فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت

امروزه افراد زیادی هستند که به لطف روش های زیبایی جدید، ظاهر و چهره خود را بهبود می بخشند که نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارند. در بیشتر موارد، از بیحسی موضعی، مشابه آنچه توسط دندانپزشکان استفاده میکنند، برای انجام این خدمات زیبایی، به کار میبرند. یکی از این روشهای زیبای جدید؛ فیلر صورت است.
آیا شما درباره فیلر، ژل و یا پرکننده های صورت اطلاعات کافی دارید!؟ آیا با عوارض و فواید فیلر صورت آشنا هستید؟ در مورد پرکننده های صورت، تنها با چند مرحله تزریق ژل میتوانید به نتایج شگفت انگیزی دست یابیم و حجم صورت خود را افزایش دهیم تا گونه ها و لب های پرتر و حتی پوست صاف تری داشته باشیم.
اگر شما هم دوست دارید تا با این روش زیبایی جدید یعنی، فیلر یا پرکننده صورت، مزایا و معایب و نحوه انجام آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای این بخش از سری مطالب آموزش آرایش و زیبای مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir)، همراه باشید.

تزریق ژل یا فیلر صورت چیست؟

پرکننده های صورت که به عنوان فیلر صورت نیز شناخته میشوند؛ تزریق های کوچکی از ژل هستند که معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته شده اند تا چین و چروک های پوست را پر کرده و به بافت های نرم صورت حجم دهند. فیلرهای صورت را میتوان به نواحی مختلف صورت تزریق نمود. به عنوان مثال، اطراف چشم ها، گونه ها، دهان و خط فک و پرکننده های لب که مستقیماً به بافت لب تزریق میشوند، از این موارد هستند.

درمورد فیلر ابرو بدانید: همه حقایق مهم در مورد فیلر ابرو را بدانید! عوارض، مزایا، ماندگاری، مراقبت های لازم فیلر ابرو یا ژل ابرو.

تزریق فیلر صورت چگونه است؟

در سری مطالب قبلی همه حقایق را در مورد فیشیال پوست، فیلر مو، اسکراب صورت و بدن، پلکسر، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (blepharoplasty) و سابسیژن برای زیبایی صورت توضیح دادیم. اصولاً فیلر؛ به صورت شما، حجم از دست رفته را باز میگرداند و نواحی را پر میکند، تا چین و چروک های عمیق پوست، صاف شوند. چرا این کار لازم است؟ با افزایش سن، بدن ما تولید کلاژن و الاستین را متوقف میکند، که هر دو برای داشتن ظاهری جوان تر به ما کمک میکنند.

فیلر صورت از طریق تزریق
فیلر یا تزریق ژل برای جوانسازی و پرکنندگی صورت

برای آشنایی و آموزش تمام مطالب مهم درمورد زیبایی، سلامت و نگهداری از پوست، این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید.

کارشناسان در مورد زمان از دست دادن کلاژن؛ اختلاف نظر دارند، اما سن قابل قبول، ۲۵ سالگی میباشد. بله، در این سن؛ سطح کلاژن و الاستین پوست شما حدود 2 درصد در سال کاهش می‌یابد. زمانی که در اواخر دهه بیست سالگی خود هستید، بدن شما به طور کامل تولید آن را متوقف کرده است.

بنابراین، تزریق فیلر صورت؛ به عنوان یک راهکار عالی بدون عمل جراحی وارد عمل میشود. برای تزریق ژل یا پرکننده صورت؛ مواد، از یک سوزن بسیار ظریف در نواحی تحت درمان استفاده میشود، نتایج آنی نیست بلکه تدریجی است، بسته به نتیجه مورد نظر به یک یا چند تزریق نیاز خواهد بود که پس از به دست آمدن ظاهر و چهره ای مطلوب، جلسات درمان به پایان میرسد.

در مورد پوست بیشتر بدانید: انواع لکه پوست، با ویژگی ها و علت ایجاد لک پوست آشنا شوید.

ماندگاری فیلر صورت چقدر است؟

ماندگاری فیلر صورت؛ بستگی به واکنش بدن شما و استفاده از اسید هیالورونیک دارد، در حالی که خود فیلر در سیستم شما باقی نمی‌ماند، اثرات آن تا آخر عمر با شما خواهد بود. از طرف دیگر، اسید هیالورونیک؛ غیر دائمی می‌باشد.
اسید هیالورونیک، متشکل از یک مولکول قند است که به طور طبیعی در بدن نیز تولید میشود، به طور کلی در مدت شش تا نه ماه حل شده و توسط بدن دفع میشود.

تصویری از قبل و بعد از انجام فیلر یا ژل صورت
ماندگاری فیلر صورت بر اساس مواد استفاده شده بین 6 ماه تا 5 سال است.

برخی از پرکننده‌های پوستی می‌توانند 6 تا 12 ماه دوام داشته باشند، در حالی که سایر ژل های صورت بین 2 تا 5 سال دوام دارند. پرکننده های پوستی صورت؛ حاوی هیالورونیک اسید، یک ترکیب طبیعی هستند که به تولید کلاژن و الاستین صورت کمک میکنند.

درمورد زیبایی پوست، بیشتر بدانید: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

انواع پرکننده ، ژل یا فیلر صورت

در قسمت پایین، تمام انواع مختلف پرکننده صورت یا همان فیلر را مشاهده میکنید.

هیالورونیک اسید(HA)، از انواع فیلر صورت

هیالورونیک اسید (HA)، یک ماده فیلر مورد تایید FDA و غیر حیوانی است. همچنین این ماده پرکننده طبیعی و ایمن است. همچنین این نوع از فیلر یا پرکننده صورت؛ رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست را تامین میکند. اثر آن از 4 ماه تا 1.5 سال بسته به دوز غلظت بر روی صورت باقی میماند.

پلی کاپرولاکتون؛ فیلر نیمه دائم صورت

پلی کاپرولاکتون، یک روش نیمه دائمی برای پر کردن صورت است که با استفاده از پاسخ طبیعی بدن باعث تولید کلاژن میشود و بسته به میزان استفاده از 1 تا 4 سال ماندگاری دارد.

مطالعه بیشتر: روتین مراقبت از پوست در روز! با مهمترین موارد روتین مراقبت از پوست در طول روز، آشنا شوید.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)؛ یکی از انواع مختلف فیلر نیمه دائم صورت

هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)؛ نیز یک فیلر نیمه دائمی است که حاوی ریز ذرات و ژل می‌باشد. این ماده کاملا با پوست سازگار (حاوی کلسیم و فسفات) است. ماندگاری طولانی مدت آن حتی با یک بار استفاده، نتایج مطلوب را ارائه میدهد. اثرات این ماده به طور متوسط 1.5 سال باقی میماند و با تکرار بیشتر طول میکشد.

پلی لاکتیک اسید؛ از انواع پرکننده صورت

پلی لاکتیک اسید نیز یک ژل نیمه دائمی است که تولید کلاژن بدن را بدون یخ زدن یا محدود کردن حالات صورت تحریک میکند. همچنین، این ماده، حاوی ریز ذرات صاف کننده پوست است و با میانگین 3 بار استفاده، بیش از 2 سال ماندگاری دارد.

بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

پرکننده صورت و یا فیلر، از چه موادی تشکیل شده است؟

مواد مورد استفاده برای فیلر صورت؛ زیست سازگار هستند. برای مثال “Scultra” یک ماده مصنوعی زیست تخریب پذیر و “Radiesse” ژل حاوی کریستال های طبیعی کلسیم که برای اصلاح چین و چروک و شیارها یا حجم دادن به نواحی خاصی از صورت به زیر پوست، تزریق میشود. در مورد مهمترین روتین مراقبت از پوست در مطالب قبلی مجله وقت مد، آموزش کامل داده شده است.

پرکننده های دیگر پوست از جمله Restylane و Juvederm ساخته شده با اسید هیالورونیک هستند که نتایج این محصولات ماندگارتر از سایر روشها مانند تزریق کلاژن یا چربی میباشد. فیلرها یا ایمپلنت‌های دائمی؛ برای همیشه دوام دارند، زیرا توسط بدن دوباره جذب نمی‌شوند، معمولاً منشأ مصنوعی دارند و نتایج آن‌ چندان طبیعی نیستند.

مطالعه بیشتر: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست! با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید.

فواید تزریق فیلر یا ژل صورت چیست؟

تزریق فیلر یا ژل به صورت برای از بین بردن مشکلات صورت، مانند چین و چروک و افتادگی پوست و فرم یا حجم دادن به صورت استفاده میشود. آنها بیشتر در بافت لب، اطراف چشم، گونه ها، دهان و خط فک و لب ها اعمال میشوند. پرکننده های صورت؛ در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌گیرند و روشی بسیار مقرون به صرفه تر از روش های زیبایی شناختی جدید مانند لیفت صورت، ظاهری جوان تر به ما می‌بخشند.

در این زمینه بیشتر بدانید: همه چیز در مورد تزریق ژل لب (Lip gel injection)، انواع روشها، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه.

انواع کاربرد فیلر صورت

فیلرهای صورت را میتوان برای موارد زیر اعمال کرد:

  • از بین بردن انواع چین و چروک پوست و بین بینی، گونه ها و لب ها
  • افزایش حجم روی استخوان گونه ها، یکی از انواع کاربرد فیلر صورت است
  • رفع خطوط ماریونت که از گوشه لب پایین شما پایین می آیند.
  • حذف خطوط ریز اطراف چشم، پیشانی و ابرو
  • از بین بردن چین و چروک روی گونه ها و بالای لب ها
  • تزریق ژل لب برای حجم دهی بیشتر؛ یکی از انواع کاربرد پرکننده صورت است
  • فیلر برای از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم
  • پر کننده صورت برای از بین بردن جای جوش عمیق و اسکار، آبله مرغان
  • زیبایی بینی بدون جراحی و با استفاده از فیلر پوست

در رابطه با پوست بیشتر بدانید: ویژگی انواع جنس پوست! با خصوصیات انواع جنس پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط آشنا شوید.

عوارض تزریق فیلر صورت چیست؟

در حالی که فرآیند پر کردن صورت بدون استفاده از جراحی است؛ اما برخی از افراد واکنش آلرژیک را تجربه می‌کنند و بعضی ممکن است تورم یا برجستگی های کوچک زیر پوست داشته باشند. در موارد بسیار نادر، این برآمدگی های کوچک می‌توانند دائمی باشند.

تصویری از عوارض انجام فیلر یا تزریق ژل بر روی صورت را مشاهده می‌کنید.
عوارض فیلر صورت

اگر تزریق ژل یا فیلر بسیار سطحی باشد؛ می‌تواند منجر به تغییر رنگ پوست مایل به آبی شود و احتمالا یکی دو ماه طول می‌کشد تا این رنگ از بین برود. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که فیلر صورت توسط متخصصان مجرب انجام می‌شود. آنها می‌توانند متخصصان پوست و زیبایی یا جراح پلاستیک باشند.

درباره زیبای، سلامت و آرایش صورت بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

آمادگی قبل از تزریق ژل یا فیلر صورت

از جمله آمارگی قبل از تزیق ژل یا فیلر صورت این موارد است که؛ دو روز قبل از تزریق ژل یا فیلر پوست، از محصولات موضعی مانند ترتینوئین، رتینول، رتینوئیدها، اسید گلیکولیک یا هر محصول «ضد پیری» خودداری کنید. همچنین از اپیلاسیون، سفید کردن، موچین یا استفاده از کرم موبر در ناحیه مورد درمان خودداری نمایید و مصرف آرنیکا را دو روز قبل از انجام تزریق شروع کنید و مصرف مکمل ها را یک هفته قبل قطع نمایید.

در سری مطالب آموزشی سلامت و آرایش صورت، با جدیدترین روش های سلامت و زیبایی صورت آشنا شوید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل، فیلر و یا پرکننده صورت

بعد از انجام تزریق ژل یا فیلر؛ باید یکسری مراقبتهای ویژه صورت گیرد. برای مثال به مدت 24 ساعت بعد از انجام فیلر صورت؛ از ورزش های شدید خودداری و از مصرف الکل به مدت 24 ساعت اجتناب کنید. به مدت 24 ساعت از درمان با AHA، رتینول یا ویتامین C یا مواد آرایشی مبتنی بر روغن استفاده نکنید.

در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل، فیلر و یا پرکننده صورت؛ باید بدانید که تا دو هفته پس از درمان از انجام فیشال، اپیلاسیون صورت، لایه برداری گلیکولیک یا AHA، درمان های مبتنی بر IPL یا انرژی و میکرودرم ابریژن پرهیز نمایید. علاوه بر این، از لمس ناحیه تحت درمان به مدت 3 الی 4 ساعت پس از تزریق خودداری کنید. پس از آن می‌توان آرایش سبک انجام داد و ناحیه را به آرامی با آب و صابون شستشو داد.

تا زمانی که تورم و قرمزی اولیه برطرف نشده، ناحیه تحت درمان را در معرض گرمای شدید (مانند آفتاب گرفتن یا برنزه کردن) و یا سرمای شدید قرار ندهید.

مطالعه بیشتر: آموزش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست! راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب.

پرکننده یا فیلر صورت برای چه کسانی مناسب نیست؟

پرکننده ها یا فیلرهای پوستی، ممکن است برای افرادی که شرایط خاصی دارند، مانند اختلالات خونریزی یا برخی آلرژی ها، مناسب نباشند. درصورتیکه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما تأیید کرد که فیلر یا ژل های صورت گزینه ای مناسب برای شما هستند، بدانید که همه محصولات پزشکی دارای مزایا و خطراتی خواهند بود.

آیا پرکننده های صورت، باعث درد می شوند؟

قبل از انجام عمل فیلر صورت؛ به شما یک کرم بی حس کننده داده میشود، زیرا ممکن است هنگام تزریق ژل به صورت خود احساس ناراحتی کنید. با از بین رفتن اثرات بی‌حسی موضعی، احتمالا بعد از عمل احساس درد داشته باشید. این یک درد طبیعی و خفیف است و اگر بر روی سلامتی شما تأثیر بگذارد، می‌توان با مسکن های توصیه شده توسط پزشک آن را تسکین داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *