انواع رژ لب و کاربرد جلب آن ها را بشناسید! کدام یک از انواع رژ لب برای شما مناسب است؟!

خرید یکی از انواع رژ لب کاربردی، فقط مختص به تهیه یک مدل از آن نیست، بلکه انتخاب و شناخت آن بیشتر از اینها اهمیت دارد. نوع رژ لبی که استفاده می‌کنید باید مطابق با نیاز شما باشد. علاوه بر این، شناخت انواع مدل رژ لب های موجود در بازار و دانستن کاربرد هر یک از آنها، به ما در خرید خوب کمک می‌کند.
بازار لوازم آرایشی پر از انواع مدل و برند مختلف رژ لب است، که ما را در زمان انتخاب سردرگم می‌کند. اگر تازه وارد دنیای جذاب آرایش شده‌اید و می‌خواهید همه چیز را در مورد انواع رژ لب و کاربرد هر کدام از آن ها را یاد بگیرید، تا انتهای این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد همراه ما باشید.

انواع رژ لب و کاربرد انواع رژلب
آموزش انواع رژ لب و کاربرد هر کدام در مجله زیبایی و آرایشی وقت مد.

انواع رژ لب؛ ویژگی و کاربرد آن ها

در مطالب قبلی آموزش آرایش به صورت صحیح و اصولی را کاملا شرح داده‌ایم. در این قسمت از سری مطالب سلامت و آرایش صورت، انواع رژلب های موجود در بازار و کاربرد هر یک را توضیح می‌دهیم تا بتوانید مطابق با نیاز خود هر یک از آنها را انتخاب کنید.

اگر به دنبال این هستید که بدون عمل های زیبایی و به شکل طبیعی جلوه و زیبایی لب خود را بیشتر کنید، این مدل رژ لب ها نیاز شما را رفع می‌کند.

رژ لب کلاسیک (براق و درخشان)، یکی از محبوب ترین انواع رژلب زنانه

رژلب های کلاسیک، براق و درخشان هستند. آنها به طور کلی با روغن های مرطوب کننده غنی شده اند تا لب ها را خشک نکنند و برای هر چهره ای مناسب می باشند. مشکل اصلی رژلب های کلاسیک این است که آنها ماندگاری بالایی ندارند و هر 4 الی 5 ساعت یکبار نیاز به تمدید دارند. با این حال، اگر لب های شما مستعد به ترک خوردن یا خشک شدن است، این رژ لب بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بدانید: انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب.

رژ لب مات با روکش مخملی، مخصوص افراد سخت پسند

رژ لب‌ مات رنگی شفاف با بافتی صاف و یکدست به لب‌ های شما، زیبایی خاصی می‌دهد. آنها برعکس رژلب های کلاسیک که دارای روکش براق هستند، سطحی مخملی و مات دارند. آنها برای پنهان کردن عیوب لب‌ها مانند رنگدانه‌ها یا لکه‌ها عالی هستند. رژ لب مات، معمولاً در بین انواع مختلف رژ لب بین بانوان پرطرفدار است.

انواع رژلب مات و مخملی
رژ لب‌ مات با روکش مخملی، رنگی شفاف با بافتی صاف و یکدست به لب‌ های شما، زیبایی خاصی می‌دهد

آشنایی بیشتر در مورد زیبایی لب: خط لب دائم یا تاتو لب چیست؟.

برق لب، یکی از رایجترین انواع مدل رژ لب

همانطور که از نام برق لب پیداست، این رژ‌‌ لب ظاهری شاداب و براق به لب های شما می‌بخشد و برای لب‌های خشک و نازک عالی است. خوبی این نوع رژلب این است که آنها عمیقا مرطوب کننده هستند، اگر لب های شما خشک است و به راحتی ترک می‌خورد رژ لب براق بهترین انتخاب برای شماست.

برق لب، یکی از انواع مدل رژلب زیبا
برق لب، ظاهری شاداب و براق به لب های شما می بخشد.

برق لب، پوشش دهی کم تا متوسط و روکش نیمه براقی را ارائه می دهد. همچنین این رژلب ها در فرمت مایع موجود هستند. میزان ماندگاری و رنگ دهی برق لب کم است، زیرا بیشتر از رنگ دهی به لب آن را براق می‌کند.

بیشتر بدانید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش را بشناسید.

رژ لب کرمی، رایجترین سبک از انواع رژ لب

رژلب های کرمی، بدون دردسر و با یک حرکت بر روی لب ها اعمال می‌شوند و به آسانی بر روی لب قابل استفاده است. آنها سرشار از روغن هستند و بنابراین برای تغذیه لب ها عالی می باشند. علاوه بر روغن ها که حتی رژلب های شفاف هم دارند، این رژلب‌ها دارای مقدار زیادی موم هستند.

رژ لب کرمی، به آسانی بر روی لب قابل استفاده است.
رژ لب کرمی، به آسانی بر روی لب قابل استفاده است.

موم به افزایش ماندگاری ماتیک کمک می کند و نتیجه رنگ و پوشش آن از سایه ای به سایه دیگر متفاوت است. همچنین باید به خاطر داشته باشید که در بین انواع رژ لب ها، رژلب‌های کرمی برای هوای سرد مناسب هستند زیرا در شرایط گرم و مرطوب ذوب می شوند. آنها را در تابستان در یخچال نگهداری کنید تا قوام خود را حفظ کرده و از شکستن آنها جلوگیری شود. شما می‌توانید برای حفظ سلامتی لب خود از روش اسکراب لب استفاده کنید.

تینت لب (رنگ لب)

اگر می خواهید رژ لبی داشته باشید که تمام روز ماندگار باشد، رنگ لب یا تینت لب، قطعا بهترین انتخاب است. با این حال، یکی از معایب این نوع رژ لب این است که می تواند لب های شما را خشک کند. بنابراین توصیه حرفه ای این است که قبل از استفاده از مرطوب کننده لب استفاده کنید. این کار لب های شما را هیدراته نگه می دارد و از هر گونه آسیب محافظت می کند.

تینت لب که تمام طول روز بر روی لب باقی می ماند.
تینت لب که تمام طول روز بر روی لب باقی می ماند.

معمولاً تینت لب را در فرمت مایع پیدا می کنید، اما در عرض چند دقیقه خواهید دید که لب های شما رنگ می گیرد. نتیجه رنگ آنها متوسط و ماندگاری خوب و کمی شفافی دارند.

مطالعه بیشتر درمورد زیبایی زنانه: آرایش اسموکی یا دودی (Smokey makeup) چیست؟ آموزش میکاپ دودی یا اسموکی، ترفند ها و لوازم مورد نیاز.

بالم لب

بالم لب نوعی نرم کننده لب است که در جدیدترین انواع آرایش و میکاپ زنانه استفاده میشود. آنها تمام خوبی های یک نرم کننده را با پوشش و رنگ رژ لب ارائه می‌دهند. استفاده از بالم لب بسیار آسان است و بدون دردسر با پوششی صاف و ماندگار اعمال می ‌شوند. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، قبل از استفاده از رژلب حتما لب های خود را لایه برداری کنید.

در این مطلب آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب را آموزش داده ایم.

رژلب مایع

فرمت رژلب مایع کاملاً با ماتیک های دیگر متفاوت است و بیشتر به ظاهر لاک ناخن شباهت دارد. آنها از یک بطری کوچک تشکیل می‌شوند که در آن برس کوچکی برای استفاده از محصول قرار می‌گیرد. در سال های اخیر، این سبک از انواع رژ لب، محبوبیت قابل توجهی داشته اند و میتوان انواع مختلفی از آنها را پیدا کرد. میزان رنگ دهی و ماندگاری رژلب مایع با توجه به برند و مواد تشکیل دهنده اش متفاوت است.

انواع رژ لب مایع به خوبی زیبایی را به لب ها و صورت شما برمیگرداند.
انواع رژ لب مایع به خوبی زیبایی را به لب ها و صورت شما برمیگرداند.

بیشتر بدانید: روش ماندگاری آرایش در روز های تابستان(با ویدیو).

رژ لب مایع کرمی

رژلب مایع کرمی، معادل رژ لب کرمی در حالت مایع می باشد. نتیجه نهایی آن بسیار شبیه به رژلب کرمی است با رنگ کمی مات تر و ماندگاری یکسان و همچنین ممکن است اثری از خود بر روی پوست و اطراف لب به جای بگذارند. به صورت بافت کرمی، استفاده از آنها بسیار راحت است.

مطالعه بیشتر: کاربرد، عوارض و نحوه استفاده از صابون لیفت ابرو را بدانید.

رژلب پالتی، از محبوب ترین انواع رژلب

رژ لب پالتی در اصل یک رژ لب کرمی است که در قالبی شبیه به یک پالت با بافت بسیار کرمی ارائه میشود. به طور کلی، این نوع رژ لب ها دارای چندین سایه متعلق به یک طیف رنگی هستند. برای استفاده از رژلب پالتی، یک برس اپلیکاتور مورد نیاز است. رژلب پالتی بین بانوانی که به آرایش علاقه دارند بسیار پر طرفدار است.

رژ لب پالتی، یکی از محبوب ترین انواع رژلب بین بانوان است.
رژ لب پالتی، یکی از محبوب ترین انواع رژلب بین بانوان است.

رژ لب مدادی

رژلب مدادی یک وسیله آرایشی بین خط لب و رژ لب است، زیرا فرمت خط لب را با بافت رژلب دارد.
این نوع رژلب، شامل یک مداد است. مزیت رژ لب مدادی این است که به لطف شکل ظاهری‌اش به شما امکان می‌دهد تا با دقت بیشتری و بدون اشتباه آن را روی لب خود اعمال کنید.

شگردهای زیبایی: با آموزش ترفندهای آرایش پلک افتاده آشنا شوید.

رژلب دائمی یا ضد آب

رژ لب های دائمی یا نیمه دائمی، نیازی به تمدید مداوم ندارند، برخی از آنها حتی تا 24 ساعت دوام می‌آورند. اگر می‌خواهید در طول روز مانند عروسی‌ها و مراسمات بررسی و تمدید آرایش خود را فراموش کنید، انتخاب رژلب ضد آب گزینه ایده آلی است. البته رژلب های نیمه دائمی معمولا بسیار خشک هستند و در استفاده طولانی مدت لب ها را کم آب و خشک می‌کنند. برای کاهش این مشکل می توانید از قبل یک مرطوب کننده یا بالم لب استفاده کنید.

رژ لب های دائمی یا نیمه دائمی، نیازی به تمدید مداوم ندارند، برخی از آنها حتی تا 24 ساعت دوام می‌آورند
رژ لب های دائمی یا نیمه دائمی، نیازی به تمدید مداوم ندارند، برخی از آنها حتی تا 24 ساعت دوام می‌آورند

تکنیک های آرایشی: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب را بشناسید.

رژلب نیمه مات

رژلب نیمه مات، احساس خشکی لب را کاهش می‌دهد. آنها رنگ لب را به صورت کامل مات نمی‌کنند اما رطوبت بیشتری را برای لب ها فراهم می‌کنند و همچنین دوام و ماندگاری زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *