لیپوساکشن چیست؟چگونه انجام می شود؟

لیپوساکشن یک روش جراحی است که از روش ساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌کند. لیپوساکشن نیز این نواحی را شکل می دهد. از دیگر نام های لیپوساکشن می توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد.
لیپوساکشن توسط جراح لیپوساکشن در تهران به طور معمول یک روش کاهش وزن کلی یا جایگزین کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً از طریق رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های چاقی (مانند جراحی بای پس معده) وزن بیشتری نسبت به لیپوساکشن کاهش می دهید.
اگر در نقاط خاصی چربی بیش از حد بدن دارید اما وزن بدن ثابتی دارید، ممکن است کاندیدای لیپوساکشن باشید.
محصولات و خدمات
لیپوساکشن برای برداشتن چربی از قسمت‌هایی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند موارد زیر استفاده می‌شود:
• شکم
• بازوهای بالایی
•  باسن
•  ساق پا و مچ پا
•  سینه و پشت
•  باسن و ران
•  چانه و گردن
علاوه بر این، گاهی اوقات می توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.
هنگامی که وزن اضافه می کنید، سلول های چربی در اندازه و حجم افزایش می یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه خاص کاهش می دهد. مقدار چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی بستگی دارد. تغییرات کانتور حاصل به طور کلی دائمی هستند – تا زمانی که وزن شما ثابت بماند.
پس از لیپوساکشن، پوست به خطوط جدید نواحی تحت درمان قالب می زند. اگر رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی دارید، احتمالاً پوست صاف به نظر می رسد. با این حال، اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف است، ممکن است پوست در نواحی تحت درمان شل به نظر برسد.
لیپوساکشن فرورفتگی سلولیت یا سایر بی نظمی های سطح پوست را بهبود نمی بخشد. به همین ترتیب، لیپوساکشن علائم کشش را از بین نمی برد.
برای اینکه کاندیدای لیپوساکشن باشید، باید از سلامت خوبی برخوردار باشید، بدون شرایطی که می تواند جراحی را پیچیده کند – مانند محدودیت جریان خون، بیماری عروق کرونر، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف.

خطرات

مانند هر جراحی بزرگ، لیپوساکشن خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارتند از:
• بی نظمی های کانتور. پوست شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و ترمیم غیرعادی، برآمدگی، موج دار یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند. آسیب زیر پوست ناشی از لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می شود ممکن است ظاهر خالدار دائمی به پوست بدهد.
•  تجمع مایع. ممکن است حفره های موقتی مایع (سروم) در زیر پوست ایجاد شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشد.
• بی حسی ممکن است احساس بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه آسیب دیده داشته باشید. تحریک موقت عصبی نیز ممکن است.
• عفونت عفونت های پوستی نادر اما ممکن است. عفونت پوستی شدید ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.
• سوراخ داخلی. به ندرت، کانولایی که بیش از حد عمیق نفوذ می کند ممکن است اندام داخلی را سوراخ کند. این ممکن است نیاز به تعمیر جراحی اضطراری داشته باشد.
• آمبولی چربی تکه‌های چربی شل شده ممکن است جدا شده و در یک رگ خونی گیر کرده و در ریه‌ها جمع شوند یا به مغز بروند. آمبولی چربی یک اورژانس پزشکی است.
• مشکلات کلیوی و قلبی. تغییر در سطح مایعات در حین تزریق و ساکشن مایعات می تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید کننده زندگی کلیه، قلب و ریه شود.
• سمیت لیدوکائین لیدوکائین یک بی حس کننده است که اغلب با مایعات تزریق شده در حین لیپوساکشن برای کمک به مدیریت درد تجویز می شود. اگرچه به طور کلی بی خطر است، اما در شرایط نادر، سمیت لیدوکائین ممکن است رخ دهد و باعث مشکلات جدی قلب و سیستم عصبی مرکزی شود.
اگر جراح روی سطوح بزرگتر بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض افزایش می یابد. با جراح خود در مورد چگونگی اعمال این خطرات در مورد شما صحبت کنید.
قبل از انجام عمل، با جراح خود در مورد آنچه از جراحی انتظار دارید صحبت کنید. جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و در مورد هر گونه بیماری که ممکن است داشته باشید و هر دارو، مکمل یا گیاهی که ممکن است مصرف می کنید سؤال کند.
الو پزشک به شما توصیه می کند که مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون یا NSAID ها را حداقل سه هفته قبل از جراحی متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از عمل آزمایشات آزمایشگاهی خاصی را انجام دهید.

سایر اقدامات احتیاطی

اگر روش شما نیاز به برداشتن مقدار کمی چربی دارد، جراحی ممکن است در مطب انجام شود. اگر مقدار زیادی از چربی برداشته شود یا اگر قصد دارید اقدامات دیگری را همزمان انجام دهید – ممکن است جراحی در بیمارستان و سپس یک شب اقامت انجام شود. در هر صورت، ترتیبی دهید که شخصی شما را به خانه برساند و حداقل شب اول بعد از عمل در کنار شما بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *