انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!

تا چه حد با انواع روش کاشت مو طبیعی آشنا هستید!؟ کاشت یا پیوند مو، تنها روشی است که امکان ترمیم مو را در بخش های از دست رفته سر امکان پذیر می‌کند. در حال حاضر، طیف گسترده ای از تکنیک های کاشت مو وجود دارند. اما کدام یک مناسب تر است؟ قبل از هر چیز باید به اهمیت انتخاب کلینیکی اشاره کرد که از نظر ایمنی و کارایی حداکثر تضمین را به ما بدهد.
آشنایی با امکانات و تیم پزشکی قبل از شروع عمل پیوند مو، یکی از راه‌ های اطمینان از نتیجه کاشت مو می باشد. البته همیشه این متخصص بالینی است که نوع کچلی یا آلوپسی شما را در نظر گرفته و با توجه به آن، مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد می کند. در سری مقاله های قبلی مجله vaghtemod.ir، در مورد راز های زیبایی، سلامت و آرایش مو آموزش دادیم.
در این بخش از مجله وقت مد، قصد داریم تا درباره انواع روش های کاشت موی طبیعی، مزایا و معایب هر یک، هزینه و هر آنچه که درمورد پیوند مو لازم است، بدانید را به شما شرح دهیم.

کاشت مو طبیعی چیست؟

کاشت مو؛ شامل استخراج فولیکول‌ های مو از ناحیه ‌ای از پوست سر به نام ناحیه اهدا کننده و کاشتن آ‌نها در ناحیه دیگر (ناحیه گیرنده) است. مشخصه ناحیه اهداکننده مو، بخشی از پوست سر است که تراکم بیشتری (به طور کلی قسمت پشت گردن) دارد؛ در این قسمت سر، فولیکول های مو قوی و سالم هستند.
قوی ترین فولیکول ها؛ مناسب ترین فولیکول برای استخراج و کاشت مو خواهند بود. ناحیه گیرنده نیز قسمت کچل و خالی پوست سر است که معمولا در مردان بخش جلو و تاج سر می‌باشد. در این ناحیه فولیکول های مو مینیاتوری، دچار ریزش شده اند.

تصویری از موی کاشته شده در ماه اول
کاشت مو طبیعی چیست؟

در مورد مراقبت از مو بدانید: کوتیکول مو (Hair cuticle) چیست؟ روشهای مراقبت کوتیکول مو.

انواع روش های کاشت مو را بشناسید!

در زیر انواع روش های کاشت موی طبیعی را مشاهده میکنید:

  • کاشت مو با تکنیک های دستی
  • کاشت مو به روش جدید رباتیک

اگر دچار ریزش مو سکه ای شده اید: ریزش موی سکه ای چیست؟! دلایل، پیشگیری و درمان را مطالعه کنید.

انواع روش کاشت مو با تکنیک دستی

در این بخش با انواع مدل کاشت مو دستی، فواید و معایب آن آشنا خواهید شد.

تکنیک FUSS (جراحی نواری واحد فولیکولی) یا تکنیک نواری (FUT) یک روش کاشت مو طبیعی

فراموش نکنید که در ابتدا مهم است؛ علت ریزش مو خود را بدانید. تکنیک کاشت موی FUSS شامل استخراج نواری از پوست سر از بخش اهداکننده (بخش پر حجم مو) است که فولیکول های مو یکی پس از دیگری از آن جدا شده و سپس در ناحیه گیرنده سر (قسمت خالی) کاشته می‌شود. این نوار معمولاً حدود 20 تا 25 سانتی متر طول و 1 تا 2.5 سانتی متر عرض دارد.
تکنیک پیوند موی FUSS سنتی ترین روش در جراحی مو است. برای این کار، یک نوار نازک از پوست سر بیمار، معمولا از پشت و کنار سر برداشته میشود. این کشیدن مو میتواند از 1 تا 20 سانتی متر طول داشته باشد. پس از این، نوار به صورت گرافت جدا شده و به ناحیه مورد نظر پیوند زده میشود. این روش کاشت مو؛ امروزه دیگر منسوخ شده است و روش های بسیار پیشرفته تری وجود دارد که جایگزین آن شده اند.

کاشت مو از طریق اطراف موی سر
پیوند مو طبیعی

مطلب مهم درمورد مو: با بهترین روغن مناسب برای درمان موخوره آشنا شوید.

فواید پیوند مو FUSS چیست؟

  • روشی سریع است و امکان استخراج همزمان چندین فولیکول مو در مقایسه با تکنیک هایی مانند FUE را دارد.
  • در روش کاشت مو FUSS، انتخاب فولیکول ‌هایی که قبلاً زیر میکروسکوپ بودند، میزان موفقیت بالایی دارد.
  • یکی دیگر از فواید پیوند مو FUSS؛ ارزان و کم هزینه بودن نسبت به سایر روش های کاشت مو طبیعی است.

اگر می‌خواهید موی حجیم داشته باشید، پروتئین تراپی مو گزینه مناسبی برای شما است.

معایب کاشت مو FUSS چیست!؟

  • با این روشت کاشت مو، یک جای زخم کوچک در سر باقی می‌ماند، زیرا باید در ناحیه ای که پوست سر برداشته می‌شود، بریدگی ایجاد شود، البته به سختی قابل مشاهده است.
  • یکی از معایب روش پیوند مو FUSS؛ این است که طولانی ترین دوره مراقبت بعد از عمل را دارد. بخیه به مدت دو هفته برداشته نمی‌شود.

بیشتر بدانید: رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟ حقایق مهم درباره کاربرد، فواید، ویژگی و آموزش استفاده.

تکنیک کاشت مو FUE (استخراج واحد فولیکولی)

در کاشت مو با تکنیک FUE، متخصص، فولیکول‌های ناحیه اهداکننده را یکی یکی به صورت دستی با چاقوی جراحی استوانه ‌ای استخراج میکند. در مرحله بعد، ریز برش هایی در ناحیه گیرنده ایجاد شده که در آن هر یک از فولیکول های مو استخراج میشوند و تا زمانی که ناحیه کچل یا آلوپسی پوشانده شود، کاشته می شود.
روش پیوند موی FUE؛ یک تکنیک کاشت مو طبیعی است که شامل استخراج واحد های فولیکولی از نواحی با تراکم مو خوب است که به عنوان مناطق اهداکننده شناخته می‌شوند تا در نواحی مبتلا به آلوپسی یا کم مو کاشته شوند. این سبک از انواع روش کاشت موی طبیعی؛ زمان نقاهت کوتاهی دارد و جای زخم قابل مشاهده ای باقی نمی‌ماند. پیوند مو FUE، یکی از محبوب ترین روش ها برای مردان و زنانی است که تحت تاثیر ریزش مو قرار دارند.

عمل کاشت مو دستی FUE از ناحیه پر مو سر
پیوند مو FUE از طریق استخراج فولیکول پر مو سر و اهدا آن به بخش کم مو انجام می‌شود.

درباره مو بدانید: فواید و مضرات نور خورشید برای مو چیست؟.

مزایای کاشت موی طبیعی FUE چیست؟

  • این روش کاشت مو، نتیجه مشابه موهای طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • یکی از مزایای کاشت موی طبیعی FUE؛ این است که جای زخم باقی نمی‌ماند و نیاز به بخیه ندارد.
  • این روش کاشت مو؛ نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا ناشتا بودن ندارد، زیرا تحت بی حسی موضعی انجام میشود.
  • از فواید دیگر پیوند مو FUE، واحدهای فولیکولی متعلق به بیمار است و موها ماندگاری زیادی دارند و به راحتی دچار ریزش مجدد نمی‌شوند.

مهم است که حتما در مورد ریزش مو؛ عوامل ریزش، پیشگیری و درمان آن بدانید.

معایب کاشت مو FUE چیست!؟

  • ناحیه اهداکننده مو باید تراشیده شود، این مسئله میتواند برای برخی از بیماران، یک نقطه ضعف باشد.
  • یکی از معایب پیوند مو FUE، هزینه بالای آن است. روش FUE فولیکول به فولیکول عمل می‌کند و پزشک زمان زیادی را صرف خواهد کرد.
    کاشت موی اف یو ای؛ یکی از گران ‌ترین روش های کاشت مو است؛ اما سرمایه‌گذاری در این نوع کاشت مو با توجه به نتایجی که ارائه می‌دهد ارزشش را دارد.

تکنیک پیوند مو طبیعی به روش اثربخشی مضاعف FUE

تکنیک اثربخشی مضاعف FUE؛ یک درمان پیشگام برای پیوند مو است. علیرغم شباهت به روش سنتی FUE، تفاوت هایی (از جمله نتیجه و روش بسیار سریعتر) با آن دارد. این روش کاشت مو، برای بهبود و بازسازی بافت ها و افزایش دوام گرافت ها موثر است. برای آشنایی بیشتر جدیدترین مدل بافت جلو مو! آموزش شیکترین مدل بافت جلوی مو را مطالعه کنید.

مزایای کاشت مو مضاعف FUE چیست؟

  • این روش پیوند مو، ظاهر 100% طبیعی است، زیرا از موهای خود بیمار کاشته می‌شود. در ضمن رشدی مشابه روش معمولی دارد.
  • یکی دیگر از فواید آن، روشی سریعتر از روش سنتی FUE است.

اگر بخش کمی از موهای شما دچار ریزش شده انجام فیلر مو انتخاب مناسبی برای شما است.

تصویری از قبل و بعد از کاشت مو
پیوند مو اثربخشی مضاعف FUE

درباره سلامت مو بدانید : انواع روغن های موثر در رشد سریع مو را بشناسید!.

معایب روش کاشت مو مضاعف FUE چیست؟

  • مدت سه روز بعد از عمل و کاشت، فرد در استراحت است، باید سرم اسپری را در ناحیه مشخص شده اعمال کند و با سر کمی بالا بخوابد.
  • یکی از معایب پیوند مو مضاعف FUE، پوسته های کوچک بعد از پیوند مویرگی است که در ناحیه اهدا کننده ظاهر می شود.
  • یکی دیگر از عوارض آن ریزش موهای پیوند شده است که تا هفته دوم تا ششم شایع است. بعد از آن رشد مجددش شروع می‌شود.

بیشتر بدانید: فواید و عوارض موس مو یا فوم مو که باید بدانید.

کاشت مو BHT یا پیوند مو با استفاده از موهای بدن

آیا می دانستید که نیازی به استخراج از پوست سر نیست و تکنیک BHT امکان استخراج مو از سایر نواحی بدن را فراهم می کند؟ این تکنیک برای همه توصیه نمی‌شود زیرا نتیجه اش همیشه خوب نیست.

روش کاشت مو سر از طریق مو بدن و سینه
کاشت مو BHT از طریق موی بدن صورت می‌‌گیرد.

فراموش نکنید، که ویژگی موی سر، با شرایط و ویژگی موی ریش متفاوت میباشد. نحوه رشد، ضخامت و شکل آن یکسان نیست، بنابراین نتیجه آن مانند کاشت موی طبیعی نیست. اگرچه روش کاشت مو BHT، اغلب توصیه نمیشود، اما موارد خاصی وجود دارد که میتوان آن را برای دستیابی به تراکم مو بیشتر انجام داد.

قبل از انجام هر نوع کاشت موی مهم است که جنس مو خود را بشناسید.

انواع روش کاشت مو به روش جدید رباتیک

انواع مدل روش پیوند مو به روش مدرن و جدید رباتیک را در قسمت پایین برایتان بیان کردیم. تا بهترین نوع کاشت مو را با توجه به شرایط و ویژگی های خود انتخاب کنید. تا ادامه این سری از آموزش زیبایی و آرایش همراه ما باشید.

روش پیوند مو DHI یا کاشت مستقیم مو؛ پرکاربرد ترین روش کاشت موی طبیعی

در حال حاضر پرکاربردترین روش برای کاشت مستقیم واحدهای فولیکولی، روش DHI است. اگرچه برخی مراکز آن را به عنوان یک تکنیک جدید تبلیغ می‌کنند، اما این روش در دهه 90 ایجاد شد، علاوه بر این، مدت زیادی است که به عنوان آخرین مرحله کاشت مو با تکنیک FUE استفاده می‌شود.

کاشت مستقیم مو یا DHI برای کاشت فولیکول های مو، به افراد دچار کچلی کامل یا آلوپسی است. این ایمپلنت‌ ها یک ابزار جراحی به شکل قلم هستند که کار جراح را تسهیل می‌کنند و دقت بیشتری را عرضه می‌کنند.

در زمان کاشت مو مستقیم، متخصص به دنبال زاویه طبیعی مو به پوست سر بیمار وارد می‌شود که با توجه به ویژگی های بیمار متفاوت است. این روش به ما این امکان را می‌دهد، که حجم موهای از دست رفته به دلیل آلوپسی یا کچلی را بازیابی کنیم.
همچنین تکنیک پیوند مو DHI، امکان ترمیم آسیب های ناشی از روش های قبلی یا درمان نواحی دیگر مانند ابرو و ریش را فراهم می‌کند. بعد از انجام کاشت مو مراقب کوتیکول مو سر خود باشید. در این رابطه مطلب علت ریزش ابرو چیست؟ با راه درمان ریزش ابرو آشنا شوید! را مطالعه کنید.

 پیوند مو DHI به وسیله یک قلم انجام می‌شود.
کاشت مو DHI توسط متخصص و بوسیله قلم مخصوص انجام می‌گیرد.

مزایای کاشت مو طبیعی DHI چیست؟!

  • کاشت مو طبیعی به روش DHI؛ خونریزی کمتر و بهبودی سریعتری دارد، زیرا برش های پوست سر کوچکتر بوده و ضربه ناشی از قرار دادن فولیکول با گیره کاهش می‌یابد.
  • فواید دیگر این نوع پیوند این است که، از آنجایی که آسیب بافتی به سر به حداقل می‌رسد، بیماران پس از جراحی التهاب کمتری دارند.
  • زمان کاشت مو طبیعی DHI، در اتاق عمل کاهش می‌یابد، بنابراین، بیماران ناراحتی کمتری را تجربه می‌کنند.
  • نرخ رشد بالاتر مو با نتایج سریعتر نسبت به سایر تکنیک ها یکی دیگر از مزایای این نوع کاشت مو است. طبق تجربه به طور متوسط در 8 ماه، 90 درصد از موهای جدید رشد کافی را نشان می‌دهند و به طور دائم و بدون ریزش به پوست سر می چسبند.
  • تنها مسئله ای که در انجام کاشت مو با روش DHI باید دقت بیشتری داشته باشیم، زمانی است که بیماران موهای بسیار مجعد و پرپشتی دارند. بنابراین، جراح باید بر اساس تجزیه و تحلیل واحد فولیکولی بیمار، مناسب بودن این روش را ارزیابی کند.

اگر شما پول کافی برای انجام کاشت مو ندارید از انواع تقویت کننده مو سر استفاده کنید.

کاشت مو با ربات

کاشت مو رباتیک، به کمک ربات متخصص کاشت مو انجام می‌شود. همانند روش‌های دستی، این نوع پیوند مو نیز بر اساس استخراج واحدهای فولیکولی از ناحیه اهداکننده است. با این حال، با توجه به اینکه این فرآیند را ربات انجام می دهد، مزایای زیادی دارد.

کاشت مو از طریق ربات ARTAS
استخراج فولیکول مو و پیوند مو توسط ربات انجام می‌شود.

اول از همه در مرحله استخراج، الگوریتم‌ های هوشمند به ربات کاشت مو، اجازه می ‌دهند تا بهترین فولیکول ‌ها را شناسایی، انتخاب و استخراج کند، آنهایی که بیشترین قدرت و استحکام را دارند.
علاوه بر این، به لطف دقت رباتیک با میزان موفقیت 99.9٪ در واحدهای استخراج شده، عملیات موفق خواهد بود.

در مورد مو: موخوره چیست (Split ends hair)؟ علت، درمان، عوامل ایجاد و آموزش درمان موخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *