آموزش انواع روش و مدل رنگ مو! با بهترین سبک رنگ مو آشنا شوید

مدل رنگ کردن مو یکی از اصلی‌ترین تغییراتی است که میتوانید بر روی موهای خود اعمال کنید. زیرا یکی از جذاب‌ترین روشها برای تغییر سبک در دنیای مد و فشن، تغیر انواع روش و مدل رنگ مو است. انواع مدل رنگ مو (hair Color) جذاب هستند و احساسات شما را به خوبی به دیگران منتقل میکنند. چرا که موها بخش مهمی از شخصیت و ظاهر شخص را تشکیل میدهند.
باید بدانید که روشهای مختلفی برای رنگ کردن موهای شما وجود دارد و به همین دلیل انتخاب یک رنگ جذاب و زیبا کاری دشوار است. احتمالا برای هریک از شما پیش آمده که با دیدن یک رنگ مو در اینترنت، به آرایشگاه مراجعه کنید تا آن رنگ را بر روی موهای شما اعمال کند. آیا از نتیجه کار و تغییر رنگ موی خود راضی بوده اید؟
در صورتیکه شما انواع مدلها و سبک رنگ مو را بشناسید و سپس مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید و به آرایشگاهی مناسب مراجعه کنید، قطعا رنگ مویی زیبا خواهید داشت. بنابراین در این بخش از مجله آرایشی و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir) با ما همراه باشید تا با مدلهای رنگ مو و سبک های آن بیشتر آشنا شوید.

برای مشاهده جدیدترین و مهم ترین آموزش ها در زمینه زیبایی، آرایش و سلامت مو، این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید.

انواع سبک و مدل رنگ مو

در قسمت پایین در این مطلب، با انواع مدل و سبک رنگ مو آشنا میشوید و روش های آن را آموزش میبینید. قبل از انتخاب سبک مو بهتر است در مورد انواع فرم صورت، انواع فرم بدن، انواع استایل اطلاعات کافی داشته باشید. در سری مطالب در مورد سلامت، زیبایی و آرایش مو در مجله vaghtemod.ir، هر آنچه در مورد مو و مدل های آن نیاز دارید را آموزش میبیند.

مدل رنگ موی بالیاژ (Balayage)، یکی از زیباترین روش های رنگ کردن مو

اصطلاح بالیاژ؛ یک کلمه فرانسوی است که به معنای رنگ کردن موها میباشد. در مدل رنگ موی بالیاژ (Balayage) که یک تکنیک برجسته سازی بر روی مو است آرایشگر، رنگ مو را با دست بر روی سطح موهای شما میکشد. او کل بخشهای مو را آغشته به رنگ نمیکند و به ریشه مو دست نمیزند.
نتیجه کار، هایلایت هایی نرم و طبیعی و جذاب است که به راحتی با رشد موها ترکیب میشوند.

در این مورد بدانید: بالیاژ مو (Balayage) چیست؟ آموزش روشها، مزایا و مدت ماندگاری بالیاژ رنگ مو.

عکس مدل رنگ موی بالیاژ
در تکنیک رنگ موی بالیاژ آرایشگر به ریشه مو دست نمیزند و فقط ساقه مو را رنگ میکند.

هر رنگ موی بالیاژ؛ در نوع خود بی نظیر است. زیرا بسته به رنگ پایه و مدل انتخابی و بافت طبیعی مو روی هر شخص متفاوت به نظر میرسد. یکی از زیباترین روش های رنگ کردن مو، بالیاژ است.

در مورد رنگ مو بیشتر بخوانید: ۷ ترفند شگفت انگیز، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن.

تکنیک رنگ موی هایلایت (Highlights) رایج ترین روش رنگ کردن مو

در دنیای مد و استایل زنانه، مدل رنگ موی هایلایت (highlights hair) همواره مورد استقبال بانوان قرار میگیرد. در سبک رنگ موی هایلایت مو؛ معمولا از دو رنگ نزدیک به هم بهره گرفته میشود که به صورت نوارهای ظریف و باریک در سرتاسر مو قرار میگیرند.

رنگ موی هایلات روشن
رنگ موی هایلات برای افرادی که رنگ موی تیره دارند مناسب است و معمولا از دو رنگ نزدیک بهم استفاده میشود.

مدل رنگ موی هایلایت؛ برای افرادی که موهای تیره تری دارند و به دنبال روشن کردن چهره خود هستند، مناسب است. برای داشتن ظاهر و سبکی متفاوت، مدل هایلات مو، گزینه عالی میباشد. زیرا این مدل نیازی به بلوند شدن کامل موها ندارد.

بیشتر بدانید: مدل موی باب (Bob) چیست!؟ ۱۵ مورد از بهترین و جذابترین مدل باب (همراه با ویدیو).

روش و مدل رنگ موی آمبره (Ombre)

مدل موی آمبره (ombre color)، از کلمه فرانسوی سایه (Ombre) گرفته شده است. سبک رنگ موی آمبره؛ از چند سال اخیر وارد دنیای مد شد و هنوز هم گزینه و انتخاب محبوبی است.
مدل موی آمبره در شکلها، اندازه ها و رنگهای مختلفی وجود دارد. اما معمولا، این تکنیک رنگ کردن مو؛ دارای ریشه های تیره تر و انتهای روشن تر میباشد.
اگر میخواهید کمی متفاوت تر و دراماتیک تر باشید، مدل رنگ کردن آمبره میتواند، روشی موثر برای افزودن رنگهای شاداب و روشن به انتهای موهای شما باشد.

بیشتر بدانید: آموزش انواع روش و مدل رنگ مو! با بهترین سبک رنگ مو آشنا شوید.

سبک رنگ موی سامبره (sombre hair)

از نظر بصری و ظاهری، مدل رنگ موی سامبره (sombre hair) بسیار شبیه به سبک موی آمبره است که در بالا توضیح دادیم. با این تفاوت که در این روش از رنگ کردن مو، اختلاف کمتری میان ریشه و ساقه مو وجود دارد و قسمتهای تیره ریشه مو به سمت رنگهای روشن متمایل میشود.

بنابراین بهتر است در سبک رنگ موی سامبره از دو رنگ روشن نزدیک به هم استفاده کنید.

عکس مدل رنگ موی سامبره روشن جدید
در مدل رنگ موی سامبره از دو رنگ روشن نزدیک بهم استفاده میشود.

مطالعه بیشتر در مورد مدل مو: شیکترین جدیدترین مدل موی کوتاه زنانه را بشناسید! با ترند های مدل موی کوتاه زنانه آشنا شوید.

سبک یا مدل رنگ موی بلوند نقره ای (silver blonde hair color)

سبک رنگ موی بلوند نقره ای (silver blonde hair color)؛ در سالهای اخیر طرفداران زیادی در میان بانوان داشته است. آرایشگران برای بدست آوردن این مدل رنگ مو، ابتدا آنها را کاملا دکلره میکنند تا رنگدانه های مو به پایه برسد. سپس رنگ بنفش و خاکستری را به موها میزنند تا زردی مو گرفته شود و موها حالتی بلوند و نقره ای پیدا کنند. پیشنهاد میکنیم مطلب با انواع رنگ مو بدون دکلره آشنا شوید! انواع روشهای رنگ کردن مو بدون نیاز به دکلره را در مجله وقت مد مطالعه بفرمایید.

بیشتر بدانید: مدل موی مناسب فرم صورت زنانه چیست؟ کدام مدل مو، مناسب فرم صورت خانم ها است؟.

مدل رنگ موی بیبی لایت (Baby lights)

همانطور که از نام مدل رنگ موی بیبی لایت (Baby lights) پیداست، از این سبک جذابترین رنگ مو؛ برای افزودن درخشش طبیعی به موهای بلوند و روشن استفاده میشود.

مدل رنگ موی بیبی ‌لایت یا هایلایت ‌های بیبی بلوند
رنگ موی بیبی لایت بر روی موهای سفید و خاکستری عالی است.

مدل موی بیبی لایت بر روی موهای سفید و خاکستری بیشترین عملکرد را دارد. در اصل این نوع رنگ مو، ظاهری طبیعی به موهای سفید و بلوند شما میدهد. اگر شما از طرفداران رنگ موی یخی هستید، این تکنیک، موهای سفید شما را زنده میکند.

مطالعه بیشتر : انواع روغن مو، با ویژگی روغنهای تقویت کننده مو آشنا شوید.

سبک رنگ موی اسپلش لایت (splashlight hair)

در مدل و یا روش رنگ موی اسپلش لایت (splashlight hair)، موهای شما توسط آرایشگر به بخشهای مختلفی تقسیم میشود. در این روش، قسمتی از مو به وسیله دکلره به پایه میرسد و سپس با یک رنگ فانتزی قوی مانند آبی، بنفش، قرمز و … پوشانده میشود. بخشهای دیگر و انتهای مو، نزدیک به رنگ اصلی مو خواهد بود.

رنگ موی اسپلش لایت دخترانه یا رنگ موی فانتزی و پاستیلی دخترانه
در سبک رنگ موی اسپلش لایت سایه ای متفاوت از رنگ ها در موی شما ایجاد میشود.

سبک رنگ موی اسپلش لایت برای موهای بلند و یا کوتاه مناسب است. همچنین این تکنیک، سایه ای متفاوت و زیبا در موهای شما ایجاد میکند. روش اسپلش لایت در مدلهای متنوعی با توجه به سلیقه شما و تخصص آرایشگر وجود دارد.

بیشتر بدانید: بهترین ویتامین تقویت کننده مو کدام است!؟ با انواع ویتامین تقویت کننده مو آشنا شوید.

مدل رنگ موی مش (mesh color hair)

یک گزینه بسیار عالی برای خانم هایی که در ظاهر خود بسیار محتاطانه عمل میکنند؛ سبک یا مدل رنگ موی مش (mesh color hair) است. رنگ موی مش از سال های پیش، وارد دنیای مد و استایل شد، هنوز هم جایگاه ویژه ای در میان طرفداران خود دارد.

مدل رنگ موی مش استخوانی
رنگ موی مش و هایلات بسیار شبیه بهم هست با این تفاوت که نوار موهای مش ضخیم تر است.

در واقع، رنگ موی مش؛ بسیار شبیه به روش هایلایت مو است و از دو رنگ متفاوت بهره میگیرد. با این تفاوت که مدل رنگ موی مش در مقایسه با مدل هایلایت، نوارهای مشخص تر و واضح تری بر روی موی سر ایجاد میکند.

مطالعه بیشتر: ۱۱ سبک محبوب از انواع مدل مو زنانه! با محبوب ترین و جذاب ترین مدل موی زنانه آشنا شوید.

سبک رنگ موی شاتوش یا شتوش(shadow root)

آخرین مورد از انواع روش رنگ مو که در این بخش از مجله وقت مد به شما معرفی میکنیم، مدل رنگ موی شاتوش یا شتوش (shadow root) است. رنگ موی شاتوش برای دختران کم سن و سال انتخاب عالی میباشد.

سبک رنگ موی شاتوش به قسمت ریشه سر کاری ندارد و در اصل ریشه مو به رنگ طبیعی خود باقی میماند. رنگ موی شتوش، نوعی هایلایت و یا بالیاژ است که ساقه های مو به جز ریشه کاملا به صورت طبیعی روشن می‌شوند.

درباره مو بخوانید: فولیکول مو چیست؟ کاربرد، ویژگی، روش های نگهداری و درمان فولیکول مو(hair follicle).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *