کاشت ناخن پودری چیست؟ آموزش کاشت ناخن پودری، فواید و ماندگاری

از بین بسیاری از روش های مانیکور و کاشت ناخن؛ کاشت ناخن پودری یکی از پرطرفدارترین و بهترین تکنیکهای زیبایی در چند سال اخیر بوده است. این فرآیند نسبت به سایر کاشت ها مانند ژل یا اکریلیک بسیار منحصر به فرد و جذاب میباشد.
شما میتوانید کاشت ناخن پودری را بر روی ناخن های طبیعی و یا مصنوعی (فرمر) اجرا کنید. همچنین بهتر است که کاشت ناخن پودری، در سالن های زیبایی و توسط یک متخصص حرفه ای در این زمینه انجام گیرد تا کمترین آسیب به ناخن های شما وارد شود. اگر می خواهید با کاشت ناخن پودری و مراحل انجام آن و همچنین انواع پودر اکریلیک آشنا شوید، در ادامه این بخش از سری مطالب آموزش زیبایی، سلامت و مراقبت از ناخن از مجله وقت مد (vaghtemod.ir) همراه ما باشید.

کاشت ناخن با پودر چیست؟ کاشت ناخن پودری به چه صورت است؟!

در تکنیک کاشت ناخن پودری؛ از پودر های مختلف به جای پولیش ها و پایه های سنتی استفاده میشود. در واقع شما روی پوشش پایه ناخن خود و یک فرمر پوشش بالایی ناخن را رنگ میکنید، اما در این بین، ناخن ‌های خود را در یک شیشه کوچک پودر به رنگ مورد علاقه خود، فرو می کنید.
کاشت ناخن پودری؛ با استفاده از پودر و مایع اکریلیک انجام میگیرد. این روش میتواند، زیبایی و استحکام بی نظیری را به ناخن های ما ببخشد. به همین علت، کسانی که از شکنندگی و ناهمواری سطح ناخن خود نگران هستند، میتوانند از این روش بهره بگیرند.

برای آشنایی با روش های تقویت ناخن، این بخش از مجله وقت مد را مشاهده بفرمایید.

کاشت ناخن پودری دخترانه هلویی
کاشت ناخن پودری چیست؟

در این باره بیشتر بدانید: همه حقایق و روش های کاشت ناخن! مزایا، معایب و فواید انواع روش کاشت ناخن.

وسایل لازم برای کاشت ناخن پودری

برای کاشت ناخن با پودر، معمولا به وسایل و ابزار زیر نیاز دارید:

  • مایع یا لیکوئید اکریلیک
  • پودر اکریلیک
  • ظرف کوچک برای مایع اکریلیک
  • قلم مو
  • فرمر یا قالب ناخن مصنوعی
  • پوشر کوتیکول
  • سوهان برفی و دستی
  • پرایمر
  • تاپ کت (لاک)

بیشتر بدانید: دیسکوژل ناخن چیست؟ آموزش زدن دیسکو ژل ناخن بر روی ناخن طبیعی.

آموزش مراحل کاشت ناخن پودری

در پایین، مراحل گام به گام کاشت ناخن پودری را به شما ارائه می دهیم:

  • آماده کردن ناخن؛ اولین قدم از آموزش مراحل کاشت ناخن پودری

ابتدا باید ناخن‌ های خود را آماده کنید، برای این کار باید کوتیکول‌های ناخن ها را به عقب فشار دهید و سپس به آرامی ناخن ها را سوهان بزنید تا درخشندگی آنها از بین برود. سپس، ناخن های خود را با الکل تمیز کنید. (در این باره بخوانید: کوتیکول ناخن (Nail cuticle) چیست؟ آموزش کارکرد، عملکرد، فواید و روش های نگهداری و مراقبت از کوتیکول ناخن.)

  • گذاشتن فرمر یا ناخن مصنوعی، مرحله دوم از کاشت ناخن پودری

در این مرحله از کاشت ناخن پودری؛ میتوانید فرمر یا ناخن مصنوعی را در نوک ناخن خود قرار دهید و آن را به طول و شکل دلخواه خود کوتاه کنید و سپس سوهان بزنید. علاوه بر این، توصیه میشود که سطح ناخن را صاف کنید. در نهایت، ناخن های خود را با الکل تمیز نمایید. کاشت ناخن با کمک فرمر، ناخن هایی خوش فرم و محکم به شما میدهد.

آموزش کاشت ناخن پودری با تصویر
مراحل کاشت ناخن پودری

در مورد ناخن بخوانید: مهمترین عوارض کاشت ناخن چیست؟ روش‌های جلوگیری مشکلات کاشت ناخن.

  • گذاشتن مواد بر روی ناخن

برای گذاشتن مواد بر روی ناخن ها، احتیاج به یک قلم مو و یک شیشه پودر اکریلیک دارید. قلم مو را داخل مایع اکریلیک قرار دهید تا قلم مو به اندازه کافی به مایع آغشته گردد. سپس قلم مو را داخل ظرف پودر بگذارید تا به مقدار دلخواه، پودر مورد نظر جذب برس شود. حال، قلم مو را روی ناخن ها بکشید تا کاملا بر روی آنها پخش گردد.

در مورد کاشت ناخن بخوانید: بهترین روش کاشت ناخن (nail extensions) چیست!؟ با انواع روشهای کاشت ناخن آشنا شوید.

  • برداشتن فرمر یا ناخن مصنوعی، چهارمین قدم از کاشت ناخن پودری

پس از اینکه مواد و پودر بر روی ناخن ها خشک شد، فرمر را به آرامی جدا کرده و ناخن را با سوهان مرتب کنید.

در مورد ناخن و زیبایی آن بیشتر بدانید: ژلیش ناخن (Gelish) چیست؟ آموزش ژلیش ناخن، فواید و عوارض آن.

  • تکرار مواد گذاری

در این مرحله برای ضخیم تر و محکم تر شدن ناخن ها، یک لایه ضخیم تر از پودر اکریلیک را مجددا بر روی ناخن ها قرار دهید و کاملا پخش کنید.

مطالعه بیشتر در مورد زیبایی ناخن: شیک ترین مدل و طراحی ناخن ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲ ، با جدیدترین مدل طراحی ناخن آشنا شوید! (همراه با ویدیو).

  • کشیدن سوهان نهایی

در مرحله پایانی، باید ناخن های کاشته شده را سوهان بکشید که دو مرحله انجام می‌گیرد. ابتدا از سوهان دست کمک بگیرید و گوشه های ناخن ها را حالت و شکل دهید و سپس با کمک سوهان برقی، سطح مواد و پودر موجود بر روی ناخن را صاف کنید تا همه پستی و بلندی ها از بین بروند.

آموزش مراحل کاشت ناخن پودری با تصویر
مراحل کاشت ناخن پودری.

بیشتر بدانید: فرنچ ناخن (French nails) چیست؟ کاربرد و آموزش فرنچ مانیکور.

  • زدن تاپ کت، آخرین مرحله از کاشت ناخن پودری

در آخرین مرحله به صورت اختیاری می توان از یک لایه تاپ کت، بر روی ناخن ها استفاده کرد. این لایه از از مواد و پودر کاشت مراقبت کرده و آنها را زیباتر میکند. اگر دوست داشتید می‌توانید از طرح های ناخن بهره بگیرید و یا با چشم پوشی از این طرح های جذاب از پودر های رنگی و جذاب کاشت، لذت ببرید.

بیشتر بدانید: آموزش لمینت ناخن یا کاور ناخن، مواد و ابزار مورد نیاز برای لمینت و کاور ناخن.

دوام و ماندگاری کاشت ناخن پودری چقدر است؟

کاشت ناخن پودری؛ نیازی به استفاده از لامپ UV ندارد، زیرا کاملاً در هوا و سریع خشک میشود. فرآیند استفاده از پودر غوطه ور به ناخن استحکام و مقاومت خاصی به آنها می بخشد. ماندگاری کاشت پودری، بین چهار تا شش هفته است، در حالی که اکریلیک معمولاً حدود دو هفته دوام دارد.

انواع پودر برای کاشت ناخن

در این بخش از سری مطالب آموزش زیبایی ناخن از مجله وقت مد، انواع پودر کاشت ناخن را به شما معرفی کرده و درباره هر یک مختصرا توضیح می دهیم.

پودر کاشت کریستالی، از بهترین انواع پودر برای کاشت ناخن

پودرهای کریستالی؛ معمولا سفید رنگ هستند و بعد از مخلوط شدن با مواد کاشت به حالت کریستالی و شیشه ای تبدیل می شوند. رد اصل، این نوع پودر ها بی رنگ بوده و سطح زیر ناخن های شما را نشان میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *