آمبره مو چیست؟ آموزش انواع آمبره مو و عوارض آن

یکی از مواردی که در زیبایی و استایل شما تاثیر زیادی دارد، رنگ و آمبره مو است. انتخاب مدل و رنگ مو، میتواند شما را جذابتر از همیشه کند. آمبره مو؛ یکی از انواع روش های زیبایی مو است که با استفاده از آن، موهایی زیباتر و خوش رنگ تر خواهید داشت. اما آیا با انواع آمبره مو آشنا هستید؟ کدام رنگ آمبره مو، برای شما جذابتر است؟ با انوع مدل این روش زیبایی مو آشنا هستید؟
در این سری از مطالب آموزشی آرایش و زیبایی مو مجله وقت مد، انواع مدل آمبره مو را به شما معرفی خواهیم کرده و شما را با جدیدترین مدل های آمبره آشنا خواهیم کرد.

آمبره مو؛ یکی از انواع روش زیبای مو است که در آن، مو از قسمت وسط تا انتها رنگ خواهد شد و ریشه مو، به حالت طبیعی خود باقی خواهد ماند
آمبره مو؛ یکی از انواع روش زیبای مو است که در آن، مو از قسمت وسط تا انتها رنگ خواهد شد و ریشه مو، به حالت طبیعی خود باقی خواهد ماند.

درباره مو بدانید: بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

آمبره مو چیست؟

آمبره مو؛ یکی از انواع روش زیبای مو است که در آن، مو از قسمت وسط تا انتها رنگ خواهد شد و ریشه مو، به حالت طبیعی خود باقی خواهد ماند. با انجام آمبره مو، رنگ موی شما، فرم و حالت زیبایی رنگ سایه – روشن به خود خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که بهتر است آمبره مو را بر اساس مواردی مانند، رنگ پوست، فرم صورت و علاقه شخصی تان انتخاب کنید. در این روش زیبای و رنگ کردن مو، قسمت ریشه به رنگ اصلی خود باقی خواهد ماند، اما از وسط مو تا انتهای آن، با رنگی روشن تر از رنگ ریشه و یا برعکس، رنگ تیره تر از رنگ زمینه، تغیر خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: مدل موی مناسب فرم صورت زنانه.

آموزش انجام آمبره مو در سه مرحله آسان

  • برای انجام آمبره مو، باید ابتدا از رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است ابتدا انواع رنگ پوست خود را بشناسید (به مطالب قبلی مجله وقت مد مراجعه کنید) و بر اساس آن، رنگ ایده آل را انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب در آمبره، بسیار مهم است، چرا که میتواند شما را زیباتر و یا برعکس نشان دهد.

پیشنهاد می‌کنیم از جذابترین رنگ مو سال و یا انواع رنگ سرد و رنگ گرم، برای انتخاب ایده آل ترین رنگ برای آمبره موی خود، استفاده کنید.

آموزش انواع مدل آمبره مو
آموزش انواع مدل آمبره مو را در رسانه وقت مد ببینید.

المان دیگری که در انتخاب رنگ مناسب برای انجام آمبره مو به شما کمک خواهد کرد، انواع مدل موی زنانه و یا مدل موی مردانه شما است. در نظر داشته باشید که در این روش رنگ کردن مو، ترکیب رنگ ها با هم، زیبایی و استایل شما را کامل می‌کند.

آموزش انجام آمبره مو در سه مرحله آسان
آموزش انجام آمبره مو در سه مرحله آسان
  • مرحله دوم از انجام آمبره مو، انتخاب و جداسازی بخش های از مو است که قصد رنگ کردن آن را دارید. فراموش نکنید که میزان مناسب مو برای انجام آمبره، به بلندی مو و حجم آن بستگی دارد.
  • مرحله سوم از انجام آمبره مو، زدن رنگ از قسمت وسط مو تا انتهای آن است. البته این مورد سلیقه ای بوده و میتوان آن را تغیر داد!. مثلا اگر موهای شما بسیار بلند است، میتوانید از بخش نزدیکتر به ریشه مو، رنگ کردن را شروع کنید.
آموزش مراحل آمبره مو در مجله وقت مد
آموزش مراحل آمبره مو در مجله وقت مد

درباره زیبایی مو بدانید: جذابترین رنگ مو سال 1402 چیست؟ ترند رنگ مو 2023! با رنگ موی مد سال آشنا شوید.

عوارض آمبره مو، چیست؟

بدون شک، استفاده از انواع رنگ شیمیایی بر روی مو در آمبره، امری اجتناب ناپذیر است. رنگ های شیمیایی، بسته به کیفیت آنها، اثرات مخربی برای مو در پی خواهند داشت. رایج ترین عوارض در آمبره مو، آسیب به بافت موی شما است که در نتیجه مواد شیمیایی رنگ خواهد بود.

استفاده از مواد شیمیایی، از عوارض آمبره مو است
استفاده از مواد شیمیایی مضر، از عوارض آمبره مو است.

برای جلوگیری از آسیب بیشتر توسط آمبره مو، باید از انواع روش های تقویت مو که در مجله وقت مد، آموزش دادیم استفاده کنید. همچنین استفاده از انواع روغن مو مانند روغن ماکادمیا و روغن زیتون، به تقویت و استحکام بیشتر مو کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر در این مورد: فواید روغن زیتون برای مو چیست؟ آیا روغن زیتون برای موی شما مضر است؟!.

انواع آمبره مو

در قسمت زیر، انواع آمبره مو را مشاهده خواهید کرد، هر کدام از انواع آمبره، بسته به شخصیت، علایق، انواع استایل و تیپ مد نظر شما متفاوت است. پس سعی کنید، مناسبترین سبک از آمبره را برای موهای خود انتخاب کنید.

انواع مدل آمبره موی سر
انواع مدل آمبره موی سر

بیشتر بدانید: فیلر مو چیست؟! (Hair filler) پرکننده مو! انواع روش، مواد تشکیل دهنده، فواید و عوارض فیلر مو.

آمبره مو کلاسیک

آمبره مو کلاسیک، اولین و قدیمی ترین سبک از انواع آمبره است. در این روش، آمبره با رنگ های کلاسیک و رسمی تری انجام می‌شود. آمبره کلاسیک، برای افرادی که به مد و استایل کلاسیک علاقه دارند، ایده آل است. ست کردن این سبک از انواع آمبره مو، راحت و آسان است.

در زمان استفاده از آمبره مو کلاسیک، باید مراقب مسائلی مانند فواید و مضرات نور خورشید برای مو باشید.

آمبره مو کلاسیک، اولین و قدیمی ترین سبک از انواع آمبره است
آمبره مو کلاسیک، اولین و قدیمی ترین سبک از انواع آمبره است

آمبره مو مدرن

در آمبره موی مدرن، از رنگ های جدید و ترند شده مانند رنگ سال، که در مطالب قبلی مجله وقت مد آن را معرفی کردیم، استفاده می‌کنند. آمبره مدرن، با ترکیب رنگ های متضاد از هم و استفاده از رنگ های گرم مشهور است.

مدل آمبره مو بلند
در آمبره موی مدرن، از رنگ های جدید و ترند شده مانند رنگ سال، استفاده می‌کنند.

آمبره مو روشن

همانطور که از نام این سبک از انواع آمبره مو مشخص است، در این روش زیبایی مو، از رنگ های روشن و شاد برای رنگ کردن موی سر، استفاده می‌شود. آمبره موی روشن مانند هایلایت مو، یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع آمبره در بین بانوان در ایران است. معمولا در آمبره مو روشن، از رنگ های شاد و روشن مانند نقره ای، طلایی روشن استفاده می‌کنند.

نمونه ای از مدل آمبره مو روشن
مدل آمبره مو روشن

بیشتر بدانید: انواع روش کاشت مو طبیعی، فواید و معایب پیوند مو را بشناسید!.

آمبره مو تیره

در آمبره مو تیره، از رنگ های تیره استفاده می‌کنند. این سبک از انواع آمبره، برای کسانی که زمینه رنگ موی آنها، تیره و مشکی است، ایده آل تر بوده و گزینه مناسب برای زیباتر کردن موهایشان است. همچنین کسانی که دچار سفید شدن موی سر شده اند، ایده آل است.

در آمبره موی تیره، از رنگ های مانند طوسی تیره، قهوه ای تاریک، زرشکی، استفاده میکنند.

در زمان استفاده از آمبره، باید مراقت فویلکول های مو و آسیب به آن ها، باشید.

نمونه ای از مدل آمبره موی تیره در مجله زیبایی وقت مد
نمونه ای از مدل آمبره موی تیره در مجله زیبایی وقت مد

درمورد زیبایی مو بدانید: بالیاژ مو چیست (Balayage)؟ آموزش، مزایا و مدت ماندگاری بالیاژ مو که باید بدانید.

آمبره مو فانتزی

آمبره مو فانتزی، که جدیدا توسط نوجوانان و جوانان ترند شده است، از ترکیب رنگ های متفاوت و متضاد استفاده میکند. در این روش رنگ کردن مو، معمولا از ترکیب دو یا چند رنگ و یا زمینه رنگ های متفاوت و روشن و شاد استفاده می‌کنند.

مدل آمبره موی فانتزی
نمونه ای از مدل آمبره موی فانتزی در مجله vaghtemod

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *