استایل، تیپ و لباس مناسب برای خواستگاری! بهترین استایل خواستگاری را بیاموزید تا بیشتر بدرخشید

اگر فرد خوش استایلی باشید که به تیپ و لباس خود اهمیت میدهد، حتما برایتان سوال شده است که لباس مناسب برای خواستگاری چیست و بهترین استایل خواستگاری کدام است!؟ مراسم خواستگاری قبل از ازدواج، یک روز به یاد ماندنی و خاطره انگیز برای دختران است و آنها سعی می‌کنند در این روز بدرخشند. مجلس خواستگاری یک رسم دیرینه است که خانواده های دو طرف برای آشنایی بیشتر با یکدیگر و ازدواج دختر و پسر با یکدیگر صحبت می‌کنند و لباس شما نشانگری از درون شما خواهد بود.
امروزه همچنان این مجلس خواستگاری در ایران پابرجا است، اما کمی متفاوت‌تر و به روزتر از گذشته برگزار می‎شود. چرا که دختر و پسر، پس از آشنایی با یکدیگر خانواده ها را در جریان می‌گذارند تا یک روز برای خواستگاری تعیین کرده تا پس از تفاهم خانواده ها با یکدیگر ازدواج کنند.

استایل و لباسی که عروس و داماد در روز خواستگاری می‌پوشند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه نکات مهم درباره تیپ و استایل این روز مهم در نظر گرفت. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این بخش از مجله مد و استایل وقت مد، اکسسوری و لباس مناسب برای خواستگاری برای خانم ها و آقایان را معرفی کنیم.

استایل و لباس مناسب خواستگاری برای آقایان

همانطور که می‎دانید یکی از پرطرفدارترین لباس مناسب برای خواستگاری جهت آقایان، انتخاب یک مدل کت و شلوار است. با این حال، مورد مهمی که باید در انتخاب لباس به آن توجه شود، آب و هوا و در اصل فصل خواستگاری می‌باشد. بنابراین چنانچه در فصل پاییز و یا زمستان، به مراسم خواستگاری می‌روید، استفاده از یک کت، کاپشن و یا پلیور و بارانی ایده آل است و استایل مردانه شما را جذاب تر میکند.

مدل پیراهن و شلوار مردانه یکی از انواع لباس مناسب برای خواستگاری
مدل لباس خواستگاری مناسب آقایان

در حالی که اگر آقای داماد، برای فصل تابستان در خواستگاری حضور دارد، بهتر است یک بلوز آستین دار و یا آستین کوتاه در رنگ دلخوه (سفید، آبی، سبز، صورتی و …) را با یک مدل کراوات مناسب خود و شلوار مشکی ست کند. این مورد یکی از بهترین گزینه ها در لباس مناسب برای خواستگاری جهت آقایان است. در آخر اینکه یک کفش مشکی آکسفورد و یا مجلسی مات یا براق را با استایل و تیپ خود بپوشید. بهتر است از شیک ترین مدل موی مردانه و انواع عطر و ادکلن مردانه معروف دنیا برای ایجاد حس و خاطره ای زیبا از خود، استفاه کنید.

لباس مناسب برای خواستگاری آقایان مدل پیراهن و شلوار مردانه با کراوات
مدل لباس خواستگاری مردانه

برای آشنای بیشتر مطالب زیر را مطالعه بفرمایید:

  • آموزش بستن انواع مدل کراوات
  • جدید ترین مدل کفش مردانه
  • کت و شلوار تاکسیدو! خوب یا بد
  • انواع مدل کت و شلوار
  • انواع مدل مو مردانه
  • انواع مدل کراوات
  • انواع مدل شلوار مردانه
  • انواع استایل

شیک‌ترین لباس مناسب برای خواستگاری برای خانم ها

در پایین، انواعی از مدل‌های لباس برای روز خواستگاری را به شما معرفی می‌کنیم تا از آنها ایده بگیرید.

کت و شلوار راسته زنانه، مناسب برای خواستگاری

یکی از بهترین و زیباترین استایل‎های روز خواستگاری برای خانم ها؛ پوشیدن یک ست کت و شلوار به رنگ سفید، فیروزه ای، صورتی و یاسی (رنگ سال) است که کاملا اندازه شما (نه تنگ و نه گشاد) باشد. برای مثال یک کت مدل چپ و راستی آبی با یک شلوار ست راسته به همراه یک صندل مشکی و یا سفید گزینه عالی می‎باشد.

لباس خواستگاری شیک مدل کت و شلوار یکی از انواع لباس مناسب برای خواستگاری
یکی از جذاب ترین استایل ها برای روز خواستگاری عروس، کت و شلوار زنانه است.

بیشتر بدانید: ۱۹ سبک از انواع مدل مانتو زنانه جدید! شیکترین مدل مانتو را مشاهده کنید.

شومیز و شلوار بگ، یکی از انواع لباس مناسب برای خواستگاری

امروزه، شومیزهایی از جنس حریر و یا کرپ، در رنگ‌های شاد به همراه یک شلوار بگ مشکی و یا در رنگ‌های دلخواه استایل شما برای لباس مناسب برای خواستگاری تکمیل میکند. به عنوان مثال، شما می‎توانید یک شومیز سفید رنگ با کمربند مشکی (برای باریک‌تر نشان دادن کمر) را به همراه یک شلوار بگ مشکی ست کنید.

لباس خواستگاری عروس مدل شومیز و شلوار بگ لباس مناسب برای استایل خواستگاری
ست شومیز و شلوار بگ مناسب روز خواستگاری عروس

بیشتر بدانید: جدیدترین مدل شلوار بگ و انواع روش های ست کردن لباس با شلوار بگ را در این مطلب از وقت مد بخوانید.

پیراهن کوتاه آستین کلوش برای مراسم خواستگاری

همانطور که در مطالب قبلی مجله مد و استایل وقت مد (https://vaghtemod.ir/) توضیح دادیم، یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای روز خواستگاری، پوشیدن یک پیراهن کوتاه آستین کلوش سه ربع با یک ساپورت مشکی شیشه ای می‎باشد. برای مثال، یک پیراهن آستین کلوش سفید یا زرشکی را با یک ساپورت سیاه و یک دمپایی یا صندل ظریف بدون پاشنه بپوشید.

لباس خواستگاری دخترانه شیک مدل پیراهن کوتاه کلوش لباس مناسب برای استایل خواستگاری
از انتخاب پیراهن کوتاه آستین کوتاه در روز خواستگاری خود غافل نشوید.

بیشتر بدانید: جدیدترین و شیک ترین انواع مدل لباس مجلسی زنانه! با زیباترین مدل مجلسی بانوان آشنا شوید.

لباس اورال ویژه مراسم آشنایی

درصورتیکه جز عروس خانم‌های خوش اندام هستید، ایده ما این است که در مراسم خواستگاری خود؛ از یک لباس اورال بهره بگیرید تا کاملا بر روی تن شما بنشیند. برای مثال یک لباس اورال مدل چپ و راستی و یا کمربند دار به همراه یک کفش پاشنه دار سفید، عالی خواهد بود و مد و استایل زنانه شما را جذاب تر میکند.

لباس مناسب خواستگاری عروس مدل اورال
اگر اندام خوبی دارید، لباس اورال مناسب روز خواستگاری است.

مطالعه بیشتر: جدیدترین و شیکترین مدل‌ مانتو خامه دوزی! با جذاب ترین مدل مانتو سوزن دوزی آشنا شوید.

شومیز و شلوار دم پا، یکی از انواع لباس مناسب برای خواستگاری

شما می‎توانید برای روز خواستگاری، یک شومیز زرشکی را با یک شلوار دم پای سفید و صندل کرمی ست کنید تا شیک به نظر برسید. برای انتخاب شومیز مناسب؛ جدیدترین انواع مدل تونیک و شومیز ابروبادی را در وقت مد مطالعه بفرمایید.

لباس خواستگاری شیک مدل شومیز و شلوار دمپا
ست شومیز و شلوار دم پا، استایل زیبایی برای روز خواستگاری به شما می‌بخشد.

مطالعه بیشتر: شیکترین مدل موی زنانه برای عروسی! با جذاب ترین مدل موی زنانه برای عروسی آشنا شوید.

کت یقه ایستاده با شلوار راسته؛ لباس مناسب برای مراسم آشنایی و خواستگاری

امروزه، کت‌هایی با مدل یقه ایستاده و پشت بلند به همراه ست شلوار راسته خود استایل زیبایی را برای روز خواستگاری فراهم می‎کنند. مثلا یک کت یقه ایستاده از پشت بلند به رنگ زیتونی را با شلوار راسته زیتونی رنگ و کفش پاشنه دار مشکی بپوشید تا در این شب به یادماندنی بدرخشید.

لباس خواستگاری زنانه مدل شومیز و شلوار زنانه شیک سفید رنگ
کت یقه ایستاده با شلوار راسته تیپ مناسب مراسم خواستگاری عروس

مطالعه بیشتر: مانتو رنگ سال ۱۴۰۱، با جدیدترین مدل مانتو سال ۱۴۰۱ آشنا شوید.

سارافون کت با ساپورت

یکی از پرطرفدارترین لباس‎های روز خواستگاری، سارافون مشکی با کت رنگی کوتاه و یا بلند می‎باشد که می‎توان با یک ساپورت مشکی رنگ پوشید.

لباس خواستگاری مذهبی مدل سارافون کت شیک
سارافون کت یکی از پرطرفدارترین لباس ها برای روز خواستگاری است.

مطالعه بیشتر: آموزش انواع مدل بافت موی زنانه (braid)؛ آموزش شیکترین انواع مدل بافت موی زنانه (همراه با عکس).

بلوز ساتن با شلوار دم پا گشاد چاک دار، گزینه مناسب برای استایل خواستگاری

یک بلوز ساتن جلو دکمه دار با یقه ای زیبا به همراه یک شلوار دم پا گشاد چاک دار تیپ و ظاهر شما را زیبا نشان می‌دهد. برای مثال یک بلوز ساتن آبی سنگ کاری شده را با یک شلوار چاک دار دم پا گشاد مشکی بپوشید و از یک صندل ظریف نیز استفاده نمایید.

بلوز ساتن و شلوار دم پا، یکی از گزینه های بسیار مناسب و شیک برای لباس مناسب برای خواستگاری است که بانوان میتوانند از آن بهره بگیرند.

لباس خواستگاری عروس شیک مدل شومیز ساتن با شلوار بگ
بلوز ساتن با شلوار دم پا یکی از شیک ترین استایل ها برای روز خواستگاری است.

مطالعه بیشتر: ۱۱ سبک محبوب از انواع مدل موی جذاب زنانه ۱۴۰۱!.

کت طرحدار با شلوار دم پا، یکی از شیک‌ترین لباس مناسب برای خواستگاری بانوان

در زوز خواستگاری، پوشیدن کت؛ بسیار محبوب و فراگیر است. حال، برای اینکه کمی متفاوت تر از بقیه ظاهر شوید، می‎توانید از یک کت طرحدار بلند با شلوار دم پای مشکی بهره مند شوید تا اندام خود را در این روز به رخ بکشید.

مدل لباس خواستگاری با حجاب مدل کت طرحدار با شلوار
ست کت طرحدار با شلوار دم پا

بیشتر بدانید: انواع سبک و مدل میکاپ عروس! شیکترین مدل آرایش عروس را آموزش ببینید.

لباس پوشیده یا با حجاب برای مجلس خواستگاری

همانطور که می‎دانید، برخی از خانواده ها مذهبی هستند و مسلما دوست دارند در مراسم خواستگاری خود نیز به دلیل اعتقادات خود به صورت پوشیده تر ظاهر شوند. قطعا برای خانم‌های مذهبی نیز گزینه های بسیاری برای تیپ و استایل خواستگاری وجود دارد.

لباس خواستگاری عروس مدل پیراهن بلند پوشیده کرم رنگ
مدل لباس خواستگاری پوشیده

به عنوان مثال دختران محجبه، میتوانند یک سارافون کت بلند (زیر زانو) در رنگ آبی یا سورمه ای را با یک شلوار جذب مشکی ست کنند و از یک روسری مدل گره ای به جای شال برای پوشاندن موهای خود بهره بگیرند. همچنین یک پیراهن بلند یا سه ربع سفید یا سبز رنگ به همراه ساپورت ضخیم مشکی نیز می‎تواند در عین پوشش کافی شما را شیک کند.

مطالعه بیشتر: انواع تیپ و مد مانتو اسلامی، استایل اسلامی چگونه است!؟

لباس خواستگاری پوشیده مدل پیراهن بلند زنانه شیک
لباس با حجاب، یکی از بهترین گزینه ها برای لباس مناسب برای خواستگاری است.

مطالعه بیشتر: شیکترین مدل لباس عروس ۲۰۲۲! با زیباترین مدل لباس عروس ۱۴۰۱ آشنا شوید.

بهترین رنگ لباس مراسم خواستگاری

معمولا توصیه می‌شود که خانم ها برای روز خواستگاری خود؛ به دنبال لباس‌هایی به رنگ روشن و آرامش بخش باشند تا علاوه بر درخشیدن در آن، حس امنیت و آرامش را در این روز کمی پر استرس حفظ نمایند. برای مثال کت و یا پیراهن‎هایی به رنگ صورتی، کرمی، گلبهی، سبز و سفید انتخاب‌های عالی برای مراسم خواستگاری محسوب می‌شوند. بهترین رنگ لباس برای روز خواستگاری، آبی است که حس آرامش و زیبایی را به شما القا می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، مطلب روانشناسی رنگ ها وقت مد را مطالعه بفرمایید.

لباس خواستگاری زنانه شیک مدل کت و شلوار سفید
در مراسم خواستگاری خود لباس های با رنگ روشن را انتخاب کنید.

به طور کلی از نظر روانشناسی؛ رنگ‌های سرد حس امنیت و آرامش بخش بودن به بیننده و مهمانان می‌دهد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن رنگ پوست خود برای انتخاب رنگ لباس است. برای مثال اگر پوست سبزه و یا تیره ای دارید، رنگ‌های سرد، چهره شما را رنگ پریده و کدر می‎کند. در حالی که لباس‌هایی به رنگ زرشکی، نارنجی و بنفش و کلا رنگ‌های گرم، برای این گونه افراد با پوست سبزه عالی می‌باشد.

لباس خواستگاری برای افراد لاغر

دختران و عروس خانم های لاغر اندام برای پوشیدن و انتخاب لباس خواستگاری به نکات زیر توجه کنند:

  • پوشیدن لباس‌ها و پیراهن‌های چین دار و شلوغ: لباس و پیراهن چین دار و پیلی با طرح‌های شلوغ افراد لاغر را کمی پرتر نشان می‌دهد.
  • انتخاب مناسب یقه لباس: چنانچه به دلیل لاغری گردنی بلند و ظریف دارید، برای مخفی کردن مقداری از گردن خود از لباس‌هایی با یقه هفت استفاده نکنید.
  • توجه به سایز لباس در مراسم خواستگاری: دختران لاغراندام به علت ظریف بودن، بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنند زیرا استخوان‌های بدن بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد. بلکه به جای آن از لباس یا پیراهن در سایز تن خود استفاده نمایید.
  • توجه به آستین لباس در لباس مناسب خواستگاری: افراد لاغر توجه داشته باشید که از لباس با آستین‌های گشاد و خیلی چین‌دار پرهیز کنید. زیرا آستین گشاد دستان شما را باریکتر نشان می‌دهد. لباس‌های آستین بلند که کاملا دست‌های شما را بپوشاند، می‎تواند لاغری دست‌ها را پنهان کند.
لباس خواستگاری عروس مدل شومیز و دامن زنانه مناسب افراد لاغر
اگر لاغر اندام هستید؛ متناسب با استایل خود لباستان را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: چه رنگهای شما را لاغر تر نشان میدهد؟ چه طرح هایی شما را لاغرتر نشان میدهد!؟.

لباس مناسب خواستگاری برای افراد چاق

عروس خانم‌های چاق و یا توپر، برای اینکه با پوشیدن یک لباس متناسب کمی ظریف تر و یا لاغرتر دیده شوند به نکات زیر توجه کنند:

  • لباس مناسب و اندازه اندام خود: اولین نکته مهم که افراد چاق باید در روز خواستگاری به آن توجه داشته باشند، انتخاب کت و یا پیراهن هم سایز و اندازه بدن می‎باشد به گونه ای که نه تنگ و نه گشاد باشد.
  • توجه به رنگ لباس: همانطور که می‎دانید لباس با رنگ‌های تیره افراد را را لاغرتر به نظر می‌رساند. به همین دلیل، پیشنهاد می‎کنیم دختران چاق و یا توپر در روز خواستگاری خود از لباس‎های مشکی و یا سورمه ای بهره بگیرند و از لباس رنگ روشن دوری کنند. (بیشتر بدانید: با چه مدل لباسی چاق تر به نظر برسیم!؟ لباسهای مناسب برای چاق تر به نظر رسیدن چیست؟)
  • پوشیدن لباس راسته ممنوع: به طور کلی، شلوارهای جین راسته برای افراد چاق در مراسم خواستگاری مناسب نیست زیرا پاها را پهن تر و چاق‌تر نشان می‌دهد. بهتر است کمر شلوار کاملا اندازه شما باشد تا شکم بیرون نزند. همچنین در صورت پوشیدن دامن نیز، پیشنهاد می‎کنیم از دامن‌های مدل راسته یا پلیسه بهره بگیرید.
  • از طرح‌های برش دار در لباس استفاده کنید: لباس‎ها و کت‎ های برش دار باعث لاغرتر به نظر رسیدن دختران چاق در روز خواستگاری می‌شود. (در این مورد بخوانید: بهترین مدل مانتو برای افراد چاق! تکنیک های مخفی در انتخاب مانتو مناسب برای بانوان چاق)
  • توجه به جنس و نوع پارچه لباس: سعی کنید از لباس‎های خشک و ضخیم که منجر به چاق‌تر دیده شدن شما می‌شود، اجتناب نمایید. هر چقدر جنس لباس نرم‎تر و لطیف‌تر باشد بهتر بر روی بدن می‌نشیند و در نتیجه اندام شما را بهتر نشان می‌دهد. توصیه میکنیم مطلب استایل و لباس مناسب مردان چاق چیست؟ نکات مهم در تیپ آقایان چاق را در این زمینه بخوانید.
لباس خواستگاری مدل شومیز و دامن بلند برای افراد چاق
لباس خواستگاری مناسب خانوم های چاق

کفش مناسب خواستگاری، در روز خواستگاری چه کفشی بپوشیم؟

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اکسسوری‌های روز خواستگاری، انتخاب یک کفش مناسب می‌باشد که علاوه بر ست بودن با استایل و لباس شما باید به نکات دیگری نیز توجه کرد. معمولا پیشنهاد می‌شود، دختران قدبلند و کشیده از یک کفش یا صندل بدون پاشنه به رنگ سفید، کرمی یا مشکی و حتی رنگ‌های روشن دیگر متناسب با تیپ و لباس خود استفاده کنند.

کفش مدل صندل زنانه مناسب روز خواستگاری
مدل کفش مناسب برای روز مراسم خواستگاری

در حالی که افرادی با قد کوتاه‌تر، بهتر است از یک کفش یا صندل لژدار و یا پاشنه دار (3 تا 5 سانتی) بهره بگیرند تا این کفش کمی بر قد آنها بیفزاید. امروزه صندل‌های تزئینی و فانتزی براق و درخشان نیز مد روز هستند و برای روز خواستگاری شما را متفاوت نشان می‌دهند.

بیشتر بدانید: ۱۰ مدل از جدیدترین مدل کفش مردانه ! با شیکترین مدل کفش آقایان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *