انواع رایحه عطر! ویژگی، خصوصیات، تفاوت انواع طبع و گروه بویایی عطر ها

همه ما عطر مورد علاقه خود را داریم که می‌خواهیم در تمام طول روز، ماندگاری داشته باشد. بنابراین هزینه های زیادی را برای عطر و ادکلن خرج می‌کنیم در حالی که اطلاعات زیادی درباره رایحه و گروه بویایی آنها نداریم! آیا شما با انواع رایحه عطر آشنا هستید؟ کدام یک از انواع بو عطر و ادکلن برای شما دلپذیر تر است؟ کدام رایحه، با مزاج شما سازگار تر است؟
در این مطلب از سری مطالب مجله وقت مد، تمام انواع رایحه عطر را به شما آموزش داده و شما را با ویژگی ها و خصوصیات هر کدام از آن ها آشنا خواهیم کرد.

هر آنچه در مورد رایحه عطر باید بدانید!

در مطالب قبلی در مورد مهمترین ویژگی در خرید و انتخاب عطر خوب و درجه یک همه حقایق مهم را توضیح دادیم. جالب است بدانید که ماندگاری یک عطر، تا حد زیادی به ترکیب آن بستگی دارد، اگرچه از نظر فیزیکی تقریبا همه آنها یکسان به نظر می‌رسند، اما برخی از آنها غلظت اسانس معطر قوی تری نسبت به بقیه دارند. قطعا هر چقدر مقدار اسانس معطر عطر و ادکلن بیشتر باشد، ماندگاری آن طولانی تر است.

همه چی درمورد انواع رایحه عطر
هر آنچه در مورد رایحه عطر باید بدانید! را در مجله وقت مد آموزش ببیند.

برای اینکه شما بتوانید، بهترین رایحه عطر خود را انتخاب کنید، باید انواع آنها و ویژگی های هر یک را بدانید. بنابراین، ما در این بخش از مجله وقت مد اطلاعات ارزشمندی را درباره انواع رایحه، طبع و گروه بویایی عطرها به شما ارائه می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری عطر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

برای آشنایی بیشتر، مطلب بهترین قسمت بدن برای عطر زدن کدام است؟ بهترین روش زدن عطر را مشاهده کنید.

انواع رایحه عطر، با انواع طعم عطر تلخ، شیرین، ترش و تند آشنا شوید

به طور کلی، کلیه عطرها و ادکلن ها دارای یک نوع رایحه و طعم مخصوص هستند که آنها از یکدیگر متمایز می‌کند. عطرهارا بر اساس رایحه؛ در انواع تلخ، تند، شیرین و ترش دسته بندی می‌کنند. به همین دلیل است که در زمان خرید یک عطر به شما می گویند که مثلا این عطر دارای رایحه شیرین و یا تلخ می باشد.

انواع رایحه عطر، با انواع طعم عطر تلخ، شیرین، ترش و تند آشنا شوید
انواع رایحه عطر، شامل انواع طعم عطر تلخ، شیرین، ترش و تند است.

هر کدام از انواع رایحه عطر (تند، شیرین، تلخ و ترش) ویژگی ها و طعم مخصوص به خود را دارند و مناسب روزهای ویژه ای در سال و یا مراسمات ویژه خود هستند.

رایحه عطر تلخ چیست و چه ویژگی های دارد؟

به عطرهایی که عاری از هر گونه رایحه شیرین باشند، عطر تلخ می‌گویند. آنها نت های سبز تازه ای مانند کافور و اکالیپتوس هستند اما می‌توانند توصیفی از گیاه های رزماری و سایر نت های گیاهی مانند نعناع باشند. رایحه عطر تلخ، بیشتر برای استایل های رسمی و ویژه و مجلسی مورد استفاده قرار میگیرد.

به عطرهایی که عاری از هر گونه رایحه شیرین باشند، عطر تلخ می‌گویند
به عطرهایی که عاری از هر گونه رایحه شیرین باشند، عطر تلخ می‌گویند.

عطر تلخ، به عنوان یکی از انواع رایحه عطر در بین جوانان از طرفداران زیادی برخوردار است. نت ابتدایی عطر های تلخ، معمولا بسیار قوی است. برای آشنایی با نت عطر چیست؟ آموزش نحوه تشخیص انواع نت عطر، هرم بویایی و ویژگی آنها، این مطلب از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد را مشاهده کنید.

رایحه عطر شیرین، رایج ترین رایحه بین بانوان

عطرهایی با رایحه شیرین دارای بوهای خوراکی با رایحه های عسل، کارامل، وانیل و مواردی از این قبیل هستند و طرفداران خاص خود را دارند. عطرهای شیرین کلاسیک حاوی نعناع هندی، نت های گلی، فلفل صورتی، دارچین، مشک، خس خس و چوب صندل هستند. از رایحه عطر شیرین بیشتر در مد و استایل زنانه استفاده می‌شود اما از رایحه عطر شیرین میتوان برای آقایان و خانم ها استفاده کرد.

رایحه عطر شیرین و ویژگی های آن
عطرهای شیرین کلاسیک حاوی نعناع هندی، نت های گلی، فلفل صورتی، دارچین، مشک، خس خس و چوب صندل هستند

عطر های با رایحه شیرین، بیشتر در فصل های سرد سال استفاده میکنند.

رایحه عطر ترش چه ویژگی های دارد؟

عطرهایی با رایحه ترش، طعمی بیش از حد تیز، گزنده و نامطبوع (مانند سرکه یا اسید استیک) دارند که گاهی اوقات با عطر و بوی قهوه همراه است. عطرهای ترش به عنوان یک قاعده کلی، میوه های خاصی از شاخه مرکبات از جمله آب لیمو، آب پرتقال، سیب، آلو، میوه شور، کیوی و فرآورده های آنها هستند. فصل های گرم سال مانند تابستان، بهترین زمان برای استفاه از عطر های با رایحه ترش است.

ویژگی رایحه عطر ترش
عطرهایی با رایحه ترش، طعمی بیش از حد تیز، گزنده دارند.

از عطر رایحه ترش بیشتر در استایل تینیجری و استایل کژوال و در طیف سنی جوانان مورد استفاده قرار میگرید.

رایحه عطر تند، یکی از انواع سبک رایحه عطر و ادکلن

عطرهایی با رایحه تند و قوی مرتبط با ادویه هایی هستند که بسیاری از آنها را از جمله فلفل در آشپزخانه های خود استفاده می‌کنیم. در ترکیب عطرهای تند، معمولا ادویه ها با نت های کهربایی، رزین ها و صمغ ها ملایم می‌شوند. حتی در برخی از موارد در ترکیبات عطرهای تند، می‌توانید رایحه شکلات تلخ و عناصر قهوه را نیز پیدا کنید. عطرهای تند، گرم حسی، مرموز و عجیب و غریب هستند.

ویژگی رایحه تند
رایحه تند از بوی تند و قوی برخوردار هستند.

در مورد استفاده از انواع رایحه عطر تند، بهتر است بدانید که این مدل از رایحه و بوی معطر، از طرف داران زیادی برخوردار نیست و بهتر است در مکان های عمومی و یا جلسات اداری به هیچ وجه از این رایحه استفاده نکنید.

در مورد عطر بیشتر بدانید: پر طرفدارترین و محبوبترین عطر و ادکلن زنانه.

تفاوت عطر های زنانه و مردانه در چیست؟

عطرها عمدتا از نظر ترکیبی و رایحه ها متفاوت هستند. برخی از عطرها با رایحه معطر به دلیل ph، عرق نوع پوست و همچنین به دلایل فرهنگی دارای تفکیک جنسیتی یعنی زنانه و مردانه می‌باشند.

به عنوان مثال استفاده از رایحه های گل و مشک برای خانم ها بیشتر رایج است. با این حال اگر مردی از عطر زنانه استفاده کند یا برعکس، هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌کند و فقط خلاف جهت مد و استایل اقدام کرده است.

تفاوت عطر زنانه و مردانه در رایحه معطر به دلیل ph، عرق نوع پوست و همچنین به دلایل فرهنگی است.
تفاوت عطرهای مردانه و زنانه در رایحه معطر به دلیل ph و عرق نوع پوست و همچنین دلایل فرهنگی است.

تنها ایراد استفاده از عطر های مردانه و زنانه به صورت برای غیر همجنس، این است که عطر سریعتر تبخیر می‌شود و بنابراین ماندگاری کمتری خواهد داشت. هر نوع رایحه با توجه با توجه به موارد فوق از نظر غلظت، قیمت و مدت زمان متفاوت است، زیرا درصد روغن های معطر یکسان می‌باشد.

در مورد عطر ها بدانید: ۱۰ مورد عجیب از گران ترین عطر و ادکلن در دنیا!.

انواع طبع عطر ها به چه صورت است؟

به طور کلی، عطرها دارای دو طبع متفاوت سرد و گرم هستند که هرکدام رایحه و خصوصیات مخصوص خود را دارند.

همانطور که در مطالب قبلی مجله وقت مد توضیح دادیم، معمولا عطر هایی با طبع گرم، مناسب برای فصل زمستان و پاییز و عطرهایی با طبع سرد مناسب برای فصل تابستان و بهار می باشند.

انواع طبع عطر سرد و گرم
انواع طبع عطر سرد و گرم

در پایین هر یک یک از طبع های عطر و ویژگی های آن ها را آموزش خواهید دید.

عطر با طعم سرد چه ویژگی های دارد؟

معمولا عطر هایی با رایحه و بوی گل های تازه بریده شده، علف خیس و میوه های تازه که رایحه ای ملایم و با طراوت و خنک دارند را عطر هایی با طبع سرد می‌‌گویند که مناسب برای فصل تابستان می باشند.

خواص عطر با طبع گرم چیست؟

به عطر هایی که دارای رایحه و نت های دارچین، کدو تنبل و چوب صندل هستند! فکر کنید، ای نوع عطرها گرما و حرارت خاصی را به پوست بدن شما می بخشند. در واقع به عطرهایی که دارای طبع و خصوصیات گرمابخش هستند، عطرهایی با طبع گرم می گویند.

برای آشنایی با تمام حقایق مهم درمورد پوست، این سری از مطالب وقت مد را مشاهده کنید.

انواع گروه بویایی عطرها! همه انواع رایحه را بدانید!

در قسمت پایین، تمام انواع گروه بویایی را همراه با ویژگی و خصوصیات آن ها خواهید خواند.

انواع گروه بویایی عطرها و انواع رایحه در عطر ها همراه با شرح کامل.
انواع گروه بویایی عطرها و انواع رایحه در عطر ها همراه با شرح کامل.

عطر با بوی گل فام یا گلی (Floral)

به گزارش elmundo، اکثر عطرهای زنانه، دارای نت گل هستند و حتی برخی از عطرهای مردانه نیز دارای نت گل می‌باشند. هنگامی که گل ها رایحه غالب باشند، می‌گوییم که آن عطر دارای گروه بویایی گل ها است. عطرهای گلی (Floral) به راحتی با بوییدن آنها قابل تشخیص بوده و جز محبوبترین عطرها در بین بانوان و آقایان هستند.

رایحه گل رز و یاس، تقریبا در همه عطرهای گلی یا گل فام وجود دارد. اغلب عطر ها با رایحه گل، حاوی نت های گل های دیگری از جمله گل صد تومانی، گل سرخ، گاردنیا، گل زنبق دره، فریزیا، مگنولیا و گل شمعدانی هستند. رایحه عطر گل، به شما حس زیبایی طبیعیت و آرامش را القا میکند.

خانواده عطرهایی را رایحه گل، بسیار گسترده هستند. برخی از آنها دارای یک رایحه گل غالب و برخی دیگر مخلوطی از چندین رایحه گل می‌باشند. همچنین، بعضی از عطر ها دارای مقداری میوه با ادویه هستند و بیشتر رایحه گل ها را با چوب، مشک، عنبر و یا وانیل تکمیل می‌کنند.

رایحه عطر میوه ای

در ترکیب عطرهای با رایحه میوه ای، نت های میوه از جمله انبه، گلابی، هلو، تمشک، سیب و انجیر رسیده و سایر میوه های تابستانی وجود دارند. معمولا این رایحه های میوه ای با رایحه های گلی و نت های ظریف چوب، مشک، عنبر یا وانیل کامل می‌شوند. رایحه عطر با خانواده میوه ای طبیعی و درخشان هستند و جوانی و شادی و شوق زندگی را تداعی می کنند.

عطر ادویه جات معطر، محبوبترین رایحه عطر بین آقایان

بیشتر عطرها با رایحه ادویه معطر، در گروه عطر های مردانه بوده و بیشتر در مد و استایل مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نت های اصلی بر روی گیاهان معطر تمرکز دارند. اسطوخودوس، شمعدانی ریحان، زیره، رزماری و گل مریم در ترکیبات عطر را رایحه ادویه جات معطر وجود دارند. این رایحه ها با نت های چوبی تکمیل می‌شوند. گاهی اوقات عطرهای معطر شامل ریزه های خزه و نعناع هندی هستند که باعث گرمی عطر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *