دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!

در میان تغییرات پوستی که چهره را پیرتر نشان می‌دهد، شلی و افتادگی پوست از شایعترین تغیرات است. افتادگی پوست به عنوان یک اختلال زیبایی بسیار شایع می‌باشد و در قسمت های مختلفی از صورت و بدن خود را نشان می‌دهد و باعث ناراحتی و کمبود اعتماد به نفس در فرد مبتلا می‌گردد.
شل شدن پوست دلایل مختلفی دارد و همچنین کرم ها و داروهای متعددی برای بهبود و درمان آن وجود دارند.در این بخش از مجله پوست وقت مد، دلایل افتادگی پوست و روش های پیشگیری و درمان افتادگی و شل شدن پوست را به شما آموزش می‌دهیم.

کدام نواحی بدن دچار افتادگی پوست می‌شوند؟

شل شدن پوست، بسیاری از خانم ها را نگران می‌کند و اگر چه نشانه آشکاری از پیری و گذشت زمان است اما برخی از عوامل نیز باعث بروز زودرس افتادگی پوست در جوانان می‌شود. در اصل شل شدن پوست تغییری در بافت های پوست است که باعث می‌شود پوست شما صاف و سفت به نظر نرسد.
طبق تحقیقات مجله آرایشی و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض افتادگی هستند شامل گردن، بازوها، باسن، سینه ها، پاها و شکم و صورت می باشند. زمانی که افتادگی پوست رخ می‌دهد، گونه ها دیگر بلند و پر به نظر نمی‌رسند، بلکه کوتاه تر و خالی تر دیده می‌شوند؛ به علاوه خط فک تعریف خود را از دست می‌دهد و گوشه های دهان به جای اینکه به سمت بالا باشد به سمت پایین است.

طبق تحقیقات مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض افتادگی هستند شامل گردن، بازوها، باسن، سینه ها، پاها و شکم و صورت می باشند
طبق تحقیقات مجله آرایشی و زیبایی وقت مد، قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض افتادگی هستند شامل گردن، بازوها، باسن، سینه ها، پاها و شکم و صورت می باشند

درباره تکنیک زیبایی و آرایش زنانه بیشتر بدانید: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

علت و دلایل افتادگی پوست چیست؟

به طور کلی عوامل ژنتیکی، هورمونی، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، استعمال دخانیات، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب، بارداری، جنس پوست، تغییر وزن ناگهانی و غیره بر افتادگی پوست تاثیر می‌گذارند.

عوامل ژنتیکی، هورمونی، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، استعمال دخانیات، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب از دلایل افتادگی پوست است.
عوامل ژنتیکی، هورمونی، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید، استعمال دخانیات، ورزش نکردن، رژیم غذایی نامناسب از دلایل افتادگی پوست است.

علل ژنتیکی و طبیعی عامل شدن پوست

علت اصلی شل شدن پوست؛ منشا ژنتیکی و طبیعی دارد. از آنجایی که بدن ما در طول سال خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، به همین علت شل شدن در نواحی از بدن مانند باسن، ران ها، پاها و بازوها ظاهر می‌شود. در ادامه این بخش از مجله زیبایی و آرایش وقت مد به تک تک این موارد پرداختیم.

افزایش سن عامل افتادگی پوست

با افزایش سن، پوست ما ضخامت خود را از دست داده و درنتیجه سلول های مسئول ساخت رشته های کلاژن و الاستین، کمتر فعالیت می‌کنند. اما بالا رفتن سن علاوه بر تشکیل الیاف کمتر در لایه میانی پوست، توده عضلانی که به عنوان بالشتک برای پوست و چربی زیر پوست عمل می کند، را از بین می‌برد. بنابراین ظاهر پوست، شل تر و افتاده‌تر دیده می‌شود.

افزایش سن عامل افتادگی پوست
افزایش سن عامل افتادگی پوست.

درباره پوست، بیشتر بدانید: سبوم پوست و مو (Sebum) چیست؟ درمان، کنترل و محافظت از چربی طبیعی پوست و مو را آموزش ببینید.

تغییرات هورمونی عامل شل شدن پوست

تغییرات هورمونی که خانم ها در طول زندگی خود متحمل می‌شوند، مانند قاعدگی، بارداری، یائسگی و غیره سطح استروژن را کاهش می‌دهد (خصوصا یائسگی) و در نتیجه فیبرهای کلاژن راحت تر از بین می روند.

بیشتر بدانید: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست را بشناسید.

بارداری و شیردهی عامل افتادگی پوست

پس از بارداری و شیردهی، شل شدن در نواحی شکم و قفسه سینه ظاهر می‌شود. در این موارد، داشتن یک رژیم غذایی خوب، آبرسانی خوب و مراقبت از پوست و منافذ باز پوست با کمک روغن ها و محصولات خاص به شما کمک می‌کند. یکی از این گزینه ها روغن آرگان است که خواص بسیار خوبی برای سلامت پوست دارد.

بیشتر درباره پوست بدانید: روزاسه چیست؟ علائم و روش های درمان بیماری پوستی روزاسه را بدانید!.

رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن عامل شلی پوست

داشتن یک زندگی کم تحرک و بدون فعالیت بدنی باعث کاهش حجم عضلات و شل شدن پوست می‌شود. به همین دلیل، خانم هایی که به دلیل کار طولانی در حالت نشسته هستند، بیشتر دچار افتادگی پوست میشوند.
به همین دلیل از فرصت استفاده کنید و تا می توانید راه بروید، از پله ها بالا بروید و دوچرخه سواری کنید تا از شل شدن زودرس پوست جلوگیری شود.
از طرفی دیگر، تغذیه نیز می‌تواند شلی پوست را برجسته کند. به عنوان مثال، رژیم های غذایی کم پروتئین باعث کاهش توده عضلانی می‌شود. همچنین قند و نمک اضافی نیز باعث سفت شدن کلاژن و تخریب آن خواهد شد.

بیشتر بدانید: آموزش ترفندهای آرایش پلک افتاده همراه با عکس.

آفتاب و آب داغ عامل شل شدن پوست

تشعشات خورشیدی یکی از دلایل اصلی افتادگی پوست می‌باشد. رادیکال های آزاد موجود در پرتوهای خورشید به فیبرهای درم آسیب می‌رسانند و آن را ضعیف تر می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از شلی و همینطور لکه های پوستی از کرم ضدآفتاب خوب در برابر نورخورشید استفاده کنید.
از سوی دیگر، دوش آب بسیار داغ نیز منجر به شل شدن بافت های پوست می‌شود. بنابراین برای ماساژ پوست و استحکام بخشیدن به آن، آب گرم را با آب سرد و ولرم جایگزین کنید.

مطالعه بیشتر: لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید.

مصرف دخانیات و الکل علت افتادگی پوست

سیگار و الکل از دریافت اکسیژن کافی به پوست جلوگیری می‌کنند و درنتیجه پوست دچار کم آبی می شود و تمام استحکام خود را از دست می‌دهد و ظاهری کدر و افتاده پیدا می‌کند. بهتر است برای داشتن زندگی سالم مصرف دخانیات و الکل را ترک کنید.

بیشتر بدانید: آموزش نگهداری و مراقبت از پوست خشک (Dry skin)، 3 روش درمان خانگی پوست خشک را آموزش ببینید.

کاهش وزن

چربی های سرسخت زیر پوست می‌توانند باعث افتادگی پوست گردند. به این چربی، چربی زیر پوست می‌گوییم. اگر ناحیه مشکل ساز را نیشگون بگیرید و بیش از چند میلی متر از پوست را هنوز بتوانید در دست بگیرید، پس چربی زیر پوستی وجود دارد. از بین بردن این چربی به سفت شدن پوست شما کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: اگزما پوستی چیست؟ انواع اگزما، نشانه ها، علت، پیشگیری و درمان اگزمای پوست چیست؟.

مهمترین روش های درمان افتادگی پوست را بشناسید!

برای بهبود و درمان شل شدن پوست می‌توان از روش های غیرتهاجمی مانند لیزر یا رادیوفرکوئنسی، هایفوتراپی، پلکسر یا جوانسازی پوست و برخی از کرم ها و حتی عمل جراحی استفاده کرد. این روش ها باعث تحریک تشکیل کلاژن پوست می‌شوند.

برای بهبود و درمان شل شدن پوست می‌توان از روش های غیرتهاجمی مانند لیزر یا رادیوفرکوئنسی، هایفوتراپی، پلکسر یا جوانسازی پوست و برخی از کرم ها و حتی عمل جراحی استفاده کرد
برای بهبود و درمان شل شدن پوست می‌توان از روش های غیرتهاجمی مانند لیزر یا رادیوفرکوئنسی، هایفوتراپی، پلکسر یا جوانسازی پوست و برخی از کرم ها و حتی عمل جراحی استفاده کرد.

بهبود سفتی پوست با این روشها می‌تواند چندین ماه طول بکشد و هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، معمولا بهبود قابل توجهی در پوست ظاهر می‌شود. عمل های جراحی و لیزرهای متنوعی برای نواحی مختلف درمان افتادگی و شل شدن پوست است، مانند: فیلر یا پرکننده صورت، فیلر ابرو، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی که هر کدوم را به صورت دقیق در مطالب قبلی مجله وقت مد (www.vaghtemod.ir) آموزش داده ایم.

روش های پزشکی درمان افتادگی پوست چیست؟

علم روز به روز در حال پیشرفت است و مطمئنا با گذشت زمان روش های پزشکی بهتری برای درمان افتادگی پوست معرفی می‌شود. مهم است که برای انتخاب بهترین روش درمان شلی پوست با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا با توجه به نوع پوست و رنگ پوست شما و غیره بهترین پیشنهاد درمان را برایتان پیشنهاد دهد. ما در این بخش تعدادی از روش های درمان پزشکی افتادگی پوست را شرح داده ایم.

آموزش انواع روش های پزشکی درمان افتادگی پوست در مجله وقت مد
آموزش انواع روش های پزشکی درمان افتادگی پوست در مجله وقت مد.

بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

لایه برداری شیمیایی با لیزر برای درمان افتادگی پوست

برداشتن لایه بیرونی پوست قدیمی می‌تواند ظاهر شل و افتادگی و چین و چروک پوست صورت و گردن را کمتر کند. زمانی که پوست قدیمی و کهنه از بین می‌رود، پوست زیر آن معمولا صاف تر می‌شود.
لایه برداری با لیزر نیز به عنوان یک روش غیرتهاجمی خارجی ترین لایه پوست قدیمی را از بین می برد. همچنین لیزر لایه های زیر لایه بالایی را گرم می‌کند که این گرما باعث تولید کلاژن می‌شود و درمان افتادگی پوست می‌شود.

بیشتر بدانید: پارابن (Paraben) چیست؟همه چیز درمورد مضرات و عوارض پارابن برای پوست که حتما باید بدانید.

سفت کردن پوست با سونوگرافی برای درمان شلی پوست

در روش سونوگرافی از گرما برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کنند. انرژی اولتراسوند متمرکز از طریق سطح پوست برای گرم کردن لایه های عمیق تر منتقل می شود. درمان های فرکانس رادیویی شکل دیگری از انتقال انرژی ایمن است که پوست را برای تحریک تولید کلاژن گرم می‌کند. این روش بر روی لایه بیرونی پوست بدن تمرکز دارد و به خوبی برای درمان شلی پوست عمل می‌کند.

بیشتر بدانید: ماسک‎ خانگی برای درمان جوش سرسیاه! با بهترین ماسک‎ خانگی برای جوش سرسیاه آشنا شوید.

درمان های ترکیبی برای سفت شدن پوست

در درمان های ترکیبی نور پالس شدید و فرکانس های رادیویی را ترکیب می‌کنند. این فرآبند لایه بیرونی و عمیق تر پوست را گرم می‌کند تا تولید کلاژن را راحت تر نماید. این روش درمان اغلب به عنوان بوتاکس شناخته می‌شود. امروزه بوتاکس صورت یکی از بهترین روش های درمان افتادگی پوست است.

بیشتر بدانید: بهترین و سریعترین روش‎ درمان جوش زیر پوستی! همه حقایق مهم درمورد درمان جوش کیستیک را بدانید.

روش درمان جراحی کانتورینگ برای سفت کردن پوست

روش های جراحی برای از بین بردن شلی پوست وجود دارند که آنها به عنوان جراحی کانتورینگ بدن شناخته می شوند. کانتورینگ بدن را می توان، جراحی لیفت یا تاک نامید. این روش های جراحی شامل یک برش و برداشتن چربی و پوست اضافی هستند. این جراحی ها معمولا نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دوران نقاحت در خانه می‌باشند. مهم است در عمل جراحی کانتورینگ حتما نزد بهترین متخصص بروید.

بیشتر بدانید: 5 ماسک خانگی برای داشتن پوستی شفاف و براق را آموزش ببینید.

روش های درمان خانگی شل شدن و افتادگی پوست چیست؟

هزینه های عمل های جراحی برای درمان افتادگی پوست بسیار سرسام آور است وقتی جلسات طولانی و ادامه دار آن را می‌بینیم این رقم بسیار زیاد می‌شود، طوری که هر کس از عهده پرداخت آن بر نمی‌آید. در ادامه این مطلب روش‌های درمان خانگی شلی و افتادگی پوست را برایتان آموزش می‌دهیم.

روش های درمان خانگی شل شدن و افتادگی پوست
روش های درمان خانگی شل شدن و افتادگی پوست

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد جوش سرسیاه (Blackhead)، علت، پیشگیری، درمان.

رژیم غذایی سالم برای درمان افتادگی پوست

بخش عمده ای از سلامت جسمانی افراد به غذایی که می‌خورند بستگی دارد. به همین دلیل اگر به دنبال کم کردن وزن خود هستید، نباید به دنبال رژیم غذایی شدید باشید، زیرا این کار باعث شل شدن پوست بدن می شود.
توصیه می کنیم به دنبال یک رژیم غذایی متعادل باشید و همچنین از یک متخصص تغذیه برای رژیم خود کمک بگیرید. برای داشتن پوست سالم و حفظ عضلات خود از پروتئین هایی مانند گوشت بدون چربی، حبوبات و تخم مرغ نیز بهره بگیرید.

بیشتر بدانید: روغن ماکادمیا (Macadamia oil) و تمام خواص، فواید، عوارض آن برای بدن، پوست و صورت را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *