بهترین روش های سفت کردن پوست! جدیدترین متد برای سفت کردن پوست های افتاده

سفت شدن پوست، یکی از دغدغه کسانی است که از افتادگی پوست خود رنج می‌بند. کسانی که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، با استفاده از بهترین روش های سفت کردن پوست، سعی در زیباتر کردن پوست بدن خود دارند. اما کدام یک از روش های در سفت کردن انواع پوست تاثیر دارد؟
آیا با انواع جدیدترین روش های سفت کردن پوست های افتاده آشنا هستید؟ عوارض و فواید آنها را می‌دانید؟
در این قسمت از سری مطالب علمی و آموزشی سلامت، زیبایی و مراقت از پوست در مجله وقت مد، بهترین و جدیدترین انواع روش برای سفت کردن پوست های معمولی و افتاده را آموزش خواهیم داد. همچنین شما را با عوارض و فواید این روش های زیبایی در پوست، آشنا خواهیم کرد.

چرا پوست صورت و بدن دچار شلی و افتادگی می‌شوند؟

به گزارش mindbodygreen، مهمترین عامل افتادگی و شلی پوست صورت و بدن، پیری است. با بالا رفتن سن شما، پوست شروع به افتادگی و کاهش کلاژن خواهد کرد. در مطلب دلایل افتادگی پوست چیست در مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، در این باره به صورت علمی و مفصل توضیح داده ایم.

دلایل شلی و افتادگی پوست
بهترین روش های سفت کردن پوست را در مجله وفت مد بخوانید.

عواملی دیگر که باعث افتادگی و شلی پوست خواهند شد، شامل این موارد هستند:

  • رژیم غذایی نامناسب
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
  • کم خوابی
  • سیگار کشیدن و استرس میتواند در پیری و افتادگی پوست شما موثر باشد. (برای آشنایی با عوامل پیری زودرس پوست، این مطلب را بخوانید.)
  • افزایش سن

درباره پوست بخوانید: اگزما پوستی چیست؟ انواع اگزما، نشانه ها، علت، پیشگیری و درمان اگزمای پوست.

انواع روش سفت کردن پوست

متد ها و عمل های زیادی برای سفت کردن پوست وجود دارد که هر کدام با عوارض و مشکلات خاص خود همراه هستند. همانطور که در این سری از مطالب زیبایی و آرایش مجله وقت مد(https://vaghtemod.ir/)، توضیح داده ایم، بهتر است ابتدا با انواع روش سفت کردن پوست و فواید و عوارض آن آشنا شده و سپس اقدام به تصمیم گیری نمایید.

افزایش کلاژن بدن، میتواند به سفت شدن پوست کمک کند

بنا بر گزارش mindbodygreen، کلاژن، به پوست شما ظاهری سفت و کشیده می‌دهد. با افزایش سن، این ماده طبیعی در بدن ما کاهش پیدا می‌کند. اما شما میتوانید با مصرف مکمل های کلاژن، به بدن خود کمک کنید. اما باید از مکمل های باکیفیت و اصلی استفاده کنید.

برای جبران کلاژن از دست رفته پوست، میتوان از کرم های حاوی کلاژن استفاده کرد. کرم کلاژن، میتواند یکی از روش های تاثیر گذار در تامین کلاژن پوست و در نتیجه زیباتر شدن پوست شود.

هشدار: مراقب مکمل های کلاژن تقلبی در فروشگاه های نامعتبر باشید.

کلاژن که در مطالب قبلی مجله وقت مد درباره آن توضیح دادیم، به پوست شما ظاهری سفت و کشیده می‌دهد
کلاژن که در مطالب قبلی مجله وقت مد درباره آن توضیح دادیم، به پوست شما ظاهری سفت و کشیده می‌دهد.

درباره پوست بخوانید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

از ویتامین C برای سفت شدن پوست استفاده کنید

به گزارش wikihow، استفاده از ویتامین C، میتواند به سفت شدن و روشن شدن پوست شما کمک کند. برای این کار از سرم های ویتامین C یا رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. استفاده از سرم های حاوی ویتامین C، برای انواع جنس پوست، مناسب و بی خطر است.

استفاده از کرم و یا سرم حاوی اسید گلیکولیک برای سفت کردن پوست

کرو و یا سرم های حاوی اسید گلیکولیک، باعث ریزش سطح پوست می‌شوند. توجه داشته باشید که استفاده از کرم های حاوی گلیکولیک یا اسید لاکتیک می‌تواند حساسیت پوست شما را به UV افزایش دهد. در صورت مشاهده حساسیت دربرابر نور خورشید، استفاده از این کرم ها را متوقف کنید. سرم و یا کرم مورد استفاده نباید بیشتر از 10 درصد اسید گلیکولیک داشته باشد.

استفاده از دستگاه میکروجریان برای سفت شدن پوست

به گزارش byrdie، دستگاه های میکروجریان (Microcurrent)، میتواند با ایجاد توان ماهیچه ای صورت، باعث سفت شدن موقت پوست شود. البته باید در نظر داشته باشید که تاثیر سفت کنندگی دستگاه میکروجریان، موقت بوده و دائمی نیست.
این دستگاه ها الکتریسیته کم ولتاژ را به پوست هدایت می‌کنند که در نتیجه تولید انرژی طبیعی ماهیچه ها را تقلید می‌کند.

استفاده از رتینول، یکی از روش های سفت کردن پوست است

یکی از روش های سفت کردن پوست، استفاده از رتینول (retinol) است. این ماده به گیرنده های رتینوئید سلول های پوست متصل شده و ژن های را فعال می‌کند که به تولید کلاژن پوست را تنظیم می‌کنند. طبق یک تحقیق علمی انجام شده، درمان با رتینول، باعث تحریک تولید کلاژن شده و همچون روشهای مثله فیلر صورت، هایفوتراپی باعث زیبایی پوست می‌شود.

یکی از روش های سفت کردن پوست، استفاده از رتینول (retinol) است
یکی از روش های سفت کردن پوست، استفاده از رتینول (retinol) است

بهتر است بدانید که از رتینول بدون نسخه پزشک هم می‌توانید استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم، با پزشک متخصص معتبری در این زمینه مشورت کرده و پس از آن، از رتینول برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید.

مطالعه بیشتر درباره زیبایی پوست: انواع جوش صورت و بدن، علت، تشخیص و درمان آن را بشناسید!.

خوابیدن، یکی از ساده ترین روش ها برای سفت کردن پوست است

داشتن خواب کافی میتواند به بازسازی و احیای بدن شما کمک زیادی کند. داشتن خواب کافی و نرمال، در زیبایی و سلامت پوست شما هم تاثیر گذار است چرا که در این حالت، هورمون های بدن شما به صورت نرمال ترشح خواهد شد. یکی از ساده ترین روش های برای سفت کردن پوست، داشتن خواب کافی و بدون استرس است.

مطالعه بیشتر: سیاهی زیر چشم چرا به وجود می‌آید!؟ 12 راه درمان سیاهی زیر چشم.

برای سفت شدن پوست، گردش خون را در پوست خود افزایش دهید

سعی کنید به صورت روزانه تا 5 دقیقه، پوست خود را ماساژ دهید. این روش میتواند در ایجاد گردش خون بیشتر در سطح پوست شما موثر باشد. گردش خون بیشتر باعث تغذیه بیشتر سلول های پوستی آن نقطه از بدن شده و در نتیجه فرآیند سوخت رسانی و تولید سلول های جدید در آن ناحیه افزایش پیدا می‌کند.

درباره زیبایی پوست بدانید: سابسیژن (subcision) چیست؟ جالب ترین کاربرد ها، مزایا، عوارض را بدانید!.

استفاده از انواع کرم و لوسیون های سفت کننده پوست

یکی از انواع روش برای سفت کردن پوست، استفاده از کرم ها و لوسیون ها است. کرم های خاصی برای این کار تولید شده اند که ادعای سفت کردن پوست را دارند. اما بنا بر گزارش aad، حقیقت در این است تاثیر استفاده از این کرم ها محدود و ناچیز است. برخلاقت ادعای آنها، تاثیر این کرم ها و لوسیون ها در سفت کردن پوست، بسیار کم است.
البته باید در نظر داشته باشید که وجود نمونه های تقلبی و غیر اورجینال در صنعت کرم های سفت کننده پوست، میتواند به شما آسیب وارد کند. استفاده از مواد اولیه نامرغوب در کرم های تقلب سفت کننده پوست، میتواند با عوارض زیادی برای پوستتان، همراه باشد.

یکی از انواع روش برای سفت کردن پوست، استفاده از کرم ها و لوسیون ها است
یکی از انواع روش برای سفت کردن پوست، استفاده از کرم ها و لوسیون ها است.

عملکرد اغلب لوسیون ها و کرم های سفت کننده پوست به این صورت است که پوست شما حجیم تر می‌کند. به همین دلیل ممکن است برای زمان موقت، چین و چروک شما کمتر دیده شده و پوست شما سفت تر به نظر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *