عمل جراحی بوکال فت چیست؟ تخلیه چربی دهانی (Buccal fat) عوارض، فواید، حقایق

یکی از انواع جراحی زیبایی بر روی صورت، عمل جراحی بوکال فت (Buccal fat) یا لیپکتومی (buccal lipectomy) است. در این تکنیک زیبایی صورت، چربی گونه شما برداشته می‌شود که نتیجه فوری را برای شما رقم خواهد زد. اما آیا با روش انجام عمل جراحی بوکال فت آشنا هستید؟ عوارض انجام جراحی پلاستیک Buccal fat، را میدانید؟ آیا این روش از تخلیه چربی دهانی برای شما موثر و امن است؟
در این بخش از سری مطالب علمی و آموزشی زیبایی و آرایش از مجله وقت مد، شما با حقایق مهمی درباره عمل بوکال فت یا همان بوکال لیپکتومی آشنا کرده و همچنین انواع روش، عوارض، فواید و مراقبت های مورد نیاز آن را شرح خواهیم داد.

عمل جراحی بوکال فت چیست؟

به گزارش clevelandclinic، به چربی بین استخوان گونه و استخوان فک در بخش صورت، چربی باکال گفته می‌شود. چربی بوکال، در نحوه شکل دادن به انواع فرم صورت که در مطالب قبلی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) درباره آنها توضیح دادیم، تاثیر زیادی دارد.

چربی بوکال فت واقع در صورت انسان
چربی بوکال فت واقع در صورت انسان

در عمل جراحی بوکال فت (Buccal fat) یا بوکال لیپکتومی (buccal lipectomy)، چربی بین استخوان گونه و استخوان فک شما برداشته خواهد شد. به همین دلیل، این عمل، در زیبای صورت شما، نقش اساسی و فوری را انجام می‌دهد.
با انجام جراحی پلاستیک بوکال فت، دیگر نیازی به تکنیک های زیبایی مانند کانتور، نخواهید داشت. البته قبل از تصمیم گیری برای انتخاب عمل لیپتومی، بهتر است با عوارض، دوران نقاهت پس از عمل و فواید آن که در پایین توضیح داده ایم، آشنا شوید.

عمل جراجی بوکال فت چیست
عمل جراجی بوکال فت

همه چیز درباره سلامت و آرایش صورت را در مجله وقت مد آموزش ببینید.

از بین بردن چربی بوکال صورت یا چربی دهانی با روش بوکال فت

چربی دهانی یا همان چربی بین استخوان فک و صورت، در شکل و حالت صورت شما نقش زیادی دارد. بهتر است بدانید که همه انسان ها از چربی باکال به صورت کم و یا زیاد برخوردار هستند و این مورد طبیعی است.

زمانی که شما با عمل جراحی پلاستیک بوکال فت (Buccal fat) یا بوکال لیپکتومی (buccal lipectomy)، چربی دهانی خود را حذف می‌کنید، فرم صورت شما دگرگون خواهد شد و حتی ممکن است، اندازه گونه صورت شما را تغیر دهد. پس در زیبایی زنانه و همچنین زیبایی مردانه شما موثر است.

در زیر تصویر بعد و قبل از عمل زیبایی بوکال فت را مشاهده می‌کنید.

بعد و قبل از  عمل زیبایی بوکال فت
عکس بعد و قبل از عمل زیبایی بوکال فت

درباره روش های زیبایی بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

عمل بوکال برای چه افرادی مناسب است؟

تمام خانم ها و آقایان میتوانند کاندید انجام عمل جراحی پلاستیک بوکال باشند اگر از چربی گونه خود راضی نیستند و تصور می‌کنند، این بخش از صورت آن ها، حجم زیادی دارد. اما حتما قبل از هرکاری با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید.

کسانی که سن بالایی دارند و یا فرم صورت آن ها باریک است، برای انجام این عمل زیبایی توصیه نمی‌شوند.

درباره زیبای صورت بدانید: لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید.

مواردی که قبل از عمل از بین بردن چربی دهانی یا چربی بوکال باید انجام دهید

clevelandclinic گزارش می‌دهد که قبل از انجام عمل جراحی بوکال فت، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و انتظارات خود را با وی در میان بگذارید. در جلسه اول مشاوره، از شما سوالات مربوط به سلامتی پرسیده می‌شود. بهتر است برای انجام این عمل زیبای صورت، از کشیدن سیگار و دخانیات دوری کنید. همینطور درباره تمام داروهای که در حال حاضر مصرف می‌کنید، با متخصص خود صحبت کنید.

دو هفته قبل از عمل، باید از مصرف هرگونه خوراکی های الکلی، خودداری کنید. همینطور 8 ساعت قبل از عمل بوکال فت، هیچ چیز نخورید.

به گزارش aesthetic، در جلسه مشاوره این مسائل مورد برسی قرار می‌گیرید:

  • سابقه پزشکی شما
  • برنامه درمانی و نتایج احتمالی
  • خواسته ها و انتظارات شما
  • مراقبت های بعد از عمل
  • عواقب و عوارض بعد از عمل بوکال فت

مطالعه بیشتر: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

عمل جراحی بوکال فت چگونه انجام می‌شود؟

این عمل جراحی زیبایی صورت، هم در مطب و هم در بیمارستان قابل انجام است. دوران نقاهت عمل بوکات، بسیار کم بوده و نیازی به بستری شدن شما بعد از عمل نیست. در زمان انجام این عمل، متخصص از بی حس کننده موضعی روی پوست صورت شما استفاده خواهد کرد. نیازی به بیهوشی کامل برای انجام این عمل زیبایی نیست. برای آموزش های بیشتر درباره زیبایی و سلامت و نگهداری از پوست، این سری از مطالب مجله علمی وقت مد را دنبال کنید.

روش انجام عمل زیبایی بوکال فت یا حذف چربی دهانی
روش انجام عمل زیبایی بوکال فت یا حذف چربی دهانی

عمل جراحی بوکال فت (Buccal fat) یا همان لیپکتومی (buccal lipectomy) به این صورت انجام می‌شود که ابتدا آن قست از صورت شما را بیحس می‌کنند. سپس جراح پلاستیک شما یک برش ریز در بخش داخل دهان در دو طرف صورت، ایجاد کرده و پد های چربی بوکال را از آن خارج می‌کند. سپس آن بخش از دهان را دوباره بخیه می‌زنند.

این روش زیبایی برای انواع جنس پوست، انواع رنگ پوست و یا حتی با وجود انواع جوش، ممکن است، چرا که از طریق داخل دهان انجام شده و بر روی پوست، تاثیری ندارد.

عمل بوکال فت چه مدل طول می‌کشد؟

این عمل جراحی معمولا بین 45 تا 60 دقیقه طول می کشد. در این مدت، شما بی حسی موضعی را تجربه خواهید کرد. این روش جراجی پلاستیک، مانند هایفوتراپی نیاز به مراقبت های خاصی دارد که در بخش پایین، توضیح داده ایم.

دوران بعد از عمل جراحی لیپکتومی یا حذف چربی دهانی

معمولا بعد از عمل بوکال فت، به شما دهان شوییه مخصوصی می‌دهند که برای چند روز باید از آن استفاده کنید. باتوجه به وجود زخم در دهان پس از انجام این عمل جراحی پلاستیک، توصیه می‌شود به مدت چند روز از غذاهای آبکی و یا نرم استفاده کنید که به دهان شما فشار زیادی وارد نشود.
از جویدن غذاهای جامد خودداری کنید و تا یک روز بعد از عمل، از نوشیدن مایعات داغ مانند چایی، خودداری کنید.

در مدت بعد از عمل بوکال فت، احتمالا این موارد را تجربه خواهید کرد:

  • ورم و کبودی
  • بی حسی در محل برش
  • احساس درد در قسمت برش خورده داخل دهان تا زمان بهبودی کامل محل زخم

درباره عمل های زیبایی بیشتر بدانید: عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی (blepharoplasty) چیست؟ فواید، مضرات و مراقبت ها.

زمان بهبودی زخم بعد از عمل بوکال فت چقدر است؟

زمان دقیق بهبودی زخم ناشی از عمل بوکال فت یا حذف چربی دهانی، در افراد مختلف متفاوت است. به صورت عمومی، حدود سه هفته بعد از عمل، زخم های داخل دهان بهبود می‌یابند. اما در بعضی از افراد، این زمان به چند ماه نیز خواهد رسید.

تا چه مدت بعد از عمل میتوانید به زندگی روزمره خود برگردید؟

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود و تقارن در دو قسمت عمل شده صورت شما وجود داشته باشد و همینطور به توصیه های پزشک متخصص به خوبی دقت کرده باشید، چند روز الی یک هفته بعد از عمل بوکال فت، میتوانید به فعالیت های روزمره خود برگردید.

عکس واقعی از بوکال فت در صورت
عکس واقعی از بوکال فت در صورت

درباره زیبایی صورت بخوانید: اتو صورت یا درما اف چیست؟ فواید، مضرات و آموزش استفاده از اتوی صورت که بهتر است بدانید!.

خطرات و عوارض احتمالی در عمل جراحی بوکال فت چیست؟

در نظر داشته باشید که این عمل زیبایی صورت نیز مانند اکثر عمل های جراحی پلاستیک، عوارض و خطرات خاص خود را دارد. با توجه به ایجاد زخم داخل دهان، همیشه احتمال ایجاد عفونت در آن ناحیه برش خورده وجود دارد. حتما این عمل را در مراکز معتبر که از مواد استریل استفاده می‌کنند انجام دهید.

برای آشنایی با سری مطالب علمی مراقبت و سلامت، این بخش از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/) را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *