فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟ درباره مضرات روغن زیتون برای پوست چه میدانید؟!

یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روغن ها که در سلامت و زیبایی پوست، از آن استفاده می‌کنند، روغن زیتون است. اما آیا این روغن طبیعی، در سلامت پوست شما تاثیر دارد؟ آیا درباره مضرات روغن زیتون برای پوست اطلاعات لازم را دارید!؟ آیا با فواید روغن زیتون برای پوست آشنا هستید؟ روغن زیتون چه تاثیری در زیبایی و سلامت پوست انسان دارد؟ در این مطلب از مجله زیبایی و آرایشی وقت مد، به شما شواهد علمی در این باره را ارائه خواهیم داد. همچنین شما را با مهمترین فواید روغن زیتون بر روی پوست، آشنا خواهیم کرد.

تاثیر روغن زیتون بر روی پوست چیست؟

به گزارش foreo، روغن زیتون علاوه بر کاربردهای بیشمار بر روی پوست که در سری مطالب آموزش سلامت، زیبایی و مراقبت از مو از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، از فواید بسیار زیادی برخوردار است که در ادامه مطلب به آن پرداختیم.

تاثیر روغن زیتون بر روی پوست
تاثیر روغن زیتون بر روی پوست

کاهش التهاب پوست، جلوگیری از پیری زودرس پوست، از فواید روغن زیتون برای پوست است

روغن زیتون همانند روغن ماکادمیا، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین E است که در کاهش تحریک ناشی از انواع جوش و یا قرمزی پوست، تاثیر گذار است. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون، از شما در برابر رادیکال های که می‌توانند منجر به چین و چروک و پیری زودرس پوست می‌شوند، محافظت میکنند. در مطالب قبلی حقایق علمی درباره عوامل پیری زودرس پوست، درمان و کنترل آن، را توضیح دادیم.

روغن زیتون، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست است

از جمله مهمترین فواید روغن زیتون برای پوست، مرطوب کنندگی سطح پوست، است. به گفته verywellhealth، روغن زیتون پوست را مرطوب می کند: روغن زیتون حاوی اسکوالن و ویتامین E است. اسکوالن از حفظ رطوبت پوست حمایت می‌کند، در حالی که ویتامین E ظرفیت پوست را برای جذب و حفظ آب افزایش می‌دهد.
این ماده طبیعی و مفید، میزان آب پوست را افزایش داده و در نتیجه باعث سلامت بیشتر و زیبایی پوست شما می‌شود. قبل از استفاده از این روغن مفید، بهتر است درباره انواع جنس پوست، اطلاعات لازم را داشته باشید. در کنار استفاده از محصولات مراقبتی روتین پوست از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

روغن زیتون، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست است
روغن زیتون، بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست است.

لایه برداری پوست، با استفاده از روغن زیتون

جالب است بدانید که روغن زیتون، حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی است. این ماده موجب تحریک ریزش سلول های مرده پوست شده و باعث تحریک رشد سلول های جدید بر روی پوست می‌شود. در نتیجه، روغن زیتون، لایه بردار مناسبی برای پوست است که موجب داشتن پوست صاف تر و زیباتر خواهد شد. می‌توان از این روغن برای اسکراب صورت و بدن استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر، سری مطالب سلامت و تناسب اندام را در مجله علمی وقت مد (https://vaghtemod.ir/) مشاهده کنید.

کاهش چین و چروک پوست با استفاده از روغن زیتون

همانطور که پیشتر گفتیم، روغن زیتون حاوی ویتامین E است که موجب کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست می‌شود. قبلا در مورد انواع چین و چروک پوست، علت و درمان، توضیحات لازم را دادیم. یکی از فواید روغن زیتون برای پوست، کاهش چین و چروک پوست به دلیل ویتامین E موجود در خود است. البته این مورد به صورت علمی و آزمایش شده هنوز تایید نشده است اما شواهد امر نشان می‌دهد به صورت غیر مستقیم، در این مورد تاثیر گذار است.

یکی از فواید روغن زیتون برای پوست، کاهش چین و چروک پوست به دلیل ویتامین E موجود در خود است
یکی از فواید روغن زیتون برای پوست، کاهش چین و چروک پوست به دلیل ویتامین E موجود در خود است

روغن زیتون، تاحد کمی از پوست در مقابل اشعه UV خورشید، مراقبت می‌کند

بنا بر گزارش healthline، روغن زیتون اشعه ماوراءبنفش را جذب می کند، همچنین می تواند احتمال آفتاب سوختگی را افزایش دهد.

روغن زیتون، از SPF طبیعی بالای 6 برخوردار است. برای همین می‌تواند در آفتاب سوختگی و محافظت پوست در برابر اشعه خورشید کمی تاثیر گذار باشد. این یکی از فواید روغن زیتون برای پوست است.
روغن زیتون می‌تواند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس تر کند، بنابراین بهتر است از کرم ضد آفتاب بالای آن استفاده کنید. در این رابطه مطلب آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست! راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب را از مجله وقت مد بخوانید.

کاهش تورم و پف پوست توسط روغن زیتون

بنا بر گفته byrdie، آنتی اکسیدانی معروف به اولئوکانتال ممکن است التهاب و تورم مرتبط با هر چیزی از روزاسه تا عفونت سینوسی را کاهش دهد. همچنین می توانید از روغن زیتون برای کاهش پف و تورم زیر چشم خود استفاده کنید. به سادگی یک کمپرس گرم روی چشم خود برای حدود پنج دقیقه قرار دهید تا آنتی اکسیدان ها به آن نفوذ کنند.

در این مورد بیشتر بدانید: سیاهی زیر چشم چرا به وجود می‌آید!؟ 12 راه درمان سیاهی زیر چشم.

روغن زیتون، برای پوست خشک بسیار مفید است

با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی روغن زیتون، که در بخش بالا این مطلب از سری مطالب سلامت و زیبایی پوست از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، یکی از بهترین گزینه ها برای از یبن بردن خشکی پوست روغن زیتون است. باید از روغن زیتون اصل و بدون مواد افزودنی استفاده کنید. این روغن طبیعی موجب مرطوب کردن پوست و هیدراته نگه داشتن آن می‌شود.

روغن زیتون، برای پوست خشک بسیار مفید است
روغن زیتون، برای پوست خشک بسیار مفید است.

در این زمینه بیشتر بدانید: آموزش نگهداری و مراقبت از پوست خشک (Dry skin)، 3 روش درمان خانگی پوست خشک.

روغن زیتون، منبع بسیار خوبی برای مواد مغذی پوست است

بنا بر گزارش dermstore، روغن زیتون علاوه بر آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب حاوی ویتامین K و اسکوالن است که به بهبود پوست کمک می کند، که به حجیم، نرمی و آبرسانی پوست کمک می‌کند.

از بین بردن آرایش با استفاده از روغن زیتون

در مطالب قبلی همه آموزش های لازم در مورد میکاپ و آرایش را در رسانه وقت مد، مشاهده خواهید کرد. بعضی از گزارش های تایید نشده، حاکی از استفاده از روغن زیتون برای از بین بردن، خنثی کردن اثر مواد آرایشی و یا پاک کردن آن ها است. این مورد هیچ فکت علمی به همراه نداشته و صرفا گزارش و تجربه افراد در این مسئله است.

بیشتر بدانید: آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک.

مضرات روغن زیتون برای پوست چیست؟

یکی از سوالات رایج خوانندگان مجله وقت مد این است که آیا استفاده از روغن زیتون ضرر هم دارد؟ ما تمامی فواید و کاربرد روغن زیتون را در بخش بالا ذکر کردیم، اما روغن زیتون معایبی هم برای پوست دارد که در ادامه به آن پرداختیم.

مضرات روغن زیتون برای پوست را در مجله وقت مد بخوانید.
مضرات روغن زیتون برای پوست را در مجله وقت مد بخوانید.

یکی از مضرات روغن زیتون برای پوست، احتمال ایجاد جوش بر روی پوست است

به گزارش foreo، روغن زیتون خالص و فشرده سرد حاوی اسید اولئیک بالایی است که می تواند برای برخی افراد کمدوژن باشد. این بدان معنی است که می تواند به طور بالقوه منافذ را مسدود کند و با مسدود کردن عملکرد طبیعی پوست منجر به شیوع آکنه شود. اگر پوست مستعد آکنه دارید، بهتر است از نوع رقیق شده روغن زیتون استفاده کنید یا به طور کلی از آن اجتناب کنید.

بیشتر بدانید: انواع لکه پوست، با ویژگی ها و علت ایجاد لک پوست آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *