اسپری ضد آفتاب! عوارض، فواید، معرفی موارد بسیار ضروری در این باره

احتمالا همه ما درباره ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، آگاهی داریم. اما با توجه به راحتی استفاده از انواع مدل اسپری به جای کرم های تیوپی، درباره اسپری ضد آفتاب چه فکر می‌کنید؟ آیا اسپری ضد آفتاب واقعا موثر است و یا فقط وسیله ای بدون استفاده و با عوارض است؟ درباره فواید و عوارض مدل های متنوع اسپری ضد آفتاب چه می‌دانید
در این بخش از سری مطالب آموزش سلامت، نگهداری و مراقبت از پوست مجله وقت مد، شما را با انواع مدل اسپری ضد آفتاب، فواید و مضرات و دستور استفاده از آن و همچنین فکت های علمی درباره این نوع از ضد آفتاب، آشنا خواهیم کرد.

قبل از انتخاب این نوع ضد آفتاب، حتما به عوارض آن که در پایین درج شده، دقت کنید و از آن آگاهی داشته باشید.

اسپری ضد آفتاب چیست؟

همانگونه که از نام این سبک از ضد آفتاب مشخص است، اسپری ضد آفتاب؛ جدیدترین نوع از انواع ضد آفتاب است که فرمول تولید آن بر اساس قرارگرفتن در قوطی اسپری، تغییر کرده و به جای قرار گرفتن در کرم و تیوپ های مخصوص، در قوطی اسپری جای قرار می‌گیرد.

اسپری ضد آفتاب نوع جدید از محصولات ضد آفتاب هستند
اسپری ضد آفتاب نوع جدید از محصولات ضد آفتاب هستند که برای محافظت از پوست تولید شده اند.

استفاده از اسپری ضد آفتاب بسیار آسان است اما آیا این نوع اسپری موثر است یا خیر را در ادامه این مطلب از آموزش های علمی و زیبایی پوست از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) بخوانید.

آیا اسپری ضد آفتاب واقعا موثر است؟!

جواب این سوال که آیا اسپری ضد آفتاب واقعا تاثیر گذار است یا خیر، به شدت به طریقه استفاده صحیح از آن بستگی دارد. اصولا انواع اسپری ضد آفتاب خارجی که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) باشد، تاثیر گذار و مفید است. اما به شرطی که به صورت صحیح و اصولی از آن استفاده کنید.

باید بدانید که مهمترین مطلب پس از انتخاب و خرید اسپری ضد آفتاب اورجینال و مناسب، نحوه استفاده از آن است. ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست که در دسته روتین مراقبت از پوست در روز قرار می‌گیرد.

درباره پوست بدانید: مهمترین روتین مراقبت از پوست در شب را آموزش ببینید.

فواید اسپری ضد آفتاب چیست؟

فرقی نمی‌کند در تابستان باشید و یا زمستان، استفاده از انواع کرم های ضد آفتاب، به شما در داشتن پوستی سالم تر کمک زیادی خواهد کرد که در مطلب آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست! راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب در این باره بیشتر توضیح دادیم.

در حالت عادی، استفاده از کرم ضد آفتاب، علاوه بر محافظت از پوست شما، از عوامل پیری پوست و ایجاد انواع چین و چروک بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند. اما مهمترین فایده انواع مدل اسپری ضد آفتاب، استفاده بسیار ساده و راحت از آن است.

یکی از دلایلی که بسیاری از آقایان و خانم ها از کرم های ضد آفتاب دوری می‌کنند، سختی استفاده از آن ها است. برای همین این سبک از اسپری، برای این دسته از افراد میتواند مفید باشد. همچنین استفاده از اسپری ضد آفتاب برای تمام قسمت های بدن به راحتی انجام خواهد شد.

دراین باره بدانید: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

مشکلات و عوارض اسپری ضد آفتاب

  • باید طبق روش صحیح از اسپری ضد آفتاب استفاده شود وگرنه هیچ تاثیری بر روی پوست شما نخواهد داشت.
  • برخلاف کرم ضد آفتاب، شما با مشاهده نمی‌توانید میزان مناسب اسپری را که باید بر روی پوست، اسپری شود را تشخیص دهید. اگر در مورد میزان آن شک داشتید، حتما دوباره بر روی پوست، اسپری کنید.
  • یکی از مشکلات بسیار بزرگ اسپری ضد آفتاب، ایجاد حس امنیت کاذب است که در صورت استفاده نادرست از این مدل ضد آفتاب بدست می آید. حتما به آمورش های بخش بالا توجه کنید.
  • استنشاق اسپری برای ریه های بسیار مضر است و میتواند خطر آفرین باشد. سعی کنید به هیچ وجه اسپری ضد آفتاب را استنشاق نکنید و از آن در نزدیکی دهان و بینی خود، استفاده نکنید.
  • اسپری ضد آفتاب قابل اشتعال است و اگر در مجاورت گرما با آتش باشید ممکن است منفجر شده و یا آتش بگیرد.

درباره انواع روش زیبایی پوست مانند پلکسر، هایفوتراپی، دتاکس پوست و سابسیژن در مجله علمی وقت مد بیشتر بدانید.

آموزش استفاده از اسپری ضد آفتاب! (نکات مهمی که باید به آن توجه کنید)

همانطور که در بالا توضیح دادیم، یکی از مهمترین مسائلی که در اسپری ضد آفتاب باید به آن توجه کنید، طریقه استفاده است. شاید با خود فکر کنید که فقط باید آن را روی پوست اسپری کرد! به همین راحتی! اما خیر این مسئله درست نیست. در زمان استفاده از انواع اسپری های ضد آفتاب حتما به موارد زیر دقت کنید:

آموزش استفاده از اسپری ضد آفتاب! (نکات مهمی که باید به آن توجه کنید)
آموزش استفاده از اسپری ضد آفتاب! (نکات مهمی که باید به آن توجه کنید) را در مجله وقت مد بخوانید
  • باید فاصله اصولی اسپری ضد آفتاب و بدن رعایت شود
    اگر اسپری ضد آفتاب را دور از بدن بگیرید، مواد ضد آفتاب به پوست شما نخواهد رسید و در نتیجه کار شما بدون فایده شده و پوست شما دربرابر اشعه UV آفتاب، بدون حفاظ خواهند ماند.
  • پس از پاشیدن اسپری ضد آفتاب به پوست آن را مالش دهید:
    صرفا پاشیدن اسپری بر روی پوست کافی نیست و مواد ضد آفتاب به تمام نقاط پوست شما توزیع نخواهد شد. باید پس از پاشیدن اسپری ضد آفتاب بر روی پوست، همانند زمانی که روغن زیتون به پوست میزنید، آن قسمت را مالش دهید تا مواد به تمام نقاط پوست شما برسید. (بیشتر بدانید: فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟ درباره مضرات روغن زیتون برای پوست چه میدانید؟!)
  • باید به میزان لازم اسپری را روی پوست بپاشید:
    برخلاف کرم های ضد آفتاب که میزان استفاده از آن را میتوان مشاهده و کنترل کرد، استفاده از اسپری ضد آفتاب در این مورد دشوار است. شما باید حتما از میزان لازم از اسپری ضد آفتاب را بر روی پوست خود بزنید و سپس مالش دهید تا این اسپری تاثیر خود را بر روی پوست بگذارد.

درمورد آفتاب و سلامتی بدن بدانید: فواید و مضرات نور خورشید برای مو! نکات بسیار مهم درمورد تاثیر نور آفتاب روی مو.

راهنمای انتخاب و خرید اسپری ضد آفتاب

به گزارش byrdie، در زمان خرید اسپری ضد آفتاب برای انواع جنس پوست و انواع رنگ پوست، برای داشتن بهترین انتخاب، حتما به لیبل روی محصول دقت کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است میزان SPF آن عدد 30 باشد. اما اگر از این مقدار نیز بالاتر بود، آن را انتخاب کنید. سعی کنید انواع مدل اسپری ضد آفتاب را خریداری کنید که عبارت طیف گسترده که به معنی محافظت از پوست در برابر UVA و UVB است را داشته باشد.

درباره پوست بدانید: بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل.

آیا اسپری ضد آفتاب واقعا موثر است؟!

جواب این سوال که آیا اسپری ضد آفتاب واقعا تاثیر گذار است یا خیر، به شدت به طریقه استفاده صحیح از آن بستگی دارد. اصولا انواع اسپری ضد آفتاب خارجی که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا باشد، تاثیر گذار و مفید است. اما قبل از انتخاب این نوع ضد آفتاب، حتما به عوارض آن که در پایین درج شده، دقت کنید و از آن آگاهی داشته باشید.

مشکلات و عوارض اسپری ضد آفتاب

استنشاق اسپری برای ریه های بسیار مضر است و میتواند خطر آفرین باشد. سعی کنید به هیچ وجه اسپری ضد آفتاب را استنشاق نکنید و از آن در نزدیکی دهان و بینی خود، استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *