میکروبلیدینگ ابرو (Microblading) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن (همراه با ویدیو)

زیبایی یک خانم، در نگاه اول، از چشمان او نمایان میشود. علاوه بر این، ابروهای کمانی و پرپشت نیز به جذابیت چشمان دچندان خواهد کرد. یکی از روش های زیبایی چشم و ابرو؛ میکروبلیدینگ ابرو (Microblading) است. آیا شما دوست دارید ابرویی پر و زیبا داشته باشید؟ آیا از ابروهای نازک و کمرنگ خود خسته شده اید؟ آیا با عوارض شدید این کار آشنا هستید؟
میکروبلیدینگ؛ به عنوان یک آرایش نیمه دائمی، راه‌حلی آسان و راحت، برای خلاص شدن از مداد و سایه ابرو برای ایجاد یک ابروی مشخص، پر و زیبا است. در ادامه این بخش از سری مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی، از مجله وقت مد(vaghtemod.ir) به مزایا و معایب و کاربرد این تکنیک میپ‌ردازیم. اگر میخواهید درباره میکروبلیدینگ ابرو و کاربرد آن بیشتر بدانید و آموزش ببینید.

میکروبلیدینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

میکرو بلیدینگ ابرو (Microblading)؛ یکی از تکنیک های زیبایی است که با استفاده از یک سوزن، رنگدانه را به سطح پوست تزریق میکند تا ابروهایی کاملا طبیعی و مشخص و پرپشت به شما بدهد. در اصل، میکروبلیدینگ ابرو؛ یک تکنیک خالکوبی نیمه دائمی است که برای ایجاد ابرویی پر توسط خانمها استفاده می‌شود.

انجام میکروبلیدینگ ابرو در منزل
میکروبلیدینگ ابرو؛ یک تکنیک خالکوبی نیمه دائمی است برای پرتر و تیره کردن ابروهای نازک

در این روش زیبای ابرو مانند میکروشیدینگ، متخصص مورد نظر، ابتدا با مراجعین خود در مورد بهترین فرم و شکل ابرو برای صورتشان صحبت می‌کند و سپس رنگی متناسب با رنگ پوست و موی او انتخاب می‌نماید. کاربرد میکروبلیدینگ؛ میتواند برای پرتر و تیره تر کردن ابروهای کم حجم و یا نازک و نامرتب باشد. همچنین خانمهایی که ابروهای نامشخص و صافی دارند؛ این تکنیک آرایشی به آنها برای داشتن یک ابروی مدل دار و ترند کمک می‌کند.

ویدیو آموزشی میکروبلیدینگ ابرو

برای انتخاب مدل صحیح بهتر است ابتدا در مورد انواع فرم صورت، انواع مدل میکاپ، رنگ پوست و مدل لب خود و ویژگی های آن، اطلاع داشته باشید که در این سری مطالب به صورت کامل شرح داده شده است.

مطالب مرتبط: فیبروز ابرو (Eyebrow fibrosis) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید فیبروز ابرو.

وسایل مورد نیاز برای میکروبلیدینگ ابرو

در سری مطالب زیبایی، مراقبت و نگهداری از ابرو، تمام آموزش های لازم در این زمینه را بخوانید. فرآیند میکروبلیدینگ؛ به لطف ابزاری بسیار دقیق انجام می‌شود. دستگاه انجام میکروبلیدینگ ابرو (Microblading)؛ شبیه به یک خودکار بوده و شامل یک تیغه شب دار با 10 الی 12 سوزن در انتهای آن است. این سوزنها یکبار مصرف بوده و بعد از هر بار استفاده، دور انداخته می‌شوند.

انجام میکروبلیدینگ ابرو دخترانه جدید
دستگاه میکروبلیدینگ ابرو دارای 10 تا 20 سوزن است که به روی پوست ضربه میزند.

همچنین سوزنها به داخل پوست نفوذ نمی‌کنند و فقط سطح پوست ابرو را مانند یک برش کاغذ خراش می‌دهند. در واقع این سوزن میکروبلیدینگ ابرو، با ضربه های خود؛ رنگدانه های درجه پزشکی را بر روی پوست تزریق و کاشت می‌کند. در نهایت و با تمام شدن روند میکروبلیدینگ، ابروهایی طبیعی، پر و تیره تری برای شما ایجاد می‌شود.

در مورد زیبایی ابرو بدانید: ۱۱ سبک از انواع مدل ابرو زنانه، با جدیدترین و شیک ترین مدل ابرو آشنا شوید.

دوام و ماندگاری میکروبلیدینگ و زمان ترمیم ابروها

به طور کلی، دوام و ماندگاری میکروبلیدینگ با توجه به عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت، متخصص مورد نظر و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما معمولا به طور تقریبی، دوام میکروبلیدینگ بین 6 الی 18 ماه میباشد. خانم هایی با پوست چرب؛ تقریبا میکرو ابرو آنها تا یک سال ماندگاری خواهد داشت، اما افرادی با پوست معمولی، تا 18 ماه رنگ ابروهای آنها ماندگار است.

عکسی از قبل و بعد از روش انجام دادن میکروبلیدینگ ابرو
ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو بین 6 تا 18 ماه متغییر است و نیاز به ترمیم دارد.

هنگامی که در طول این مدت، رنگدانه های ابرو رو به محو شدن بودند، می‌توان برای ترمیم آن، به متخصص مورد نظر خود مراجعه نمایید. حدودا بین 2 الی 3 بار نیاز به ترمیم ابرو در روش میکروبلیدینگ خواهید داشت. چنانچه بعد از 18 ماه به درمان ابروی خود ادامه ندهید، در نهایت آنها محو خواهند شد.

مطالعه بیشتر: انواع روغن مو، با ویژگی روغنهای تقویت کننده مو آشنا شوید.

مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

روند انجام میکروبلدینگ ابرو؛ براساس نوع پوست مشتری انجام میگیرد. پوست چرب و ترشح زیاد سبوم یا روغن از آن، تزریق رنگدانه به پوست را کمی دشوارتر میکند. به همین دلیل، معمولا انواع پوست های چرب و یا مختلط در مقایسه با دیگر انواع صورتهای خشک و معمولی به زمان بیشتری برای تزریق رنگدانه ها به ابرو دارند.

آموزش ویدیویی میکروبلیدینگ ابرو

آموزش بیشتر در زمینه ابرو: لمینت ابرو (Eyebrow lamination) چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید لمینت ابرو.

انجام میکروبلیدینگ ابرو، چقدر زمان میبرد؟

زمان انجام میکروبلیدینگ ابرو؛ معمولا همراه با مشاوره، دو ساعت طول میکشد و خونریزی خفیف در آن شایع است.

روش انجام دادن میکروبلیدینگ ابرو توسط دستگاه سوزنی میکروبلیدینگ ابرو
مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

مطالعه بیشتر در زمینه ابرو: صابون ابرو چیست؟ با کاربرد و عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو آشنا شوید.

بعد از اینکه متخصص با کمک شما و با توجه به فرم و شکل صورت، مدل ابروی شما را انتخاب نمود، مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو به صورت زیر است:

  • ابتدا متخصصان از یک بی‌حس کننده موضعی یا تزریقی استفاده میکنند.
  • سپس با استفاده از الکل منطقه ابرو را تمیز می‌کنند تا برای میکروبلیدینگ آماده باشد.
  • آنها از طریق نوک ابزار میکروبلیدینگ، تیغه را در جوهر فرو میکنند و رنگدانه را در جهات مختلف فرم ابرو قرار داده و رنگهای اضافی را پاک میکنند.
  • سپس با استفاده از پماد آنتی بیوتیک، کار خود را به اتمام میرسانند.

نکته: با تزریق بی حسی و یا بیهوشی خطر تورم پوست بیشتر میشود.

بیشتر بخوانید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

مراقبت های لازم بعد از میکروبلیدینگ ابرو

کارها و مراقبت‌هایی که پس از میکروبلیدینگ ابرو انجام میدهید؛ بر ماندگاری و عوارض جانبی آن تاثیر می‌گذارد. به گفته cosmopolitan، به طور کلی، نباید پس از انجام میکروبلیدینگ به مدت هفت روز به شدت عرق کنید، ابروهای خود را خیس کنید یا زیر نور خورشید باشید. آوا همچنین توصیه می‌کند در 24 ساعت اول هر دو ساعت یک‌بار یک پماد آنتی‌باکتریال را به همراه یک لایه وازلین یا آکوافور صبح و شب به مدت یک هفته روی ابروهای خود بمالید تا این ناحیه مرطوب و محافظت شود.

مراقبت های لازم بعد از میکروبلیدینگ ابرو شامل موارد زیر است:

  • حداقل تا 48 ساعت بعد از میکروبلیدینگ؛ از دست زدن به ناحیه ابروها خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 48 ساعت از ورزشهای سنگین و تماس ابرو با آب خودداری کنید. همچنین، حداقل یک هفته شوینده های قوی را به کار نبرید.
  • یک هفته صبر کنید تا روال عادی مراقبت از پوست خود از جمله لایه بردارها، کرم ها و آرایش صورت را از سر بگیرید.
  • به مدت 2 هفته از شنا، سونا و اتاق بخار اجتناب نمایید.
روش انجام دادن میکروبلیدینگ ابرو
حداقل تا 48 ساعت بعد از میکروبلیدینگ ابرو نیاز به مراقبت های ویژه دارید.
  • توصیه میشود تا حدود 3 هفته از عملهای زیبایی مانند بوتاکس و درمانهای شیمیایی صورت پرهیز کنید.
  • معمولا پیشنهاد میشود که یک هفته بعد از میکروبلیدینگ، کرم و پمادهای مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید. زیرا ممکن است نسبت به آنها حساسیت نشان دهید.
  • بهتر است به مدت 4 الی 6 هفته بعد از میکروبلیدینگ از اپیلاسیون و یا اصلاح ابروها با استفاده از موچین یا نخ خودداری شود (بیشتر بدانید: آموزش اصلاح ابرو در خانه، با تکنیک های مهم برداشتن ابرو آشنا شوید (همراه با ویدیو)).
  • در روند درمان میکروبلیدینگ ابرو، پوسته پوسته شدن و خارش رایج است، به پوسته ها دست نزنید تا از بروز عفونت جلوگیری کنید.
  • از لیزر مجدد و درمان نور پالسی شدید (IPL) خودداری کنید، زیرا این کارها رنگدانه ابرو را هدف قرار داده و محو می‌کنند.

مطالعه بیشتر درمورد ابرو: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

چگونه برای میکروبلیدینگ آماده شوید؟ مراحل آماده سازی

تکنیک میکروبلیدینگ ابرو؛ حتی قبل از شروع روند درمان و رزرو جلسه آغاز میگردد. بنابراین، قبل از انجام میکروبلیدینگ و شروع جلسه به نکات گفته شده در زیر توجه کنید:

  • 2تا 3 هفته قبل از میکروبلیدینگ از انجام بوتاکس پرهیز کنید.
  • در مورد داروها و عوامل خطر مانند تبخال با پزشک خود صحبت کنید.
  • از نوشیدن کافئین یک روز قبل از جلسه خودداری نمایید.
  • اپیلاسیون صورت، برداشتن مو با موچین، استفاده از نخ اصلاح و یا ژیلت برای چند روز ممنوع است.
  • رتینول های تجویزی پزشک به مدت 7 روز قبل از جلسه استفاده نشود.
  • کرم های AHA و BHA به مدت یک هفته بر روی پوست استفاده نکنید.
  • لایه برداری شیمیایی پوست و صورت به مدت یک الی دو ماه بسته به نوع آن منع میباشد.
  • استفاده از هر محصول لایه بردار دیگر برای 2 تا 7 روز قبل از شروع جلسه میکرو ابرو، ممنوع است.

مطالعه بیشتر: ویژگی انواع جنس پوست! با خصوصیات انواع جنس پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط آشنا شوید.

مزایای میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلدینگ؛ یکی از موثرترین و ایمن ترین روشهای کاشت نیمه دائمی ابرو میباشد. چنانچه میخواهید ابروهایی پرپشت و ترند با ظاهری طبیعی داشته باشید، تکنیک میکروبلیدینگ گزینه عالی خواهد بود تا جذاب تر به نظر برسید. بیشتر خانمها از این روش بهره میگیرند زیرا هیچ عارضه ی خاصی ندارد.

عکسی از میکروبلیدینگ ابرو
میکروبلیدینگ ابرو به شما ابروی طبیعی با ماندگاری بالا میدهد.

مزایای میکروبلیدینگ ابرو شامل این موارد است :

  1. داشتن ابرویی طبیعی : اگر تصمیم به انجام این روش گرفته اید، بهترین کلینیک میکروبلیدینگ را انتخاب کنید. پس از اتمام این روش، از نتیجه آن راضی خواهید بود زیرا ابروهای طبیعی خواهید داشت و بدانید که تشخیص تفاوت بین ابروی میکرو شده و طبیعی غیرممکن است.
  2. صرفه جویی در زمان : یکی از مزایای میکروبلیدینگ این است که در مصرف زمان صرفه جویی میکند. اگر قبل از این کار، زمان زیادی را صرف آرایش میکردید، با این روش، به زمان کمتری برای آماده شدن ابرو خواهید داشت، زیرا ابرهای میکرو شما نیمه دائمی است.
  3. انجام سریع میکرو : جلسه میکروبلیدینگ نهایتا دو ساعت طول می‌کشد. بنابراین، شما میتوانید دو ساعت از وقت خود را بگذارید تا به طور طبیعی ابروهایی زیبا و ماندگار داشته باشید.
  4. ماندگاری بالا : حتی اگر یک ورزشکار بوده و یا خیلی عرق میکنید این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد. زیرا رنگدانه ابرو به سه لایه اول پوست شما نفوذ میکند و این امر نفوذ آب یا عرق را از طریق آن غیرممکن میسازد.

درباره سلامت ابرو بخوانید: علت ریزش ابرو چیست؟ با راه درمان ریزش ابرو آشنا شوید!.

عوارض میکروبلیدینگ ابرو! با خطرات این تکنیک آرایشی آشنا شوید

همانطور که در بالا گفته شد، میکروبلیدینگ ابرو؛ عوارض جانبی خاصی ندارد. اما استفاده از تجهیزات غیراستریل و بی‌کیفیت در میکروبلیدینگ ابرو، میتواند باعث عفونت و حساسیت یا واکنشهای آلرژی و مشکلات پوستی دیگر شود. همچنین پاک کردن ابروهای میکروبلیدینگ شده، علاوه بر هزینه های بالا میتواند منجر به ایجاد زخم در آن ناحیه گردد.

از طرفی دیگر، کرم های بی‌حس کننده و یا جوهر مورد استفاده برای رنگدانه، ممکن است برای انواع پوست مناسب نباشد. در هر صورت رنگدانه های میکروبلیدینگ ابرو (Microblading)؛ شیمیایی بوده و استفاده از آن مانند خالکوبی، پیامدهای خاص خود را دارد.

عکسی از قبل و بعد انجام دادن میکروبلیدینگ ابرو
با انجام میکروبلیدینگ ابرو امکان دارد دچار عفونت یا حساسیت شوید.

علاوه بر این، مراقبتهای بعد از میکروبلیدینگ ابرو، کاری بسیار پیچیده و سخت است. چرا که در چند روز اول بعد از انجام این فرآیند، اجازه ی هیچ گونه آرایشی نخواهید داشت. همچنین باید از تعریق ابروها و یا شستن آنها جلوگیری نمایید. بنابراین اگر فردی این کارها را به درستی نتواند انجام دهد، میتواند باعث ایجاد زخم دائمی در نواحی ابروی خود شود زیرا شکاف هایی با سوزن بر روی پوست شما ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد زیبایی و سلامت پوست.

فرق بین میکروبیلدینگ ابرو با تاتو کردن ابرو ها چیست؟

به گفته elle، میکروبلیدینگ، بر خلاف خالکوبی یا همان تاتو، در لایه عمیق پوست نیست، بلکه بیشتر در سطح پوست است و این مسئله، دائمی نبوده و رنگ در عرض 18 ماه محو می شود. ضربه‌های مو بسیار طبیعی‌تر و ظریف‌تر از هر تاتو است، زیرا از یک سوزن یا تیغه دستی استفاده می‌شود. هیچ ابزار الکتریکی در این تکنیک وجود ندارد. بنابراین بیشتر صدای خراش وجود دارد تا وزوز یک تفنگ خالکوبی که پوست را عمیقا سوراخ می‌کند.

آیا ابروهای میکروبلیدینگ شده را میتوان پاک کرد؟

شما میتوانید ابروی میکرو بلیدینگ شده ی خود را در مراکز تخصصی و زیبایی انجام دهید. روشهای زیادی برای پاک شدن ابروهای میکرو شده از جمله لیزر، کاور کردن (همرنگ کردن ابرو با رنگ پوست با استفاده از مواد شیمیایی) و استفاده از موادی مانند اسید وجود دارد. توجه داشته باشید که برای محو کردن ابروهای میکرو خود این کار را به هیچ وجه در خانه انجام ندهید!

معمولا هیچ آسیب و یا گودی در پوست ابروی شما با عمل پاک کردن اتفاق نمی‌افتد. اما حدودا سه روز ناحیه ابروها پس از محو شدن زخم است. بسته به عمق و جنس رنگ، تقریبا در یک جلسه کاری عمل پاک کردن ابرو انجام میگیرد. به طور کلی هیچ آسیبی به موی ابرو بعد از ناپدید کردن میکروبلیدینگ وارد نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *