتاکس به زیر بغل، 2 تا 4 روز بعد از تزریق، نمایان شده و شاهد بهبود در تعریق خود خواهید بود. اثر کامل این روش، در عرض 2 هفته بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. این روش هم مانند دتاکس پوست، فیشیال پوست و روش های سفت کردن پوست، به زیبایی و جذابیت بیشتر منجر خواهد شد.

سم بوتاکس، چگونه برای جلوگیری از تعریق بکار گرفته می شود؟
سم بوتاکس یا همان بوتولینوم، به صورت موقت، مواد شیمیایی که زمان تولید عرق زیر بغل توسط غدد شما تعین می‌کند، مسدود می‌کند

به صورت علمی، سم بوتولینوم که یک سم عصبی است بر ساختار عملکرد سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. بوتاکس، بر روی کارکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی، تاثیر خواهد گذاشت. بوتاکس انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق می گوید فعال شوند، مسدود می کند تا تعریق در ناحیه تزریق را کنترل کند.

درباره انواع روش زیبایی مانند فیلر صورت، عمل جراحی بوکال فت، هایفوتراپی و پلکسر در مجله علمی وقت مد (https://vaghtemod.ir/) مطالعه کنید.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل چیست؟

لازم است بدانید که عرق کردن، به خنک شدن بدن شما کمک خواهد کرد و یکی از دلایل عرق زیر بغل، خنک کردن بدن است. اما با توجه به این که تعداد کمی از غدد عرق ساز در زیر بغل وجود دارد، پس بوتاکس زیر بغل، بر روی خنک شدن بدن تاثیری ندارد.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل چیست
عوارض خاصی برای بوتاکس در زیر بغل گزارش نشده است.

عوارض خاصی برای بوتاکس در زیر بغل گزارش نشده است اما شایعترین عارضه جانبی این روش، ضعف عضلانی است که در موارد نادری ممکن است رخ بدهد.

عوارض جانبی احتمالی شامل این موارد است:

  • ضعف و عدم تقارن عضلانی
  • آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک شدید
  • سمیت (toxicity)
  • عوارض جانبی نادری هم مانند دهان خشک، سردرد، خستگی و درد زیر بغل ممکن است بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل، مشاهده شود.

مطالعه بیشتر: دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

آیا از بوتاکس برای جلوگیری از تعریق سایز قسمت های بدن نیز میتوان استفاده کرد؟

به گزارش medicalnewstoday، تا به امروز، FDA تزریق بوتاکس را فقط برای استفاده در زیر بغل تایید کرده است. با این حال، پزشک ممکن است درمان تعریق بیش از حد را در نقاط دیگری از بدن مانند دست‌ها، پاها، سر یا صورت تجویز کند.

سایر قسمت های بدن که از بوتاکس برای جلوگیری از تعریق بیش از حد در آن استفاده میشود شامل این بخش ها هستند:

  • دست
  • پا
  • زیر سینه و سینه
  • کشاله ران
  • سر و صورت
  • بینی

تزریق بوتاکس زیر بغل چیست و چرا انجام می‌شود؟

بوتاکس (Botox) با نام و برند تجاری سم بوتولینوم (botulinum) ماده ای است که علاوه بر صاف کردن انواع چین و چروک پوست، میتواند تعریق و رطوبت در زیر بغل را 82 تا 87 درصد کاهش دهد

سم بوتاکس، چگونه برای جلوگیری از تعریق بکار گرفته می شود؟

اثر تزریق سم بوتاکس به زیر بغل، 2 تا 4 روز بعد از تزریق، نمایان شده و شاهد بهبود در تعریق خود خواهید بود. اثر کامل این روش، در عرض 2 هفته بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. این روش هم مانند دتاکس پوست، فیشیال پوست و روش های سفت کردن پوست، به زیبایی و جذابیت بیشتر منجر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *