پیلینگ پوست چیست؟ فواید و عوارض و مشکلات پیلینگ پوست صورت

داشتن پوست زیبا، برای هر انسانی که به استایل خود اهمیت می‌دهد، آرزویی مهم است که میتوان با روش های جوانسازی پوست، به آن رسید. جالب است بدانید که پیلینگ پوست (Skin peeling)؛ یکی از انواع روش زیبایی و جوانسازی پوست است که برای افراد خاصی تجویز می‌شود. درمورد پیلینگ پوست صورت چه میدانید؟ با انواع روش پیلینگ پوست و فواید و عوارض آن آشنا هستید؟
در این سری از مطالب آموزی زیبایی، سلامت و آرایش پوست از مجله علمی وقت مد(https://vaghtemod.ir/)، همه راز های مهم درباره پیلینگ پوست و انواع روش آن را به شما معرفی خواهیم کرد.
پس از مطالعه این مطلب شما به راحتی میتوانید بر اساس اطلاعات مهمی که بدست آورده ای، تصمیم بگیرید که آیا این روش زیبایی برای شما مناسب است! یا خیر؟

پیلینگ پوست چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش skin-surgery، پیلینگ پوست و یا لایه برداری شیمیایی، یک روش درمان با محلول های مخصوص مایع است که باعث زیبایی پوست، تحریک بازسازی سلولی و حذف سلول های مرده پوست می‌شود. به این وسیله شما پوستی زیباتر بدون استفاده از اسکراب صورت و بدن و یا درمارولر، خواهید داشت.

در واقع پیلینگ پوست (Skin peeling)، همانند فیشیال پوست و یا پلکسر، نوعی عمل زیبایی است که در آن، لایه مرده از پوست را به روش های شیمیایی مخصوصی که در زیر این مطلب از مجله وقت مد درج شده است، برمیدارند تا شما پوست تازه تر و شفاف تری داشته باشید. به عمل زیبایی پیلینگ پوست، لایه برداری شیمیایی نیز گفته می‌شود.

با پیلینگ، پوست تازه تر و شفاف تری داشته باشید
با پیلینگ، پوست تازه تر و شفاف تری داشته باشید.

درباره پوست بخوانید: بهترین روش های سفت کردن پوست! جدیدترین متد برای سفت کردن پوست های افتاده.

لایه برداری پوست یا پیلینگ پوست چگونه انجام می‌شود؟

انواع مختلفی از عمل زیبایی پیلینگ پوست وجود دارد که از روش های متفاوتی از هم، استفاده می‌کنند. پیلینگ یا لایه برداری شیمایی پوست، ممکن از در یکی از روش ها بلافاصله انجام شده و در روش دیگر، بعد از چند هفته مراقبت از پوست و استفاده نکردن از محصولات خاص، انجام شود.

به صورت کلی، پیلینگ به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا پوست شما تمیز شده و برای لایه برداری، آماده می‌کنند. سپس مایع مخصوص لایه بردار پوست، بر روی قسمت های مورد نظر پوست قرار می‌دهند. مایع پیلینگ، با انجام واکنش های شیمایی روی سطح پوست شما را به صورت کنترل شده از بین می‌برند.

لایه برداری پوست یا پیلینگ پوست چگونه انجام می‌شود؟

بنا بر ادعای michelegreenmd، محلول شیمیایی روی سطح پوست اعمال می شود و لایه های بالایی پوست را هدف قرار می‌دهد تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد.قرار گرفتن این “ترومای کنترل شده” روی انواع جنس پوست، باعث تحریک لایه برداری طبیعی پوست خواهد شد که می‌تواند بافت پوست را بهبود بخشد.
لایه برداری شیمیایی به انواع مختلفی از اسیدها از جمله اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک و اسید تری کلرواستیک (TCA) متکی است. عمق و اثر لایه برداری در پیلینگ پوست صورت و بدن، بسته به شدت و ترکیب لایه برداری شیمیایی متفاوت است.

در زمان استفاده از روش های لایه برداری مانند دتاکس پوست، مراقب منافذ پوست خود باشید.

درباره پوست بدانید: دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

فواید و کاربرد پیلینگ پوست یا لایه برداری شیمیایی پوست چیست؟

همانطور که در این مطلب از مجله علمی و زیبایی وقت مد توضیح دادیم، پیلینگ با از بین بردن سطح بالایی پوست، لایه های مرده پوست شما را از بین خواهد برد. از فواید و کاربرد پیلینگ پوست یا همان لایه برداری شیمایی پوست، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش علائم پیری پوست با استفاده از پیلینگ از فواید این عمل زیبایی پوست است. (برای آشنایی با عوامل پیری زودرس پوست این مطلب را بخوانید).
  • تحریک پوست برای بازساری و تولید سلولهای جدید
  • کاهش ظاهر و انواع چین و چروک پوست، از فواید پیلینگ پوست صورت است.
  • از بین بردن رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون از جمله ملاسما و انواع لکه پوست و خلاص شدن از پوست از انواع جوش و جای آکنه
  • جوانسازی پوست
فواید و کاربرد پیلینگ پوست یا لایه برداری شیمیایی پوست
کاهش علائم پیری پوست با استفاده از پیلینگ از فواید این عمل زیبایی پوست است.

درباره بوتاکس ها بدانید: بوتاکس معده! لاغری سریع یا توهم؟، بوتاکس زیر بغل ! عوارض، فواید، حقایق تزریق بوتاکس زیر بغل و بوتاکس مو چیست؟ عوارض، ماندگاری، فواید و روش کار بوتاکس مو.

عوارض لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست چیست؟

این روش زیبایی نیز مانند سایز انواع روش های زیباسازی پوست، با عوارض و مشکلات خاصی همراه است. از جمله عوارض پیلینگ پوست، قرمزی پوست، تورم و سوزش و خشکی پوست است. بعد از انجام پیلینگ پوست، نباید آن را در معرض اشعه نور خورشید، قرار دهید.
در روز های ابتدایی این عمل زیبایی پوست، ممکن است رنگ پوست شما روشن تر و یا تیره تر شود.

از عوارض نادری که برای برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست ممکن است ایجاد شود میتوان به وجود جای زخم روی پوست، آسیب قلبی و کبد و کلیه اشاره کرد. در نظر داشته باشید که پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی پوست باید حتما توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود.

عوارض لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست
از عوارض نادری که برای برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست ممکن است ایجاد شود میتوان به وجود جای زخم روی پوست است.

بیشتر بدانید: آموزش فیشیال و پاکسازی صورت برای پوست خشک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *