بالم لب چیست؟ کاربرد و فواید انواع بالم لب را بدانید!

محافظت و مراقبت از لب، یک مرحله حیاتی و روتین مراقبت از پوست است. بالم لب، یکی از محصولات مراقبت از لب است که به دلیلی فوایدی که دارد، بین بانوان محبوب است. برای اینکه بطور کامل با کاربرد، عوارض و فواید انواع بالم لب آشنا شوید، در این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد (vaghtemod.ir) را دنبال کنید.

بالم لب چیست؟

بالم لب؛ از مرطوب کننده تشکیل شده است که هدفش محافظت از لب‌ها است. بالم لب، بر اساس مواد تشکیل دهنده، می‌تواند معطر، طعم دار و طبیعی باشد. بالم لب‌ها قوام موم مانندی دارند، به طوری که خشکی لب و ترک خوردگی را از بین می‌برند و رطوبت لب را بازیابی می‌کنند.

بالم لب دارای روغن های طبیعی مانند، وازلین، روغن نارگیل، پارافین، روغن آفتابگردان، موم زنبور عسل و ویتامین E است که به عنوان یک مرطوب کننده بسیار خوب عمل می‌کند.

بالم لب؛ از مرطوب کننده تشکیل شده است که هدفش محافظت از لب‌ها است
بالم لب؛ از مرطوب کننده تشکیل شده است که هدفش محافظت از لب‌ها است

درباره زیبایی لب، بیشتر بدانید: تزریق ژل لب (Lip gel injection)، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه، انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب.

چرا باید از بالم لب استفاده کنیم؟

لب‌ها بر اثر خشکی هوا، سردی و قرار گرفتن در معرض باد، دچار خشکی و ترک لب می‌شوند. بالم لب، به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد، به بازگرداندن رطوبت مورد نیاز لب کمک می‌کند و باعث چرب نگه داشتن لب می‌شود. لب‌ها، نسبت به سایر قسمت های بدن، آسیب پذیرتر هستند چرا که دارای پوست نازک هستند و راحت‌تر از بخش‌های دیگر بدن خشک می‌شوند. برای آشنایی با آموزش های علمی درمورد پوست، این بخش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) را دنبال کنید.
این محصول آرایشی با دارا بودن مواد اولیه پرکاربرد علاوه بر رفع خشکی و ترک خوردگی لب باعث مقابله با پیری پوست می‌شود.

چند وقت یکبار باید از بالم لب استفاده کرد؟ عوارض بالم لب چیست؟

استفاده یک الی دو بار در روز، از بالم لب باعث حفظ رطوبت و رفع خشکی لب می‌شود. بیش از اندازه از این محصول آرایشی استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از حد از بالم لب باعث می‌شود، پوست شما سطح آبرسانی طبیعی را از دست بدهد و دچار آسیب و نازکی پوست لب شود. این یکی از عوارض بالم لب است.

برای اینکه میزان دقیق استفاده از این محصول را بدانید؛ مهم است که نوع مدل لب خود را بشناسید. بهترین زمان استفاده از بالم لب، زمانی است که از خواب بیدار می‌شوید، بعد از غذا خوردن و قبل از خوابیدن است.
اگر شب‌ها با دهان باز می‌خوابید، میزان خشکی لب شما تشدید پیدا می‌کند و مهم است که قبل از خواب از این محصول استفاده کنید.

نباید بیش از اندازه از بالم لب استفاده کنید.
نباید بیش از اندازه از بالم لب استفاده کنید.

در مورد زیبایی لب بدانید: خط لب دائم یا تاتو لب چیست؟ با مهمترین عوارض و فواید آن آشنا شوید!.

انواع بالم لب

امروزه بیش از یک بالم لب آبرسان در بازار موجود است که هر کدام برای رفع نیاز خاص تولید شده اند. اکنون که متوجه شدید بالم لب به چه میزان حیاتی است، شما را در این بخش از مجله سلامت و آرایش صورت وقت مد با انواع مختلف بالم لب آشنا می‌کنیم.

بالم لب کلاسیک برای استفاده روزانه

یک بالم لب کلاسیک، حاوی نرم کننده و موم های بدون مواد اضافی فرموله شده است. این محصول باعث مرطوب نگه داشتن لب، جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود و برای استفاده روزانه بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

بالم لب ضد آفتاب

گرمای بیش از اندازه باعث خشکی، ترک و ایجاد لکه های پوستی روی لب می‌شود. بالم لب ضد آفتاب، دارای موادی است که از لب شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می‌‍‌کند. بهتر است این ضد آفتاب مخصوص لب را با حداقل SPF 15 انتخاب کنید و قبل از رفتن به بیرون از منزل استفاده کنید. در مطالب قبل به صورت کامل انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست را آموزش دادیم.

بالم لب ضد آفتاب، دارای موادی است که از لب شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می‌‍‌کند
بالم لب ضد آفتاب، دارای موادی است که از لب شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می‌‍‌کند

بیشتر بدانید: چرا باید در پاییز و زمستان از ضد آفتاب استفاده کنیم؟!.

بالم لب ارگانیک یا طبیعی

بالم لب ارگانیک، کاملا سبک می‌باشد و تنها از مواد طبیعی مانند، موم زنبور عسل، کره کاکائو و چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر تشکیل شده است. این نوع بالم لب خاصیت درمانی بالایی دارد چرا که کاملا طبیعی است.

بالم لب رنگی

بالم لب های رنگی، فواید مرطوب کنندگی بالم را با رنگ ترکیب می‌کنند. این یک روش عالی برای رنگ دادن به لب و در عین حال آبرسانی آن است. برخی از بالم لب‌ها جایگزین خوبی برای رژ لب هستند. در مطلب قبلی آرایشی به شما انواع مدل رژ لب و کاربردشان را معرفی کردیم.

بالم لب با خاصیت دارویی

بالم لب با فرمول دارویی برای درمان بیماری های خاص لب ساخته شده است و به صورت معمول صبح و عصر استفاده می‌شود. به هیچ وجه این نرم کننده لب دارویی را بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید.

بالم طعم دار

بالم لب طعم دار با عصاره های متنوع عرضه می‌شود. هدف از این محصول نرم کنندگی لب و لذت بردن از بو و طعم آن است.

بیشتر بدانید: فواید روغن زیتون برای پوست چیست؟.

بالم لب حجم دهنده لب

بالم لب حجم دهنده، مشابه یک براق کننده یا رژ لب است که برای پرتر نشان دادن لب استفاده می‌شود. بالم لب حجم دهنده، دارای محرک هایی است که به صورت موقت باعث پرتر نشان دادن لب می‌شود و این ممکن است به لب های شما آسیب بزند.
هنگام استفاده از این محصول احتیاط کنید و مطمئن شوید که یک محصول مفید و با کیفیت را انتخاب کرده اید.

بالم لب حجم دهنده لب
بالم لب حجم دهنده، مشابه یک براق کننده یا رژ لب است که برای پرتر نشان دادن لب استفاده می‌شود

بیشتر بدانید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش! با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با میکاپ آشنا شوید.

بالم لب حرارتی

بالم لب حرارتی به گونه ای طراحی شده است که شما وقتی از آن استفاده می‌کنید با توجه به گرمای طبیعی بدن، pH آن تغییر می‌کند و باعث تغییر رنگ لب‌ها می‌شود.

این محصول دارای ظاهری ژله ای، شفاف هست و تنها زمانی که روی لب‌های خود استفاده کنید رنگش مشخص می‌شود. بالم لب حرارتی باعث مرطوب کنندگی، محافظت از لب در برابر نور خورشید و حجم دهی به لب ها می‌شود.

بیشتر بدانید: تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!.

کدام یک از انواع بالم لب برای مصرف روزانه مناسب است؟

برای استفاده روزانه، یک بالم غنی از رطوبت همراه با موادی که لب‌ها را تغذیه و محافظت می‌کنند، انتخاب کنید. مهم هست که این محصول شما را در برابر آسیب‌های خارجی که بر روی پوست به صورت مستقیم تاثیر گذار است محافظت کند.
اگر لب‌های حساس دارید، از یک مومیایی لب طبیعی استفاده کنید، چرا که دارای هیچ گونه مواد مضر نیستند که لب و پوست شما را آسیب بزنند.

بیشتر بدانید: با اصلی ترین محصولات روتین مراقبت از پوست آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *