بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید

سوال بسیاری از کاربران رسانه وقت مد، راهنمایی در مورد بهترین و سریعترین راه از بین بردن لک صورت است. لک صورت اصطلاحی است که به هر گونه علامت یا رنگ اضافه ای روی پوست اشاره میکند. انواع مختلفی از لک پوستی وجود دارد. اکثر لک ها بی ضرر هستند، اما برخی از افراد ممکن است به دلایل زیبایی بخواهند آنها را درمان کنند. آیا با سریعترین راه های از بین بردن لک صورت آشنا هستید؟ بسیاری از زنان به دلیل این عیوب روی پوست، اعتماد به نفس خود را از دست میدهند. با این حال، درمان ها و روشهای پزشکی و خانگی زیادی برای کنترل لک پوستی وجود دارد که به صورت کامل آموزش خواهیم داد.
لکه های خاص صورت ممکن است، نشان دهنده یک بیماری زمینه ای مانند سرطان پوست باشند که نیاز به درمان فوری پزشکی دارند. در ادامه این بخش از سری مطالب آموزش زیبایی و مراقبت از پوست مجله وقت مد (Vaghtemod.ir)، بهترین و سریعترین روشهای از بین بردن لک صورت را به شما ارائه میدهیم.

انواع روش از بین بردن لک صورت در خانه

مردم بر اساس علم باستانی از داروهای خانگی زیادی برای از بین بردن لکه های صورت استفاده می‌کنند. اگرچه این موارد از نظر علمی ثابت نشده اند، اما نتایج موثری به همراه خود دارند. به همین دلیل در اینجا، چند راهکار خانگی برای درمان لک صورت را در خانه به شما معرفی می کنیم تا با کمک آنها، لکه های صورت خود را از بین ببرید.

تصویری از لک های عمیق بر روی پوست صورت
بهترین روش از بین بردن لک صورت

در زمینه پوست بیشتر بدانید: عوامل پیری زودرس پوست را بشناسید! درمان، پیشگیری، نشانه های پیری زودرس پوست.

استفاده از فندق برای درمان لک صورت در خانه

فندق؛ گیاه بومی ایالات متحده آمریکا به عنوان یک روشی سریع برای خلاص شدن از شر لک صورت است. فندق به عنوان یک قابض طبیعی با خشک کردن روغن‌های موجود در جوش آکنه عمل می‌کند. همچنین، فندق برای تقویت پوست، کاهش چربی پوست سر و شرایط پوستی، مبارزه با آکنه و مرطوب کننده عمل می‌کند.
استفاده از فندق برای درمان لک صورت در خانه و همچنین برای درمان سوختگی، زخم و بریدگی پوست نیز کاربرد دارد.

بیشتر بدانید: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

روش استفاده از فندق برای درمان لک صورت در خانه

یک قطره روغن فندق را با استفاده از یک تکه پنبه به طور یکنواخت روی پوست صورت خود بمالید تا لکه ها را روشن کرده و رنگ پوست یکدست شود.

مطالعه بیشتر در مورد پوست: بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست! با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید.

آبلیمو؛ در درمان لک صورت در خانه موثر است

آبلیمو؛ یک عامل سفید کننده طبیعی صورت است که جای زخم ها و لک ها را روشن می‌کند. آسیب خورشید اغلب منجر به ایجاد رنگدانه و لکه پوستی می‌شود. آبلیموی غنی از ویتامین C؛ شما را از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می‌کند و خواص ضد عفونی کننده آن از باکتری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

آموزش تصویری روش استفاده از آبلیمو برای درمان لک صورت
آبلیمو، سریعترین روشن از بین بردن لک صورت

مطالعه بیشتر: مهمترین روتین مراقبت از پوست در شب را آموزش ببینید.

نکته مهم در استفاده از آبلیمو برای از بین بردن لک صورت

فراموش نکنید که آبلیمو را با آب رقیق کنید، زیرا اگر همانطور که هست استفاده کنید، می‌تواند برای پوست شما مضر باشد.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای درمان لک صورت

ژل آلوئه‌ورا؛ که از زمان‌های بسیار قدیم در خانواده های هندی استفاده می‌شود، می‌تواند برای از بین بردن مشکلات پوستی از جمله لک صورت، استفاده شود. ژل آلوئه ورا، عمدتاً برای تغذیه و آبرسانی به پوست استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای روشن کردن لک‌های پوستی نیز استفاده کرد زیرا در جهت کنترل تولید بیش از حد ملانین که هنگام ظاهر شدن آکنه اتفاق می‌افتد، عمل می‌کند.

در مورد پوست بیشتر بدانید: روتین مراقبت از پوست در روز! با مهمترین موارد روتین مراقبت از پوست در طول روز، آشنا شوید.

آموزش استفاده از ژل آلوئه ورا برای از بین بردن لک صورت

ژل آلوئه ورا تازه را استخراج کرده و دوبار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا لک صورت را از بین ببرد. ژل را روی آرنج‌ها و زانوهای تیره خود بمالید تا رنگدانه ها کاهش یابد.

مطالعه بیشتر : پارابن (Paraben) چیست؟ دشمن سلامت یا بی خطر!؟ همه چیز درمورد مضرات و عوارض پارابن برای پوست.

سرکه سیب، از جمله درمان های خانگی از بین برنده لک صورت

سرکه سیب که سرشار از خواص ضد باکتریایی می‌باشد؛ برای کنترل آکنه به طور موثر عمل می‌کند و حتی می‌تواند جای جوش یا همان لکه های صورتی را کمرنگ کند. سرکه سیب ماهیت ضد قارچی دارد، باکتری‌ها را کنترل و به عاری از چربی پوست کمک می‌کند. این معجون را میتوان مستقیماً در ناحیه آسیب دیده و یا روی لک صورت، استفاده کرد تا رنگدانه های لکه دار را کاهش دهد.

روش استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن لک صورت در خانه
سرکه سیب؛ برای درمان جای جوش و لک صورت موثر است.

نکته در مورد استفاده از سرکه سیب؛ برای از بین بردن لک صورت: به غیر از استفاده از سرکه سیب روی صورت خود، حتی می‌توانید مقداری رقیق از آن را برای تقویت سلامت بدن بنوشید.

مطالعه بیشتر: انواع روغن مو، با ویژگی روغنهای تقویت کننده مو آشنا شوید.

کره کاکائو؛ از بین برند لک صورت

کره کاکائو؛ علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده معطر می‌باشد، به روشن شدن تدریجی لک‌های تیره پوست و صورت نیز کمک می‌کند. همچنین، کره کاکائو فرمول کرمی پوست را هیدراته کرده و باعث مرطوب شدن، ترمیم پوست و در نتیجه روشن شدن آن می‌شود.

نکته در مورد کره کاکائو: کره کاکائو را به لب‌های خود هم بزنید تا نرم و لطیف بماند.

بیشتر بدانید: با انواع مدل لب آشنا شوید، روش های زیباتر کردن فرم لب.

عسل؛ درمان کننده موثر لک صورت

نه تنها از عسل؛ برای درخشان کردن پوست مات، بلکه برای سفید کردن صورت و کاهش لکه های کدر صورت نیز استفاده می‌شود. به علاوه، عسل؛ ماهیت ضد باکتریایی دارد و از باکتری‌های مولد آکنه جلوگیری می‌کند و در عین حال رطوبت پوست را مسدود می‌کند.

استفاده از عسل برای از بین بردن لک صورت
از عسل برای کاهش لک‌های کدر صورت استفاده می‌شود.

علاوه بر این از عسل می‌توان در تعدادی از ماسک‌های صورت برای درخشندگی پوست استفاده کرد. افزودن اسپری لیمو به عسل برای پوست خسته و کدر معجزه می‌کند و در عین حال لکه ها و رنگدانه ها را کاهش می‌دهد.

نکته: برای تاثیر بیشتر به جای عسل فرآوری شده از عسل خام برای از بین لک های صورت استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: خواص شگفت انگیز روغن آرگان (Argan oil)! کاربرد روغن آرگان برای پوست، مو و ناخن.

رابطه جوش شیرین و درمان لک صورت

در حالی‌ که استفاده از جوش شیرین به طور مستقیم روی پوست توصیه نمی‌شود، اما مخلوط کردن آن با آب و مالیدن آن بر روی لک ها به کاهش لکه های پوست صورت کمک می‌کند. جوش شیرین، دارای خواص سفید کنندگی است که به طور فعال باعث کاهش رنگدانه ها می‎شود.

جوش شیرین علاوه بر مقابله با رنگدانه ها با آکنه، جوش‌های سر سیاه نیز مبارزه می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. برای آشنایی بیشتر، مطلب همه چیز در مورد جوش سرسیاه (Blackhead)، علت، پیشگیری، درمان را در مجله وقت مد مشاهده بفرمایید.

نکته: از خمیر جوش شیرین، آبلیمو و آب روی ناحیه زیر بغل خود استفاده کنید تا آن نواحی را روشن کند.

بیشتر بدانید: ماسک‎ خانگی برای درمان جوش سرسیاه! با بهترین ماسک‎ خانگی برای جوش سرسیاه آشنا شوید.

تاثیر سفیده تخم مرغ برای از بین بردن لک پوست صورت

سفیده تخم مرغ؛ منبعی غنی از پروتئین و اسیدهای آمینه است و در عین حال از تشکیل باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. سفیده تخم مرغ، روغن اضافی پوست را جذب و جوش‌ها را خشک کرده و باعث کاهش رنگدانه های صورت می‌شود. سفیده تخم مرغ زده شده، رنگ پوست را یکدست و پوست را محکم می‌کند.

نکته: از زرده تخم مرغ به عنوان ماسک مو نیز استفاده نمایید تا رشد مو را تحریک کرده و موهایتان را درخشان کنید.

استفاده از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک برای از بین بردن لک صورت
سفیده تخم مرغ بهترین روش درمان لک صورت

مطالعه بیشتر: خواص روغن آرگان برای پوست! با مهمترین ویژگی های روغن آرگان بر روی پوست آشنا شوید.

سیب زمینی؛ کاهش دهنده لک پوست صورت

سیب زمینی؛ به عنوان یک عامل سفید کننده و سرشار از نشاسته، رنگ و لکه های صورت و پوست را کاهش می‌دهد. این ریشه حاوی آنزیمی به نام کاتکولاز است که رشد سالم پوست را نیز تسریع می‌کند.

نکته: از آب سیب زمینی مستقیماً روی لک استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: همه چیز درمورد پوست خشک! با عوامل، ویژگی ها، علائم، روش های پیشگیری و درمان خشکی پوست آشنا شوید.

روغن درخت چای؛ درمان کننده لک بینی، جوش و آکنه

در سال‌های اخیر، استفاده از روغن درخت چای برای درمان لکه بینی، بسیار رایج شده است. این روغن با طبیعت ضد باکتری و ضد التهاب از درختی به همین نام، برای درمان آکنه و کاهش رنگدانه ها به طور گسترده ای استفاده می‌شود و همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر: با ویژگی های پوست چرب آشنا شوید، علت چرب شدن پوست چیست؟.

بهترین روش‌‌ درمان لک صورت چیست؟!

  • رژیم غذایی سالم یکی از بهترین روش‌‌ از بین بردن لک صورت است: خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C و E ممکن است به حفظ سلامت پوست شما کمک کند. این دانش عمومی است که تغذیه سالم نشان دهنده پوست سالم می‌باشد. رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی، آووکادو، نخود، عسل، فلفل، انواع توت‌ها و گردو از درون به سلامت پوست کمک می‌کند و منجر به کاهش لکه های تیره صورت می‌شود.
  • سبک زندگی سالم: سالم غذا بخورید، روزانه ورزش کنید، از نوشیدن بیش از حد الکل یا سیگار کشیدن خودداری و از پوست خود مراقبت کنید.
  • خواب کافی داشته باشید تا لک های صورتتان از بین برود!.
  • زندگی بدون استرس داشته باشید!.
  • یک روال مراقبت از پوست را دنبال نمایید!.
  • برای دفع سموم پوست صورت و از بین رفتن لک صورت؛ ورزش کنید.

بیشتر بدانید: انواع رنگ پوست چیست؟ چه چیزی رنگ پوست ما را تعیین می کند!؟.

بهترین روش‌های پزشکی از بین بردن لک صورت

  • اسید سالیسیلیک: محصولات حاوی اسید سالیسیلیک، می‌تواند به باز کردن منافذ پوست کمک می‎کند و در نتیجه در بهبود و از بین رفتن لک صورت موثر است.
  • کرم هیدروکورتیزون؛ از جمله بهترین روش‌های پزشکی از بین بردن لک صورت: کرم‎های موضعی می‌توانند واکنش‎های آلرژیک و تحریکات پوستی را کاهش دهند. همچنین، آنها ممکن است برای کاهش موهای رشد کرده مفید باشند.
  • کرم ضدآفتاب؛ یکی از درمان های پزشکی برای از بین بردن لک صورت است: کرم‌های ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می‎کند.
  • میکرودرم ابریژن
  • لیزر درمانی
  • لایه برداری شیمیایی
  • سرما درمانی
  • کرم‌های تجویزی حاوی هیدروکینون به روشن شدن لکه های پیری، جوش، آکنه و ملاسما و همینطور کند کردن تولید ملانین پوست، کمک می‌کنند.
  • عادات بهداشتی سالم؛ از جمله بهترین روش‌های پزشکی از بین بردن لک صورت: پاکسازی منظم صورت، بدن و مو به از بین بردن چربی اضافی، آلودگی و باکتری‌های روی پوست کمک می‌کند. با پاکسازی بیش از حد صورت، می‌توانید پوست خود را بیشتر تحریک می‌کنید.
شناسایی بهترین روش های پزشکی برای از بین بردن و درمان لک صورت
سریعترین روش های پزشکی برای درمان لک صورت

درباره سلامت و آرایش صورت بیشتر بدانید: سبوم پوست و مو (Sebum) چیست؟ درمان، کنترل و محافظت از چربی طبیعی پوست و مو.

روتین مراقبت از پوست برای پیشگیری از لک صورت

بنا به گفته Medicalnewstoday، پیروی از یک روال مراقبت از پوست نه تنها لکه های صورت را از بین می‌برد، بلکه باعث داشتن پوستی سالم نیز می‌شود. مهم نیست که چند مرحله از روتین مراقبت از پوست برای پیشگیری از لک صورت را می‌خواهید در برنامه روزانه خود قرار دهید، اما به طور کلی اصول زیر را فراموش نکنید.

پاکسازی پوست؛ از جمله روتین مراقبت پوست برای پیشگیری از لک صورت است

پاکسازی پوست؛ اولین و مهمترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. پاکسازی به خلاص شدن از شر گرد و غبار، کثیفی، چربی اضافی و باقی مانده آرایش از روی پوست ما کمک می‌کند. همچنین، این عمل پوست شما را برای استفاده از مراقبت‎های بعدی پوست آماده خواهد کرد.

پاکسازی پوست صورت برای پیشگیری از لک صورت
مهمترین روتین مراقبت از صورت، پاکسازی پوست است.

یک پاک کننده ایده آل باید به جای پاکسازی بیش از حد، ملایم و عمیق باشد. پاکسازی باید صورت را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی و به هم زدن تعادل pH پوست، تمیز به نظر برساند.

مطالعه بیشتر در مجله آرایشی و زیبایی وقت مد(https://vaghtemod.ir/): آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک در مجله وقت مد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *