اسکراب لب چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن!

لب ها، یکی از حساس ترین بافت های صورت ما هستند. بنابراین مراقبت مناسب از آن به عوامل متعددی مانند پرهیز از لیسیدن، نوشیدن دو لیتر آب در روز و استفاده از یک اسکراب لب خوب بستگی دارد. از آنجایی که لب فاقد غدد عرق، ملانین، کراتین و سایر سلول هایی است که از آن در برابر نور خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت میکند، تمایل به از دست دادن رطوبت دارد و به راحتی خشک میشود.
علاوه بر این در بسیاری از مواقع با وجود مرطوب کردن لب‌ ها با لوسیون‌ ها و بالم، نمیتوانیم آنها را ترمیم کنیم. زیرا اگر پوست لب، فاقد سلول های مرده و نا خالصی باشد؛ درست مانند بقیه قسمت های صورت، مرطوب کننده موثر نخواهد بود. در این بخش از سری مطالب آموزش زیبایی و آرایش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir)، همه چیزهایی را که باید در مورد اسکراب لب و نحوه استفاده از آن، فواید و عوارض انواع اسکراب را آموزش میدهیم.

در سری مطالب علمی آموزشی سلامت، نگهداری و مراقبت از پوست مجله وقت مد، تمام آنچه درمورد پوست باید بدانید را آموزش ببینید. در مطالب قبلی به صورت کامل درمورد اسکراب صورت و بدن؛ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت توضیح دادیم.

اسکراب لب چیست!؟

اسکراب لب؛ برای از بین بردن پوست مرده ناشی از دمای شدید در لب ها، استفاده میشود. لایه برداری لب در سطح زیبایی، بسیار مهم است! زیرا سلول های مرده و تکه هایی از پوست، میتوانند جمع شوند که با آرایش ترکیب نشوند، به خصوص اگر از رژ لب های دائمی استفاده کنید.
همانطور که برای از بین بردن سلول های مرده باید پوست را لایه برداری کرد، در مورد لب نیز باید این کار را انجام داد. انواع اسکراب لب؛ معمولاً با درمان های دیگری برای آبرسانی، افزایش حجم لب ها یا حتی رنگ دادن به آنها همراه هستند.

اسکراب لب با وازلین
اسکراب لب، سلول های مرده پوست لب را از بین می‌برد.

در مورد زیبایی لب بخوانید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

مواد اصلی تشکیل دهنده اسکراب لب چیست؟

اگرچه مواد تشکیل دهنده یک اسکراب لب؛ از برندی به برند دیگر تغییر می‌کند، اما به طور کلی این محصول از شکر، برای از بین بردن سلول های مرده و مومیایی کننده برای مرطوب کردن تشکیل شده است. همچنین، برخی از اسکراب ها، حاوی عسل یا روغن هایی مانند نارگیل یا بادام هستند.

درمورد لب بدانید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش! با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با میکاپ آشنا شوید.

آموزش استفاده از اسکراب لب

اسکراب لب خانگی را کم کم بر تمام سطح لب خود بزنید، سپس با مسواک (یا براش نرم)، ماساژهای دایره ای انجام دهید تا ماسک به پوست نفوذ کند و تمام پوست مرده از روی لب ها پاک شود. این ماساژ را به مدت 2 دقیقه انجام دهید.

در مرحله بعد برای استفاده از اسکراب های لب، یکی از این دو گزینه را انجام دهید:

  • قبل از شستشو و مرطوب کردن با کرم لب، اجازه دهید محصول استفاده شده 3 دقیقه دیگر باقی بماند.
  • لب ها را با کمی آب بشویید، سپس با دستمال خشک کنید و کرم مرطوب کننده لب یا وازلین بزنید.

هر دو گزینه خوب هستند. تنها تفاوت آنها این است که گزینه یک برای افرادی که لب های بسیار خشک یا ترک خورده دارند توصیه میشود.

آموزش تصویری استفاده از اسکراب لب
آموزش استفاده از اسکراب لب

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد تزریق ژل لب (Lip gel injection)، انواع روشها، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه.

فواید و خواص اسکراب لب چیست!؟

  • کاهش لکه ها؛ لایه برداری لب به کاهش قابل توجه تفاوت رنگ برخی از قسمت های لب کمک می‌کند، زیرا لایه برداری باعث از بین رفتن لکه های ناخوشایند روی این بخش از صورت خواهد شد.
  • از جمله فواید اسکراب لب؛ این است که عیوب صورت را کاهش می‌دهد، بافت لب ‌های ما همیشه بی‌نقص نیست، گاهی اوقات پوست ‌ها یا عیوب دیگری وجود دارند که باعث می‌شوند جذابیت کمتری داشته باشند، اما بدون شک لایه‌ برداری لب ‌ها چاره کار است. (برای آشنایی با آموزش های ضروری در مورد سلامت و آرایش صورت، اینجا کلیک کنید.)
  • از مهمترین فواید اسکراب لب؛ این است که سلول های مرده پوست لب را از بین می‌برد، لایه برداری و اسکراب لب؛ معمولا لایه بالایی پوست را که از ضایعات و سلول های مرده تشکیل شده است، از بین می‌برد.
  • لب های نرم و صاف از خواص اسکراب های لب است، برداشتن لایه بالایی از پوست با کمک اسکراب لب، منجر به ایجاد پوست جدید و در نتیجه سالم تر، صاف تر، نرم تر و آماده برای مرطوب شدن میشود.
  • آبرسانی به لب، لایه برداری لب ها معمولا قبل از تامین آبرسانی خارجی مانند مومیایی کردن لب ها، وازلین یا محصولات مرطوب کننده دیگر باید آن را انجام داد. بنابراین این کار را قبل از استفاده از محصولات مرطوب کننده یا رژلب انجام دهید.

مطالعه بیشتر: تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!.

عوارض اسکراب لب چیست!؟

اسکراب لب؛ می‌تواند به مخاط ظریف انواع لب آسیب برساند. اگر مراقب نباشید، می‌تواند باعث کمی ساییدگی، آسیب ‌های کوچک و حتی مقداری خونریزی شود. هنگامی که از اسکراب لب استفاده می‌کنید؛ پوست چسبیده به لب های خود را ممکن است پاره کنید که میتواند باعث ایجاد دلمه، خشکی و مشکلات پوستی اضافی شود.

بیشتر بدانید: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب.

چه زمانی لب ها را لایه برداری کنیم؟

درمورد اینکه چه زمانی لب ها را لایه برداری کنیم؟ باید بدانید که همه چیز به حساسیت لب بستگی دارد، اما ایده آل این است که لایه برداری لب را هر 21 تا 28 روز (3 یا 4 هفته یکبار) انجام دهید که مدت زمان لازم برای بازسازی پوست میباشد. همچنین، مهم است که پوست حاصل از لایه برداری را جدا نکنید، زیرا این کار فقط باعث ایجاد زخم های نا خوشایند می‌شود.

در مورد روتین مراقبت از پوست در روز و همچنین روتین مراقبت از پوست در شب بیشتر بدانید.

نکات مهم استفاده از اسکراب لب که باید حتما به آن توجه کرد

نکات مهمی که هنگام استفاده از اسکراب لب باید به آنها توجه کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود:

  • انجام روتین لایه ‌برداری و استفاده از اسکراب لب، در زمان شب است، زیرا پوست در هنگام خواب بازسازی می‌شود، علاوه بر این در معرض آفتاب، آلودگی یا سایر تهاجمات ناشی از آب و هوا قرار نمی‌‌گیرد.( درمورد مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست بیشتر بدانید.)
  • برای استفاده از انواع اسکراب لب؛ دقت کنید، اسکراب لبی که خریداری می‌کنید؛ باید بافت کرمی یا روغنی داشته باشد و دانه آن نرم باشد تا پوست را تحریک نکند.
  • اگر از مسواک یا براشر برای لایه برداری لب های خود استفاده می‌کنید؛ میتوانید آن را با کمی روغن زیتون یا نارگیل مرطوب کنید و سپس اسکراب را بزنید.
  • نوع پوست خود را بشناسید، زیرا لازم است بدانید که هر چند وقت یکبار باید اسکراب را به لب های خود بمالید. پوست محکم و سفت؛ می‌تواند دو بار در هفته لایه‌برداری شود، زیرا تغییرات آب و هوایی آنقدر روی آن تأثیر نمی‌گذارد. با این حال، پوست های حساس باید یک بار در هفته یا دو هفته یکبار لایه برداری شوند. برای آشنایی با ویژگی انواع جنس پوست! با خصوصیات انواع جنس پوست خشک، نرمال، چرب، مختلط، این قسمت از مجله وقت مد را مشاهده بفرمایید.
آموزش تصویری استفاده از اسکراب لب یا بالم لب
کاربرد، فواید و فنون استفاده از اسکراب لب

در مورد زیبایی صورت بخوانید: هایفوتراپی چیست؟ (HIFU) تمام فواید و عوارض هایفوتراپی صورت را بدانید!.

اسکراب لب چیست!؟

اسکراب لب؛ برای از بین بردن پوست مرده ناشی از دمای شدید در لب ها، استفاده میشود. لایه برداری لب در سطح زیبایی، بسیار مهم است! زیرا سلول های مرده و تکه هایی از پوست، میتوانند جمع شوند که با آرایش ترکیب نشوند، به خصوص اگر از رژ لب های دائمی استفاده کنید.

عوارض اسکراب لب چیست!؟

همانطور که در این بخش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، اسکراب لب؛ می‌تواند به مخاط ظریف انواع لب آسیب برساند. اگر مراقب نباشید، می‌تواند باعث کمی ساییدگی، آسیب ‌های کوچک و حتی مقداری خونریزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *