مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست چیست؟ با اصلی ترین محصولات روتین مراقبت از پوست آشنا شوید

معمولا افراد، زمانی وارد مبحث مراقبت از پوست میشوند که با مشکلاتی از قبیل جوش، آکنه، لک و چین و چروک روبرو هستند. با این حال، بهتر است برای جلوگیری از بسیاری از معایب پوستی از مورد نیاز ترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست کمک بگیریم تا پوستی زیبا داشته باشیم.
همانطور که میدانید، روتین مراقبت و زیبایی پوست، شامل یک پاک کننده ملایم صورت، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب میباشد. اما بسیاری از محصولات دیگر نیز وجود دارند که در محافظت و مراقبت از پوست صورت ما نقش مهمی را ایفا میکنند. در این بخش از مجله زیبایی، سلامت پوست وقت مد (vaghtemod)، لیستی از مهمترین و اصلی‌ترین محصولات مراقبت و زیبایی از پوست را به شما معرفی می کنیم.

نکات مهم در مراقبت از پوست که بهتر است بدانید

قبلا از معرفی محصولات روتین مراقبت از پوست، برخی از نکات مهم که شامل سه مرحله اصلی است را در زیر می‎گوییم:

  • پاکسازی پوست: شست و شوی صورت
  • تونینگ: متعادل کردن پوست
  • مرطوب کننده: مرطوب کننده و نرم کننده پوست صورت
مراقبت از پوست صورت
با افزایش سن، محصولات مراقبتی پوست تغییر می‌کند.

هدف محصولات زیبایی و مراقبت از پوست؛ این است که پوست صورت خود را طوری تنظیم کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد. همانطور که پوست شما با افزایش سن، تغییر می‏کند، محصولات مراقبتی مانند دتاکس پوست شما نیز نیاز به تغییر دارند. اجازه دهید، سه مرحله گفته شده در بالا به کارهای روزانه شما تبدیل شود و پوست شما را صاف و زیبا کند.
در پایین لیستی از اصلی‌ترین و مهمترین محصولات نگهداری و مراقبت از پوست را معرفی می‎کنیم.

بیشتر بدانید: مهمترین روتین مراقبت از پوست در شب را آموزش ببینید.

پاک کننده پوست، یکی از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

شستن صورت، اساسی‌‎ترین و ضروری‌‎ترین مرحله مراقبت از پوست صورت است. پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، آلودگی و عوامل دیگر در تماس می‌باشد که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، تیرگی و جوش و آکنه، آن را روزی دو بار صبح و شب بشویید. محصولات پاک کننده پوست، یکی از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هستند که باید در مورد آنها بدانید.

استفاده از شوینده مناسب؛ پوست شما را بدون از بین بردن روغن های ضروری و سالم تمیز می‌کند. از اسکراب‌های لایه بردار یک بار در هفته بهره بگیرید. همچنین از اسکراب‎هایی که پوست گردوی خرد شده یا مواد حساسیت زا دارند اجتناب کنید. در این مورد، در سری مطالب آرایش و زیبایی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) به صورت کامل شرح داده شده است.

استفاده از پاک کننده پوست یا تونر یکی از اصلی ترین محصولات مراقبتی پوست است.
مهمترین محصولات مراقبتی پوست استفاده از شوینده صورت در روز و شب است.

بیشتر بدانید: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

تونر صورت، از محصولات روتین مراقبت از پوست که باید بشناسید

تونرها باید بعد از پاکسازی صورت و قبل از هر چیز دیگری به پوست ما اعمال شوند. روش استفاده از آن این است که یک پد پنبه ای آغشته به تونر را روی صورت خود بمالید. به علاوه استفاده از تونر با دست‌های تمیز نیز درست است. فقط چند قطره از آن را در کف دست خود بریزید و سپس آن را به صورت خود بمالید.

بیشتر محصولات تونر مراقبت از پوست را می‌توان، صبح و شب استفاده کرد، اما ممکن است بخواهید از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط در شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: روتین مراقبت از پوست در روز! با مهمترین موارد روتین مراقبت از پوست در طول روز، آشنا شوید.

سرم صورت، از محصولات مورد نیاز در روتین مراقبت از پوست

به زبان ساده، سرم صورت، متحد قوی پوست است. این اکسیرهای پوست، که سرشار از دوزهای متمرکز از مواد فعال هستند، می‌توانند بسیاری از مشکلات پوستی از لکه های تیره گرفته تا چین و چروک را کاهش دهند. در زمان انتخاب سرم پوست صورت، حتما به انواع جنس پوست خود دقت کنید.

بیشتر بدانید: انواع چین و چروک پوست، علت و درمان (مطالب مهم).

برای رسیدگی به مشکلات خاص پوست به دنبال محصولات زیر باشید

  • اسید هیالورونیک برای آبرسانی و لایه بالایی پوست برای جلوگیری از خشک شدن پوست.
  • ویتامین C برای روشن شدن پوست کدر و کاهش لکه های تیره با استفاده مداوم
  • رتینول، ویتامین B3، پپتیدها برای تحریک تولید کلاژن و الاستین، پروتئین‌هایی در بدن که به جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست کمک می‌کنند. (دلایل افتادگی پوست چیست)
  • گوگرد کلوئیدی، نیاسینامید با کاهش التهاب، قرمزی پوست را آرام می‌کند و با اثرات ضد میکروبی خود، آکنه را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بدانید: خواص روغن آرگان برای پوست! با مهمترین ویژگی های روغن آرگان بر روی پوست آشنا شوید.

محصولات کرم مرطوب کننده پوست، از جمله محصولات روتین مراقبت از پوست

اصلی‌ترین عملکرد یک مرطوب کننده پوست؛ آبرسانی و نرم کردن پوست است. در اصل، مرطوب کننده ها یا آبرسان‎ها به جلوگیری از هدر رفتن آب از طریق لایه های بیرونی پوست، کمک می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند مکمل روغن‌های محافظ طبیعی و سایر بلوک‌های ساختمانی داخل پوست مانند سرامیدها باشند.

مرطوب کننده، محصولی است که پزشکان استفاده از آن را در تمام طول سال برای انواع پوست توصیه می‌کنند. به طور طبیعی با افزایش سن، پوست ما توانایی حفظ رطوبت خود را از دست می‌دهد و فعالیت‌های روزانه مانند شستشو می‌تواند آب‌رسان‌های طبیعی پوست را از سطح آن پاک کند.

مطالعه بیشتر: عوامل پیری زودرس پوست را بشناسید! درمان، پیشگیری، نشانه های پیری زودرس پوست.

کرم ضد آفتاب، از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست صورت در برابر اشعه های مضر خورشید، مهم‌ترین محصول مراقبت از پوست است. استفاده روزانه و مداوم از ضد آفتاب به جلوگیری از ایجاد چین و چروک، عیوب بافتی و تغییر در ظاهر منافذ در طول زمان، کمک می‌کند.

استفاده از ضد آفتاب یکی از محصولات اصلی مراقبت و نگهداری روتین پوست
استفاده روتین از ضد آفتاب که یکی از مهمترین محصولات مراقبتی پوست است از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

مهمتر از آن، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث جلوگیری از تشکیل برخی سرطان‌های پوست شود. در این باره مطلب آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست را مشاهده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند از کرم ضدآفتاب روزانه با SPF داخلی حداقل 30 استفاده کنید. کرم ضد آفتاب، از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست است.

مطالعه بیشتر: انواع رنگ پوست چیست؟ چه چیزی رنگ پوست ما را تعیین می کند!؟.

محصولات لایه برداری پوست

اگر به هر دلیلی پوست خشکی (مثلا به علت فصل زمستان) دارید، ممکن است بیش از حد معمول به لایه برداری احتیاج داشته باشید، اما همچنان باید آن را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. لایه برداری را می‌توان بعد از پاک کننده و قبل از مرطوب کننده استفاده کرد، زیرا کرم لایه بردار با افزایش گردش سلولی پوست به از بین بردن پوسته پوسته شدن پوست کمک می‎کند.
لایه برداری پوست برای از بین بردن پوست مرده و ایجاد پوستی صاف تر و منافذ شفاف‌تر به جای اسکراب صورت و بدن توصیه می‎شوند تا از آسیب به سد محافظ پوست جلوگیری کنند.

مطالعه بیشتر در مورد پوست: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

فوم شستشوی صورت؛ از محبوب ترین محصولات مراقبت از پوست

هر بار که پوست شسته و تمیز می‌شود، سبوم و چربی و عوامل مرطوب کننده را از بین می‌برد. با این حال به طور معمول، نه تنها آب، بلکه از مواد پاک کننده از جمله فوم شستشو برای تمیز کردن صورت استفاده می‌شود.
مواد فعال شستشو (سورفکتانت) موجود در این عوامل تضمین می‌کند که ذرات چربی و کثیفی چسبیده به پوست بهتر در آب حل شوند. به همین دلیل باید از محصولات مراقبتی سازگار با پوست (فوم شستشوی صورت) استفاده کنید که فشار زیادی به پوست وارد نمی‌کند.

بیشتر بدانید: سبوم پوست و مو (Sebum) چیست؟ درمان، کنترل و محافظت از چربی طبیعی پوست و مو.

کرم دور چشم، یکی از انواع محصولات روتین مراقبت از پوست

طبق گفته متخصصان پوست، هر مرد و زن بالای بیست سال، باید صبح و عصر از کرم دور چشم به عنوان بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست خود، استفاده کنند. البته مجله وقت مد، این مورد را تایید نمیکند و بنای علمی این مطلب به تایید ما نرسیده است. اگر شما در مورد کرم دور چشم، تجربه ایده آلی دارید لطفا در بخش کامنت ها یادداشت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

استفاده از کرم دور چشم یکی از محصولات اصلی مراقبت روتین از پوست است.
استفاده از کرم دور چشم یکی از محصولات روتین مراقبت از پوست

ماسک مراقبت از پوست

ماسک صورت اعم از خانگی (گیاهی) و یا شیمیایی (ماسک آماده در داروخانه ها) به مراقبت و زیبایی پوست صورت در طول روز کمک میکند. شما می‌توانید از این ماسک‎ها دو بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج مطلوب و دلخواه خود بعد از چند هفته برسید.

بیشتر بدانید: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست! با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید.

مراقبت از پوست در سنین مختلف

مراقبت خوب از پوست؛ در هر سنی ضروری است و عادات سالم در سنین 20 و 30 سالگی می‌تواند پوست شما را از هر گونه چین و چروک و یا پیری زودرس محافظت کند. به طور کلی، پوست صورت در دهه های 20 و 30، کلاژن قوی و تولید الاستیک دارد.

پاک کننده ها و مرطوب کننده های SPF، جزء برنامه های روتین محافظت از پوست شما خواهند بود و برخی از متخصصان پوست یک محصول بدون نسخه رتینول یا سرم آنتی اکسیدانی را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای تحریک تولید کلاژن توصیه می‌کنند. در حالی که کلاژن به پوست، استحکام و ساختار می‌دهد و در جایگزینی سلول‎های مرده پوست نیز نقش دارد.

بیشتر بدانید: فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟ درباره مضرات روغن زیتون برای پوست چه میدانید؟!.

پاک کننده پوست، یکی از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

شستن صورت، اساسی‌‎ترین و ضروری‌‎ترین مرحله مراقبت از پوست صورت است. پوست ما هر روز با آلاینده های محیطی، آلودگی و عوامل دیگر در تماس می‌باشد که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، تیرگی و جوش و آکنه، آن را روزی دو بار صبح و شب بشویید

کرم ضد آفتاب، از مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث جلوگیری از تشکیل برخی سرطان‌های پوست شود. در این باره مطلب آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست را مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *