مهمترین عوارض کاشت ناخن چیست؟ روش‌های جلوگیری مشکلات کاشت ناخن

کاشت ناخن‌های مصنوعی؛ به شما برای داشتن انگشتان و دستانی زیبا و کشیده و طبق مد روز کمک می‌کنند و یا اگر رشد ناخنهای خوبی ندارید، این روش برای شما ایده آل است. حال، سوال این است که آیا اکستنشن ناخن، مضر است؟ آیا کاشت ناخن سرطان زا می‌باشد؟! در مورد عوارض کاشت ناخن چه میدانید!؟!
به طور کلی کاشت و یا گذاشتن ناخن‌ها، ترمیم و برداشتن آ‌نها، می‌تواند شامل اسیدها و سایر مواد شیمیایی باشد که شاید باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. همچنین، آسیب به انگشتان و ناخن‌ها نیز می‌تواند منجر به عفونت‌های قارچی و سایر مشکلات گردد.
این مسائل، چیزهایی هستند که قبل از رفتن به سالن آرایشگاه و یا انجام کاشت ناخن باید بدانید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا به سوال های شما عزیزان در این بخش از مجله زیبایی و آرایشی وقت مد، درباره مضرات و عوارض کاشت ناخن و همینطور روش‌های جلوگیری از این مشکلات را به شما ارائه دهیم.

مضرات و عوارض کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن و ناخن‌های مصنوعی، می‌توانند برای شما عوارضی داشته باشند. در این بخش از سری مطالب در مورد ناخن که باید حتما بدانید، در مورد مشکلات کاشت ناخن و عوارض آن به صورت کامل شرح داده شده است. روش های مختلفی برای زیباتر کردن ناختان وجود دارد. در این رابطه پیشنهای می‌کنیم مطلب آموزش انتخاب بهترین شکل ناخن برای دستان شما!؟ کدام فرم ناخن به دست شما می خورد؟! را مطالعه کنید.

عوارض و مضرارت کاشت ناخن عبارتند این موارد که در پایین شرح داده شده.

واکنش‌های آلرژیک، یکی از عوارض کاشت ناخن

ماده شیمیایی مورد استفاده برای کاشت ناخن و ترمیم و برداشتن آن، می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود. همچنین، مواد شیمیایی که برای از بین بردن قرمزی و تورم اطراف ناخن در زمان کاشت ناخن، استفاده می‌کنند؛ ممکن است پوست را تحریک کند. افراد دارای آلرژی با اکستنشن ناخن احتمالا دچار قرمزی، چرک یا تورم در اطراف پوست ناخن‌های خود می‌شوند.

تصویری از ناخن ضعیف و شکننده بعد از کاشت ناخن
ماده شیمیایی که برای کاشت و ترمیم ناخن استفاده می‌شود، به پوست آسیب می‌زند.

بیشتر بدانید: بهترین روش کاشت ناخن (nail extensions) چیست!؟ با انواع روشهای کاشت ناخن آشنا شوید.

عفونت؛ از جمله عوارض کاشت ناخن است!

با توجه به استفاده گسترده از مواد شیمیایی در فرآیند اکستنشن ناخن، ناخن‌های طبیعی ما به احتمال زیاد دچار عفونت می‌شوند. به دلیل کاشت ناخن باکتری‌ها، مخمرها یا قارچ‌ها ممکن است در شکاف بین آنها ظاهر شوند که منجر به عفونت قارچی یا باکتریایی می‌شود. بارزترین علامت عفونت ناخن؛ این است که آنها به رنگ سبز یا آبی همراه با لکه ها دیده خواهند شد که در صورت عدم درمان، ممکن است باعث عفونت شدید پوست شوند.

عفونت؛ یکی از رایجترین مضرات کاشت ناخن است که میتوانید با روش های درست، مانع از ایجاد عفونت در ناخن شوید.

عفونت ناخن بعد از کاشت، یکی از عوارض کاشت ناخن است
یکی از عوارض کاشت ناخن، عفونت است.

بیشتر بدانید: شیک ترین مدل و طراحی ناخن، با جدیدترین مدل طراحی ناخن آشنا شوید! (همراه با ویدیو).

ناخن‌های ضعیف، یکی از مشکلات کاشت ناخن است

برای از بین بردن و حذف ناخن‌های مصنوعی، اکریلیک یا ژلی، باید انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر در استون خیس کنید. این ماده شیمیایی، ناخن‌های واقعی و طبیعی شما را خشک کرده و می‌تواند پوست شما را در سری مراجل کاشت ناخن، تحریک کند. علاوه بر این، کاشت ناخن باعث ایجاد ناخن‌هایی نازک، ضعیف و ظریف خواهد شد. ناخن‌های ضعیف، از جمله مضرات کاشت ناخن است که باید با روش های تقویت ناخن، مانند استفاده از روغن آرگان، آن را خنثی کرد. برای آشنایی با انواع روش تقویت ناخن! چگونه ناخن زیبا و محکمی داشته باشیم؟! و همچنین انواع روغن مناسب جلوگیری از شکنندگی ناخن را بشناسید اینجا کلیک کنید.

ناخن ضعیف و شکننده از عوارض کاشت ناخن است.
استفاده از استون برای از بین بردن ناخن مصنوعی؛ ناخن شما را ضعیف و شکننده می‌کند.

بیشتر بدانید: همه حقایق و روش های کاشت ناخن! مزایا، معایب و فواید کاشت ناخن.

عوارض کاشت ناخن آکریلیک چیست؟!

ناخن‌های مصنوعی اکریلیک؛ این ماده پلاستیکی، یکی از روش‌های کاشت ناخن است که در مطالب قبلی مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، درباره آن به صورت کامل توضیح دادیم. هنگامی که پودر را با مایع مخلوط می‌کنید و آن را روی نوک ناخن می‌چسبانید، پوسته سختی تشکیل می‌شود. به همین دلیل، شما باید ناخن‌های طبیعی خود را سوهان بکشید تا به اندازه کافی نازک و زبر شوند تا ناخن به آنها بچسبد.

از آنجایی که ناخن‌های واقعی شما همیشه رشد می‌کنند، در نهایت شکاف کوچکی بین کوتیکول ناخن و ناخن اکریلیک خواهید دید. بنابراین، باید هر 2 تا 3 هفته یکبار به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید تا آن شکاف‌ها را پر نمایید و یا خودتان این کار را انجام دهید.

بیشتر بدانید: کوتیکول ناخن (Nail cuticle) چیست؟ آموزش کارکرد، عملکرد، فواید و روش های نگهداری و مراقبت از کوتیکول ناخن.
مواد شیمیایی موجود در پرکننده شکاف بین ناخن‌ها و سوهان ممکن است، ناخن‌های طبیعی شما را ضعیف کند و این یکی از عوارض کاشت ناخن اکریلیک است. اگر از قبل عفونت قارچی دارید، کاشت ناخن و ناخن‌های اکریلیک، می‌تواند باعث مشکلات دیگری نیز شود.

در مورد زیبایی ناخن بخوانید: ژلیش ناخن (Gelish) چیست؟ آموزش ژلیش ناخن، فواید و عوارض آن.

عوارض کاشت ناخن ژلی چیست؟!

در کاشت ناخن ژلی، ژل را مانند یک لاک معمولی بر روی ناخن‌ها بزنید، سپس ناخن‌های خود را زیر نور فرابنفش (UV) قرار دهید تا ژل سفت شود. اشعه ماوراء بنفش، می‌تواند باعث آسیب به پوست از جمله چین و چروک و لکه های پیری گردد و این از جمله عوارض کاشت ناخن ژلی است. نور “UV” بیش از حد نیز می‌تواند باعث سرطان پوست شود که تقریبا تاکنون چنین گزارشی وجود نداشته است.

مطالعه بیشتر: لمینت ناخن (Nail Lamination) چیست؟ مزایا و معایب کاور ناخن و همچنین آموزش لمینت ناخن یا کاور ناخن، مواد و ابزار مورد نیاز برای لمینت و کاور ناخن.

آیا کاشت ناخن، سرطان زا است؟

ناخن‌های مصنوعی و اکریلیک، ناخن تقلبی هستند که از ترکیب مواد شیمیایی مایع و پودری ساخته شده اند که پس از رنگ کردن، سفت می‌شوند. از آنجایی که درآوردن ناخن‌ها توسط خودتان می‌تواند به آنها آسیب برساند، بهتر است برای برداشتن مناسب که شامل سوهان، خیساندن و آبرسانی مجدد می‌باشد به یک متخصص مراجعه کنید.

مدلی از کاشت و طراحی ناخن جدید
استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی کاشت ناخن، سرطان زاست.

استفاده از ناخن‌های مصنوعی، می‌تواند شما را در معرض ترکیبی از مواد شیمیایی مرتبط با سرطان قرار دهد. به همین دلیل، برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که آرایشگرانی که به مدت طولانی در حال انجام کاشت ناخن هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص می‌باشند.

عطر شیمیایی که در لحظه ورود به سالن کاشت ناخن متوجه می‌شوید، از ترکیبات آلی (VOCs) موجود در مواد کاشت ناخن است. این ترکیبات شیمیایی به راحتی تبخیر می‌شوند و بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سردرد، سوزش چشم، پوست و گلو، مشکل در تنفس، عوارض بارداری و سرطان را به وجود می‌آورند.

بیشتر بدانید: ۱۴ مورد از انواع مانیکور ناخن، با ویژگی ها، خواص و روش های انواع مانیکور آشنا شوید.

مواد مضر موجود در ناخن اکریلیک یا مصنوعی

مواد شیمیایی سرطان‌زای بالقوه موجود در محصولات کاشت ناخن عبارتند از:

  • بنزن: بنزن در لاک‌های ناخن، پاک‌کننده‌های ناخن، سفت‌کننده‌ها و چسب ناخن یافت می‌شود.
  • فرمالدئید (فرمالین یا متیلن گلیکول): فرمالدئید (فرمالین یا متیلن گلیکول) با افزایش خطر ابتلا به سرطان خون و سرطان نازوفارنکس مرتبط است. این ماده در لاک‌ها، سخت‌کننده‌های ناخن و ضدعفونی‌کننده‌ها یافت می‌شود.
  • اتیل متاکریلات: اتیل متاکریلات یک سرطان‌زای احتمالی است که در محصولات ناخن مصنوعی وجود دارد.
تصویری از عوارض کاشت ناخن مصنوعی
در ناخن مصنوعی یا اکریلیک مواد شیمیایی سرطان زا موجود است.

مطالعه بیشتر: فرنچ ناخن (French nails) چیست؟ کاربرد و آموزش فرنچ مانیکور.

مضرات و عوارض کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن و ناخن‌های مصنوعی، می‌توانند برای شما عوارضی داشته باشند. در این بخش از سری مطالب در مورد ناخن که باید حتما بدانید، در مورد مشکلات کاشت ناخن و عوارض آن به صورت کامل شرح داده شده است.

عفونت؛ از جمله عوارض کاشت ناخن است!

با توجه به استفاده گسترده از مواد شیمیایی در فرآیند اکستنشن ناخن، ناخن‌های طبیعی ما به احتمال زیاد دچار عفونت می‌شوند. به دلیل کاشت ناخن باکتری‌ها، مخمرها یا قارچ‌ها ممکن است در شکاف بین آنها ظاهر شوند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *