اکستنشن مژه یا کاشت مژه! فواید، مراقبت، عوارض کاشت مژه (eyelash extension)! حقایق باورنکردنی

کاشت یا اکستنشن مژه (eyelash extension)؛ برای افرادی در نظر گرفته شده که دارای کمبود مو در پلک خود هستند یا به دلایلی از بین رفته اند. در بسیاری از مواقع سعی میشود، این کمبود پلک از طریق لوازم آرایشی و با استفاده از ریمل یا مژه مصنوعی برطرف شود، اما در برخی از مواقع کافی نیست.
کاشت مژه؛ فقط یک راه حل زیبایی نیست!. گاهی اوقات در توانبخشی افرادی که دچار سوختگی یا آسیب های مشابه شده اند نیز ضرورت دارد. همچنین، اکستنشن مژه؛ برای کسانی که به دلیل یک بیماری خاص (مانند کچلی یا آلوپسی) یا شیمی درمانی، مژه های خود را از دست داده اند نیز گزینه ایده آلی است.
اگر می خواهید حقایق مهم درباره کاشت مژه و اطلاعاتی از جمله انواع اکستنشن مژه، آموزش انجام کاشت مژه، مزایا و معایب این نوع روش زیبایی را بدانید، در ادامه این سری از مطالب آموزشی آرایش و زیبایی از مجله وقت مد (https://vaghtemod.ir)، همراه ما باشید.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه؛ یک درمان توصیه شده برای افرادی است که پلک های خود را از دست داده اند. این مسئله، احتمالا به دلیل استرس یا صرفاً بیماری یا فرآیند تصادفی پیش آمده، موهای مژه نه تنها یک جنبه زیبایی شناختی است، بلکه قبل از هر چیز برای سلامتی انسان نیز لازم می باشد.
مژه ها؛ عملکرد خاصی را در بدن انجام میدهند. آنها برای جلوگیری از ریزش عرق، روی چشم ما عمل می کنند. بنابراین، اکستنشن مژه، راهی برای جلوگیری از تحریک و حفظ آنها در شرایط عالی است. با این حال، ممکن است ریزش مژه ها صرفاً به دلیل گذشت زمان و پیری ایجاد شود.

روش اکستنشن یا کاشت مژه کلاسیک
اکستنشن مژه چیست؟

علاوه بر این به طور خاص، افرادی که می‌خواهند مژه های بیشتر یا بلندتری داشته باشند از کاشت مژه بهره می‌گیرند. به طور کلی، کاشت مژه با استخراج فولیکول ها، از سایر قسمت های پوست سر، انجام می‌شود. تعداد موهای پیوند شده به این روش به طور معمول به صد عدد می‌رسد.

مطالعه بیشتر: آموزش ترفندهای آرایش پلک افتاده همراه با عکس.

فواید اکستنشن مژه که باید بدانید!

فایده اصلی کاشت مژه؛ نتیجه طولانی مدت آن می باشد. این روش زیبایی؛ باعث ایجاد اثرات ماندگار می‌شود و آن را بسیار کاربردی می‌کند. همچنین از نظر زیبایی شناسی نیز نتایج عالی ارائه می‌دهد. موهای استفاده شده در اکستنشن مژه؛ کاملا طبیعی هستند، به همین خاطر نتیجه باشکوه و فوق العاده است.

مدل اکستنشن مژه جدید
یکی از فواید کاشت مژه ماندگاری طولانی مدت آن است.

با کمک کاشت مژه، پلک ها ضخیم تر و پرتر به نظر می‌رسند که این کار، زیبایی چشم ها را افزایش می‌دهد. همچنین واضح است که این امر اثرات مثبتی بر سلامت چشم دارد. اگر کمبودی در کمیت یا کیفیت مژه ها وجود داشته باشد، این نوع کاشت می‌تواند آن را برطرف کند، به این ترتیب از چشم ها بیشتر محافظت می‌شود.

مطالعه بیشتر: چگونه بدون آرایش، چشمانی درشت و جذاب داشته باشیم؟ (آموزش ترفندهای ویژه برای داشتن چشم درشت تر بدون میکاپ).

خطرات احتمالی و عوارض اکستنشن مژه

کاشت مژه، مانند هر عمل زیبایی دیگر، خطراتی را نیز به همراه دارد اگرچه بیشتر آنها جدی نیستند. شایع ترین عوارض کاشت مژه؛ مقداری ناراحتی مانند خارش یا درد بعد از انجام آن است. مشکل این است که اگر فردی چشم های خود را زیاد بخراشد، خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، کارشناسان شستن کافی و دوره ای دست ها را توصیه می‌کنند.

قرمزی چشم از عوارض بعد از اکستنشن مژه
یکی از عوارض اکستنشن مژه، عفونت چشم است.

از دیگر عوارض اکستنشن مژه این است که در برخی موارد ممکن است پس از اکستنشن مژه؛ ورم یا خونریزی نیز وجود داشته باشد. همچنین پس از کاشت مژه، ممکن است برجستگی هایی در پلک بالایی ظاهر شود و خطر رشد مژه ها در چشم بسیار کم است.

از طرف دیگر، از آنجایی که برای کاشت مژه از موهای اصلی استفاده می‌شود، نیاز به نگهداری (فر کردن و کوتاه کردن ماهانه) دارد که این کار می‌تواند باعث تحریک چشم شود.

بیشتر بدانید: ترفندهای آرایش چشم درشت و برجسته! با تکنیک های خاص میکاپ چشم درشت آشنا هستید؟!.

اکستنشن مژه به چه کسانی توصیه می شود؟

بیشتر افراد که برای کاشت موی مژه به دنبال مشاوره پزشکی هستند، به دلایل زیبایی این کار را انجام می دهند. زیرا اگر مژه های شما بریزد، ضعیف باشد یا در اثر جراحت از بین رفته باشد، اکستنشن مژه؛ میتواند کمک کننده باشد.

شایع ترین دلایل ریزش مژه عبارتند از موارد زیر

  • حوادث، جراحات یا سوختگی
  • تغییرات هورمونی
  • آلوپسی یا کچلی ناشی از کشیدن مژه ها
  • کندن پلک ها و تاثیر گرما و حرارت بالا
  • درمان دارویی مانند شیمی درمانی
عکس مدل مژه بعد و قبل از اکستنشن یا کاشت مژه
دلایل ریزش مژه

بدون مژه، چشم ها فاقد بیان هستند و نه فقط چشم ها، کل صورت ناقص به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، کاشت مژه به مزایای غیرقابل انکار آن کمک میکند. موهای کاشته شده طبیعی هستند و برای همیشه باقی می‌مانند و طول آنها را می‌توان آزادانه تعیین کرد تا بتوان درخشش طبیعی را برای چشم ها ایجاد نمود.

درباره زیبایی چشم بدانید: خط چشم گرافیکی چیست؟ آموزش کشیدن خط چشم گرافیکی و شیکترین مدل های آن.

مراقبت های لازم بعد از کاشت مژه شامل چه مواردی است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، مراقبت از اکستنشن مژه، میتواند بسیار دشوار باشد. برای اطمینان از طول عمر کاشت مژه خود، بهتر است از روش های مراقبتی زیر استفاده کنید:

  • پس از کاشت مژه ها در هنگام شستن صورت به خصوص دور چشم، احتیاط کنید. هر حرکت مژه، میتواند باعث گره خوردن یا ریزش آنها شود.
  • از استفاده از پاک کننده های روغنی، آرایشی یا سایر محصولات صورت، خودداری کنید. چرا که روغن و چربی باعث از بین رفتن چسب مژه میشود.
  • پس از کاشت مژه؛ از ریمل مخصوصا ریمل ضد آب استفاده نکنید. برداشتن و شستن محصول از روی مژه ها باعث کشیده شدن آنها و ریزش زودرس آن ها میشود.
  • مژه ها را چند بار در روز با یک برس، شانه بزنید.
  • از ریختن آب مستقیم بر روی صورت خودداری کنید، زیرا فشار آب میتواند باعث شل شدن اکستنشن ها شود.
  • چشمان خود را با حوله مالش ندهید و طوری نخوابید که بالش روی چشم فشار بیاورد.
روش انجام کاشت مژه
نکات ضروری بعد از انجام کاشت مژه

درباره زیبایی و آرایش صورت بیشتر بدانید: آموزش انواع روش کاشت مژه و اکستنشن مژه! آموزش اکستنشن مژه.

دوران بهبودی و ماندگاری کاشت مژه چقدر است؟

بهبودی تورم و کبودی ناحیه پلک پس از اکستنشن مژه، چند روز و گاهی چند هفته طول می کشد. همچنین ممکن است در ناحیه ای که موها برداشته شده اند، ناراحتی وجود داشته باشد اما در عرض چند روز از بین می رود.
باید منتظر بمانید تا موهای کاشته شده شروع به رشد کنند. این فرآیند در یک دوره 4 تا 6 ماهه به اوج خود میرسد. لازم به ذکر است که موهای کاشته شده در دو هفته اول می‌ریزند، سپس تارهای موی جدید شروع به رشد میکنند.
برای ارزیابی نتیجه نهایی کاشت؛ بهتر است 12 ماه صبر کنید. حقیقت این است که پس از مداخله تنها چند روز طول میکشد تا فعالیت های عادی از سر گرفته شود. در هر صورت بهتر است، در هفته های اول پس از اکستنشن از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.

شیکترین مدل اکستنشن یا کاشت مژه
بهبودی تورم و کبودی ناحیه پلک چند روز و گاهی چند هفته طول می‌کشد.

مطالعه بیشتر: پروتئین تراپی مو چیست؟ مراحل انجام، فواید و عوارض آن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *