تزریق ژل لب (Lip gel injection)، مراقبت، فواید، عوارض، هزینه، انواع روش تزریق ژل لب و فیلر لب

امروزه تزریق ژل لب (Lip gel injection) یکی از محبوبترین روشهای زیبایی صورت است. تزریق لب یا فیلر لب؛ برای کلیه بزرگسالان در تمام سنین و بیمارانی که به دنبال اصلاح علائم پیری در صورت خود هستند، مناسب می‌باشد. پرکننده های لب باکیفیت و حرفه ای فقط مورد توجه افراد مشهور نیست! بسیاری از مردم، اعم از خانم ها و آقایان، در نهایت به این نوآوری آرایشی در صورت، روی آورده اند که البته لازم است تمام حقایق درمورد این عمل زیبای را بدانید و بعد تصمیم بگیرید.
آیا با روش ها و حقایق تزریق ژل لب آشنا هستید؟ آیا مزایا و معایب تزریق ژل به لب را میدانید؟ در مورد انواع روش تزریق فیلر یا ژل لب چه میدانید!؟ با مراقبتهای قبل و بعد از آن آشنایی دارید؟
در ادامه این بخش از سری مطالب آموزشی زیبایی و آرایشی مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir)، همه چیز درباره تزریق ژل لب، روشهای تزریق فیلر، نحوه تزریق ژل لب و هر آنچه که لازم است بدانید را به شما آموزش میدهیم تا راحت تر برای انجام این کار تصمیم بگیرید.

برای آشنایی با مهمترین نکات در آرایش و راز های مخفی آرایش، این سری از مطالب وقت مد را دنبال کنید.

تزریق ژل لب (Lip gel injection) چیست و به چه صورت است؟!

تزریق ژل لب یا فیلر لب (Lip gel injection)؛ به عنوان یک نوع پرکننده یا حجم دهنده پوست محسوب میشود. تزریق لب؛ در چندین نوع مختلف وجود دارد. همچنین بسته به دوام و ماندگاری؛ به دسته های موقت، دائمی و نیمه دائمی تقسیم می‌شود.

انجام تزریق ژل لب برای فرم دهی لب
هدف از تزریق ژل لب در اصل حجم دهی به لب است.

طول عمر تزریق ژل لب؛ به عواملی از جمله سن بیمار، متابولیسم، ژنتیک، تجربه جراح پلاستیک، انتخاب روش تزریق گرفته، نوع پرکننده پوست و غلظت ژل آن بستگی دارد. با این حال، عنصر اصلی تزریق فیلر لب؛ نقش بسیار مهمی در مورد دوام آن، ایفا میکند. در پایین انواع روشهای تزریق فیلر یا ژل لب را معرفی می کنیم.

درمورد سلامت و آرایش صورت بیشتر بدانید: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب.

انواع روش تزریق فیلر یا ژل لب چگونه است!؟

همانطور که در مطالب قبلی توضیح دادیم، تزریق فیلر مانند خط لب دائم یا تاتو لب، یکی از انواع روش زیبایی لب و صورت است. فیلرها یا ژل های مخصوص لب؛ برای بزرگ کردن لب بر اساس جزء اصلی ساخت آنها؛ به دسته های زیر تقسیم میشوند:

  • هیالورونیک اسید: محبوبترین نوع پر کننده و ژل لب می‌باشد. هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)، نتایج موقتی ارائه میدهد و عوارض مضری ندارد.
  • کلاژن: ژل یا فیلر لب کلاژن (collagen)، یکی از انواع روش تزریق یا رژ لب است که نتایج موقتی دارد. همچنین بیخطر است اما در مقایسه با پرکننده های لب هیالورونیک اسید، ماندگاری کمتری دارد.
  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم: تزریق هیدوکسی آپاتیت کلسیم (Calcium hydroxyapatite)، ماندگاری لب تا 18 ماه دارد. اما از آنجایی که با بافت ضخیم مشخص میشود، فقط برای افرادی که به دنبال لبهای خیلی بزرگ و پهن هستند، این نوع از تزریق فیلر یا ژل لب مناسب است.
  • (Poly-L-Lactic Acid) PLLA: روش PILA در تزریق فیلر لب؛ دارای ماندگاری دو سال است و به عنوان تزریق فیلر نیمه دائمی محسوب می‌شود. اما این نوع فیلر به ندرت به لبها تزریق میگردد.
  • اتولوگ: اتولوگ؛ نوعی از انواع روش تزریق ژل لب است که از بافت چربی برداشته شده از خود فرد، برای بهبود ظاهر لبها، استفاده می‌کند.
  • پی آر پی: پلاسمای غنی از پلاکت که به دلیل خواص درمانی چشمگیرش شناخته شده است؛ یکی از انواع روش تزریق ژل لب است. این روش از خون خود بیمار استخراج میگردد و سپس از طریق تزریق در ناحیه درمان مانند لب اعمال میشود تا نتایج جوانسازی آرایشی با ظاهری طبیعی ارائه شود.

درباره زیبایی و آرایش لب بیشتر بدانید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

نحوه تزریق ژل لب به منظور حجیم کردن آن چگونه است!؟

  • قبل از تزریق ژل یا فیلر لب، متخصص پوست به مدت 1 تا 2 دقیقه، لبها را به آرامی ماساژ میدهد تا گردش خون در این ناحیه از صورت تحریک شود.
  • هر جلسه تزریق فیلر لب؛ تقریباً 15 الی 30 دقیقه طول میکشد. در طی آن، پزشک متخصص، یک پرکننده لب خالص را روی چندین نقطه مختلف بر روی لبها اعمال میکند.
نحوه ی تزریق ژل لب برای حجیم کردن لب
تزریق ژل لب بدون درد است و از طریق سوزن یکبار مصرف کوچک انجام می‌شود.
  • معمولاً این فرآیند درد زیادی ندارد. زیرا با یک سوزن یکبار مصرف بسیار ظریف انجام میگیرد. همچنین، برخی از پرکننده ‌های پوستی (فیلر یا ژل) مانند “Revolax Deep”، حاوی مقدار کمی لیدوکائین هستند که به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی عمل کرده و هر گونه دردی را در حین تزریق از بین میبرد.
  • اما حتی اگر محصول انتخابی شما حاوی لیدوکائین نباشد، جراح زیبایی از شما میپرسد که آیا میخواهید از کرم بی‌حس‌کننده بر روی لبهای خود استفاده کنید. بنابراین حتی اگر تحمل درد بسیار پایینی داشته باشید، به راحتی میتوانید از مرحله تزریق لب عبور نمایید.

مطالعه بیشتر در زمینه زیبایی لب: تینت لب چیست؟ فواید، کاربرد و فرق تینت لب با برق لب و رژلب را بدانید!.

بهترین ژل لب برای تزریق لب یا فیلر لب کدام است؟

محبوبترین و قابل اعتمادترین محصول یا ژل برای تزریق لب؛ اسید هیالورونیک (HA) است. از آنجایی که این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد؛ معمولاً عوارضی ایجاد نمیکند و چندین ماه پس از تزریق یا فیلر لب، به طور کامل در بافت بدن حل میشود. این روش نیز مانند سابسیژن، پلکسر، بلفاروپلاستی، اتو صورت یا درما اف و .. در زیبایی صورت شما تاثیر زیادی دارد.

یکی از خواص ماده فیلر لب HA؛ آبرسانی به پوست است. بنابراین تزریق لب با اسید هیالورونیک، این قدرت را دارد که تعادل آب را در داخل لبها بهبود بخشد. این محصول از آنجایی که ماده ای زیست سازگار، قابل جذب و کاملا بی خطر است، بیشترین استفاده را در علم زیبایی، به عنوان فیلر پرکننده (حجم دهنده) دارد.

حجیم شدن لب بعد از تزریق لب
بهترین محصول یا ژل برای تزریق لب؛ اسید هیالورونیک (HA) است.

در مورد لب بیشتر بدانید: آموزش برجسته کردن لب با آرایش! با تکنیکهای ویژه برجسته کردن لب با میکاپ آشنا شوید.

علاوه بر این، به لطف اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) به عنوان یکی از انواع روش تزریق رژ لب، ساختار لب را میتوان بهبود بخشید.
به عنوان مثال این محصول میتواند کارهایی از جمله اصلاح عدم تقارن لبها، علامت گذاری روی کمان لب، کاهش لبخند لثه ای، جوان سازی ناحیه اطراف دهان یا پروفیل کردن لب را به خوبی انجام دهد.
ژل اسید هیالورونیک؛ وظیفه روان سازی مفاصل را بر عهده دارد و به طور طبیعی در پوست بدن نیز وجود دارد. تزریق لب بر پایه اسید هیالورونیک؛ به آب بدن متصل شده و در نتیجه به حجیم شدن تزریق فیلر لب، تأکید بیشتری میکند. این محصول معمولاً شش ماه عمر میکند.

در مورد زیبایی لب بخوانید: آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید!.

مدت زمان ورم لبها بعد از تزریق ژل یا فیلر چقدر است!؟

یکی از سوالات بسیار رایج کسانی که تزریق ژل یا فیلر لب را انجام میدهند، این است که تورم لبها؛ چقدر طول می‌کشد؟ پس از استفاده از هیالورونیک اسید (ماده پر کننده لب)؛ لبها ممکن است به مدت 24 تا 48 ساعت قرمز یا متورم به
نظر برسند.

در صورتیکه از اسید هیالورونیک با خاصیت مرطوب کنندگی در ناحیه لب استفاده می‌شود، مدت زمان تورم بیشتر است. زیرا این نوع محصولات دارای خاصیت اسفنجی (حفظ آب به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن) هستند.
اما زمانی که اسیدهای هیالورونیک با ویژگیهای دیگر استفاده می‌شود، التهاب لب رخ نمی‌دهد و یا کمتر است. به عنوان مثال بهنگام تزریق ژل به نواحی چانه و یا گونه التهاب اتفاق نمی‌افتد.

بنابراین، تنها ناحیه ای که تمایل به ایجاد التهاب بیشتر به هنگام تزریق ژل دارد، لب می‌باشد. اگرچه این ورم بعد از 48 ساعت معمولا رفع می‌شود. البته در برخی از موارد تورم ناشی از درمان، ممکن است چند روز بیشتر طول بکشد.

مطالعه علمی و مهمی که بهتر است بدانید: آموزش های بسیار مهم در مورد زیبایی، سلامت و محافظت از پوست.

نکات مهم قبل از تزریق ژل لب، که باید بدانید!

در اولین جلسه مشاوره با پزشک متخصص، فهرستی از باید‌ها و نباید‌ها را دریافت می‌کنید. به عنوان مثال، افرادی که می‌خواهند تحت عمل تزریق فیلر پوستی قرار بگیرند؛ باید از داروهای رقیق کننده ی خون، الکل، آسپرین یا ایبوپروفن و روغن ماهی برای چند روز و یا حتی چند هفته قبل از درمان اجتناب کنند تا خطر عوارض جانبی به حداقل برسد.

همچنین در طول فرآیند تزریق ژل به لب‌ها، نباید آرایش کرد و باید بدن خود را قبل و بعد از تزریق لب به درستی هیدراته نگه داشت.
در بیشتر موارد، هیچ آزمایش خاصی قبل از تزریق لازم نیست. با این حال، افرادی که به برخی از مواد تشکیل دهنده فیلر لب یا ژل حساسیت دارند و یا دارای عفونت و التهاب در اطراف محل‌ تزریق هستند، گزینه مناسبی برای این نوع عمل زیبایی نخواهند بود. برای آشنایی با فیلر صورت و عوارض و فواید آن، این مطلب را بخوانید.

به علاوه، زنان باردار یا شیرده و همینطور افرادی که دارای مشکلاتی مانند لخته شدن خون، دیابت یا لوپوس هستند، انجام تزریق لب به آنها توصیه نمیشود.

مطالعه بیشتر: همه آموزش های مهم درمورد زیبایی، سلامت و آرایش مو.

بعد از تزریق ژل لب به چه مراقبت های نیاز دارید؟!

برای کمتر شدن عوارض جانبی و یا جلوگیری از عوارض پس از تزریق ژل لب، باید از موارد زیر اجتناب کرد:

  • آرایش
  • بوسه زدن
  • قرار گرفتن در دمای بالا
  • الکل، از جمله موادی است که بعد از تزریق رژ لب باید از آن پرهیز کرد.
  • داروهای ضد درد
  • روغن ماهی
  • داروهای ضد انعقاد
  • ویتامین E
  • برای چند روز آفتاب، دوش آب گرم و سونا نگیرید.

مطالعه بیشتر: ۱۵ مورد از جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ (Makeup) در دنیا.

فواید تزریق فیلر لب با استفاده از اسیدهیالورونیک

  • بهبود آبرسانی لب :
    نکته مهمی که بسیاری از افراد نمیدانند این است که تزریق ژل اسیدهیالورونیک، برای مرطوب کردن لبها و نه تنها افزایش حجم آنها مفید است. بنابراین این روش برای کسانی که از کم آبی یا ترک خوردن لب‌ها (بخصوص در ماههای سرد سال) رنج میبرند، توصیه میشود.
  • تزریق بدون درد : به لطف تاثیر بیهوشی این محصول، تزریق اسید هیالورونیک دردی ندارد.
  • روند سریع درمان :
    بر خلاف سایر روشهای زیبایی و تزریق لب، استفاده از اسید هیالورونیک سریع است. به همین دلیل تزریق اسید هیالورونیک، یکی از روشهای پر طرفدار در بین خانمها میباشد. زیرا در مدت 15 دقیقه و فقط با یک یا دو بار در سال، میتوان به نتایج عالی و دلخواه دست یافت.
  • دستیابی به ظاهر طبیعی؛ از جمله فواید تزریق فیلر لب با استفاده از اسیدهیالورونیک است:
    از آنجایی که اسید هیالورونیک هیچ عارضه جانبی خاصی ایجاد نمیکند، ظاهر لبها کاملا برجسته و طبیعی خواهد شد و همیشه در هماهنگی کامل با بقیه صورت است. اگرچه در برخی موارد کبودی، عدم تقارن و التهاب در لبها ظاهر میشود، اما جای نگرانی نیست. چرا که این مورد به نوع اسید مورد استفاده، عمق، سطح نفوذ و تجربه پزشک بستگی دارد.
  • دوام و ماندگاری بالا : اثرات تزریق با اسید هیالورونیک میتواند بین شش ماه تا یک سال باقی بماند که یک مزیت بسیار مهم است.

در مورد زیبایی لب بخوانید: اسکراب لب چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن!.

عوارض تزریق ژل لب

اگرچه پرکننده ها و حجم دهنده های لب، شامل یک روش غیر جراحی (به روش تزریق ژل یا فیلر) هستند، اما آنها می‌توانند باعث کبودی جزئی، تورم، حساسیت و قرمزی در اطراف و محل تزریق شوند. با این حال، این عوارض جانبی موقتی هستند و در حالت عادی باید ظرف چند ساعت تا چند روز از بین بروند.
اگر این اتفاق افتاد، حتماً با متخصص زیبایی خود تماس بگیرید تا هرگونه مراقبت فوری و تخصصی را انجام دهد.

تزریق ژل لب و عوارض آن
عوارض جانبی تزریق ژل لب شامل، لب های ناهمگون، مشکل در حرکت لب یا خونریزی است.

در بیشتر مواقع، همه چیز به طور شگفت انگیزی پیش میرود و افراد بلافاصله پس از انجام تزریق ژل آماده برگشت به زندگی روزمره خود هستند. بعد از تزریق ژل یا فیلر لب، طبیعی است که، بیمار از چند روز تا یک هفته مقداری کبودی و تورم را تجربه کند.

عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل میتواند شامل لبهای ناهمگون، مشکل در حرکت لبها و یا خونریزی باشد. شایعترین عوارض جانبی در فیلر لب؛ تورم، خارش در محل تزریق و قرمزی است.

همچنین، برخی از افراد ممکن است به لیدوکائین (بی حس کننده موضعی مورد استفاده در این روش) حساسیت نشان دهند. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به تبخال فعال، اسکار لب، اختلالات لخته شدن خون، دیابت یا لوپوس باید از تزریق ژل لب امتناع کنند.

مطالعه بیشتر درباره زیبای صورت: اتو صورت یا درما اف چیست؟ فواید، مضرات و آموزش استفاده از اتوی صورت که بهتر است بدانید!.

مدت زمان ماندگاری تزریق فیلر لب، تزریق ژل به لب ها چقدر ماندگاری دارد؟

به طور کلی، برای دستیابی به اثر مطلوب بر روی لب ها، بیش از یک بار تزریق اسید هیالورونیک در سال لازم نیست. جلسه اول ممکن است 6 تا 8 ماه دوام داشته باشد، اما پس از آن و پس از جلسات بعدی ماندگاری تزریق لب طولانی تر خواهد بود.

اگر می‌خواهید از طریق اسید هیالورونیک تزریق لب را انجام دهید، تنها یک یا حداکثر دو جلسه در سال کافیست تا لبهای شما همیشه جذاب و طبیعی به نظر برسند. نا گفته نماند که این روش از آنجایی که ماده ای قابل جذب است، دائمی نیست.

اثر حجیم نمودن لبها به وسیله اسید هیالورونیک؛ بر روی لبها موقتی است. بدون شک این روش بهترین گزینه (از نظر طبیعی بودن و دوام و ماندگاری زیاد) برای برجسته تر کردن لب است که یک کلینیک طب زیبایی میتواند به شما ارائه دهد.

بهتر است در این رابطه مطالب علمی روتین مراقبت از پوست در شب و انواع مراقبت های مورد نیاز پوست در روز را مشاهده کنید.

اگر نتایج تزریق لب را دوست نداشتیم چه کنیم؟ آیا از بعد از تزریق رژ لب میتوان آن را تغیر داد؟!

درصورتیکه از تاثیرات تزریق ژل و ظاهر جدید لب خود راضی نیستید و یا از آن خسته شدید، نگران نباشید! چرا که این مسئله را می‌توان به راحتی و با یک قرار ملاقات و پیگیری سریع از طریق پزشک متخصص خود برطرف کرد.

اگر از حجیم کننده های لب اسید هیالورونیک و یا سایر محصولات موقتی و زیست تخریب پذیر، برای تزریق استفاده کرده اید؛ صبر کنید تا اثرات آنها از بین برود. چنانچه میخواهید فوراً به ظاهر قبلی خود بازگردید، پزشک، ژل مخصوصی را به لبهای شما تزریق میکند که فیلر یا ژل صورت را حتی اگر نیمه دائمی یا دائمی باشد، تجزیه میکند.

اگر در هر مرحله ای از نتیجه ی تزریق لب خود راضی نبودید، نگران نباشید. زیرا همه حجم دهنده یا ژل ها را میتوان با یک آنزیم مخصوص حل کرد و آن را تغیر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *