فیشیال پوست (Facial) چیست؟ با انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از آن

سوالات زیاد کاربران عزیز از مجله وقت مد، در مورد فیشیال پوست (Facial) شده است که در این مطلب به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد. اگرچه دستیابی به پوست سالم در خانه، امکان پذیر است، اما بسیاری از افراد در برخی از مواقع به متخصصان مراقبت از پوست مراجعه می‌کنند. یکی از روش‌های جدید برای مراقبت از پوست؛ فیشیال صورت (Facial) می‌باشد. آیا می‎‌دانید فیشیال پوست چیست و دقیقا چه کارهایی برای پوست انجام می‌دهد
فیشیال؛ واقعاً می‌تواند برای پوست صورت، مفید باشد به این دلیل که متناسب با انوع پوست فرد انجام می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با فیشیال پوست و مراحل انجام، فواید، عوارض و انواع آن، تا انتهای این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد (Vaghtemod)همراه باشید.

فیشیال پوست (Facial) چیست؟

به گزارش wikipedia، فیشیال پوست (Facial)؛ یک روش مراقبت پوستی است که به صورت چند مرحله ای و چند منظوره است. فیشیال پوست؛ شامل روش های مراقبتی پوست مانند بخار، ماسک صورت، لایه برداری، پاکسازی، ماساژ صورت و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌باشد. انواع بسیاری از فیشیال صورت وجود دارد و انتخاب هر یک به نوع پوست و مشکلات پوستی شما بستگی دارد.

فیشیال پوست صورت در خانه
فیشیال پوست یک مراقبت پوستی چند مرحله ای است.

برخی از انواع فیشیال، آبرسان هستند، برخی دیگر سفت کننده و ترمیم کننده پوست بوده، در حالی که مواردی از آنها بر روی مناطق مشکل‌دار و برخی بیماری‌های پوستی تمرکز می‌کنند. صرف نظر از نوع فیشیال، همه آنها فواید زیادی برای پوست ما خواهند داشت.

پوست صورت، حساس تر از سایر قسمت‌های بدن است و همچنین در معرض عوامل خارجی متعددی (مانند آلودگی یا تغییرات شدید دما) قرار می‌گیرد که می‌تواند به آن آسیب برساند. در هر صورت معمولا از سن ۲۵ سالگی اولین علائم پیری ظاهر می‎‌گردد. بنابراین باید بدانیم که برای هیدراته، سالم و روشن نگه داشتن پوست (فیشیال پوست)، چه کارهایی لازم است.

در مورد صورت بخوانید: اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت.

انواع فیشیال صورت که باید بدانید

انواع مقدماتی و اولیه فیشیال شامل آبرسانی، روشن کنندگی، پاکسازی صورت و موارد دیگر می‌باشد. با این حال، موارد پیشرفته تر آنها مانند فیشیال‌های پارافینی، لایه بردارهای شیمیایی صورت، کلاژن سازی مخصوص برای مشکلات پوستی هستند.

فیشییال پوست صورت در خانه
انواع مدل فیشیال پوست با توجه به نوع پوست وجود دارد.

به عنوان مثال اگر با انواع جوش صورت، دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست برای رفع جوش و آکنه بهره بگیرید. همچنین، یک فیشیال صورت ضد پیری به ما کمک می‌کند تا علائم قابل مشاهده پیری مانند انواع چین و چروک، خطوط ریز، پف چشم و لکه های تیره پوست خود را از بین ببریم. در مورد عوامل پیری زودرس پوست در مطالب قبلی وقت مد، به صورت کامل آموزش داده شده است.
علاوه بر این برای مناسبت‌های خاص مانند عروسی و یا یک مراسم خاص، انواعی از فیشیال وجود دارند که درخشش فوق العاده ای را به پوست شما می‌بخشند.

برای آگاهی بیشتر توصیه میکنیم مطالب معرفی انواع فرم صورت و روش تشخیص شکل و حالت صورت و ویژگی انواع جنس پوست! را بخوانید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فواید فیشیال صورت چیست؟ آیا فیشیال صورت برای شما مفید است!؟

فیشیال اولیه یا مقدماتی، پوست صورت و گردن را عمیقا تمیز می‌کند و ممکن است به مبارزه با برخی از مشکلات مانند آکنه خفیف، جوش و یا خشکی پوست کمک‌ کند. به طور کلی همه روش‌های فیشیال، چهره ما را درخشان کرده و معمولاً بسیار آرامش‌بخش هستند، زیرا ماساژ صورت نیز انجام می‌گیرد.

انجام فیشیال پوست صورت خشک و حساس
فیشیال پوست چهره را درخشان و تمیز می‌کند.

درباره پوست بدانید: بهترین روش های سفت کردن پوست! جدیدترین متد برای سفت کردن پوست های افتاده.

مراحل انجام فیشیال پوست به چه صورت است؟

قبل از فیشیال هر پوستی باید یک مشاوره با متخصص زیبایی انجام دهید تا محصولات مناسب را برای نوع پوست و مشکلات آن برای شما تعیین کند.

اکثر فیشال‌های اولیه صورت شامل پنج مرحله زیر است:

اولین مرحله از فیشیال پوست، پاکسازی صورت است

در مرحله اول فیشیال؛ پاکسازی صورت انجام می‌گیرد. پاکسازی صورت برای رفع تجمع چربی، سموم و کثیفی‌ها از محیط روزمره مناسب است و هر گونه باکتری و آلودگی که باعث مشکلات پوستی می‌شود را کاملاً از بین می‌برد. پاکسازی خوب، مانند میکرودرم ابریژن، سلول‌های مرده و سبوم پوست را از سطح صورت شما پاک کرده و منافذ آن را باز می‌کند تا محصولات دیگر به خوبی جذب شوند.

به علاوه، این‌کار باعث می‌شود که پوست شما نرم‌تر به نظر رسیده و آرایش شما بهتر به نظر برسد.

درباره پوست بخوانید: دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

مرحله دوم فیشیال؛ لایه برداری مکانیکی یا شیمیایی پوست است

لایه بردارهای مکانیکی بافت ناهمواری (میکرو دانه ها) دارند که سلول‎های مرده سطح پوست را نابود می‌کنند. در این نوع لایه برداری از فیشیال، آنزیم‌ها و اسیدها برای سست شدن پیوند بین سلول‌های پوست استفاده می‌شوند. لایه برداری شیمیایی با شدتی بالاتر از روش لایه برداری مکانیکی، می‌تواند یک مراقبت مستقل از پوست و یا بخشی از صورت باشد.

آموزش مراحل فیشیال پوست صورت بصورت مرحله به مرحله مشاهده می‌کنید.
مراحل انجام فیشیال پوست

مطالعه بیشتر درمورد صورت: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

جوانسازی پوست با انجام فیشیال

لایه برداری، استخراج، ماساژ، بخار دادن و ماسک زدن در طول انجام فیشیال صورت؛ منجر به جوانسازی پوست یا به عبارتی داشتن پوستی شاداب و نو می‌شود. این امر ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و پوستی سالم، درخشان و متعادل به شما می‌دهد. ممکن است فوراً نتایج را نبینید، اما در دراز مدت، پوست شما ترمیم خواهد شد!.

درمورد پوست بدانید: اگزما پوستی چیست؟ انواع اگزما، نشانه ها، علت، پیشگیری و درمان اگزمای پوست.

ماساژ صورت، از مراحا انجام فیشیال پوست

فیشیال‌های صورت؛ به کاهش روند پیری و جلوگیری از ظاهر شدن چین و چروک در صورت کمک می‌کند. ماساژ صورت با کرم ضد پیری، بلافاصله گردش خون و جریان اکسیژن را افزایش می‌دهد، که باعث تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما می‌شود. این‌ کار باعث کاهش خطوط و چین و چروک و جلوگیری از ظاهر شدن آنها در صورت خواهد شد.

مطالعه بیشتر: ۵ تکنیک مهم در آموزش نگهداری و مراقبت از پوست چرب.

آخرین مرحله از فیشیال پوست، ماسک صورت و موارد دیگر

بعد از همه مراحل بالا برای انجام فیشیال پوست در مراکز زیبایی، از ماسک سفارشی صورت نیز استفاده می‌کنند. معمولا از یک ماسک بر پایه خاک رس برای درمان چربی و یا ماسک آبرسان برای مبارزه با خشکی پوست صورت گزینه مناسبی باشند. در نهایت فیشیال با یک سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب صورت به پایان می‌رسد. ماسک صورت نیز براساس نوع پوست ما (خشک، چرب، مختلط، حساس) و شرایط دیگر انتخاب می‎شود. غالبا ماسک مورد نظر به مدت 10 الی 20 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن شما قرار می‎گیرد.

مطالعه بیشتر: همه چیز درمورد پوست خشک! با عوامل، ویژگی ها، علائم، روش های پیشگیری و درمان خشکی پوست آشنا شوید.

فیشیال صورت برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا تا سن 20 سالگی؛ افراد، احتیاجی به روش‌های درمان و مراقبت از پوست ندارند. اما چنانچه سن شما بین 18 تا 25 سال است، می‌توانید برای مواقع خاص یا حداقل هر دو ماه یک بار برای حفظ درخشندگی و جوانی پوست صورت خود را فیشیال کنید.

فیشیال صورت برای صورت جوش دار یا آکنه دار و بعد از آن
افرادی که بالای 20 سال سن دارند می‌توانند عمل فیشیال پوست را انجام دهند.

عمل فیشیال صورت را هر دو ماه یکبار انجام دهید. در واقع هر فرد بالای 20 سال، می‌تواند علائم پیری زودرس، آکنه های هورمونی، پوست کدر و لک را با کمک فیشیال پوست از بین ببرد. برای آشنایی با بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت، این مطلب از مجله وقت مد را مشاهده کنید.
از آنجایی که فیشیال شامل ماساژ صورت و لایه برداری می‎باشد، انجام آن به شما برای درخشندگی پوستتان خوب است.

مطالعه بیشتر: آموزش نگهداری و مراقبت از پوست نرمال یا معمولی! با ۸ تکنیک نگهداری از پوست نرمال آشنا شوید.

آیا فیشیال برای رفع چین و چروک صورت مناسب است؟

فیشیال صورت، ممکن است به طور موقت پوست را بهبود ببخشد، اما نمی‌تواند مشکلات پوستی شدید از جمله چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون و هر چیزی بیش از آکنه بسیار خفیف را درمان کند. این نوع مشکلات پوستی معمولاً به راه‌حل‌های فشرده‌تری مانند لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن یا درمان‌های لیزری برای القای کلاژن نیاز دارند.

آیا فیشیال پوست برای مردان انجام می‌شود؟

فیشیال صورت برای مردان، بسیار شبیه به صورت بانوان است، اما معمولا برای نیازهای منحصر به فرد پوست آقایان انجام می‎گیرد. این روش مراقبت از صورت، معمولاً با مشکلات مردان مانند سوختگی با تیغ و موهای زیر پوستی، کدر شدن و حساسیت پوست سروکار دارد.

درمورد زیبایی صورت بخوانید: هایفوتراپی چیست؟ (HIFU) تمام فواید و عوارض هایفوتراپی صورت را بدانید!.

مراقبت‌های بعد از فیشیال پوست به چه صورت است؟

بعد از انجام عمل فیشیال پوست صورت؛ مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • پوست صورت خود را هیدراته نگه دارید. آبرسانی مناسب، کلیدی برای نگهداری و مراقبت مناسب از پوست شما می‎باشد.
  • لایه برداری هفتگی انجام دهید.
  • از سرم ویتامین C استفاده کنید.
  • توصیه های متخصص پوست خود را دنبال نمایید.
  • قرار بعدی خود را برای انجام فیشیال صورت، رزرو کنید.
  • اتاق بخار در مرکز تخصصی پوست خود را ببینید.
  • موم، اصلاح یا لیزر موهای زائد را انجام دهید.
انواع روش های فیشیال پوست صورت را مشاهده می‌کنید.
مراقبت های لازم از پوست را بعد از انجام فیشیال انجام دهید.

مطالعه بیشتر: ویژگی انواع جنس پوست! با خصوصیات انواع جنس پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط آشنا شوید.

عوارض فیشیال پوست صورت چیست؟

تکنسین‌هایی که آموزش‌های لازم در رابطه با فیشیال صورت را ندیده‌اند، ممکن است به پوست شما آسیب برسانند تا جایی که آن را مستعد عفونت یا در موارد شدید، اسکار کنند. برای محافظت از پوست خود و کاهش احتمال عفونت، مطمئن شوید که متخصص شما از دستکش استفاده می‌کند.

عوارض فیشیال پوست صورت را در تصویر مشاهده می‌کنید.
عوارض ناشی از انجام فیشیال پوست صورت

در زیر عوارض فیشیال پوست صورت را می‎بینید:

  • تحریک و قرمزی پوست: معمول‌ترین عوارض جانبی فیشیال صورت، قرمزی و لکه دار شدن پوست می‎باشد.
  • باکتری‌هایی که در حین انجام فیشیال صورت وارد پوست می‌شوند.
  • جای زخم
  • خشکی پوست صورت

نکته: با یک مشاوره صحیح صورت، از عوارض جانبی فیشیال پوست جلوگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *