ژل شستشوی صورت چیست؟ کاربرد، فواید، عوارض

اگر می‌خواهید چهره ای شاداب و درخشان داشته باشید، تنها شستشو صورت با صابون با توجه به نوع پوست کافی نیست. لازم است محصولات خاصی را برای مراقبت از پوست صورت در برنامه روزانه خود قرار دهید. ژل شستشوی صورت یک گزینه ایده آل برای پوست شما است، زیرا به لطف مواد فعال پاک کننده خود، تولید سبوم را تنظیم می‌کند و انواع عیوب پوست را از بین می‌برد.
خصوصا برای پوست های چرب و مختلط، ژل های پاک کننده صورت به دلیل اثر کاهنده سبوم به شدت توصیه می‌شود. برای اینکه با فواید و نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت بیشتر آشنا شوید در ادامه این بخش از مجله زیبایی و آرایش وقت مد همراه ما باشید.

ژل شستشوی صورت چه کاربردی دارد؟

ژل شستشو مانند سایر محصولات پاک کننده صورت برای از بین بردن آلودگی های انباشته شده روی پوست صورت طراحی شده است و میزان تولید سبوم را متعادل می‌کند. همچنین، پاک کننده ژل از آنجایی که حاوی چربی نیست به ویژه برای پوست های دارای آکنه و سبوم اضافی توصیه می‌شود.

ژل پاک کننده صورت حاوی الکل است و استفاده از آن به نوع پوست شما بستگی دارد:

  • روی پوست معمولی، تا زمانی که غلظت الکل کم باشد توصیه می‌شود.
  • در پوست های چرب، از بیش از 20 درصد الکل مناسب نیست.
  • استفاده از آن برای پوست خشک توصیه نمی‌شود.

در مورد مراقبت پوست بیشتر بدانید: با اصلی ترین محصولات روتین مراقبت از پوست آشنا شوید.

علت استفاده از ژل شستشوی صورت

یک پاک کننده ژل، قوی ترین راه، برای از بین بردن چربی سطح پوست و باکتری های مولد جوش است و تمیزی عمیق‌تری نسبت به سایر محصولات شستشو ارائه می‌دهد. در حالی که ژل های پاک کننده، ممکن است برای پوست های خشک خیلی مناسب نباشند، اما پوست های چرب به قدرت یک ژل پاک کننده نیاز دارند تا چربی های اضافی را از بین ببرد و به پوست احساس شادابی بدهد.

درباره سلامت و آرایش صورت بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش‎ درمان جوش زیر پوستی!.

مزایای ژل شستشوی صورت

همانطور که در مطالب قبلی مجله زیبایی و آرایشی وقت مد (https://vaghtemod.ir/cat/beauty-grooming/) توضیح دادیم، یک ژل شستشوی صورت به طور قابل توجهی به کاهش لکه های پوستی کمک می‌کند. علاوه بر این، این محصول دارای اسید سالیسیلیک، یکی از موثرترین مواد فعال آنتی باکتریال است که از انسداد منافذ پوست جلوگیری می‌کند و ناخالصی ها و کثیفی ها را از بین می‌برد و در نتیجه از ایجاد جوش جلوگیری خواهد کرد.
استفاده از آن برای از بین بردن سبوم، باکتری ها و کاهش محسوس تمام عیوب صورت و مرطوب کنندگی برای نرم تر کردم و ابریشمی کردن پوست صورت توصیه می‌شود.

یکی از مزایای ژل شستشوی صورت، این است که به طور قابل توجهی به کاهش لکه های پوستی کمک می‌کند.
یکی از مزایای ژل شستشوی صورت، این است که به طور قابل توجهی به کاهش لکه های پوستی کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر در مورد زیبایی پوست: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست را بشناسید.

عوارض ژل پاک کننده صورت چیست؟

تمایل به پاکسازی و شستشو بیش از حد در افرادی که پوست چرب یا آکنه دارند، رایج است. در حالی که نیازی به شستن صورت بیش از دو بار در روز نیست. در واقع، انجام این کار ممکن است، پوست شما را خشک کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پوست هر کاری را که لازم است انجام می‌دهد تا رطوبت از دست داده را دوباره به دست آورد که همین عامل افزایش تولید سبوم و در نتیجه جوش و آکنه خواهد شد. ما در این مطلب آموزش نگهداری و مراقبت از پوست خشک را توضیح داده ایم.

آموزش استفاده از ژل شستشوی صورت

بیش از همه چیز مهم است شما روتین مراقبت از پوست در طول روز را بدانید. برای استفاده صحیح از ژل شستشوی صورت باید آن را دو بار یعنی صبح و شب، روی صورت خود ماساژ داده و شستشو دهید. در شب استفاده از آن بسیار مهم است زیرا پوست، سلول های جدید را بازسازی می‌کند و باید کاملا تمیز باشد. برای آشنایی با آموزش های بیشتر زیبایی، کلمه مجله وقت مد را در گوگل جستجو کنید.

آموزش استفاده از ژل شستشوی صورت در مجله وقت مد
تمام آموزش استفاده از ژل شستشوی صورت را در مجله وقت مد مشاهده کنید.

برای شروع، با حرکات دایره ای پوست صورت را عمیقا ماساژ دهید تا ژل به شکل موس امولسیون شود و عمیقا نفوذ کند و انواع کثیفی ها و ناخالصی ها را از بین ببرد. روی نواحی از پوست که جوش ‌های سرسیاه دارند مانند (بینی، پیشانی و چانه) ژل بیشتری بزنید، سپس صورت خود را با آب گرم یا ولرم بشویید.
در آخر با استفاده از یک حوله تمیز، پوست خود را خشک کنید. توصیه می‌شود که این کار را به آرامی انجام دهید تا باعث تحریک پوست صورت نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *