رنگ سال 2023 چیست؟ رنگ سال 1402 چیست و چگونه آن را ست کنیم؟

رنگ سال 2023 معرفی شد. شرکت پنتون(PANTONE)، طبق روال هر ساله خود رنگ سال 1402 یا 2023 را اعلام کرد تا تمام عاشقان مد و استایل را شگفت زده کند. اما چرا این رنگ، به عنوان رنگ سال انتخاب شده است؟ رنگ سال 2023 چه ویژگی های دارد؟ در مورد راز های جالب این رنگ مد چه میدانید؟! چگونه باید آن را ست کنیم و اصلا چرا این رنگ را به عنوان رنگ مد امسال انتخاب کرده اند؟ با مجله وقت مد همراه باشید تا تمام رمز و راز های جالب و جذاب در مورد رنگ امسال را برایتان بازگو کنیم.

رنگ مد سال 1402
رنگ سال 1402، سرخابی زیبا Viva Magenta 18-1750، رنگ پر انرژی و زیبا برای مد و استایل.

رنگ سال 2023 چیست؟ همه حقایق جالب رنگ سال 1402

به نقل از شرکت پنتون (PANTONE)، رنگ Viva Magenta 18-1750 (رنگی سرخابی بین صورتی و قرمز) به عنوان رنگ سال 2023 و رنگ سال 1402 انتخاب شد. مهمترین ویژگی رنگ مد امسال، نشاط و طراوت زیبای آن است.

حقایق جالب رنگ سال 2023
راز ها و حقایق جالب در مورد رنگ سال 2023 را بدانید.

به نهاد انتخاب کننده رنگ سال (پنتون)، رنگ سال 1402؛ رنگ سرخابی مایل به قرمز، از خانواده طیف رنگی قرمز بوده و ریشه در طبیعت دارد. رنگ امسال، بیانگر قدرت و نشاط است که در بین مردم دنیا ترند شده است. سایه رنگی امسال، در دسته بندی رنگ های گرم قرار میگیرید. برای آشنایی با رنگ گرم، کاربردها و ویژگی ها انواع رنگ گرم این مطلب را بخوانید.

ویژگی رنگ قرمز Viva Magenta 18-1750 به عنوان رنگ سال 2023 چیست؟

پنتون می‌گوید “Viva Magenta” به عنوان رنگ سال 2023؛ بیانگر شجاعت، نترس بودن و شور و نشاط است که خوش بینی را بین مردم رواج می‌دهد. رنگ مد امسال، خوش بینی و شادی را رواج می‌دهد و روایتی جدید از تاریخ را برای انسان ها در سال 2023 رقم خواهد زد.

انرژی زیاد و حس قدرت، بزرگ ترین ویژگی رنگ سال 2023 است.
انرژی زیاد و حس قدرت، بزرگ ترین ویژگی رنگ سال 2023 است.

رنگ مد امسال، بسیار پر انرژی و قدرت مند است که میتواند با زیبایی خود بیانگر مسائل مهمی در دنیای مد و استایل باشد. ویژگی های جذاب رنگ سال 2023 شامل؛ شادی، خوش بینی، شجاعت، تپندگی، نشاط و زیبایی است. رنگ قرمز ترند سال 1402، متحرک جدیدی است که در شادی، تشویق به آزمایش زندگی جدید بدون محدودیت و بدون مرز است.

Viva Magenta 18-1750، به شما شور و نشاط و انرژی میدهد. ویژگی های خاص مزه رنگ این طیق از سایه قرمز، به افراد جسارت، شوخ طبعی و انرژی می‌میدهد برای همین به عنوان رنگ سال مد 2023 انتخاب شده است.

بیشتر بدانید: ست کردن رنگ سبز با لباس های دیگر؟! شیکترین تکنیک های ویژه ست کردن لباس رنگ سبز.

چرا رنگ سرخابی Viva Magenta 18-1750، برای رنگ سال انتخاب شد؟

به نقل از PANTONE، خانم لتریش آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون میگوید: در عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و هر آنچه که واقعی است، هستیم. رنگ Viva Magenta 18-1750؛ از خانواده رنگ قرمز است و از قرمز کوشینال الهام گرفته شده است که یکی از با ارزش ترین رنگ های متعلق به خانواده طبیعت و یکی از قویترین و درخشان ترین رنگ های جهان است.

زیبایی و قدرت، از ویژگی های رنگ مد سال 2023 هستند.
زیبایی و قدرت، از ویژگی های رنگ مد سال 2023 هستند.

رنگ سال Viva Magenta 18-1750، ریشه در طبیعت داشته و روح ما را تقویت می کند. ما به کمک این سایه رنگی زیبا، قدرت درونی خود را پیدا خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: تاثیر رنگ در یادگیری چیست؟ چه رنگی در تقویت حافظه، ذهن و یادگیری شما تاثثیر فوق العاده دارد؟.

پالت رنگ سال 1402 به چه صورت است؟

در قسمت پایین، پالت رنگ سال 1402 که طیف بسیار زیبا و پر انرژی از رنگ قرمز است را مشاهده می کنید. بر اساس این طیف رنگی میتواند انواع سبک از مد و استایل زنانه و یا تیپ مردانه خود را به زیباترین حالت ممکن ست کنید.

پالت رنگی برای رنگ سال 1402
پالت رنگی برای رنگ سال 2023 یا رنگ سال 1402.

رنگ های مناسب برای ست کردن با رنگ سال 1402 را بشناسید

همانطور که در مطلب روانشناسی رنگ ها توضیح دادیم، رنگ ها در زندگی ما تاثیر بسیار زیادی دارند. استفاده از رنگ در انواع استایل، از گذشته تا کنون، برای زیباتر شدن انسان ها، کاربرد داشته است. پس در انتخاب رنگ لباس، دکوراسیون و تمام وسایل زندگی باید دقت داشته باشید.

جدول پالت های رنگی برای سایه رنگی سال 2023
جدول پالت های رنگی برای سایه رنگی سال 2023 جهت مد و استایل و دکوراسیون.

همانطور که در عکس بالا نیز توضیح داده شده، رنگ های زیبای و مناسب برای ست کردن با رنگ سال 2023 شامل بنفش، یاسی، صورتی، سرخابی، زرد و نارنجی است. شما میتوانید این پالت های رنگی را در استایل و لباس های خود بکار بگیرید و زیباتر از همیشه باشید.

رنگ های مناسب برای ست کردن با رنگ سال 2023 شامل بنفش، یاسی، صورتی، سرخابی، زرد و نارنجی است.
رنگ های مناسب برای ست کردن با رنگ سال 2023 شامل بنفش، یاسی، صورتی، سرخابی، زرد و نارنجی است.

ست کردن لباس با رنگ سال 1402

اصولا برای ست کردن لباس باید موارد زیادی مانند انواع فرم بدن خود، رنگ پوست، نوع استایل و روحیه شما را مورد برسی قرار داد تا به بهترین نتیجه رسید. اما برای ست کردن لباس با رنگ سال، میتوانید از ست کردن انواع مدل شومیز با سایه رنگی سال 1402 همراه با انواع مدل دامن زنانه در طیف های رنگی بنفش و یا یاسی استفاده کنید.

رنگ های ترند سال 2023 برای ست کردن لباس ها
پالت رنگ های ترند سال 2023 برای ست کردن لباس ها.

رنگ سال 2022 | رنگ سال 1401 چیست؟

رنگ سال 2022 یا 1401 رنگ آبی و بنفش مایل به قرمز است.
رنگ سال 2022؛ سایه آبی و رنگ بنفش مایل به قرمز است.

معاون کمپانی پنتون گفت؛ برای اولین بار، رنگ جدیدی ایجاد کردیم که نماد نوآوری و تغییرات جهانی در حال وقوع است. رنگ ها، شکل ضروری ارتباطات هستند و فرصتی برای بیان و فرصتی برای بیان ایده ها، احساسات، تعامل با دیگران و ایجاد شبکه فراهم می کنند. حال سوال این است که رنگ سال 1401 چیست؟

رنگ سال 2022؛ سایه آبی و رنگ بنفش مایل به قرمز (PANTONE 17-3938) است که منظره ای شاد و سرزنده از جهان را نشان خواهد داد. رنگ خاص بنفش وری پری (Very Peri)، خلاقیتی شجاعانه و بیان تخیلی از انسان را به نمایش می گذارد. از این پس این رنگ زیبای سال را در تمام محصولات مد، استایل و سبک زندگی مشاهده می کنید. انتخاب رنگ بنفش (Very Peri) می تواند نشانی باشد برای اتحاد تمام مردم دنیا.

برای آشنای با انواع استایل و تیپ در سال 1401 یا 2022 اینجا کلیک کنید.

ویژگی های رنگ آبی بنفش، رنگ سال ۱۴۰۱

بعد از سپری کردن دوران انزوا و قرنطینه کرونا، زمان آن فرا رسیده است که با ایجاد انگیزه در خود رو به جلو حرکت کنیم و از این حالت رکود انزوا در بیاییم. شرکت پنتون نیز در پی این مسائل به دنبال ارائه رنگی گرم و در عین حال جسورانه و خلاقانه برای ایجاد انگیزه لازم برای دادن ایده های نو پرداخت.

رنگ آبی بنفش (۱۷-۳۹۳۸ Very Peri)، به دلیل داشتن ترکیبی از دو رنگ آبی و قرمز نمایانگر قدرت، حیات، انگیره کار، آرامش و بیرون از آمدن دوران سخت کرونایی می باشد. همچنین این سایه فردیت و تخیل کلیه افراد را بر‌ می انگیزد. برای همین این رنگ را به عنوان رنگ سال 2022 و رنگ سال 1401 انتخاب کردند. شما با داشتن یک استایل و یا دکوراسیون به رنگ بنفش دارای اعتماد به نفس و عزت نفس بالا می شوید. نوآوری و ایده های از دیگر ویژگی های بارز این رنگ پر جنب و جوش است.

برای آموزش در مورد رنگ گرم چیست؟ تمام کاربردها و ویژگی ها، به این مقاله از مجله وقت مد مراجعه بفرمایید.

رنگ سال ۱۴۰۱ یا 2022 چگونه ست کنیم؟

رنگ بنفش (۱۷-۳۹۳۸ Very Peri) نمادی از معنویت است که بر اساس المان های خاص صنعت مد و استایل به عنوان رنگ سال ۱۴۰۱ انتخاب شد. اما از این پالت رنگی زیبا در اکسسوری مختلفی به خصوص در مانتو به زیبایی هر چه تمام تر میتوانید استفاده کنید.

اکسسوری (Accessory) چیست!؟ با جدیدترین انواع اکسسوری زنانه و مردانه ضروری آشنا شوید.

توصیه میکنیم رنگ سال را با رنگ زرد یا طلایی و یا سفید ست کنید. برای گرفتن اطلاعات کامل در مورد ست کردن رنگ مد سال، لطفا ست کردن رنگ بنفش وقت مد را در گوگل سرچ کنید تا مطلب مخصوصی که برای شما نوشته شده است را مشاهده بفرمایید.

در این زمینه بیشتر بخوانید: مانتو رنگ سال ۱۴۰۱، با جدیدترین مدل مانتو سال ۱۴۰۱ آشنا شوید.

هر آنچه درباره شرکت پنتون لازم است بدانید!

شرکت پنتون رنگ سال را انتخاب می کند.
پنتون رنگ سال جدید را در جهان اعلام می کند.

کمپانی بزرگ و معروف پنتون (pantone)، علاوه بر اینکه سایه های برتر فصل ها را برای کت واک ها عرضه می کند، رنگ سال جدید را در جهان اعلام می دارد. همچنین، این کمپانی، روند رنگ های جهانی را پیش بینی می نماید و به شرکت ها برای ساخت یک محصول بصری در رابطه با رنگ آنها پیشنهاد می دهد. موسسه رنگ پنتون، از طریق پیش بینی های فصلی در حوزه رنگی، روانشناسی رنگ کاربردی را در اختیار صاحبان برندهای جهانی می گذارد. در نهایت این مارک های شناخته شده، با بهره گیری از توصیه های موسسه پنتون و روانشناسی رنگ ها، از آنها در استراتژی طراحی خود بهره مند می شوند.

برای آشنایی با تمام برند های مد و فشن، این سری از مطالب مجله وقت مد را در گوگل جستجو کنید.

چگونه رنگ ترند سال توسط شرکت پنتون انتخاب میشود؟

حتما برای شما هم سوال شده است که رنگ سال را چگونه انتخاب می کنند!؟!

در روال انتخاب رنگ سال، چند روز مانده به کریسمس توسط شرکت پنتون به تفکر دقیق و تحلیل روند نیاز دارد. به همین دلیل است که کارشناسان رنگ در این موسسه بزرگ، هر سال قبل از انتخاب، مراقب تاثیرات رنگ های جدید از سراسر جهان می باشند. به این ترتیب که آنها در تحلیلات خود، نقش رنگ ها را در صنعت فیلم، مجموعه های هنری، در تمام زمینه های طراحی و همینطور سبک های جدید زندگی را در نظر می گیرند.

در مورد ترند سال بیشتر بخوانید: حیوان سال 1402 چیست؟ نماد سال 2023 چیست؟ حیوان سال تولد شما چیست و چه خصوصیاتی دارد؟.

همچنین، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و حتی اخبار ورزشی آینده در دامنه جهانی نیز همگی می توانند به تعیین رنگ سال کمک کنند.

شرکت پنتون چگونه و بر چه اساسی رنگ سال را انتخاب می کند.
رسانه های اجتماعی و مردم تاثیر زیادی برای تعیین رنگ سال دارند.

بیشتر از 23 سال است که رنگ سال پنتون نقش بسیاری بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنعت مد، مبلمان، طراحی صنعتی، گرافیک و حتی بسته بندی محصولات داشته است. اعلامیه ای که در پایان سال جاری برای سال بعدی که قرار است، داده می شود. آیا تا به حال فکر کرده ای که ایده انتخاب یک رنگ خاص از سال چگونه متولد می گردد؟

رنگ سال را چگونه انتخاب می کنند؟

فرایند انتخاب رنگ سال؛ توسط برند پیشرو جهان یعنی پنتون (pantone) مربوط است. شرکتی از رنگ ها که به مرور زمان، به یک پدیده واقعی رسانه ای و تجاری تبدیل شد. رنگ سال از موسسه رنگ پنتون، بخشی از carlstadt، یک شرکت نیوجرسی که شامل یک آژانس مشاوره ای می باشد، می آید. اساسا، این گروه مشاوره توسط مجموعه ای از متخصصین انتخاب می گردد که به سراسر دنیا سفر میکنند. از جمله زمینه های سفر کارشناسان این شرکت میتوان به نمایش های مد، نمایشگاه ها، رویدادهای اجتماعی و مقاصد گردشگری با اهمیت اجتماعی، مجموعه های هنری، هنرمندان در حال ظهور و واقعیت های تکنولوژی هستند نام برد.

با انجام این کارها می توان گرم ترین سایه رنگ ها و گرایش های اجتماعی و اقتصادی در حال ظهور را در معرض نمایش گذاشت. در نهایت، رنگ و تم کاملا غالب از نظر سبک و از لحاظ اجتماعی، انتخاب می شود.

مطالعه بیشتر : شیکترین ست کردن و ترکیب رنگ ها در مد و استایل.

نحوه ست کردن رنگ سال 1401 (رنگ ترند سال) در دنیای مد

همانطور که در مطلب نکات طلایی ست کردن دکوراسیون منزل با رنگ بنفش توضیح دادیم، به معنای واقعی کلمه باید گفت، رنگ سال؛ یعنی بنفش (very peri) به دلیل داشتن ته رنگ قرمز در خود، حس قدرتمندی ایجاد می‌نماید. همه گیری یا ست کردن رنگها، به شدت بر نحوه زندگی و کار تاثیر دارد. موانعی که باعث شده تا مردم خارج از چارچوب فکر کنند. در واقع، ترکیبی از رنگ آبی و قرمز در سال جدید به این معناست که رنگ سال 2022؛ بنفش رنگ (very peri) دارای اساس و همینطور جسور است. شما می توانید، رنگ سال بنفش را در نوروز 1401 و یا کریسمس 2022 با سایه های دیگر و در کنار یکدیگر بپوشید.

رنگ سال 2022 یا 1401، بنفش را چگونه ست و هماهنگ کنیم؟
ست کردن رنگ بنفش با رنگ های گرم

همانطور که می دانید، سال گذشته، پنتون طوسی و زرد روشن را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. حال انتظار داریم که علاقه مندان به مد و فشن، روند رنگ بنفش را دنبال کنند. چند روز پیش، پنتون در کنار رنگ زیبای بنفش، یک پالت رنگی از سایه های گرم را قرار داد تا در ست کردن لباس به ما کمک کند. با نگاه کردن به این پالت رنگ، به راحتی می توانید استایل بنفش خود را با بقیه عناصری که می پوشید، ست کنید.
در این باره مطلب انواع روش های ست کردن لباس با رنگ بنفش را مشاهده کنید.

نحوه ست کردن رنگ بنفش در دنیای مد

امسال لیستی از رنگ های گرم دیگر در کنار رنگ بنفش برای ست کردن مد و لباس شما ارائه شد. این پالت شامل مجموعه ای از رنگ های گرم مانند، زرد، نارنجی، قرمز، کرمی، سبز، مشکی، خاکستری و … می باشد. بنابراین تقریبا نحوه‌ی هماهنگ کردن رنگ لباس ها با یکدیگر با کمک این لیست کاری آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال سال گذشته دو رنگ مکمل طوسی و زرد به عنوان رنگ سال خود نمایی نمودند.

مطالعه بیشتر در مورد رنگ: رنگ سرد چیست؟ تمام ویژگی ها و کابردها (شرح با عکس).

بهترین رنگ ها برای ست کردن با رنگ سال 2022

بهترین رنگ برای ست کردن استایل خود با رنگ سال 2022 یا 1401
بهترین رنگ برای ست کردن با رنگ بنفش یا آبی

بهترین گزینه در کنار رنگ خاص بنفش، سایه زرد است. یک مانتو یا پیراهن بنفش را با کیف و کفش زرد ست کنید. علاوه بر این میتوان یک شومیز زرد را با مانتو بنفش رنگ سال پوشید تا هارمونی زیبایی ایجاد شود. همچنین یک پیراهن بنفش با گل و یا طرح نارنجی به همراه کیف و کفش مشکی یا سفید بسیار عالی به نظر خواهد آمد. می توانید یک پیراهن یا بلوز بنفش را با شلوار و یا کفش سبز روشن ست کنید. همینطور یک شومیز حریر بنفش با یک شلوار جین مشکی می تواند انتخاب خوبی باشد. قطعا یک پیراهن سفید با خال خال های بنفش و اکسسوری های مانند کیف دستی و کفش پاشنه دار آبی بنفش عالی و شیک است.

در مورد روانشناسی رنگ ها؛ تاثیرات مثبت و منفی رنگها در زندگی شما! بیشتر بخوانید.

چگونه دکوراسیون منزل را با رنگ سال 2022 (رنگ سال 1401) هماهنگ کنید؟

این اولین بار است که سایه آبی با ته رنگ قرمز یا بنفش (Very Peri) را برای سال جدید انتخاب کرده اند. این رنگ گرم و پر جنب و جوش نمایانگر اعتماد به نفس، جسارت و کنجکاوی خواهد بود که روح خلاق انسان را تحریک می کند. بعد از سپری یک انزوا و قرنطینه طولانی، نیاز داریم تا با نگاهی نو و خلاقانه تر، دنیا را ببینیم. این مسئله نه تنها در روند مد و فشن، بلکه در دکوراسیون و طراحی منزل بهتر است دیده شود تا هدف گذاری برای تعیین رنگ سال 2022، نتیجه بخش باشد.

نحوه ست کردن دکوراسون منزل با رنگ بنفش یا آبی در سال 2022 یا 1401
ست کردن دکوراسیون منزل با رنگ سال 2022 یا 1401

قرار بر این است تا سال پیش رو را با ترکیبی از سایه های بی پایان گرما بخش در جهان جشن بگیریم. بنابراین، بیایید از دکوراسیون خانه شروع کنیم! قرار نیست که شما تمام وسایل از مبلمان گرفته تا فرش به رنگ بنفش تبدیل کنید. شرکت پنتون تاکید دارد که داشتن فقط یک موئلفه بنفش یا آبی در منزل مانند مبلمان، تاثیر خود را برای گرمابخشی به خانه خواهد گذاشت. شما می توانید به سلیقه خود یکی از اقلام منزل را بنفش (very pery) انتخاب کنید و بقیه به همان شکل باقی بمانند.

چنانچه می خواهید یک تغییر اساسی در طراحی خانه خود به عمل آورید، حتما از پالت رنگ گرم در کنار سایه بنفش یا آبی بهره بگیرید. بله، وقت آن رسیده است تا با شروع سال نو، خانه خود را آرامش بخش تر کنید. پیشنهاد این شرکت، بهره گیری از رنگ های پر جنب و جوش و هیجان انگیز در استایل و دکوراسیون است. از مزه رنگ ها در دکوراسیون منزل غافل نشوید.

درباره رنگ ها، بیشتر بدانید: محبوبترین و شیکترین رنگ موی سال ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲ در دنیا! محبوب ترین انواع مدل رنگ مو را بشناسید.

با رنگ سال، تم زندگی خود را زیباتر کنید

رنگ سال 2022 یا 1401( رنگ بنفش و آبی) را برای دکوراسون و استایل خود استفاده کنید
رنگ بنفش و آبی نشان دهنده آرامش درونی است؛ تاکید می شود در استایل و دکوراسیون از این رنگ استفاده شود.

در پایان مقاله، ورود شما را به سال نو 1401 شمسی تبریک می گوییم. امیدواریم که طبق گفته این شرکت پیشرو و برند، مردم جهان پیش به سوی موفقیت و خلاقیت هر چه بیشتر باشند. انتخاب رنگ سال (آبی و بنفش)، شروع کننده و نوستالژی گرما و آرامش درونی ما برای ایجاد انگیزه و دوری از انزوا خواهد بود! بهتر است از این رنگ پر جنب و جوش در استایل و دکوراسیون منزل خود شروع کنیم تا گرمای این سایه در وجود و روح ما فوران کند.

یادگیری بیشتر در زمینه رنگ: تاثیر رنگ در یادگیری چیست؟ چه رنگی در تقویت حافظه، ذهن و یادگیری شما تاثثیر فوق العاده دارد؟.

ما در این مقاله از مجله مد و استایل، زیبایی و سبک زندگی وقت مد، علاوه بر معرفی رنگ سال ارائه شده توسط پنتون، کلیه نکات لازم مربوط به این شرکت و نحوه ست کردن لباس و استایل وخود با این رنگ را گفتیم. البته ناگفته نماند نحوه دکوراسیون منزل یا آپارتمان را از طریق این رنگ سال بیان کردیم. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده بود و در این حیطه توانسته باشیم کمکی به شما کنیم. در آخر خوشحال می شویم تا نظرات انرژی بخش خود را در مورد رنگ سال بگویید. آیا رنگ بنفش و آبی را دوست دارید؟ شما به چه سایه ای به عنوان رنگ سال علاقه داشتید؟

رنگ مد سال چیست؟

بزرگان صنعت مد و استایل و متخصصان هر سال با توجه به اتفاقات پیش آمده در آن سال و روحیات مردم، رنگ واحدی را به عنوان رنگ مد سال انتخاب میکنند که در این مقاله مشاهده میکنید.

رنگ سال را با چه لباس های ست کنیم؟

برای ست کردن رنگ سال در اکسسوری ها و سبک زندگی خود، باید با تمام سویه های رنگ سال 1401 آشنا باشید که در این مقاله شرح داده شده است.

رنگ سال را بر چه اساسی انتخاب میکنند!؟

برای انتخاب رنگ سال یا همان رنگ مد سال، المان های متفاوتی مانند وضعیت اقتصادی، روحیات مردم، آداب و رسوم، اتفاقات پیش آمده در سال قبل را برسی و بر اساس آن رنگ واحد سال را معرفی مکنند که به صورت کامل در مجله وقت مد شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *