پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟

احتمالا برای شما هم سوال شده است که عوارض نپوشیدن لباس زیر چیست!؟ چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر از شورت و سوتین استفاده نکنید!؟! برای بسیاری از افراد، استفاده نکردن از شورت و سوتین مانند کابوس است و بسیاری دیگر، به این کار علاقه ای ندارند. در این مطلب حقایق علمی در مورد عوارض استفاده نکردن از لباس زیر و همچنین درست یا غلت بودن استفاده کردن از شورت و سوتین را برایتان بازگو خواهیم کرد. پس از مطالعه این مطلب علمی، میتوانید تصمیم بگیرید که پوشیدن لباس زیر بهتر است یا استفاده نکردن از این لباس برای بدنتان مفید تر است!.

با مطالب علمی و جدید مجله مد و استایل وقت مد (https://vaghtemod.ir/) همراه باشید.

در بسیاری از فرهنگ ها به خصوص در ایران، استفاده نکردن از لباس زیر، نوعی هنجار شکنی و سنت شکنی به شمار می‌رود. به ما از کودکی آموزش می‌دهند که باید از انواع شورت های زنانه و مردانه استفاده کنیم. اما آیا این کار ریشه علمی هم دارد و یا فقط نوعی رفتار اجتماعی به شمار می‌رود؟

وقتی لباس زیر نمی پوشیم، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد؟!

بسیاری از بانوان بر این باور هستند که پوشیدن لباس زیر، برای حفظ سلامتی و یا ظاهر خانم ها، امری ضروری است. اما تعدادی نیز تصور می‌کنند که کماندوی بودن (به استفاده نکردن از شورت؛ کماندوی بودن می‌گویند) برای حفظ سلامت بانوان، امری لازم است.

هر دو این تصورات در مورد استفاده کردن از شورت و سوتین، صحیح است. در قسمت زیر، فواید و عوارض هر کدام از این دو واقعیت را توضیح می‌دهیم. اما بهتر است بدانید که پوشیدن و یا نپوشیدن لباس زیر، امری کاملا سلیقه ای و شخصی است که باید بر اساس ترجیح خود، آن را انتخاب کنید.

ناحیه واژن، نیاز به تنفس دارد و از نظر پزشکی بهتر است که پوست آن، تنفس سلولی را به خوبی انجام دهد، اما از طرفی هم خارج شدن ترشحات در بدن بسیاری از افراد، به صورت طبیعی وجود دارد. بهتر است به این سوال جواب دهیم که وقتی لباس زیر نمی‌پوشیم، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد!؟

با سری مطالب مهم و ضروری درمورد سلامت و تناسب اندام وقت مد همراه باشید.

استفاده کردن از لباس زیر، شما را مستعد بیماری های عفونت و بیماری های قارچی می کند!

یکی از مشکلاتی که دوست ندارید با آن مواجه شوید، عفونت واژینال و یا قارچ در نواحی تناسلی است. به نظر می‌رسد استفاده کردن از لباس زیر، شانس ابتلا به عفونت های مخمری را افزایش می‌دهد.

شورت و شلوارک، می تواند رطوبت و میکروب های اضافی را به دام بیندازد. این مسئله می‌تواند، محیطی مرطوب ایجاد کند که در آن امکان ابتلا به عفونت های مخمری و قارچی (از طریق CDC) افزایش می‌بابد. این اتفاق می‌تواند در زمان خواب و یا در باشگاه، برایتان رخ بدهد، به خصوص اگر از لباس زیر نامناسب و غیر قابل تنفس استفاده کنید.

به نقل از دکتر نینی مای در مصاحبه با Well+Good

استفاده نکردن از لباس زیر، باعث ابتلای بیشتر به باکتری های عمومی میشود.
اگر در طول روز لباس زیر نپوشید، بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به باکتری های عمومی خواهید بود.

استفاده از شورت های نامناسب که رطوبت را در خود حبس می‌کنند، ممکن است باعث عفونت ادراری شوند. به نقل از Healthline، اگر چه شواهد محکمی وجود ندارد که مستقیما عدم پوشیدن لباس زیر را به عفونت های قارچی کمتر مرتبط کند، کارشناسان می‌گویند این ایده بدی نیست که بدون لباس زیر بودن، به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافه شود.

البته استفاده از شورت های با کیفیت و تعویض روزنانه به موقع آنها، مانع از بروز این مشکل خواهد شد. برای آشنایی با آموزش های بیشتر در زمینه مد و استایل زنانه، این سری از مطالب مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) را دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: برند ویکتوریا سکرت Victoria Secret! از تاسیس تا خودکشی موسس ویکتوریا سکرت.

آیا استفاده نکردن از شورت در زمان خواب، موجب تنفس سلولی بهتر در اندام های جنسی می شود؟

اگر در طول روز از لباس زیر استفاده می‌کنید، این اقدام احتیاطی (نپوشیدن شورت در شب) میتواند قدم مثبتی برای سلامت شما باشد. دکتر Alyse Kelly-Jones، پزشک مخصوص زنان و زایمان در مصاحبه با Healthline گفت: واژن گاهی نیاز به هوای تازه دارد. من معتقدم ناحیه تناسلی بانوان، باید در معرض هوا باشد، درست همانند ناحیه دیگر از بدن انسان که بهتر است در معرض تنفس سلولی باشد.

برای جلوگیری از عوارض نپوشیدن لباس زیر، توصیه می شود در شب و زمان خواب، از شورت و سوتین استفاده نکنید.
توصیه می شود در شب و زمان خواب، از شورت و سوتین استفاده نکنید.

استفاده نکردن از لباس زیر در شب توسط بانوان، برای خانم های که مستعد ابتلا به عفونت های واژن هستند، مفید است. در نظر داشته باشید که شورت، می‌تواند رطوبت را به دام بیندازد و این نوع محیط مرطوب، جایی است که باکتری ها در آن رشد می‌کنند و باعث عفونت های قارچی می‌شوند. به همین دلیل به خانم ها توصیه میشود که در هر 12 ساعت شورت خود را تعویض کنید.

هر آنچه درباره زیبایی، سلامت و نگهداری از پوست باید بدانید را اینجا آموزش ببینید.

استفاده از شورت تنگ، عواقب بدی به همراه دارد!

استفاده از لباس زیر تنگ، موجب اصطکاک بیشتر با پوست می‌شود. این مسئله، علاوه بر حساسیت پوستی، باعث چین و چروک بیشتر در اندام های شما خواهد شد.
استفاده از لباس زیر های که با پارچه های نامرغوب و مصنوعی تولید می‌شوند؛ پوست را خراش می‌دهد، شما را در معرض زخم شدن و خونریزی و در نتیجه عفونت پس از آن قرار خواهد داد.

به نقل از لباس سکرت، سعی کنید لباس زیری که انتخاب می‌کنید؛ از لحاظ اندازه و سایز، متناسب شما باشد. استفاده از لباس زیر تنگ، هوا را مسدود میکند و در نتیجه رطوبت را به دام انداخته و محیط مناسبی برای عفونت ایجاد خواهد کرد. با پوشیدن یک عدد شورت بسیار تنگ، با ایجاد فشار در نواحی شکم و ران، میتواند گردش خون را محدود کند و اعصاب این نواحی را مختل نماید.

در مورد لباس زیر بیشتر بدانید: انواع مدل سوتین! ۱۴سبک از جدیدترین انواع سوتین و کاربرد جالب آنها.

بهتر است در زمان شب، به جای لباس زیر از لباس خواب استفاده کنید

به گفته دکتر کریستین گروز، اگر از لباس خواب گشاد یا لباس راحت می‌پوشید، استفاده نکردن از لباس زیر به نظر ایده آل است و با این کار به اندام های خصوصی خود اجازه تنفس می‌دهید.

استفاده کردن از لباس خواب به جای شورت و سوتین در زمان شب، ایده ای فوق العاده است که در سلامت شما تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید از لباس های راحت و گشاد که از انواع پارچه طبیعی و نخی تولید شده اند، استفاده کنید تا سلامتی جنسی خود را تضمین کنید. در مطالب قبلی درمورد این که چرا باید لباس خواب و لباس زیر بپوشیم؟! بیشتر توضیح دادیم.

در زمان شب، به جای لباس زیر از لباس خواب استفاده کنید
توصیه میشود در زمان خوابیدن به جای لباس زیر، از لباس خواب استفاده کنید تا سلامت شما تضمین شود.

در مورد لباس خواب بدانید: چرا باید لباس خواب ساتن ابریشم بپوشیم؟ 6 ویژگی مهم لباس خواب ساتن ابریشم و بهترین برند لباس زیر و لباس خواب در ایران.

نپوشیدن لباس زیر، چه عوارضی دارد؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟

  • جلوگیری از ترشح مایعات طبیعی به سایر لباس ها: بدن هر فرد، به صورت طبیعی، ترشحات را از طریق واژن و روده بزرگ خارج میکند که موجب کثیف شدن سایر لباس ها میشود. استفاده از شورت؛ مانع از آلوده شدن سایر لباس هایتان به وسیله ترشحات طبیعی بدن می‌شود. این مسئله با قوانین مد سبز و اخلاقی نیز تداخل دارد.
  • یکی از فواید شورت ها؛ جلوگیری از سایش پوست است: در حالت طبیعی، لباس ها با پوست بدن شما در اصطکاک هستند. لباس های بیرونی مانند انواع شلوار زنانه، از پارچه های مصنوعی تولید میشوند. در صورتی که این بافت از پارچه به پوست نواحی حساس بدن شما ساییده شود، می‌تواند موجب ایجاد بریدگی های ریز و در نتیجه عفونت در فرد شود.
  • بهداشت بیشتر با پوشیدن لباس زیر: درست است که پزشکان توصیه می‌کنند در طول شب از لباس زیر استفاده نکنید تا سلول های پوستی ناحیه تناسلی، تنفس سلولی داشته باشند. اما اگر از شورت های با کیفیت مناسب که رطوبت را به خود جذب می‌کنند، استفاده کرده و طی مدت کوتاه (بین 6 تا 18 ساعت بعد از پوشیدن) آنها را تعویض کنید، بهداشت و سلامتی شما بیشتر از پیش، تضمین می‌شود. چرا که مکان نا‌مناسبی برای میکروب ها و قارچ ها ایجاد خواهد شد.
  • جذب تعرق: یکی از فواید استفاده از لباس زیر، جذب تعرق بدن است. همانطور که در بالا نیز گفته شد، رطوبت موجب ایجاد محیط مناسب برای پرورش میکروب ها است. استفاده از لباس زیر مناسب (نخی)، می‌تواند تعرق بدن شما را به خود جذب کند.
  • لایه محافظتی بیشتر با استفاده از لباس زیر: اگر از فعالیت زیادی برخوردار هستید و بیشتر زمان خود را خارج از محیط منزل به سر میبرید، توصیه می‌کنیم حتما از شورت و سوتین استفاده کنید. چرا که با اینکار بک لایه محافظتی بیشتر در مقابل آسیب به پوست نواحی تناسلی خود، خواهید ساخت.

مطالعه بیشتر در مورد سلامت پوست: انواع لکه پوست، با ویژگی ها و علت ایجاد لک پوست آشنا شوید.

آیا باید در زمان ورزش کردن، از لباس زیر استفاده کرد؟

به نقل از مجله لباس سکرت، در زمان ورزش، شما بیشترین فعالیت را دارید که نتیجه آن، تکان های شدید سینه و اصطکاک بیشتر لباس ها با پوست قسمت تناسلی است.

هرچه اصطکاک لباس ها، به خصوص لباس های با پارچه های ضخیم و یا الیاف مصنوعی، با پوست شما بیشتر باشد، احتمال ایجاد بریدگی های ریز بر روی پوست بیشتر شده و در نتیجه امکان ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد. برای همین توصیه می‌شود در زمان ورزش کردن، حتما از شورت های با فاق نخی و سوتین ورزشی استفاده کنید.

در زمان ورزش حتما از شورت و سوتین ورزشی استفاده کنید.
در زمان ورزش حتما از شورت و سوتین ورزشی استفاده کنید.

بهتر است لباس هایتان را بر اساس انواع فرم بدن خود انتخاب کنید. در این رابطه مطلب انواع فرم بدن و انتخاب لباس مناسب براساس آن، با ۵ مدل رایج شکل بدن آشنا شوید را مطالعه کنید.

استفاده از سوتین برای بانوان در زمان ورزش، ضروری است؟!

سوتین ورزشی، نوعی از لباس زیر زنانه مخصوص است که با حمایت از سینه، مانع از آسیب ناشی از جابه‌جایی های شدید در زمان ورزش می‌شود. ضربه و تکان های شدید، می‌تواند به بافت نرم سینه آسیب وارد کند.

نمونه ای از سوتین ورزشی مدل 8833 از برند لباس سکرت که به خوبی از سینه در زمان ورزش حمایت میکند.

برای همین متخصصان زنان، توصیه می‌کنند که از سینه بند های ورزشی که حمایت بالا و کشسانی بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند، استفاده کنید.

با برند های فشن لباس زیر آشنا شوید: برند کلوین کلاین (Calvin Klein)؛ داستان جالب پیدایش برند بزرگ پوشاک توسط یک شاگرد!!.

بعد از ورزش، حتما لباس زیر خود را تعویض کنید

همانطور که در بخش بالا توضیح دادیم، لباس زیر به خوبی رطوبت و عرق بدن شما را به خود جذب می‌کند که این رطوبت بهترین مکان برای پرورش باکتری ها است. بعد از ورزش، حتما لباس زیر خود را تعویض کنید تا از بروز بیماری های قارچی و انواع جوش های چرکی جلوگیری شود.

مطالعه بیشتر: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

واکنش آلرژیک پوستی کمتر با استفاده نکردن از لباس زیر

به نقل از فاکس نیوز، نپوشیدن لباس زیر، می‌تواند از واکنش های آلرژیک خارش دار، جلوگیری کند. گاهی اوقات، شورت ها ممکن است باعث ایجاد بثورات موضعی به نام درماتیت تماسی شوند. این واکنش پوست شما با بعضی از مواد شیمیایی، رنگ و پارچه های لباس زیر، است. سعی کنید از لباس زیر های لاتکس به هیچ وجه استفاده نکنید.

در صورت استفاده از لباس زیر، هر چند وقت باید آن را تعویض کنید؟

به نقل از لباس سکرت، پوشیدن شورت و سوتین برای مدت طولانی، باعث جذب عرق و رطوبت و در نتیجه منجر به عفونت می‌شود. به همین دلیل توجه داشته باشید که روزانه یک الی دوبار لباس زیر خود را عوض کنید. به علاوه استفاده از لباس زیر حداکثر ۶ ماه الی ۱ سال برای بانوان توصیه می‌گردد. انتخاب و خرید لباس زیر از جهات مختلفی ممکن است بر سلامت خانم ها تاثیر بگذارد.
به همین دلیل بهتر است به جای تمرکز بر روی ظاهر و زیبایی آنها، کانون توجه خود را بر روی جنس و کیفیت لباس زیر بگذاریم. معمولا توصیه می‌شود در روز یک بار لباس زیر خود را جایگزین کنید اما در صورت شرایط خاص مانند ترشحات واژن، باید تعداد دفعات بیشتری در روز شورت خود را تعویض نمایید.

اگر لباس زیر نپوشید، ممکن است ترشحات کمتری داشته باشید!

همانطور که توضیح دادیم، ترشحات به صورت طبیعی در بدن به خصوص بانوان وجود دارد. به نقل از پزشک مخصوص زنان و زایمان، دکتر فالگونی پاتل در مصاحبه با مجله باستل؛ اگر به کلی پوشیدن لباس زیر را متوقف کنید، ممکن است ترشحات کمتری داشته باشید. به خصوص اگر معمولا از شلوار های غیر نخی استفاده میکنید! چرا؟!
دکتر پاتل توضیح می‌دهد که: به این دلیل که لباس های زیر ممکن است از تهویه مناسب ناحیه تناسلی بانوان، جلوگیری کند و در نتیجه منجر به ترشح بیشتر می‌شود.

استفاده نکردن از لباس زیر در دراز مدت میتواند موجب ترشح کمتر در اندام جنسی بانوان شود.
استفاده نکردن از لباس زیر در دراز مدت میتواند موجب ترشح کمتر در اندام جنسی بانوان شود.

پاتل همچنین گفت؛ که ترشح بدن، طبیعی است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، مگر اینکه این ترشحات ناشی از آنتی بیوتیک یا استرس باشد که ممکن است منجر به عفونت شود. اما از آنجایی که کماندو رفتن (بدوش شورت بودن) به اندام شما اجازه می‌دهد تا نفس بکشند، ممکن است رطوبت زیادی در آنجا وجود نداشته باشد و بنابراین؛ ممکن است به طور کلی از این مشکل جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید: پوشیدن جوراب در خواب مفید است یا مضر؟ فواید و عوارض استفاده از جوراب در خواب.

وقتی لباس زیر نمی پوشیم، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد؟!

بسیاری از بانوان بر این باور هستند که پوشیدن لباس زیر، برای حفظ سلامتی و یا ظاهر خانم ها، امری ضروری است. اما تعدادی نیز تصور می‌کنند که کماندوی بودن (به استفاده نکردن از شورت؛ کماندوی بودن می‌گویند) برای حفظ سلامت بانوان، امری لازم است.

آیا باید در زمان ورزش کردن، از لباس زیر استفاده کرد؟

به نقل از مجله لباس سکرت، در زمان ورزش، شما بیشترین فعالیت را دارید که نتیجه آن، تکان های شدید سینه و اصطکاک بیشتر لباس ها با پوست قسمت تناسلی است.
هرچه اصطکاک لباس ها، به خصوص لباس های با پارچه های ضخیم و یا الیاف مصنوعی، با پوست شما بیشتر باشد، احتمال ایجاد بریدگی های ریز بر روی پوست بیشتر شده و در نتیجه امکان ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد. برای همین توصیه می‌شود در زمان ورزش کردن، حتما از شورت های با فاق نخی و سوتین ورزشی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *